handdator

Visa fullständig version : Vart får din mobiltelefon följa med?


LizaK
2012-10-06, 02:08
Vissa har med sig sin överallt, andra verkar mest ha den för prydnad där hemma..
Hur ser det ut för er?

Fartman
2012-10-06, 02:11
Den följer inte med in på gymmet iaf, det är nått sånt där som satt sig sen tiden man lagidrottade att när man är och tränar så har man inte med sig mobiltelefon eller andra störande element. I övrigt är den ju oftast i min byxficka och följer således med sålänge jag har byxorna på mig.

tjabon
2012-10-06, 04:01
Gymmet och möten på jobbet är enda ställena den inte följer med.

Rahf
2012-10-06, 04:21
Överallt, men den används inte på alla platser.

Duran
2012-10-06, 07:42
Jag har med mobilen till gymmet för att kunna lyssna på Spotify. Den är alltid med mig förutom på promenad eller om jag går till affären, ibland vill jag inte bli störd. Fast om jag vill lyssna på musik på promenaden eller affären så åker den med.

Lachrillo
2012-10-06, 08:06
För några år sedan hade jag den avstängd hemma det var i stort sätt det... sedan jag fick bil började jag ha med den utifall det blev något strul och nu har man köpt en ny som är som en liten dator så då har man med sig den hela tiden

mangemani
2012-10-06, 08:49
den får följa med in på gymmet och då som mp3 spelare och om någon lite hastigt vill ha tag i en. den får även följa med på vägen till någon, då även som mp3 spelare, men när jag väl är hos personen, så låter jag den ligga, inte så värst artigt att sitta och fippla med den då man är hos någon tycker jag(alltså konstant kikande), typ ett tecken på "jaha, så roligt var det att vara här", då kan man ju lika gärna åka hem igen:P

Tyrwing
2012-10-06, 08:51
Överallt. Men oftast på tyst läge.

Otur
2012-10-06, 09:23
Överallt utom gymmet. Skulle aldrig få för mig att ta med den dit. Tar inte ens med jobbtelefon dit.
Tycker det är rätt skönt att ha 1 timme om dagen där ingen når en, och man bara kan slappna av och fokusera på sin träning.

Sen förstår jag att det är smidigt med spotify i telefonen när man tränar.

bustz0rz
2012-10-06, 09:51
Överallt. Jag tränar på ett rätt så litet källargym, och där kopplar jag nästan alltid in telefon i AUX-uttaget och sätter på musik, så den är ju med där också. Händer rätt så ofta att jag går och tittar till den också.

Ado2000
2012-10-06, 09:53
brukar ha den inne på toan mest för att jag vill lyssna på musik då jag gör mig i ordning eller duschar


i gymmet är den inte med för uppenbara skäll men också för att jag vill inte paja den

Fishtank
2012-10-06, 10:27
brukar ha den inne på toan mest för att jag vill lyssna på musik då jag gör mig i ordning eller duschar


i gymmet är den inte med för uppenbara skäll men också för att jag vill inte paja den

Ironi att du inte tar med den till gymmet för att inte paja den och har den inne på toan då du duschar.

Ontopic överallt egentligen, sen om jag svarar då någon ringer är en annan sak.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Danne2k
2012-10-06, 10:46
Den följer väl med nästan överallt förutom till gymmet. Däremot stör den mig aldrig på 3 ställen:

* Gymmet
* När jag sover
* På föreläsning

Ado2000
2012-10-06, 10:47
Ironi att du inte tar med den till gymmet för att inte paja den och har den inne på toan då du duschar.

Ontopic överallt egentligen, sen om jag svarar då någon ringer är en annan sak.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2


tydligen så tror du ju att jag tar med den in i duschen å inte sätter den kanske nånstans inne i toan innan jag går in i duschen men nåväl inte alltid man kan fatta grejer snabbt

men som jag även påpekade innan så var ju inte den enda anledningen till att jag inte ville paja den som jag inte hade med den till gymmet

feyin
2012-10-06, 10:50
Jag har kommit på mig själv med att vara lite rädd, ifall något skulle hända, när jag är någonstans utan kommunikationsmöjligheter. Fasen så tragiskt..

Fishtank
2012-10-06, 11:01
tydligen så tror du ju att jag tar med den in i duschen å inte sätter den kanske nånstans inne i toan innan jag går in i duschen men nåväl inte alltid man kan fatta grejer snabbt

men som jag även påpekade innan så var ju inte den enda anledningen till att jag inte ville paja den som jag inte hade med den till gymmet

Nej det gör jag ej, jag tror inte du är en idiot, bara tekniskt oinsatt.
Bra försök att idiotförklara någon annan då du själv är den som är ute och cyklar däremot.

När du duschar, har du sett att spegeln är immig ibland efter du duschat möjligtvis?
Det beror på att luftfuktigheten inne på en toa när man duschar är nog hög för att kunna börja ge upphov till korrosion i en telefon.
Kondens kan också uppstå på insidan av en telefons skärm, inte enorm kondens utan microkondens då som du ej ser.

gratefuldead
2012-10-06, 11:11
Jag har kommit på mig själv med att vara lite rädd, ifall något skulle hända, när jag är någonstans utan kommunikationsmöjligheter. Fasen så tragiskt..

Det är du långt ifrån ensam om.

Ado2000
2012-10-06, 11:15
Nej det gör jag ej, jag tror inte du är en idiot, bara tekniskt oinsatt.
Bra försök att idiotförklara någon annan då du själv är den som är ute och cyklar däremot.

När du duschar, har du sett att spegeln är immig ibland efter du duschat möjligtvis?
Det beror på att luftfuktigheten inne på en toa när man duschar är nog hög för att kunna börja ge upphov till korrosion i en telefon.
Kondens kan också uppstå på insidan av en telefons skärm, inte enorm kondens utan microkondens då som du ej ser.


jag ber om ursäkt om mitt inlägg lät nedlåtande vilket jag såhär i efterhand inser att det var

jag är fullt medveten om kondensen som skapas inne i toan av det varma vattnet där är därför jag brukar ha dörren till toan öppen så att där kommer in kall luft in i toan, kan ha dörren öppen eftersom jag bör själv :D, så behöver inte oroa mig för kondensen

Torwald
2012-10-06, 11:17
Precis överallt svarade jag att telefonen är med. Men precis som andra säger lämnar jag den ganska ofta när jag tränar. Ska jag cykla långt är den dock med som säkerhet.

Chrbo
2012-10-06, 11:18
Överallt dygnet runt.

Duran
2012-10-06, 12:24
Jag har med mobilen till gymmet för att kunna lyssna på Spotify. Den är alltid med mig förutom på promenad eller om jag går till affären, ibland vill jag inte bli störd. Fast om jag vill lyssna på musik på promenaden eller affären så åker den med.

Det är förresten rätt liten risk att jag ska bli störd för min telefon ringer nästan aldrig. Jag och mina vänner snackar mest på Facebook, ibland via sms. Telefonen använder jag nästan enbart för internet, spela spel och Spotify.

LizaK
2012-10-07, 11:50
Ja bara för att man har med den någonstans behöver det inte betyda att man svarar i den.
Själv har jag aldrig med mig min nya mobil till krogen eller dylikt, känns lite för riskabelt.
Dit får istället min gamla telefon hänga på. Den har varken Internet, radio,
kamera eller mms.. Ingen vill ha den.. Och skulle någon det kan jag få en
ny för en 20-lapp.

Fordon
2012-10-07, 12:05
Överallt, för det är bara när jag inte har den med mig som folk ringer och/eller smsar till mig.

Sniggel
2012-10-07, 12:38
Överallt, men inte alltid och oftast på tyst läge. Att kontakta mig via mitt mobilnummer kan innebära en väntetid på upp till 36 timmar ibland (men oftast 0-5 timmar). Jag är dock mer noggrann att kolla mobilen om jag förväntar mig att bli kontaktad inför något viktigt.

LizaK
2012-10-07, 15:28
Överallt, men inte alltid och oftast på tyst läge. Att kontakta mig via mitt mobilnummer kan innebära en väntetid på upp till 36 timmar ibland (men oftast 0-5 timmar). Jag är dock mer noggrann att kolla mobilen om jag förväntar mig att bli kontaktad inför något viktigt.

+1
Skönt att det är fler än jag..
En vän som alltid svarar efter max 3min (oavsett tid på dygnet) tycker
att jag är en katastrof som tar timmar, ibland dagar, på mig..

Är givetvis också mer uppmärksam på samtal/sms om något är på
gång.. prioriterar också person/vad saken gäller..
Gravid barndomsvän går ju liksom lite före full bekant som ringer
fem en söndagsmorgon och vill tala om för mig hur jävla tighta vi är.

944RS
2012-10-07, 15:50
Jag är tyvärr en av de tragiska som aldrig har mobilen mer än 1m ifrån mig dygnet runt.

Skäms nästan....

Dreas
2012-10-07, 16:05
Överallt. På gymmet ligger den dock i väskan. Brukar dock plocka fram den för att filma med jämna mellanrum.

Oljeblixten
2012-10-07, 16:08
Ligger i regel i fickan eller i samma rum som jag sitter, på gymmet stannar den i skåpet om jag är ute i spåret stannar den hemma.

Spettet
2012-10-07, 16:11
Undviker såna ställen där den riskerar att gå sönder såsom spåret/gymmet och toan är sådan exempel.

1684_
2012-10-07, 16:52
Brevid sängen-pga alarm väckning + om någon ringer pga jobb
Till morsan: Givetvis, även om man ska va social med familjen, något viktigt samtal kan missas!
Promenaden: IBLAND de beror på hur långt å fort jag traskar! Ibland vill jag vara ifred.
Toan: Ligger den i fickan så...
Resan: Ja.... Varför inte.

Gymmet ligger den låst i skåpet ändå, har 3mil hem å händer de något mst man ha en lur att använda.

ARMSTARK
2012-10-08, 07:40
Överallt, fast det är inte alltid jag svarar. Är det viktigt ringer de väl igen, eller så ringer jag upp. Det mest extrema jag har hört är när folk svarar när de har sex, men för faan, då har man problem!

eng
2012-10-08, 08:10
Inte på gymmet och de flesta semestrar utomlands låter jag mobilen vara.

Tycker det är skönt att kunna släppa den biten helt under några veckor utomlands.

Numera finns det WiFi i vartenda litet hostel i Långtbortistan så många sitter med sin smartphone och har lika mycket kontakt med folket hemma som vanligt. Facebook, stenkoll på nyheterna i Sverige och orten man kommer från osv. Utvecklingen på detta har verkligen exploderat, bara några år sen var det internetcafe på kass lina och infekterade datorer som gällde så man orkade sällan kolla av mer än 1 gång i veckan.

Men tycker det är (eller snarare, har varit) en del av charmen med semestrar på lite ovanligare ställen. Dvs att vara helt off från vardagen.

Rena spekulationerna nu men tror man har en kroniskt något förhöjd stressnivå av att alltid vara kontaktbar, varierar från person till person naturligtvis. Men att det därför är bra med lite pauser ibland, om så bara på gymmet.

Spartansk
2012-10-08, 08:21
Jag brukar alltid lämna mobilen hemma. Dels så har jag en tendens att slarva bort saker. Dels får vi inte ha den på på jobbet. Dels så vill jag inte få skräp i den, så den hänger oftast inte med om jag ska göra något smutsigt, typ jobba i skogen. Och sedan vill jag inte ha cancer i hjärnan.

Om jag går ut och joggar brukar jag ha med den, om jag skulle ramla och behöva hjälp. Längesedan jag joggade nu, dock.

C.E.J.
2012-10-08, 10:54
Mer än hälften lämnar mobilen hemma när de går på krogen? Flervalsundersökningar ger visst snedvridna resultat.