handdator

Visa fullständig version : Bättre armar genom att byta ordning


Automag
2012-10-06, 12:58
Hallå Kolo!
Första inlägget trots att jag varit reggad ett bra tag.
Jag tycker själv att jag har lagt på mig bra med massa på rygg och bröst under åren, men att armarna släpar.
Jag kör igenom varje muskelgrupp två gånger i veckan, men startar alltid med rygg på rygg- och bicepsdagarna och bröst på bröst- och tricepsdagarna, frågan är om jag skulle bygga mer armar genom att vända på det och börja med de små muskelgrupperna, dvs biceps/triceps.
"Prova" tänker säkert många nu, och det skulle jag såklart kunna göra. Men som alla vet så tar det lång tid att se resultat, min förhoppning är ni som redan har provat kan dela med er av era erfarenheter.

Squamata
2012-10-06, 13:09
Själv föredrar jag att träna triceps efter bröst och biceps efter rygg.. Men i perioder när allt känns tungt så är de skönt att köra Bröst/biceps och rygg/triceps. Så är man relativt fräsh när man är klar med de stora muskelgrupperna.

Tänk på att lägga överkroppspassen lite längre ifrån varandra bara.

Thornblom
2012-10-06, 13:16
Testa att köra armar på ett eget pass? :)
Fungerade för mig när jag låg efter i mina armar.
Att börja med biceps eller triceps de dagarna man kör rygg eller bröst har aldrig fungerat bra för mig.

mogambu
2012-10-06, 13:27
testa att köra armar på ett eget pass? :)
fungerade för mig när jag låg efter i mina armar.
Att börja med biceps eller triceps de dagarna man kör rygg eller bröst har aldrig fungerat bra för mig.

+1

Woody R
2012-10-06, 13:33
Mina armar har blivit bättre då jag började köra axlar/biceps ist för rygg/biceps

NNIF
2012-10-06, 17:48
Testa att köra armar på ett eget pass? :)
Fungerade för mig när jag låg efter i mina armar.
Att börja med biceps eller triceps de dagarna man kör rygg eller bröst har aldrig fungerat bra för mig.

eller både och, tex

pass1: bröst, axlar, triceps
pass2: rygg, biceps
pass3: ben
pass4: armar

Pinoy
2012-10-06, 17:49
GZbpUB5DoaY

Något jag ska testa iaf.

NNIF
2012-10-06, 17:51
Något jag ska testa iaf.

men trolla inte nu

Pinoy
2012-10-06, 17:53
men trolla inte nu

Det gör jag inte.

Thornblom
2012-10-06, 18:09
GZbpUB5DoaY

Något jag ska testa iaf.

Det där förespråkade Arnold. Men det är nog inte så sant tyvärr.

Pinoy
2012-10-06, 18:10
Det där förespråkade Arnold. Men det är nog inte så sant tyvärr.

Ja, jag vet.
Ska ändå testa. Förlorar inget på det iaf :)

Thornblom
2012-10-06, 18:14
Ja, jag vet.
Ska ändå testa. Förlorar inget på det iaf :)

Nej precis. Jag gör det efter varje pass. Skön avslutning, men om det ger nått vette fan ;)

NNIF
2012-10-06, 18:32
Ja, jag vet.
Ska ändå testa. Förlorar inget på det iaf :)

jo tid

Pinoy
2012-10-06, 18:34
jo tid

Nej, förlorar ingen tid. Använder halva min vila mellan set till att "flexa".

Automag
2012-10-07, 09:49
En separat armdag vore kanske något, lägger man till vader på samma pass så blir det ju lite mindre disco. Blir bänken och annat blir lidande så får jag väl fortsätta som jag alltid har gjort.
Angående flexandet så avvaktar jag lite. Där jag tränar är det inte de bästa byggarna som flexar mest, snarare tvärt om, så jag är osäker på att det fungerar, Pinoy. Du kan väl berätta hur det har gått om någon månad eller så? Man ska inte vara sämre än att man kan ändra sig.

NNIF
2012-10-07, 10:17
kör ett presspass (bänk, militär, smalbänk/dips)
ett dragpass (chins, chins, chins)

och ett armpass (skivstångscurl, liggande triceps med skivstång "french press" )

bra skit