handdator

Visa fullständig version : Mer massa & kontakt i höger sida av kroppen.


Woody R
2012-10-05, 19:13
Har mer massa och får alltid bättre kontakt i alla muskler som sitter på höger sida av kroppen, störst skillnad är det på bröst, vader och triceps.

Får verkligen jobba och fokusera för att få kontakt i vänster sida medans högern får bra kontakt/pump vid alla olika utföranden, har jobbat mycket med detta och det har blivit mycket bättre får nu nästan likvärdig kontakt i båda sidorna fast jag får såklart köra lite lättare vikter för höger sida är starkare och det blir då väldigt svårt för vänster sida att hänga med.

Varför har det blivit såhär, är det för att när jag började träna så körde jag med dåligt utförande och med alldeles för tung vikt så jag fick vålda upp allt och eftersom jag är högerhänt är starkare i höger sida av kroppen och den fick då bättre kontakt och därför växte bättre?

Är det bara fortsätta att köra strikt och försöka få lika bra träff på båda sidorna eller ska jag köra lite mindre med höger sida och mer med vänster i övningar där det går för att "försöka" jämna ut?

Kan det ha med gener att göra?

Thornblom
2012-10-05, 23:11
Det kanske underlättar om du kör fler övningar med stång än med hantlar ett tag?
Jag har också skitsvårt att få bra kontakt/utförande med vänster sida i vissa övningar. T.ex hantelrodd.

Woody R
2012-10-05, 23:52
Tycker det blir bättre om man gör tvärtom dvs försöker köra utan stänger så man kan kontrollera musklerna för sig, fast kör ju ändå ganska mycket med stång för det är ju de bästa övningarna enligt mig.