handdator

Visa fullständig version : Slå i tårna!


Bailah
2012-10-05, 21:22
Vart stressad och jagade hunden innan idag. Smäller in lilltån rakt i soffan. Skriker ut (vilket jag aldrig gör) och svär. Nu är min tå blå, svullen och har en egen puls -.-

Det finns något speciellt med att slå i tårna, det är en annorlunda vrede. Men jag kanske är den enda om det? För i mig är det så iaf. Blir aldrig så arg annars.

http://imageshack.us/a/img822/9383/fotml.jpg

Den är mörkare nu.. Någon som har tips? Läste tejp och bomull emellan. Något annat?

ceejay
2012-10-05, 21:32
finns nästan inget värre.

BelowAverage
2012-10-05, 21:33
Högläge. Dvs soffläge + film med foten på en kudde. :)
Brukar skrika, gorma och hoppa runt när jag slår i tån. Jag upplever att det fungerar smärtlindrande.

eternallord
2012-10-05, 21:36
Ouch, nog bruten den där

Olegh
2012-10-05, 21:36
Sjukt irriterande, verkligen. Tror inte det är mycket mer att göra än att vänta, rent praktiskt.

Bailah
2012-10-05, 21:39
Mm tror också den e kass. Pratade med sjukvårdsupplysningen och de sa att pekar inte tån åt ett annat håll så är det inget att göra. Jag ska ju fan på MMA gala imorgon jue

eternallord
2012-10-05, 21:42
Så länge du inte ska fightas behöver du nog inte oroa dig ;)

Bailah
2012-10-05, 21:49
Haha nej det ska jag inte, men vill ju ogärna vistas där det är en massa folk som kan trampa en på fötterna. Måste ha mina arbetarkängor på mig, zing!

Herman H
2012-10-05, 23:39
Farsan drömde att han blev fasthållen av en man och skulle sparka den där mannen på kulorna och sparkar ut i sömne, hårt, mycket hårt.
Soffbordet som har hjul blev sparkat tvärs över vardagsrummet, det är 3 meter... :laugh:

Alla tårna var blåa på honom ett tag :d

ceejay
2012-10-05, 23:40
Man får tänka efter om man verkligen vill sparka någon i drömmen :D:D

Jag har spåsparkat i väggen några gånger, jävlar va ont det gör. Tur att man är halvt bedövad i sängen så det inte gör tokmegaont.

TREX
2012-10-05, 23:47
Det är det och en rejäl änkestöt, kan få en vuxen karl att (nästan) grina.

Elgreco
2012-10-06, 06:29
Allt jag kan säga är, tar du "vila" från träningen pga. en stukad lilltå, är du i "min bok" the biggest wooz/puss/wimp med capital letters! Annars lider jag självfallet med dig!

Sandra81
2012-10-06, 10:55
Jag fick en spricka i lilltån efter att ha slagit i den i ett stålbord.. det tog 6 månader innan jag kunde gå normalt de läkte jättetrögt.. fick köpa helt andra skor osv eftersom det gjorde nått fruktansvärt ont att gå i skor. På sommaren kan man ju gå i tofflor men nu är det ju värre. Jag tejpade min tå ofta och med bomull men de hjälpte inte så jättebra mot trycksmärtan när man gick eller hade skor på sig dessutom fick jag hemsk eksem över halva foten pga tejpen/fukt så fick gå till läkaren för den saken också och fick olika krämer för eksemet höll på att klia sönder mig. Det finns inte så mycket man kan göra annars. Bara stå ut försöka hitta skor som man kan använda.

<Mike>
2012-10-06, 13:02
Drog i knäskålen rakt in i en metallskena i morse när jag hade bråttom till jobbet. Det gjorde vansinnigt ont :D Gör fortfarande skitont.