handdator

Visa fullständig version : Windows Phone-tråden


Sidor : [1] 2

LeBron
2012-10-05, 17:06
Såg ingen sådan så jag tycker vi gör en!

Nya Nokia Lumia 920 i butik snart, är det fler som funderar på att skaffa den? :)

För att sätta igång tråden lite tänkte jag ställa en till fråga: Varför valde ni just WP och inte Android/iOS?

LadyG
2012-10-05, 17:16
Jag ska ha en 920, definitivt. Har en LG nu och är hur nöjd med WP som helst så jag är tveklöst inne på att skaffa en WP8 så fort jag bara kan.

Hade en Arc som jag blev osams med titt som tätt, som aldrig gjorde som jag ville och som i slutänden raderade precis allt på minneskort och simkort. Det blev s a s droppen som fick bägaren att rinna över, inte nog med att den buggade ur titt som tätt utan den raderade rubb som stubb av allt som var viktigt! Då åkte den ut.

LeBron
2012-10-05, 17:23
Jag ska ha en 920, definitivt. Har en LG nu och är hur nöjd med WP som helst så jag är tveklöst inne på att skaffa en WP8 så fort jag bara kan.

Hade en Arc som jag blev osams med titt som tätt, som aldrig gjorde som jag ville och som i slutänden raderade precis allt på minneskort och simkort. Det blev s a s droppen som fick bägaren att rinna över, inte nog med att den buggade ur titt som tätt utan den raderade rubb som stubb av allt som var viktigt! Då åkte den ut.

Vad är det med WP som du gillar så mycket? Jag "råkar" ha beslutsångest, vet inte om jag ska 920 eller S3.

LadyG
2012-10-05, 17:33
WP är lättanvänd framför allt. Den är ohyggligt enkelt att hantera vad gäller inställningar och konfigurering, till skillnad från Arcen jag hade där inställningarna avsiktligt verkar ha gömts undan för användaren.

Jag vet att en del tycker det är få appar till WP men det är inget jag har märkt, den kan allt jag vill att den ska kunna och har alla appar jag behöver - och jag kan spela på den och få achievements (fast det är kanske bara relevant om man redan har en XBox360 och Live) :)

I somras använde jag telefonen & Spotify som musikkälla ute på kolonilotten medan jag fnulade i trädgården, fungerade underbart. Emellanåt hjälper jag dottern som läser på universitet, korrläser texter i Word eller Acrobat på telefonen. Fungerar också smidigt även om LG har en aningen för liten skärm för att jag ska vara helt nöjd (men det löser sig med 920 hoppas jag).

Jag surfar, spelar och grejar och det finaste av allt är att om telefonen kommer bort eller blir förstörd är allt synkat med SkyDrive och Exchange så jag förlorar ingenting. Inget sparas på telefonen, utan ligger "i molnet".

hahavaffan
2012-10-05, 17:43
Bra tråd!

iPhone 5 intresserar mig lika mycket som min nuvarande 4S, så att byta till en sån känns totalt onödigt. En Lumia 920 däremot *drool*

Jag har dock lite frågor till er med Windows Phone-erfarenhet... finns det en Spotifyklient som funkar bra? Har ni provat Nokia Music Store? Hur är kvaliteten på låtarna? Utbudet?

Finns Instagram? :D




Slutligen, vilken färg av Lumia 920 är ni sugna på? Hade först tänkt mig en grå, men den verkar så mycket ljusare än jag först trodde, och ganska ful tyvärr. Därför lutar det åt en svart eller vit. Cyan vore iofs coolt, för den ska enligt rykten komma i matt färg och inte högglans.

Mrs Robinson
2012-10-05, 17:48
Jag ska också skaffa en 920. Det har mest att göra med att jag för tillfället ogillar Apple och Google mer än jag ogillar Microsoft. Jag vill också att Nokia ska ta sig tillbaka så valet blir enkelt!

Färg? Den som utstrålar mest SUOMI-ghayness.

LadyG
2012-10-05, 18:09
Bra tråd!

iPhone 5 intresserar mig lika mycket som min nuvarande 4S, så att byta till en sån känns totalt onödigt. En Lumia 920 däremot *drool*

Jag har dock lite frågor till er med Windows Phone-erfarenhet... finns det en Spotifyklient som funkar bra? Har ni provat Nokia Music Store? Hur är kvaliteten på låtarna? Utbudet?

Finns Instagram? :D




Slutligen, vilken färg av Lumia 920 är ni sugna på? Hade först tänkt mig en grå, men den verkar så mycket ljusare än jag först trodde, och ganska ful tyvärr. Därför lutar det åt en svart eller vit. Cyan vore iofs coolt, för den ska enligt rykten komma i matt färg och inte högglans.

Spotify finns ja, och den fungerar strålande. Har däremot inte testat Nokias än, eftersom jag har en LG. Men det kommer, jag ska ha en 920.

Fast vad ska du med Instagram till när telefonen kan dela bilder till Twitter, Facebook m.m. utan extra-app? (Iofs läste jag att de håller på med en WP-app men jag begriper fortfarande inte varför) :)

Fast vilken färg... det var en bra fråga. En av varje är lite för dyrt. :naughty:

Otur
2012-10-05, 18:56
Wireless charging, PureView är bara några saker som ser riktigt intressanta ut. Känns som Nokia är på gång igen.

Hade jag inte haft en HTC One X hade jag bytt.

LeBron
2012-10-05, 20:14
Spotify finns ja, och den fungerar strålande. Har däremot inte testat Nokias än, eftersom jag har en LG. Men det kommer, jag ska ha en 920.

Fast vad ska du med Instagram till när telefonen kan dela bilder till Twitter, Facebook m.m. utan extra-app? (Iofs läste jag att de håller på med en WP-app men jag begriper fortfarande inte varför) :)

Fast vilken färg... det var en bra fråga. En av varje är lite för dyrt. :naughty:

Vad menar du nu? Är Facebook inbyggt(som iPhone numera) i telefonen eller surfar du in via IE?

Kryss
2012-10-05, 20:24
Sugen på en, var intresserad av Nokia ända fram tills släppet - alldeles för stora.

Blir o klämma lite på htc 8s när den kommer ut, annars vet jag inte riktigt

LadyG
2012-10-05, 23:24
Vad menar du nu? Är Facebook inbyggt(som iPhone numera) i telefonen eller surfar du in via IE?

Det finns inbyggt stöd för sociala medier i telefonen, inklusive att ladda upp bilder direkt istället för att gå via appar.

Det finns appar också, för de som absolut måste ha det, men det känns lite överflödigt som sagt :)
Jag skulle nog kunna surfa dit via mobilens browser också, har faktiskt inte tänkt på det ...

Är det någon som kännt på en Lumia 920 än, fått pilla lite? *nyfiken*

LeBron
2012-10-06, 01:31
Det finns inbyggt stöd för sociala medier i telefonen, inklusive att ladda upp bilder direkt istället för att gå via appar.

Det finns appar också, för de som absolut måste ha det, men det känns lite överflödigt som sagt :)
Jag skulle nog kunna surfa dit via mobilens browser också, har faktiskt inte tänkt på det ...

Är det någon som kännt på en Lumia 920 än, fått pilla lite? *nyfiken*

Hur skulle det gå till? :o Tror den släpps första veckan i November! :)

TcAnders
2012-10-06, 06:21
Hur skulle det gå till? :o Tror den släpps första veckan i November! :)

Det har ju varit några event världen över där 920:n har funnits och man har fått pilla lite med den, så det kan ju faktiskt finnas någon på kolo som har kännt på den.. (:

Jag ska definitivt köpa en 920, har inte bestämt mig för vilken färg ännu men det står mellan den röda och den gula.

Har idag en Htc Titan, wp 7,5 och jag är riktigt nöjd, brukar pilla på en kompis s3:a ibland och jag tycker dom är otroligt bökiga att hålla på med om man jämför mot wp 7,5.. Jag kommer förmodligen aldrig köpa en android-lur igen.

Akerhage
2012-10-06, 06:48
Har också funderat på denna. Blir den här eller den nya htc One x+ som ska släppas snart. Gillar ändå android och gillar htc. Men just denna lur har fått mig fundera lite. Vet dock inte om jag kommer gilla wp så mycket.

LadyG
2012-10-06, 10:26
Det har ju varit några event världen över där 920:n har funnits och man har fått pilla lite med den, så det kan ju faktiskt finnas någon på kolo som har kännt på den.. (:

Jag ska definitivt köpa en 920, har inte bestämt mig för vilken färg ännu men det står mellan den röda och den gula.

Har idag en Htc Titan, wp 7,5 och jag är riktigt nöjd, brukar pilla på en kompis s3:a ibland och jag tycker dom är otroligt bökiga att hålla på med om man jämför mot wp 7,5.. Jag kommer förmodligen aldrig köpa en android-lur igen.

Precis, det är ju inte så att 920 hållits under skäppan direkt :)
Man vet ju aldrig, det finns koloiter från alla möjliga ställen i världen som chansen finns ju att någon varit på något av eventen och fått chansen.

Jag sneglade på den blå, men ser inte den väldigt bäbisblå ut?

De röda och gula ser lite fräcka ut. Hade den blå varit lika klar och skarp hade den varit given.

De enda jag inte är sugen på är svart och vit. Svart = tråkig, konservativ. Vit = blir nog solkig fort.

Fishtank
2012-10-06, 10:39
Sugen ja.
Blir det byte, tyvärr ej.
Känner att jag klarar nog mig inte utan minneskort och att köpa lillebror till 920 känns inte lockande.
Hur är det med medisstödet på wp lurar?
Kan man kasta över en 720p mkv och bara köra nu eller hur ligger det till?
Lillebror är på jakt efter en ny lur nämligen så tråden är fortfarande intressant för mig.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Aekkelpotta
2012-10-06, 11:14
Nya Nokia Lumia 920 i butik snart



"Snart" ?! Personligen tror och hoppas jag att de släpper strax efter Windows 8-släppet, men det enda de nämnt är "Någon gång kvartal 4". Har du andra källor?

Riktigt sugen på en!

sudden21
2012-10-06, 16:26
Jag har en Lumia 800 och tycker det är en underbar lur, det enda jag saknar är en Länsförsäkringar app. Spotifyappen har fått oerhört mycket skit, den fungerade inte så bra för mig i början, gjorde en ominstallation och nu är den klockren.
Så, ja jag är sugen på att uppgradera till WP8.

LeBron
2012-10-06, 20:59
"Snart" ?! Personligen tror och hoppas jag att de släpper strax efter Windows 8-släppet, men det enda de nämnt är "Någon gång kvartal 4". Har du andra källor?

Riktigt sugen på en!

http://m.wpcentral.com/official-microsoft-reveal-windows-phone-8-october-29th

LadyG
2012-10-06, 22:15
http://m.wpcentral.com/official-microsoft-reveal-windows-phone-8-october-29th

Sweet :thumbup:

maaherra
2012-10-07, 09:00
Jag tänkte först köpa en iPhone 5 men efter att den släppts men när jag sett vad den erbjuder är jag inte lika sugen längre. Mervärdet från att gå från min 3GS till en 5a känns inte speciellt stort. Det skulle vara en bättre kamera och att den är snabbare, men i övrigt...

Kollade in Lumia 920 och blev lite förvånad över att den verkar så pass schysst. Kameran verkar kanon och det faktum att man får en full version av office-paketet väger väldigt tungt för mig.

Däremot är det många appar som jag helst inte vill klara mig utan.

Så jag undrar om det finns någonstans man kan kolla in utbudet av appar till Windows Phone?

Edit: Nevermind. Det var rätt lätt att googla själv :D

agazza
2012-10-07, 09:13
Tänk på att det kommer vara en helt annan app utveckling och stöd för diverse nu i wp8 motför 7an.

Jag vill definitivt ha en pga att skärmen fungerar med handskar och vad som helst, samt har jag provat en äldre nokia och flytet är det bästa jag varit med om på någon telefon.

Stör mig bara på att gränssnittet är så fult, men räknar med att det kommer modifikationer.


För övrigt

http://1.androidauthority.com/wp-content/uploads/2012/09/Nokia-vs-Apple-complete.jpg

sent from phone

maaherra
2012-10-07, 09:28
Tänk på att det kommer vara en helt annan app utveckling och stöd för diverse nu i wp8 motför 7an.

Jag vill definitivt ha en pga att skärmen fungerar med handskar och vad som helst, samt har jag provat en äldre nokia och flytet är det bästa jag varit med om på någon telefon.

Stör mig bara på att gränssnittet är så fult, men räknar med att det kommer modifikationer.


Jag kollade upp mina tio viktigaste appar för min iPhone och sökte på Windows Phone Store. Den enda app jag inte kan ersätta är min bankapp. Å andra sidan får jag som sagt office-paketet, något jag saknat enormt mycket på min iPhone.

Jag är faktiskt minst sagt förvånad. Trodde utbudet av appar skulle bli en begränsande faktor men jag hade visst fel.

Vad gäller flytet kan jag inte annat än hålla med dig. Testade en äldre modell av Lumia och om flytet inte var bättre än på en iPhone så minst lika bra.

Ni som har en Windows Phone lur nu. Fler pro/con? Exchange-stöd utgår jag från att det finns men hur är det med att ex synka sin gmail i telefonen?

LadyG
2012-10-07, 09:54
Jag har exchange, dottern gmail och vi synkar kalendrar och mail lika bra. Inga problem så vitt jag vet, och jag kan bjuda in henne till möten och skapa gemesamma events som syns i både hennes och min kalender.

Fast SkyDrive 7Gb? Jag har 25Gb, och har haft rätt länge.

LeBron
2012-10-07, 11:55
Det här med att man får hela office paketet på köpet, kan man installera det på datorn också? Att skriva långa uppsatser på mobilen känns inte direkt lockande :P

Edit: Kan man köra drag-n-drop med nedladdade filmer och sen se dom på nokian? :)

Loccii
2012-10-07, 11:58
Vad tror ni en sådan mobil telefon går på?

Om man köper modellen som inte har w8, kan man uppdatera den sen?

MVH

David Brent
2012-10-07, 12:02
Vad tror ni en sådan mobil telefon går på?

Om man köper modellen som inte har w8, kan man uppdatera den sen?

MVH

Nej, vad jag har förstått finns det ingen telefon som kör wp7.* som kommer att få WP8.

agazza
2012-10-07, 12:22
Det är olika operativsystem även ifall namnen leder till att folk tror att det bara är en uppgradering.

http://lazure2.wordpress.com/2012/06/22/windows-phone-8-software-architecture-vs-that-of-windows-phone-7-7-5-and-the-upcoming-7-8/

LeBron
2012-10-09, 12:52
Kom ut en recension på S3 LTE-versionen för ett par dagar sen, visade sig att batteritiden BARA var 30min mindre med 4G (istället för 3G). Väldigt imponerande måste jag säga, hoppas att Lumia 920 klår de 5.5h som S3:an höll med kontinuerligt 4G-surfande. :)

Vill så gärna köpa S3:an nu men känner att Lumian kan vara snäppet bättre, väntar därför på recension även på den. Enda problemet är att ifall jag väntar på den recensionen och sedan köper en S3:a trots allt så får jag inte 500kr cashback! :( hjäälp!

LadyG
2012-10-09, 13:25
Nokian är ju coolare helt enkelt, en lur som inte alla har.

Dare to be different :)

Morrris
2012-10-09, 13:37
Är det Nokian första mobilen med Windows 8? Bara en sån sak skulle få mig att undvika den.

Fishtank
2012-10-09, 13:57
Fast Morris WP 7,5 funkar ju väldigt bra så tror inte de kan fucka upp WP8 lika mycket som Apple fuckade maps ;)

LeBron det är ju två enormt olika operativsystem, vad tycker du själv mellan WP 7,5 och Android.
Sen bör du komma ihåg att S3 med Jelly bean gjorde 6:37 till skillnad från 5:17 med ICS webbrowsingtestet.

http://blog.gsmarena.com/samsung-i9300-galaxy-s-iii-jelly-bean-battery-life-test-concludes-see-how-it-did/

PureWhey
2012-10-09, 14:22
Har 4S, grymt sugen på en Windowstele dock... Gillar Nokia skarpt.

LadyG
2012-10-09, 14:43
Nokia meddelar idag att även Telenor har beslutat att sälja Nokia Lumia 920 i Sverige. Bakgrunden är en stark efterfrågan från operatörens kunder. Sedan tidigare har Telia, Tele2 och 3 sagt att de kommer att sälja Nokia Lumia 920 som kommer att börja säljas i Sverige under fjärde kvartalet och väntas kosta cirka 5700 kronor i butik (före eventuella subventioner).
Pressrelease (http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/nokia/pressrelease/view/aeven-telenor-kommer-att-saelja-nokia-lumia-920-i-sverige-801366)

Så det kanske kan bli en i julklapp :D

LeBron
2012-10-09, 16:24
Nokian är ju coolare helt enkelt, en lur som inte alla har.

Dare to be different :)

Stor anledning till att jag vill ha den!

Dock så väger detta väldigt tungt emot:
- Väldigt dåligt utbud av appar
- Spotify är uselt enligt recensionerna (använder det väldigt mycket)

Annars ser jag absolut inga fel med WP8, gillar speciellt att du kan styra din dator ifrån telefonen! :)

Olegh
2012-10-09, 16:32
Stor anledning till att jag vill ha den!

Dock så väger detta väldigt tungt emot:
- Väldigt dåligt utbud av appar
- Spotify är uselt enligt recensionerna (använder det väldigt mycket)

Annars ser jag absolut inga fel med WP8, gillar speciellt att du kan styra din dator ifrån telefonen! :)

Styra datorn med telefonen gör man enkelt med Teamviewer om man har Android.

Fishtank
2012-10-09, 16:37
Eller unified remote som man kan göra väldigt mycket mer med än bara styra muspekaren och tangentbordet med.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Rizza
2012-10-09, 16:40
Kan man göra mappar i wp 8?
Hade en lumia 800 som jag sålde fort.
Tycker det tar för lång tid att göra saker. Leta efter sina appar igenom en lång lista(visst man kan söka men man ska inte behöva göra det)

Apputbudet var riktigt dåligt och som någon sa tidigare så var spotify riktigt dåligt, den slutade spela musik helt enkelt ibland.

Hoppades på att wp skulle vara en liten överraskning för mig men det blev det tyvärr inte. Har testat ios, android och WP nu. Blir alltid att man går tillbaka till Android men hoppas fortfarande windows phone/nokia blir bättre.

LeBron
2012-10-09, 16:40
Fishtank & Olegh, vad kostar dessa prylar? :)

Mrs Robinson
2012-10-09, 16:44
Min teori är att man kommer kunna använda sin wp8-mobil som handkontroll till xbox 720, typ som wii u. För pusselspel och liknande (tänk er schack) blir det ju enklare att spela sådär än med en kontroll utan skärm.

När väl xbox 1440 kommer ut kommer det finnas två kameror/sensorer + 3d projektor som gör så att mobilen förvandlas till en "3D-kontroll". När xbox 2880 kommer ut kommer denna teknik kombineras med punktvis gravitationsfältskapare som kommer göra så att man verkligen känner ett motstånd i kontrollen. Kom ihåg var ni läste det först.

hahavaffan
2012-10-09, 16:55
Min teori är att man kommer kunna använda sin wp8-mobil som handkontroll till xbox 720, typ som wii u. För pusselspel och liknande (tänk er schack) blir det ju enklare att spela sådär än med en kontroll utan skärm.

När väl xbox 1440 kommer ut kommer det finnas två kameror/sensorer + 3d projektor som gör så att mobilen förvandlas till en "3D-kontroll". När xbox 2880 kommer ut kommer denna teknik kombineras med punktvis gravitationsfältskapare som kommer göra så att man verkligen känner ett motstånd i kontrollen. Kom ihåg var ni läste det först.2880 :laugh::laugh:

LadyG
2012-10-09, 17:23
Stor anledning till att jag vill ha den!

Dock så väger detta väldigt tungt emot:
- Väldigt dåligt utbud av appar
- Spotify är uselt enligt recensionerna (använder det väldigt mycket)

Annars ser jag absolut inga fel med WP8, gillar speciellt att du kan styra din dator ifrån telefonen! :)

Använder också Spotify mycket, och de recensioner du läst måste baserat sig på taskig täckning eller något för jag har inga problem? Det där tycker jag låter helkonstigt, ärligt talat. Eller är det någon funktion ni använder som jag inte vet om att jag saknar?

Saknar du någon särskild app kan du alltid joina WP-gruppen på facebook (http://www.facebook.com/home.php?#!/groups/windowsphone7sweden/) (never mind ordningsnumret, det gick inte att byta namn på gruppen) och hojta. Microsoft har representanter (och möjligen utvecklare verkar det som) där som svarar på tilltal :)

Kanonbra grupp f ö om man undrar över något om WP öht, jag tror de kan allt :)

LeBron
2012-10-09, 18:14
Använder också Spotify mycket, och de recensioner du läst måste baserat sig på taskig täckning eller något för jag har inga problem? Det där tycker jag låter helkonstigt, ärligt talat. Eller är det någon funktion ni använder som jag inte vet om att jag saknar?

Saknar du någon särskild app kan du alltid joina WP-gruppen på facebook (http://www.facebook.com/home.php?#!/groups/windowsphone7sweden/) (never mind ordningsnumret, det gick inte att byta namn på gruppen) och hojta. Microsoft har representanter (och möjligen utvecklare verkar det som) där som svarar på tilltal :)

Kanonbra grupp f ö om man undrar över något om WP öht, jag tror de kan allt :)

Det jag behöver kunna är att synka över mina playlists för att sedan kunna lyssna på dom oavbrutet, offline. Någon kommenterade den 7:e oktober att detta inte fungerade. =/

Dreas
2012-10-09, 18:16
Jag tror att Spotify-appen till WP 8 kommer att få en skjuts i rätt riktning nu när fler börjar använda det :)

PowPow
2012-10-09, 18:34
"Styra datorn med mobilen". Hur menar ni då? Remote desktop, styra mus/tangentbord eller något annat nytt smart?

agazza
2012-10-09, 18:34
För dom som nu inte orkade läsa länken jag la in så får wp8 samma kärna som w8 så utbudet av appar lär explodera, samma sak med portningar.

Eftersom det i princip är en minipytteminidator. För att göra det simpelt

LeBron
2012-10-09, 19:03
För dom som nu inte orkade läsa länken jag la in så får wp8 samma kärna som w8 så utbudet av appar lär explodera, samma sak med portningar.

Eftersom det i princip är en minipytteminidator. För att göra det simpelt

w8?
portningar?
minipytteminidator?

Utveckla gärna :)

Mrs Robinson
2012-10-09, 19:15
Du kan mao förvänta dig minst 50 olika pruttappar...

rajjan_dammit
2012-10-09, 19:43
I sense a new jobbmobil coming up.

LadyG
2012-10-09, 19:56
Det jag behöver kunna är att synka över mina playlists för att sedan kunna lyssna på dom oavbrutet, offline. Någon kommenterade den 7:e oktober att detta inte fungerade. =/

Eh... men det kan ju jag göra?!? Inte fan strömmar jag musiken, det är ju bara slöseri med datatrafik :)

http://www.spotify.com/se/mobile/windowsphone/

agazza
2012-10-09, 20:24
w8?
portningar?
minipytteminidator?

Utveckla gärna :)

Står i länken någon sida bak

Wp 8 och 7 är helt olika system, därför det inte kommer någon uppgradering pga att det funkar helt enkelt inte.

wp8 är byggt på windows 8 så det kommer med direct x, C, C++ osv osv.

Ifall det blir populärt ser jag en explosion av appar och telefoner, android lär bli ifrånsprunget innan ~2016 skulle jag nästan gissa.

Det är bara det förbannade metro GUI som jag stör mig på, det är så fult.

LeBron
2012-10-09, 20:57
Står i länken någon sida bak

Wp 8 och 7 är helt olika system, därför det inte kommer någon uppgradering pga att det funkar helt enkelt inte.

wp8 är byggt på windows 8 så det kommer med direct x, C, C++ osv osv.

Ifall det blir populärt ser jag en explosion av appar och telefoner, android lär bli ifrånsprunget innan ~2016 skulle jag nästan gissa.

Det är bara det förbannade metro GUI som jag stör mig på, det är så fult.

2016. Just det jag stör mig på, ska jag sitta med en L920 i tre år och vänta på appar? Vill så gärna ha den luren men appar väger tungt, speciellt när det bara finns 1.5/10 av de som jag använder (en halv för spotify).

http://www.bbc.co.uk/news/technology-19756734

Detta verkar dock intressant, får se om det blir detta millennium och till WP8 lurar också.

agazza
2012-10-09, 21:20
2016. Just det jag stör mig på, ska jag sitta med en L920 i tre år och vänta på appar? Vill så gärna ha den luren men appar väger tungt, speciellt när det bara finns 1.5/10 av de som jag använder (en halv för spotify).

http://www.bbc.co.uk/news/technology-19756734

Detta verkar dock intressant, får se om det blir detta millennium och till WP8 lurar också.

Du behöver ju inte direkt 70000000 appar, så länge dom nödvändiga finns med bra funktion, och det finns rätt många appar redan, och som sagt, det kommer gå fort för dom populäraste apparna när det gäller wp8

LeBron
2012-10-09, 21:44
Du behöver ju inte direkt 70000000 appar, så länge dom nödvändiga finns med bra funktion, och det finns rätt många appar redan, och som sagt, det kommer gå fort för dom populäraste apparna när det gäller wp8

Jag använder ett fåtal appar, cirka 10, och dom flesta finns inte.

Skype & Spotify finns, spotify suger men det finns ändå.
NFL, NBA, My Tracks, Truecaller, Sparbanken Syd, App för min studentmail saknas.

Fishtank
2012-10-10, 02:50
Humorn med det hela är hur mycket du velar.
Mm jag läser båda trådarna och stalkar dig lite lätt nu. :rolleyes:


Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

LeBron
2012-10-10, 06:54
Humorn med det hela är hur mycket du velar.
Mm jag läser båda trådarna och stalkar dig lite lätt nu. :rolleyes:


Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Det är fan inte kul. :(

LadyG
2012-10-10, 09:57
För mail behövs väl ingen ytterligare app t ex, så länge det är POP eller IMAP ska man kunna synka alla mailkonton med telefonen.

Truecaller: http://www.truecaller.com/blog/2012/03/01/truecaller-now-available-for-windows-phone/

Alla banker kan man logga in på via webbläsaren, så varför man ska ha en app där begriper jag inte. Det behövs inte, om banken har ens en halfhyfsad hemsida. Jag har pinnat Swedbanks hemsida som en Livetile, så går det snabbt att logga in.

Var det de här du menade: NBA (http://www.windowsphone.com/en-us/store/app/nba-scores-alerts/b11cc098-7bf7-df11-9264-00237de2db9e), NBA (http://www.windowsphone.com/en-us/store/app/nfl-scores-alerts/456b229c-b884-e011-986b-78e7d1fa76f8)

hahavaffan
2012-10-10, 10:13
För mail behövs väl ingen ytterligare app t ex, så länge det är POP eller IMAP ska man kunna synka alla mailkonton med telefonen.

Truecaller: http://www.truecaller.com/blog/2012/03/01/truecaller-now-available-for-windows-phone/

Alla banker kan man logga in på via webbläsaren, så varför man ska ha en app där begriper jag inte. Det behövs inte, om banken har ens en halfhyfsad hemsida. Jag har pinnat Swedbanks hemsida som en Livetile, så går det snabbt att logga in.

Var det de här du menade: NBA (http://www.windowsphone.com/en-us/store/app/nba-scores-alerts/b11cc098-7bf7-df11-9264-00237de2db9e), NBA (http://www.windowsphone.com/en-us/store/app/nfl-scores-alerts/456b229c-b884-e011-986b-78e7d1fa76f8)Fast för snabba ärenden som att flytta pengar mellan månadskonto och kortkonto eller liknande, eller bara hålla koll på kontotransaktioner är sjukt smidigt med exempelvis Handelsbankens App. För att logga in på deras hemsida krävs ju en kortläsare och inloggningskort :( Nu har jag dock övergått till kreditkort så jag har inte längre finns-det-pengar-på-kontot-ångest i kön på ICA och därmed heller inte samma behov av en snabbkoll... men ändå :D

Kabuto
2012-10-10, 10:20
Mitt saldo till iOS är riktigt bra app och har stöd för de vanligaste bankerna och flera banker samtidigt i samma app. Väldigt mycket smidigare än att gå genom webbläsare.

Dreas
2012-10-10, 10:29
Mitt saldo till iOS är riktigt bra app och har stöd för de vanligaste bankerna och flera banker samtidigt i samma app. Väldigt mycket smidigare än att gå genom webbläsare.De flesta har ju bara en bank, om man använder en tile i Windowsphone så är man ett tryck ifrån banken.

Kabuto
2012-10-10, 11:05
Du måste logga in också. Behövs bara en gång i Mitt Saldo. Och sitt saldo syns direkt man öppnar appen.

Dreas
2012-10-10, 11:30
Du måste logga in också. Behövs bara en gång i Mitt Saldo. Och sitt saldo syns direkt man öppnar appen.Det låter inte som om du har Nordea eller så. Där blir du utkickad efter 30min inaktivitet.

Eller så kanske appen skickar en signal som gör att den inte loggar ut.

LeBron
2012-10-10, 15:04
För mail behövs väl ingen ytterligare app t ex, så länge det är POP eller IMAP ska man kunna synka alla mailkonton med telefonen.

Truecaller: http://www.truecaller.com/blog/2012/03/01/truecaller-now-available-for-windows-phone/

Alla banker kan man logga in på via webbläsaren, så varför man ska ha en app där begriper jag inte. Det behövs inte, om banken har ens en halfhyfsad hemsida. Jag har pinnat Swedbanks hemsida som en Livetile, så går det snabbt att logga in.

Var det de här du menade: NBA (http://www.windowsphone.com/en-us/store/app/nba-scores-alerts/b11cc098-7bf7-df11-9264-00237de2db9e), NBA (http://www.windowsphone.com/en-us/store/app/nfl-scores-alerts/456b229c-b884-e011-986b-78e7d1fa76f8)

Varför var du tvungen att skriva det inlägget? Nu är jag tillbaka på ruta 1. :(

LadyG
2012-10-10, 18:07
Varför var du tvungen att skriva det inlägget? Nu är jag tillbaka på ruta 1. :(

Förlåt :laugh:

Mrs Robinson
2012-10-10, 18:18
Kan man läsa mail offline?

agazza
2012-10-10, 20:47
http://www.sweclockers.com/nyhet/15987-fyra-reklamfilmer-for-windows-8-lacker-ut-pa-youtube

LeBron
2012-10-10, 21:01
Har fan bestämt mig nu, blir inget köp. Ska vänta tills alla kommer ut i butik och finns att känna på samt någon recension om 720:an. Google ska tydligen presentera någon ny Nexus lur också! :)

agazza
2012-10-10, 21:15
Har fan bestämt mig nu, blir inget köp. Ska vänta tills alla kommer ut i butik och finns att känna på samt någon recension om 720:an. Google ska tydligen presentera någon ny Nexus lur också! :)

http://www.swedroid.se/fler-bilder-pa-lg-optimus-nexus-dyker-upp-nu-med-specifikationer/

LeBron
2012-10-10, 21:43
http://www.swedroid.se/fler-bilder-pa-lg-optimus-nexus-dyker-upp-nu-med-specifikationer/

Skriver flitigt där med! Väntar på en riktig presentation, rykten kan vara väldigt fel ibland! :)

PowPow
2012-10-11, 08:13
För att göra det ännu svårare för dig, Bron, så kommer Office-paketet till ios och android också :d

Ingen aning om vad det kommer kosta dock.

Edit: Om det nu var du som var peppad på det

Dreas
2012-10-11, 08:27
För att göra det ännu svårare för dig, Bron, så kommer Office-paketet till ios och android också :d

Ingen aning om vad det kommer kosta dock.

Edit: Om det nu var du som var peppad på detInte enligt Microsoft om man ska tro på IDG.

http://www.idg.se/2.1085/1.470789/microsoft-inget-office-for-ios-eller-android

PowPow
2012-10-11, 08:31
Inte enligt Microsoft om man ska tro på IDG.

http://www.idg.se/2.1085/1.470789/microsoft-inget-office-for-ios-eller-android

Se på fan. Här läste jag:
http://feber.se/ios/art/254216/office_kommer_till_android_och/

Som i sin källa nu skriver: "Update: Microsoft has released the following statement on the matter: The information shared by our Czech subsidiary is not accurate. We do not have anything further to share at this time." "

LeBron
2012-10-13, 19:41
Undrar om det kommer vara gratis till android :)

Läste någonstans att det skulle vara extremt enkelt att göra appar till WP8, tror ni detta kommer lösa problemet med så få appar? :)

Fishtank
2012-10-13, 19:49
LeBron vi vet inte.
Enda utvecklaren jag vet på kolo är Powpow och han jobbar med ios.

Börjat bli sugen på nexusen nu också?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

LeBron
2012-10-13, 20:00
LeBron vi vet inte.
Enda utvecklaren jag vet på kolo är Powpow och han jobbar med ios.

Börjat bli sugen på nexusen nu också?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

SLUTA. STALKA. MIG.

Japp, sneglat på Asus nya padfone också... Men väntar på release, everyday is a challenge!

Fishtank
2012-10-13, 20:17
Padfonen är cool.
Bra med tryck under huven och asus är stabil på updates inom android.
Kan bli dyrt dock, minns inte vad första kostade vid release.

Svårt att inte notera användarnamn i de trådar man själv skriver i. ;)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

LeBron
2012-10-13, 21:22
Padfonen är cool.
Bra med tryck under huven och asus är stabil på updates inom android.
Kan bli dyrt dock, minns inte vad första kostade vid release.

Svårt att inte notera användarnamn i de trådar man själv skriver i. ;)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Såg riktigt nice ut, gillar designen också! Dyrare än iPhone blir det inte så då är det lugnt för min del! :)

Vad heter du där? :D

Kimball
2012-10-13, 22:33
Har fan bestämt mig nu, blir inget köp. Ska vänta tills alla kommer ut i butik och finns att känna på samt någon recension om 720:an. Google ska tydligen presentera någon ny Nexus lur också! :)

Fast ser inte nya nexusluren ut som en S3: 4G fast med vanilla-uppdateringar? Eller har jag missat något stort här?

Fishtank
2012-10-13, 22:55
Ingen vet hur nya nexusen blir ännu.
Verkar dock bli LG nexus.
Googla så hittar du hur den tycks se ut just nu.

Ja Padfonen kan bli väldigt nice, nyfiken på hur det communityn bakom ser ut och hur batteriet är.
Många posts, ganska cynisk människa, du bör kunna lista ut det fort. ;)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

LadyG
2012-10-13, 23:11
Undrar om det kommer vara gratis till android :)

Läste någonstans att det skulle vara extremt enkelt att göra appar till WP8, tror ni detta kommer lösa problemet med så få appar? :)

Inte alls omöjligt att det blir en smärre explosion med tanke på att om du kan göra ett program till Win8 är det busenkelt att få det att fungera på WP8.

agazza
2012-10-14, 00:14
Undrar om det kommer vara gratis till android :)

Läste någonstans att det skulle vara extremt enkelt att göra appar till WP8, tror ni detta kommer lösa problemet med så få appar? :)

Precis. Plus en drös portningar. Lär komma en drös härliga 90 tals spel tex.

sent from phone

LeBron
2012-10-14, 00:31
Gillar vad jag läser!! Nu hoppas jag den ligger lika bra i handen också så det inte känns som en tegelsten! :D

agazza
2012-10-14, 12:50
En fråga är väl valet av material? Är det plast som gäller nu för någon generation bak var det ju ett aluminiumstycke.

Går det bra för dom hoppas jag att dom går tillbaka till alu ifall det är plast som gäller nu

sent from phone

LeBron
2012-10-14, 21:08
Kan dom presentera W8 already!! :(

Fishtank
2012-10-16, 14:47
Menar du inte WP8?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

LadyG
2012-10-16, 14:52
"Vi introducerar Xbox Music, den första kompletta tjänsten som låter dig abonnera på all musik du vill ha, och köpa låtar som du vill äga. Allting drivs av Molnet, och integrerar din musikupplevelse på din pekdator, PC, telefon och TV. Med över 30 miljoner låtar i den globala katalogen, kommer Xbox Music att finnas tillgängligt på Xbox 360 och Windows 8-datorer i Sverige i samband med att Windows 8 lanseras den 26 oktober, och på mobiltelefoner i samband med att Windows Phone 8 lanseras. Fler plattformar tillkommer senare." XBox Music (http://press.xbox360.com/landing.asp)

LeBron
2012-10-16, 17:50
Menar du inte WP8?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

WP8 har ju redan presenterats och det är själva OS-presentationen vi väntar på nu så att dom kan släppa luren! :) Eller har jag förstått det helt fel? :P

LeBron
2012-10-22, 18:39
En vecka kvar!!! :D

TcAnders
2012-10-22, 19:10
Jag längtar! En gul Lumia 920 är beställd sen någon vecka tillbaka..

LeBron
2012-10-30, 13:48
woop woop, om lite mer än två veckor finns den i butik! :)

Kimball
2012-11-01, 13:30
Fick pilla lite på några prototyper vid en "introducering" idag. Kameran i 920 är verkligen helt tokig och skärmen gick perfekt att använda med skinnhandskar på! Såklart bra flyt i interface osv, och om det verkligen är så lätt som de säger att portera appar mellan pc -> telefon borde ju utbudet gå rätt snabbt att fylla på. Återstår att se hur detta utvecklar sig som sagt, jag hoppas de pushar tillräckligt hårt för att folk ska få upp ögonen för win8 mobile, men det lär krävas något eller ett par år innan det blir riktigt vedertaget, lite beroende på hur snabbt folk kommer gå över från win7 -> win8 också känns det som!

agazza
2012-11-01, 14:04
Fick pilla lite på några prototyper vid en "introducering" idag. Kameran i 920 är verkligen helt tokig och skärmen gick perfekt att använda med skinnhandskar på! Såklart bra flyt i interface osv, och om det verkligen är så lätt som de säger att portera appar mellan pc -> telefon borde ju utbudet gå rätt snabbt att fylla på. Återstår att se hur detta utvecklar sig som sagt, jag hoppas de pushar tillräckligt hårt för att folk ska få upp ögonen för win8 mobile, men det lär krävas något eller ett par år innan det blir riktigt vedertaget, lite beroende på hur snabbt folk kommer gå över från win7 -> win8 också känns det som!

Testade du nåt med blöta fingrar? Tänkte ifall den registrerar regndroppar kommer den balla ur på hösten.

Jag tror det enda som sätter stopp är det fula gränssnittet och att det inte går att ändra på samma sätt som andra operativsystem.

Jag ska köpa mer nokia tror jag

sent from phone

agazza
2012-11-07, 17:58
Prislista

Phone--------------------with 2-year contract------Off contract
Google Nexus 4 (16GB)------------------------------$350
Nokia Lumia 900 (16GB)------------------$1---------$400
Nokia Lumia 820 (8GB, microSD)---------$50---------$400
Nokia Lumia 920 (32GB)----------------$100---------$450
Samsung Galaxy S III (16GB, microSD)--$200---------$550
Apple iPhone 5 (16GB) -----------------$200---------$650

LeBron
2012-11-07, 18:58
Finner inte svar på denna frågan, sitter någon av er inne med svaret?! :)

Fungerar Beats by Dre lurar med L920? :)

LadyG
2012-11-07, 20:21
Inte den blekaste :D
Men jag väntar ivrigt på min L920, en gul! *love*

agazza
2012-11-07, 21:02
Finner inte svar på denna frågan, sitter någon av er inne med svaret?! :)

Fungerar Beats by Dre lurar med L920? :)

Hur menar du nu? med headsetfunktion eller vadå?

Som vanliga hörlurar, ja.

Vill du ha Loudwar förvrängningen vissa htc levereras med kommer det antagligen komma en app eller script för detta som vanligt, det fungerar på alla telefoner

Ungrim
2012-11-07, 22:28
Kanske flyttar frågan till denna tråd istället

Vet någon om det är pågång någon Windows Phone med qwerty??

LeBron
2012-11-07, 22:45
Hur menar du nu? med headsetfunktion eller vadå?

Som vanliga hörlurar, ja.

Vill du ha Loudwar förvrängningen vissa htc levereras med kommer det antagligen komma en app eller script för detta som vanligt, det fungerar på alla telefoner

Japp, headset funktion med controltalk (sänka, ringa, pausa, byta låt). :)

agazza
2012-11-07, 22:53
Kanske flyttar frågan till denna tråd istället

Vet någon om det är pågång någon Windows Phone med qwerty??

Inte något speciellt rykte än, men jag väntar också :/

Japp, headset funktion med controltalk (sänka, ringa, pausa, byta låt). :)

Ska kolla på layouten på kontaktytorna men annars finns det alltid billiga adaptrar

Avtrubbad
2012-11-08, 10:19
Sitter och väntar på att få in en wp8 på jobbet. Fick mail v dustin att HTC 8x finns i lager, men tror det är värt att vänta på 920 då det bara skiljer en 500ing i pris.
Blir intressant att se hur den är, de verkar verkligen lovande.

Sent from my TITAN X310e using Board Express

Akerhage
2012-11-08, 10:34
Inte bestämt mig än. Gn4 eller,denna...svårt som fan! Är väldigt sugen på nexus4 men jag tappar lätt mina telefoner i marken. Så dumt med glasbaksida då. Har 920 kommit ut?

Avtrubbad
2012-11-08, 10:40
Inte bestämt mig än. Gn4 eller,denna...svårt som fan! Är väldigt sugen på nexus4 men jag tappar lätt mina telefoner i marken. Så dumt med glasbaksida då. Har 920 kommit ut?

Säljstart för Lumia920 är 29 November.

PowPow
2012-11-09, 08:21
Den gula 920an skymtan in action ~1:20 in i videon här
http://feber.se/mobil/art/256468/nokia_lumia_920_i_kehavideo/

Avtrubbad
2012-12-06, 22:04
Någon mer som har sina träningspass i ett exceldokument och synkar mellan skydrive och telefonen?

Hade inte tänkt på det, men sen slog det mig och nu har jag kört så här ett tag och det fungerar ypperligt får jag säga.

rajjan_dammit
2012-12-06, 23:47
Plockade ut en ny jobbmobil, HTC 8X och måste säga att den är ett välkommet avbrott från Lumians tyngd. Hade förvisso en 800 innan men 920 är ju ännu större och tyngre.

Gör sig bra i handen med de inte så skarpa kanterna och lite lättare.

LeBron
2012-12-10, 15:33
Har bara haft problem med min L920 än så länge, riktigt snygg och jag vill verkligen få den att fungera !! :(

hahavaffan
2012-12-10, 15:52
Har bara haft problem med min L920 än så länge, riktigt snygg och jag vill verkligen få den att fungera !! :(Berätta om problemen då!

TcAnders
2012-12-10, 16:07
Har haft min Lumia 920 i två veckor snart och jag är riktigt nöjd fortfarande..

Finns en sak som jag saknar, och det är Spotify men som jag förstått det hela så dyker den appen snart upp.

Riktigt bra flyt i telefonen!

Andy.da.wohoo
2012-12-10, 17:27
Vilka mobiltillverkare säljer windowstelefoner? Känner bara till Nokia..

LeBron
2012-12-10, 17:46
Vilka mobiltillverkare säljer windowstelefoner? Känner bara till Nokia..
Samsung Ativ S
HTC 8s & HTC 8x

Dom (Samsung & HTC) som säljer det med WP8 vad jag vet. :)

Berätta om problemen då!

1) Telefonen vill inte upptäcka mitt bluetooth headset, fungerade fram tills för ett par timmar sen och fungerar klockrent på min gamla HOX.

2) XBOX Smartglass vill inte heller fungera, när man klickar "Login" så står det bara login failed. Står inte varför eller något och den enda knappen som finns är "login", inte ens så man kan skriva in användar uppgifter eller något men antar att den plockar det ifrån det microsoft konto man har kopplat till luren. Jävla skit.

Andy.da.wohoo
2012-12-10, 18:25
Okej. Får läsa på lite om Win-phones. Börjar få lite dille på Windows nu sen Windows 8.

TcAnders
2012-12-10, 20:07
Samsung Ativ S
HTC 8s & HTC 8x

Dom (Samsung & HTC) som säljer det med WP8 vad jag vet. :)



1) Telefonen vill inte upptäcka mitt bluetooth headset, fungerade fram tills för ett par timmar sen och fungerar klockrent på min gamla HOX.

2) XBOX Smartglass vill inte heller fungera, när man klickar "Login" så står det bara login failed. Står inte varför eller något och den enda knappen som finns är "login", inte ens så man kan skriva in användar uppgifter eller något men antar att den plockar det ifrån det microsoft konto man har kopplat till luren. Jävla skit.

1. Kan jag tyvärr inte testa då jag inte har något bt-headset.

2. Fungerar finemang på min, har använt det ett flertal gånger hittills utan problem, förhoppningsvis blir det att fungera för dig när det kommer en uppdatering.

LeBron
2012-12-10, 22:12
1. Kan jag tyvärr inte testa då jag inte har något bt-headset.

2. Fungerar finemang på min, har använt det ett flertal gånger hittills utan problem, förhoppningsvis blir det att fungera för dig när det kommer en uppdatering.

Ibland när jag försöker köra Halo4 live med polarna kan jag inte joina deras parties pga av något med "NAT type", problemet löser sig när jag gör ett party och bjuder in dom istället, kan det ha med mitt XBOX problem att göra?

hahavaffan
2012-12-11, 06:25
Ibland när jag försöker köra Halo4 live med polarna kan jag inte joina deras parties pga av något med "NAT type", problemet löser sig när jag gör ett party och bjuder in dom istället, kan det ha med mitt XBOX problem att göra?Fast det låter som ett nätverksproblem. NAT = Network Address Translation, och problem med det kan vara att det är nån port som inte är öppen i routern, och som din telefon behöver. Händer det även när du inte sitter på ett Wifi-nät dvs även på 3G/4G?

LeBron
2012-12-11, 09:31
Fast det låter som ett nätverksproblem. NAT = Network Address Translation, och problem med det kan vara att det är nån port som inte är öppen i routern, och som din telefon behöver. Händer det även när du inte sitter på ett Wifi-nät dvs även på 3G/4G?

Att det inte går att logga in? Ja.

Den laddar (försöker logga in), misslyckas och det enda du kan göra är att klicka på "logga in". Finns ingen felsök knapp eller något.

Juxta
2012-12-11, 09:49
NAT är ju en inställning i routern. Call of Duty Black Ops hade också stora problem med att folk hade NAT aktiverat.

hahavaffan
2012-12-11, 09:51
Att det inte går att logga in? Ja.

Den laddar (försöker logga in), misslyckas och det enda du kan göra är att klicka på "logga in". Finns ingen felsök knapp eller något.Tänkte när du ska spela Halo.

Ungrim
2013-06-04, 20:17
Något nytt på denna front?

agazza
2013-06-04, 20:23
Något nytt på denna front?

Mycket men du får nog specificera frågan lite

LeBron
2013-06-06, 22:22
Gah!!

Finns det någon bra app för powerwalks/löpning som mäter distans och hastighet likt MyTracks på Google. Har "Runtastic" just nu men skiter tar 30s att starta, stänger av sig själv och 30s att stänga av och 30s för att få upp resultatet. Efterblivet :(

Ungrim
2013-08-21, 18:02
Hur gör man i internet Explorer för att spara ner filmer? När man trycker på dem öppnar mediaspelaren upp men om man vill spara ner dem istället? Eller finns det någon annan webbläsare som det går med?

Edit: när man öppnade dem i opera på min symbia så fick man frågan om man hela öppna eller spara.

agazza
2013-11-27, 19:43
Okeeej, jag har fått min 928 nu, den är olåst och när jag stoppar i mitt simkort behöver jag slå mitt simpin, men den får ingen signal.

Men söker jag efter nätverk så hittar jag både det ena och det andra.

Jag har försökt med två olika simkort och det är samma resultat.

Telefonen kan inte va spärrad, kortet kan inte va trasigt, den läser av allt bra, men i övrigt då?

Tips? Jag är helt lost, hittar ingen med detta problem

LeBron
2013-11-27, 20:00
Okeeej, jag har fått min 928 nu, den är olåst och när jag stoppar i mitt simkort behöver jag slå mitt simpin, men den får ingen signal.

Men söker jag efter nätverk så hittar jag både det ena och det andra.

Jag har försökt med två olika simkort och det är samma resultat.

Telefonen kan inte va spärrad, kortet kan inte va trasigt, den läser av allt bra, men i övrigt då?

Tips? Jag är helt lost, hittar ingen med detta problem

Defekt lur?

agazza
2013-11-28, 16:44
Defekt lur?

Det hoppade igång av sig själv, nu nästa problem, jag har inget ljud i högtalaren när jag ringer, och nu idag dog även bakhögtalaren, men headset funkar fint, tydligen är det någon switch i 3,5mm uttaget som kan fastna, så att den alltid tror man har headset.

Min fråga är då, brukar det komma upp en logga ifall man har headset ipluggat eller kan man se statusen för det någonstans?

Min andra fråga är också, har någon en smal liten jävla torx i sthlms området, som skulle kunna tänka sig att kila hit så jag får plocka isär fanskapet, jag orkar inte reklamera den till usa för något jag kan laga för 75kr

David Brent
2013-11-28, 17:00
Det hoppade igång av sig själv, nu nästa problem, jag har inget ljud i högtalaren när jag ringer, och nu idag dog även bakhögtalaren, men headset funkar fint, tydligen är det någon switch i 3,5mm uttaget som kan fastna, så att den alltid tror man har headset.

Min fråga är då, brukar det komma upp en logga ifall man har headset ipluggat eller kan man se statusen för det någonstans?

Min andra fråga är också, har någon en smal liten jävla torx i sthlms området, som skulle kunna tänka sig att kila hit så jag får plocka isär fanskapet, jag orkar inte reklamera den till usa för något jag kan laga för 75kr

Nej, det kommer inte upp någon logga om man har hörlurarna istoppade. Dessvärre bor jag inte i Stockholm, hoppas det ordnar sig!

Yes
2013-11-28, 17:49
Är det någon här som gått över från iPhone till Nokia?

Jag funderar på att byta från 4s till Lumia 1020 i januari. Det jag främst saknar i iPhone 5s är en större display. Windows ser dessutom snyggare ut än iOS, men det är inte så viktigt.

agazza
2013-11-28, 18:12
Är det någon här som gått över från iPhone till Nokia?

Jag funderar på att byta från 4s till Lumia 1020 i januari. Det jag främst saknar i iPhone 5s är en större display. Windows ser dessutom snyggare ut än iOS, men det är inte så viktigt.

Jag har haft en 4s en kortare period men är väl egentligen en android fanboy, finns en del saker jag stör mig på i wp men jag är säker på att dom kommer lösa det i gdr3 updaten.

Men framförallt är jag helt sjukt tagen av hur bra kamera min gamla 928 har, hade inte 1020 varit så stygg hade jag definitivt köpt den. Just nu inväntar jag 929an för att se vad det blir med den.

Det finns inget notifikationscenter ännu osv, det kommer du säkert störa dig på. apputbudet känns faktiskt skralt, men när man inser hur lite saker man använder så spelar det inte så stor roll.

tp_88
2013-11-28, 18:50
Det finns inget notifikationscenter ännu osv, det kommer du säkert störa dig på. apputbudet känns faktiskt skralt, men när man inser hur lite saker man använder så spelar det inte så stor roll.
En del appar är ju svåra att klara sig utan, t.ex. och man är dum nog att vara kund hos Swedbank så blir det ju jobbigt. :D

Många appar klarar man sig säkert utan, men frågan är varför man skulle behöva göra det. Jag är som sagt beredd att överväga WP när de dels har fixat apputbudet, och dels har tagit fram en dockningslösning likt den som fanns i Ubuntu Edge med fullversion av Windows i dockningsläge.

Har verkligen svårt att motivera varför man ska välja WP i dagsläget. Möjligtvis kamerorna då (som jag inte bryr mig om, och i absoluta tal är de fortfarande junk de också) och att budgetmobilerna (t.ex. Lumia 520) funkar betydligt bättre än på Androidsidan. (iOS har inga)

agazza
2013-11-28, 19:12
En del appar är ju svåra att klara sig utan, t.ex. och man är dum nog att vara kund hos Swedbank så blir det ju jobbigt. :D

Många appar klarar man sig säkert utan, men frågan är varför man skulle behöva göra det. Jag är som sagt beredd att överväga WP när de dels har fixat apputbudet, och dels har tagit fram en dockningslösning likt den som fanns i Ubuntu Edge med fullversion av Windows i dockningsläge.

Har verkligen svårt att motivera varför man ska välja WP i dagsläget. Möjligtvis kamerorna då (som jag inte bryr mig om, och i absoluta tal är de fortfarande junk de också) och att budgetmobilerna (t.ex. Lumia 520) funkar betydligt bättre än på Androidsidan. (iOS har inga)

Nej för avancerade användare så är det faktiskt inte så stor mening med en wp8 telefon, men just budgetsegmentet ger otroligt mycket premiumkänsla för pengarna, en 900kr wp8 telefon känns likadan som en 5000kr telefon i de flesta aspekter tycker jag. men KitKat kanske råder bot på det hos android förhoppningsvis

Sedan är systemet sjukt smidigt ifall man bara vill göra dom simpla sakerna tycker jag. pang pang bom känns det som, men i övrigt känns det otroligt omoget ännu, jag skulle nog inte köpa en splitter ny wp8 telefon hursom pga hur lite jag kan pyssla med telefonen.



även fast jag i stort sett bara använder min motorola photon Q så var 928an ett roligt köp, men det är väl bara nya fräscha prylkänslan som kittlar.

tp_88
2013-11-28, 19:33
Nej för avancerade användare så är det faktiskt inte så stor mening med en wp8 telefon, men just budgetsegmentet ger otroligt mycket premiumkänsla för pengarna, en 900kr wp8 telefon känns likadan som en 5000kr telefon i de flesta aspekter tycker jag. men KitKat kanske råder bot på det hos android förhoppningsvis

Sedan är systemet sjukt smidigt ifall man bara vill göra dom simpla sakerna tycker jag. pang pang bom känns det som, men i övrigt känns det otroligt omoget ännu, jag skulle nog inte köpa en splitter ny wp8 telefon hursom pga hur lite jag kan pyssla med telefonen.



även fast jag i stort sett bara använder min motorola photon Q så var 928an ett roligt köp, men det är väl bara nya fräscha prylkänslan som kittlar.
Aa, budgetmobiler som t.ex. Lumia 520 är ganska överlägsna om de klarar allt man behöver göra. Att de känns som en N5a t.ex. vet jag inte riktigt om jag köper dock... :D

Tror verkligen inte att tillverkarnas KitKat-UIn kommer ge budgetmobiler flyt likt WP any time soon, dessutom lär det inte vara standard i budgetmobilder förrän om typ 1år. Budgetmobilerna idag släpps väl med 4.0-4.2, och kanske aldrig uppdateras.

LeBron
2013-11-28, 21:45
Jag har haft en 4s en kortare period men är väl egentligen en android fanboy, finns en del saker jag stör mig på i wp men jag är säker på att dom kommer lösa det i gdr3 updaten.

Men framförallt är jag helt sjukt tagen av hur bra kamera min gamla 928 har, hade inte 1020 varit så stygg hade jag definitivt köpt den. Just nu inväntar jag 929an för att se vad det blir med den.

Det finns inget notifikationscenter ännu osv, det kommer du säkert störa dig på. apputbudet känns faktiskt skralt, men när man inser hur lite saker man använder så spelar det inte så stor roll.

Vad är detta? :)

LeBron
2013-11-28, 22:11
Vad är detta? :)

Found it.

http://www.wpcentral.com/sites/wpcentral.com/files/styles/large/public/field/image/2013/10/Update_3_Changes.PNG?itok=RhRGOpPl

App Switcher, det var fan på tiden.

agazza
2013-11-28, 22:25
Found it.





http://www.wpcentral.com/sites/wpcentral.com/files/styles/large/public/field/image/2013/10/Update_3_Changes.PNG?itok=RhRGOpPl





App Switcher, det var fan på tiden.






switcha appar kan man väl göra I amber uppdateringen? Bara hålla bakåtpilen.



Set är notificationscenter jagvill ha, och togglemeny








Sent from my RM-860_nam_usa_100 using Tapatalk

LeBron
2013-11-28, 22:27
switcha appar kan man väl göra I amber uppdateringen? Bara hålla bakåtpilen.



Set är notificationscenter jagvill ha, och togglemeny
Sent from my RM-860_nam_usa_100 using Tapatalk

Jadå, men du kan inte stänga av dom. Vill jag starta om en app får jag starta 5 random appar så att den sjätte eller vad det nu blir stängs av automatiskt, så j*vla irriterande, hur kan man skapa ett helt OS till en lur och glömma "X" knappen :S Eller är det jag som missat den..?

agazza
2013-11-28, 23:21
Jadå, men du kan inte stänga av dom. Vill jag starta om en app får jag starta 5 random appar så att den sjätte eller vad det nu blir stängs av automatiskt, så j*vla irriterande, hur kan man skapa ett helt OS till en lur och glömma "X" knappen :S Eller är det jag som missat den..?

Jag brukar switcha över sen bakåtpil tills man hamnar i ett annat program eller vid startmenyn så ska det va dött

Skickat från min HTC Vision via Tapatalk 2

Yes
2013-11-28, 23:27
Det gör på min iPhone är att surfa, spamma FB, fota och läsa böcker. Resten är bara fluff. Förutom kartor och navigering. Det är viktigt.

Mycket därför jag vill ha större skärm. Läser man mycket är det skönt. Tycker iPhone 5 som jag har som jobbtelefon är bättre, men jag hade gärna haft den i större format.

Har testat Lumia 920 och den känns bra, även om den vill halka ur handen lite för lätt. Sen vet jag inte hur Windows funkar i praktiken eller hur långt jag klarar mig på batteriet.

Yes
2013-11-28, 23:31
Det ska väl tilläggas att gillar man musik, vilket jag gör, så har iPhone en fantastisk ljuskvalitet. Där har jag dock hört mycket gott om Lumia också.

LeBron
2013-11-29, 00:22
Jag brukar switcha över sen bakåtpil tills man hamnar i ett annat program eller vid startmenyn så ska det va dött

Skickat från min HTC Vision via Tapatalk 2

Jo, den där fungerar också ibland! Men det är ändå efterblivet att dom utelämnat en "x" knapp för att enkelt stänga en app. Som att behöva ta upp aktivitetshanteraren när du vill stänga en ruta på datorn.

Kabuto
2013-11-29, 08:31
Elgiganten har bara idag Nokia Lumia 920 för 1490kr! Fy vad hemskt om man köpte en sån ny xD

martikainen
2013-11-29, 08:59
Jag fick en 920 när den kom av jobbet och hade den knappt ett år innan displayen gick i tusen bitar.

Det jag hann med under tiden:

Hårdvara:

*Mobilens sensor för när du har mobilen mot örat buggade ur och telefonen tändes inte när man tog bort luran från örat - Service fixade detta
*Urusel mottagning, samtal bröts, sms kom ej fram, surfa i tåg/bil omöjligt - Service fixade detta
*frontkameran dammade igen och blev oanvändbar
*Mobilen "dumpar" batteriet, fullt batteri, telefonen hänger sig, går sen inte att starta pga batteritorsk, får ladda i 30min sen kan den starta men har bara 10% batteri.
*Dålig ljudkvalité

Mjukvara/appar

*Spotify - värdelös, stänger av sig själv flera gånger per timma. Dåligt gränssnitt också
*Instagram - ingen riktig app
*facebook - kom en riktig app ganska nyligen.


jag tröttnade rejält och har nu en 5S istället. Wp8 kommer nog bli bra i framtiden men just nu är det skräp IMO.

Juxta
2013-11-29, 09:24
Jag fick en 920 när den kom av jobbet och hade den knappt ett år innan displayen gick i tusen bitar.

Det jag hann med under tiden:

Hårdvara:

*Mobilens sensor för när du har mobilen mot örat buggade ur och telefonen tändes inte när man tog bort luran från örat - Service fixade detta
*Urusel mottagning, samtal bröts, sms kom ej fram, surfa i tåg/bil omöjligt - Service fixade detta
*frontkameran dammade igen och blev oanvändbar
*Mobilen "dumpar" batteriet, fullt batteri, telefonen hänger sig, går sen inte att starta pga batteritorsk, får ladda i 30min sen kan den starta men har bara 10% batteri.
*Dålig ljudkvalité

Mjukvara/appar

*Spotify - värdelös, stänger av sig själv flera gånger per timma. Dåligt gränssnitt också
*Instagram - ingen riktig app
*facebook - kom en riktig app ganska nyligen.


jag tröttnade rejält och har nu en 5S istället. Wp8 kommer nog bli bra i framtiden men just nu är det skräp IMO.

Låter ju onekligen som du haft otur och vet inte om man ska skylla på alla telefoner med WP för det.

Det där med att telefonen inte släcker ner hände på min iPhone 4S också. Lämnade in den på rep. för det. Tillsammans med att hela kerneln dog byttes telefonen ut.
Spotify har jag aldrig märkt det problemet med.
Instagram har släppt en app nu.

Som sagt, du har haft problem som inte borde kunna skyllas på hela systemet utan just till din telefon. Jag själv har ingen WP men min tjej har en Lumia 920 och jag tycker det är en av de skönaste telefonerna just nu.

LadyG
2013-11-29, 09:27
Vilket måndagsexemplar du måste fått martikainen, jag har haft Lumia 920 sen den lanserades och så där mycket problem låter otroligt att man kan ha. Känner flera i min närhet som också har 920 eller 620 och de är också nöjda så du måste haft kunglig otur.

agazza
2013-11-29, 09:42
https://skydrive.live.com/redir?resid=EE95D64B2432EDAA!142&authkey=!AL320mIY0j6STDc&v=3&ithint=photo%2c.jpg



Kul med nokia procam, men fan vad tapatalk osv saknar viktiga funktioner för bilddelning osv...


Sent from my RM-860_nam_usa_100 using Tapatalk

LeBron
2013-11-29, 15:05
Jag fick en 920 när den kom av jobbet och hade den knappt ett år innan displayen gick i tusen bitar.

Det jag hann med under tiden:

Hårdvara:

*Mobilens sensor för när du har mobilen mot örat buggade ur och telefonen tändes inte när man tog bort luran från örat - Service fixade detta
*Urusel mottagning, samtal bröts, sms kom ej fram, surfa i tåg/bil omöjligt - Service fixade detta
*frontkameran dammade igen och blev oanvändbar
*Mobilen "dumpar" batteriet, fullt batteri, telefonen hänger sig, går sen inte att starta pga batteritorsk, får ladda i 30min sen kan den starta men har bara 10% batteri.
*Dålig ljudkvalité

Mjukvara/appar

*Spotify - värdelös, stänger av sig själv flera gånger per timma. Dåligt gränssnitt också
*Instagram - ingen riktig app
*facebook - kom en riktig app ganska nyligen.


jag tröttnade rejält och har nu en 5S istället. Wp8 kommer nog bli bra i framtiden men just nu är det skräp IMO.

Jag tycker Nokian har hur bra täckning som helst däremot är mobilens sensor helt värdelös när man snackar i mobilen och vill använda den samtidigt. Skärmen stängs av och på 10ggr/s och varje gång hamnar man i samtalsrutan. Batteriet har varit CP ibland för mig.

Apparna har jag alla problem som du beskrev där. Riktigt uselt att man inte heller kan ha importerad musik i telefonen (dvs låtar som du lägger in ifrån datorn --> Spotify).

David Brent
2013-11-29, 18:38
Jadå, men du kan inte stänga av dom. Vill jag starta om en app får jag starta 5 random appar så att den sjätte eller vad det nu blir stängs av automatiskt, så j*vla irriterande, hur kan man skapa ett helt OS till en lur och glömma "X" knappen :S Eller är det jag som missat den..?

Nej, du har inte missat något. Funktionen kommer först i GDR3.

Jag brukar switcha över sen bakåtpil tills man hamnar i ett annat program eller vid startmenyn så ska det va dött

Skickat från min HTC Vision via Tapatalk 2

Har du surfat en del kräver det en hel del klick för att stänga ner webläsaren. Men har inte direkt upplevt någon prestanda/batteriförsämring av att bara minimera den med windows-knappen heller.

agazza
2013-11-29, 19:01
Jag har lagat min telefon, fysiskt fel i 3,5mm jacket som förstörde ljudet.



Nu, hur stänger jag av knappljudet:D


Sent from my RM-860_nam_usa_100 using Tapatalk

LadyG
2013-11-29, 19:08
Under inställningar - ringsignaler & ljud hittar du om du scrollar ner.

agazza
2013-11-29, 20:47
Under inställningar - ringsignaler & ljud hittar du om du scrollar ner.






tackar, går det att stänga av små vibrationerna?








Sent from my Lumia 928

R Scarpa27
2013-11-29, 21:00
tackar, går det att stänga av små vibrationerna?








Sent from my Lumia 928

ja

Victuhh
2013-11-29, 22:06
Köpte mig en nokia lumia 925 för ett par månader sedan som förrutom något enstaka irritationsmoment fungerat 100% klockren och jag har i det stora hela varit mycket nöjd med den. Nu i onsdags förra veckan hade jag den i fickan när jag skulle köra lätta pressar med hantlar, precis klar med mitt set sätter jag hantlarna på låren (emot fickan) och märker efteråt att displayen har spruckit.

Fortfarande användbar kör jag vidare, har försäkring så var inte jättesur, hade tänkt lämna in den efter denna veckas fitnessfestival där jag tänkte fotta och så. Igår la jag in den i skåpet medan jag skulle arbeta och efter passet kom jag tillbaka. Nu fungerar den inte alls dvs startar inte och ger inget svar om jag försöker ladda eller så.

Är det många som har haft mycket problem med dessa telefoner är frågan? Gillar windows starkt :)

Ungrim
2013-11-29, 22:27
Har två stycken 920 och inget problem alls med någon.

Edit: det enda som har tjorvat var att ena inte ville ta emot laddning från vanliga laddaren efter att jag kört trådlös laddning. En omstart löste problemet som var en engångshändelse

LeBron
2013-11-30, 01:16
Har två stycken 920 och inget problem alls med någon.

Edit: det enda som har tjorvat var att ena inte ville ta emot laddning från vanliga laddaren efter att jag kört trådlös laddning. En omstart löste problemet som var en engångshändelse

Varför har du 2?

agazza
2013-11-30, 08:17
Köpte mig en nokia lumia 925 för ett par månader sedan som förrutom något enstaka irritationsmoment fungerat 100% klockren och jag har i det stora hela varit mycket nöjd med den. Nu i onsdags förra veckan hade jag den i fickan när jag skulle köra lätta pressar med hantlar, precis klar med mitt set sätter jag hantlarna på låren (emot fickan) och märker efteråt att displayen har spruckit.

Fortfarande användbar kör jag vidare, har försäkring så var inte jättesur, hade tänkt lämna in den efter denna veckas fitnessfestival där jag tänkte fotta och så. Igår la jag in den i skåpet medan jag skulle arbeta och efter passet kom jag tillbaka. Nu fungerar den inte alls dvs startar inte och ger inget svar om jag försöker ladda eller så.

Är det många som har haft mycket problem med dessa telefoner är frågan? Gillar windows starkt :)






provat soft reset?








Sent from my Lumia 928

agazza
2013-11-30, 10:04
Nej, du har inte missat något. Funktionen kommer först i GDR3.











Har du surfat en del kräver det en hel del klick för att stänga ner webläsaren. Men har inte direkt upplevt någon prestanda/batteriförsämring av att bara minimera den med windows-knappen heller.





Installerade nyss gdr3 och kryssfunktionen fungerar bra, stör mig lite på att man inte kan svepa bort istället








Sent from my Lumia 928

HVR
2013-11-30, 12:09
Skit att man missade 920an på elgiganten för 1490:- igår. Sinnessjukt pris.

agazza
2013-12-02, 11:39
http://www.nokiapoweruser.com/ har goa nyheter oftast.

filemanager är klart,

http://www.nokiapoweruser.com/2013/12/02/mystery-ms-says-file-manager-available-in-wp8-marks-the-uservoice-thread-as-completed/


Svep för att stänga appar klart

http://www.nokiapoweruser.com/2013/12/02/is-ms-playing-santa-this-christmas-flicking-down-to-close-apps-also-coming-deemed-completed-to-wp8/

Spara till extern lagring klart

http://www.nokiapoweruser.com/2013/12/02/mystery-deepens-store-apps-attachments-on-external-storage-improveprovide-micro-sd-support-deemed-completed/


Hoppas dom får lite fart nu när operativet gått över 10% användare i europe. Det är så sjukt hopplöst jämfört med android

LeBron
2013-12-02, 13:59
http://www.nokiapoweruser.com/ har goa nyheter oftast.

filemanager är klart,

http://www.nokiapoweruser.com/2013/12/02/mystery-ms-says-file-manager-available-in-wp8-marks-the-uservoice-thread-as-completed/


Svep för att stänga appar klart

http://www.nokiapoweruser.com/2013/12/02/is-ms-playing-santa-this-christmas-flicking-down-to-close-apps-also-coming-deemed-completed-to-wp8/

Spara till extern lagring klart

http://www.nokiapoweruser.com/2013/12/02/mystery-deepens-store-apps-attachments-on-external-storage-improveprovide-micro-sd-support-deemed-completed/


Hoppas dom får lite fart nu när operativet gått över 10% användare i europe. Det är så sjukt hopplöst jämfört med android

En filhanterare är det viktigaste just nu, så j-a störande att man laddar ner någonting och det bara försvinner på telefonen... (undantag för bilder.)

agazza
2013-12-02, 16:08
En filhanterare är det viktigaste just nu, så j-a störande att man laddar ner någonting och det bara försvinner på telefonen... (undantag för bilder.)






jag stör mig på så sjukt mycket i wp8 men jag säger inget ännu ifall det är jag som är dålig. Börjar nästan tycka det är tråkigt att inte Nokia valde android








Sent from my Lumia 928

LadyG
2013-12-06, 11:52
In fact if you look at the numbers, the Windows Phone is the fastest growing smartphone platform, it’s the 2nd most used OS in Latin America and India, it grew 48% year over year (YoY) in EMEA and enjoyed a 366% increase YoY for Nokia Lumia sales in the United States.
http://www.forbes.com/sites/markfidelman/2013/12/05/heres-why-microsofts-new-mobile-strategy-will-help-overtake-apple-in-3-years/

When it comes to mobile apps, it’s an Android/iOS world. But Microsoft, the perpetual underdog, is looking more and more like a serious alternative. Here are three reasons why.

http://blogs.cio.com/mobile-apps/18355/windows-phone-smartphone-os

Intressant, WP växer så det knakar. Inte mig emot, jag är så nöjd med min Lumia så.

agazza
2013-12-06, 12:35
Jag gillar telefonen och tanken bakom gränssnittet men systemet är flera år efter android/ios och det börjar bli smärtsamt tydligt desto mer jag gräver ner mig i den här telefonen




Sent from my Lumia 928

LadyG
2013-12-06, 12:57
Synd att du känner så.

Only a fraction of consumers are using Windows Phones, but those who have taken the plunge like what they got. Although they were the smallest group studied, a Customer Think survey found that Windows Phone users were the most satisfied.
http://www.neowin.net/news/windows-phone-tops-in-user-satisfaction

However, the Android OS enthusiasm did not translate into customer satisfaction lead as Windows phone customers’ expectations were exceeded by their experience with a wider margin.
http://www.customerthink.com/blog/2011_customers_view_of_smart_phones

Spettet
2014-01-10, 19:16
Har precis skaffat en Nokia Lumia 520 och laddat ner spotify men kan inte logga in. Skriver in användarnamnet men det står att det är fel. Provat att logga in via facebook men lyckas inte ladda facebook sidan. Sökt eget uppdateringar och laddat ner facebook men det funkar inte. Vad göra?

LadyG
2014-01-10, 19:34
Har precis skaffat en Nokia Lumia 520 och laddat ner spotify men kan inte logga in. Skriver in användarnamnet men det står att det är fel. Provat att logga in via facebook men lyckas inte ladda facebook sidan. Sökt eget uppdateringar och laddat ner facebook men det funkar inte. Vad göra?

Har du Spotify premium?

Spettet
2014-01-10, 19:42
Har du Spotify premium?

Stämmer. Har även laddat ner facebook appen. Loggar in på spotify och då kommer det upp att man måste ha premium och så kan man logga in och sedan trycker jag på att logga in via facebook och då kommer det "sidan kan inte visas".

LadyG
2014-01-10, 21:02
Stämmer. Har även laddat ner facebook appen. Loggar in på spotify och då kommer det upp att man måste ha premium och så kan man logga in och sedan trycker jag på att logga in via facebook och då kommer det "sidan kan inte visas".

Mycket märkligt, och du kan inte logga in manuellt med dina inloggningsuppgifter (istället för den defekta Facebook-knappen)?

Spettet
2014-01-10, 21:04
Mycket märkligt, och du kan inte logga in manuellt med dina inloggningsuppgifter (istället för den defekta Facebook-knappen)?

Nu kom jag in till sidan där man kan se sina kontouppgifter men hur jag än försöker så står det att man måste ha premium konto och jag har unlimited.

agazza
2014-01-19, 19:38
För dom som verkligen gillar att vara först med något så verkar någon ha läkt ett lager med Nokia Lumia 929 i kina.

denna telefon ska inte släppas på flera månader och är ersättaren till 928.

4400kr var fan inte dåligt, hade jag inte nyss köpt en telefon så skulle det ha blivit en beställning

http://item.taobao.com/item.htm?spm=a230r.1.14.3.fLeaei&id=37086439211&_u=j8iem8p303d

den har antagligen aluminiumkant och softtouch baksida som lumia 925an

http://img01.taobaocdn.com/imgextra/i1/588524789/T2ADOYXsxaXXXXXXXX_!!588524789.jpg

Probable Top Specs and Features:**

4G/LTE compatible

Thickness of 10.7 mm

5 inch, 1920×1080 resolution AMOLED display, PureMotion HD+

Weight around 166 gm

20.7 MP Camera with Carl Zeiss optics

Dual-LED (2nd gen) short pulse flash

Nokia Camera app with improved saturation settings

Dual-capture mode 5 MP and 16 MP images

Max usable sensor resolution 18 MP in 4:3 aspect ratio

1.8X lossless zoom for still images, 4X for 720p capture

MSM8974 Snapdragon 800 Quad-core processor, Adreno 330 GPU

2 GB RAM

32 GB storage

Black, White colors to be available

4 HAAC mics

Inbuilt wireless charging

Abbs
2014-01-19, 19:59
Jag blir väldigt sugen på 929, men har några månader kvar på min 920 :P

LeBron
2014-01-19, 20:05
Hade inte operativsystemet sugit k__ så hade det kanske varit intressant. Nokia lurarna i sig känns ganska top notch (hårdvarumässigt).

tp_88
2014-01-19, 20:36
Trevlig hårdvara. Om Windows Phone hade blivit det jag hoppades på att det skulle bli så hade jag varit otroligt sugen på en Nokia 1520.

LadyG
2014-01-19, 20:59
Tycker tvärtom att Windows Phone & Lumia är en perfekt kombination, WP är helskönt ju :-)

Om det läckta stämmer blir det svårt att välja nästa gång det är dags att byta. Det enda jag vet är att jag aldrig tänker gå tillbaka till Android, inte en chans.


Sent from my Windows Phone using Tapatalk

R Scarpa27
2014-01-19, 21:21
Tycker tvärtom att Windows Phone & Lumia är en perfekt kombination, WP är helskönt ju :-)

Om det läckta stämmer blir det svårt att välja nästa gång det är dags att byta. Det enda jag vet är att jag aldrig tänker gå tillbaka till Android, inte en chans.


Sent from my Windows Phone using Tapatalk

det förstår jag, trött på min android lur så jag smäller av.

vill dock ha mototrola lur......... men i sverige finns ju för faen knappt motorola att få tag på.

tp_88
2014-01-19, 21:23
OT, men får man fråga vilka Android-telefoner ni hade?

Pudzianovski
2014-01-19, 21:23
Inbuilt wireless charging

Va fan...det låter ju grymt! Finns det på andra lurar? Någon som provat?

agazza
2014-01-19, 21:26
Lumia 929 kommer antagligen bli Verizon exklusiv som 928an var.

Skickat från min XT897 via Tapatalk

tp_88
2014-01-19, 21:28
Va fan...det låter ju grymt! Finns det på andra lurar? Någon som provat?
Ganska vanligt. Du lägger telefonen på en liten puck/platta så laddas den.

Pudzianovski
2014-01-19, 21:29
Ganska vanligt. Du lägger telefonen på en liten puck så laddas den.

Härligt! Jag har missat detta...eller jag följer inte med helt enkelt! Låter riktigt smidigt...något som jag verkligen saknar.

LadyG
2014-01-19, 21:50
det förstår jag, trött på min android lur så jag smäller av.

vill dock ha mototrola lur......... men i sverige finns ju för faen knappt motorola att få tag på.

Motorola har jag nog inte ens sett i butikerna och jag brukar roa mig med att gå och klämma på de senaste WP-lurarna och retas med försäljana och se om de kan något (det gör de sällan) :D

OT, men får man fråga vilka Android-telefoner ni hade?

Hade en Xperia Arc och jag hatade den. Ologisk, rörig, ful och alldeles helt jävla hopplös att hitta inställningarna i. Under en mycket kort tid använde jag en Xperia Play också men den var inte ett skvatt bättre eller roligare. Sen bestämde jag mig för att Android antagligen inte var min kopp te helt enkelt.

Härligt! Jag har missat detta...eller jag följer inte med helt enkelt! Låter riktigt smidigt...något som jag verkligen saknar.

Min 920:a har en Fatboy-laddare :)

Det är en av sakerna jag bara måste ha, och som inte är förhandlingsbart, om jag ska byta telefon: trådlös laddning.

Resten kan man alltid resonera om och kanske tulla lite på för prisets skull, som t ex batteritid, kamera eller minneskapaciteten.
Men har den inte trådlös laddning blir det inget köp.

agazza
2014-01-19, 21:58
Härligt! Jag har missat detta...eller jag följer inte med helt enkelt! Låter riktigt smidigt...något som jag verkligen saknar.

Dock kostar laddarna minst en femhunka, oftast runt 700kr, men nattduksbordet/skrivbordet är definitivt värt. Det skonar usb-porten också.

LeBron
2014-01-20, 00:07
Vad exakt är det ni gillar med WP OS:et? Jag lacka ur totalt, när skit sluta fungera.

1) Ute och springer, appen som "recordar" slutar recorda halvvägs, VARJE. JÄVLA. GÅNG. Använda 3-4 olika appar.
2) Telefonen stängde av sig titt som tätt
3) Helt plötsligt blev telefonen ljudlös, allt som krävdes var en omstart dock märkte inte jag av detta (trodde att jag bara sov igenom larmet) vilket resulterade i några missade föreläsningar och en tenta... tack Bill Gates.
4) Deras lurar är tunga som tegelstenar och det gick inte ens byta låt på Spotify utan att öppna telefonen --> Klicka upp Spotify --> Vänta 30s på att det ska ladda och en ev. krash --> Byt låt. VÄLDIGT smidigt när man är på gymmet. På min Android-lur kan jag byta låt på mitt headset eller i låsskärmen på luren.
5) Bedrövligt app-utbud.

Fanns mycket mer innan det här, men det här var det senaste som fick bägaren att rinna över, USCH, aldrig igen. Känns som ett helt övergivet OS, lovar en massa skit och vad får man? Temple Run (spel), jäkla pajaser. Inte ens instagram!!

agazza
2014-01-20, 00:45
Vad exakt är det ni gillar med WP OS:et? Jag lacka ur totalt, när skit sluta fungera.

1) Ute och springer, appen som "recordar" slutar recorda halvvägs, VARJE. JÄVLA. GÅNG. Använda 3-4 olika appar.
2) Telefonen stängde av sig titt som tätt
3) Helt plötsligt blev telefonen ljudlös, allt som krävdes var en omstart dock märkte inte jag av detta (trodde att jag bara sov igenom larmet) vilket resulterade i några missade föreläsningar och en tenta... tack Bill Gates.
4) Deras lurar är tunga som tegelstenar och det gick inte ens byta låt på Spotify utan att öppna telefonen --> Klicka upp Spotify --> Vänta 30s på att det ska ladda och en ev. krash --> Byt låt. VÄLDIGT smidigt när man är på gymmet. På min Android-lur kan jag byta låt på mitt headset eller i låsskärmen på luren.
5) Bedrövligt app-utbud.

Fanns mycket mer innan det här, men det här var det senaste som fick bägaren att rinna över, USCH, aldrig igen. Känns som ett helt övergivet OS, lovar en massa skit och vad får man? Temple Run (spel), jäkla pajaser. Inte ens instagram!!

Provat en hard reset?
Dom gamla lurarna är tunga men välbyggda
Jag har Spotify osv på låsskärmen, headset har jag inte testat men med rätt headset ska funktionsknappar funka. Alla 3,5mm är inte samma standard.

Skickat från min XT897

LeBron
2014-01-20, 01:19
Provat en hard reset?
Dom gamla lurarna är tunga men välbyggda
Jag har Spotify osv på låsskärmen, headset har jag inte testat men med rätt headset ska funktionsknappar funka. Alla 3,5mm är inte samma standard.

Skickat från min XT897

Japp, luren fastnade under tiden den resetta.

Abbs
2014-01-20, 06:31
Har du ens använt WP? Förövrigt har Instagram funnits ett bra tag.

R Scarpa27
2014-01-20, 07:21
Motorola har jag nog inte ens sett i butikerna och jag brukar roa mig med att gå och klämma på de senaste WP-lurarna och retas med försäljana och se om de kan något (det gör de sällan) :D

Haha riktigt sant gjort liknande =)
lustigt i dagens handel, att de inte får gå mer kurser och hålla sig mer uppdaterade av tekniken de sysslar med.

kom ihåg när jag såg en wp lur för första ggn det var en Benq lur en kompis hade skaffat.
http://www.ixbt.com/short/images/BenQ_P50_PDA_Phone.jpg

LadyG
2014-01-20, 09:35
Har du ens använt WP? Förövrigt har Instagram funnits ett bra tag.

Precis :)

Haha riktigt sant gjort liknande =)
lustigt i dagens handel, att de inte får gå mer kurser och hålla sig mer uppdaterade av tekniken de sysslar med.

kom ihåg när jag såg en wp lur för första ggn det var en Benq lur en kompis hade skaffat.
http://www.ixbt.com/short/images/BenQ_P50_PDA_Phone.jpg

De gånger jag stöter på en säljare som faktiskt kan något blir jag förvånad. Det är lite sorgligt, men kunskap verkar inte vara någon hög prio.

Oj, den var inte ny den! Cool! :D

LeBron
2014-01-20, 11:17
Har du ens använt WP? Förövrigt har Instagram funnits ett bra tag.

Fanns ingen officiell app för ~1 månad sen (det var ungefär då jag böt). Har jag ens använd WP? Jag är TS!!!

LadyG
2014-01-20, 11:30
Instagram (http://blog.instagram.com/post/67574689360/instagramforwindowsphone) publicerade sin WP-app för 2 månader sedan.

LeBron
2014-01-20, 11:56
Instagram (http://blog.instagram.com/post/67574689360/instagramforwindowsphone) publicerade sin WP-app för 2 månader sedan.

Weird... Jag använde någon skit tredjepartsapp som alltid fastnade när man försökte slänga upp en bild. Slår vad om att denna också suger och är inte ens hälften så bra som på Android/iPhone.

C h r i s
2014-01-20, 12:06
Weird... Jag använde någon skit tredjepartsapp som alltid fastnade när man försökte slänga upp en bild. Slår vad om att denna också suger och är inte ens hälften så bra som på Android/iPhone.

Har använt både iphone/ios och nexus/android men gillar min lumia med wp mer. Windows phone är mycket snabbare och smidigare, android känns rent av bloated jämfört. Sedan var det ju kul att leka runt och byta till custom ui osv på android men går att leva utan.

Tycker inte du ska ragea bara för att du har haft otur / varit inkompetent. Många av de händelser du nämner har ingenting med wp att göra, och andra saker så som spotify på låsskärmen finns, men du har uppenbarligen inte letat överhuvud taget.

Windows phone har en nackdel enligt mig, och det är app-utbudet.

LeBron
2014-01-20, 13:22
Har använt både iphone/ios och nexus/android men gillar min lumia med wp mer. Windows phone är mycket snabbare och smidigare, android känns rent av bloated jämfört. Sedan var det ju kul att leka runt och byta till custom ui osv på android men går att leva utan.

Tycker inte du ska ragea bara för att du har haft otur / varit inkompetent. Många av de händelser du nämner har ingenting med wp att göra, och andra saker så som spotify på låsskärmen finns, men du har uppenbarligen inte letat överhuvud taget.

Windows phone har en nackdel enligt mig, och det är app-utbudet.

1,2,3,5 är inte mitt fel. 4 kanske. Aldrig att jag skaffar WP igen eller rekommenderar det för någon annan en än äldre person som vill ha något simpelt och stilrent och inte vill betala 2k extra för en iPhone.

C h r i s
2014-01-20, 14:13
1,2,3,5 är inte mitt fel. 4 kanske. Aldrig att jag skaffar WP igen eller rekommenderar det för någon annan en än äldre person som vill ha något simpelt och stilrent och inte vill betala 2k extra för en iPhone.

Väldigt märkligt med alla problem du har haft med din telefon. Min har då aldrig kraschat eller haft något av de problemen du nämnt.

David Brent
2014-01-20, 14:14
Vad är det för appar ni saknar?

Själv saknar jag mer någon form av centraliserad notifiering, typ som androids rullgardinsmeny.

TcAnders
2014-01-20, 15:10
Vad är det för appar ni saknar?

Själv saknar jag mer någon form av centraliserad notifiering, typ som androids rullgardinsmeny.

Samma här, men som jag förstår det hela så kommer det att finnas när 8.1 släpps.

Supermicke
2014-03-25, 18:27
någon som vet hur man kan slänga upp videos på instagram som man inte filmat via instagram. Har en lumia920!

agazza
2014-04-14, 16:50
Min telefon håller på tankar hem 8.1 uppdateringen FYI..

David Brent
2014-04-14, 17:38
Redan tankat och provat. Fungerar som förväntat. Mest nytta kommer jag nog ha av den nya kalendern och action center.

Abbs
2014-04-14, 17:58
Satan vad snabbt och snyggt 8.1 är. Känns som en ny telefon på min 920.

agazza
2014-04-14, 17:58
Redan tankat och provat. Fungerar som förväntat. Mest nytta kommer jag nog ha av den nya kalendern och action center.

var en lite mjeh känsla över det. jag är mest nöjd över separat volym även ifall den fortfarande är grovt handikappad. men jag har inte cortana eller swype och market fungerar inte just nu heller.

Vart lägger man till bakgrundsbild? nvm

David Brent
2014-04-14, 18:23
Om du byter region och språk till USA så fungerar Cortana. Swype fungerar endast med engelska.

LadyG
2014-04-14, 18:52
satan vad snabbt och snyggt 8.1 är. Känns som en ny telefon på min 920.

+1

burre
2014-04-14, 20:30
Hur uppdaterar jag min 920? Hittar inget i Store och telefonen hittar inget på "telefonuppdateringar". Tack!

agazza
2014-04-14, 22:11
Hur uppdaterar jag min 920? Hittar inget i Store och telefonen hittar inget på "telefonuppdateringar". Tack!


Du måste ordna developers edition på telefon först.

vvrab
2014-04-14, 22:25
http://array.se/nyheter/windows-phone-8-1-nu-tillganglig-for-utvecklare/


Även om du inte är utvecklare finns det ett enkelt sätt att få tag på denna utvecklarversion av 8.1. I Microsofts webbverktyg för att skapa appar, App Studio, kan vem som helst med ett Microsoft-konto logga in och skapa ett tomt projekt. Ladda sedan ned appen ”Preview for Developers” till din Windows-telefon och logga in med samma Microsoft-konto. Väl inloggad den appen kan du sedan ladda ned och installera betaversionen av version 8.1.

OBS: Genom att göra detta avsäger du dig din rätt till garantin på din enhet tills dess att Microsoft lanserat den allmänna och färdiga versionen av Windows Phone 8.1. Du kan heller inte backa tillbaka till Windows Phone 8 när version 8.1 väl är installerad.

kaer
2014-04-15, 08:58
Vad är det för appar ni saknar?

Bättre google-chat. En chromecast-app. Lite långsökt kanske eftersom det ju är ifrån konkurrentens plattform, men det finns ju till iphone.

Edit: För att inte tala om hur dåligt spotify är till windows phone.

Mr.Cosybear
2014-04-15, 20:20
Är det bara jag som har massiva problem med telefonen nu efter uppdateringen till 8.1? Lumia 920.

Den stängs av random, låsskärmen fryser och batteriet äts upp?

Annars, fin uppdatering!

agazza
2014-04-15, 20:32
Är det bara jag som har massiva problem med telefonen nu efter uppdateringen till 8.1? Lumia 920.

Den stängs av random, låsskärmen fryser och batteriet äts upp?

Annars, fin uppdatering!

Trodde min ballat ur men det är var min leverantör som håller på migrera nät från Telenors till Telias.

Men batteriet har du nog rätt i, även med batterispar så drar den jävligt mycket, men jag såg i menyerna att alla mailhämtningar osv har ändrats från varje timme till något annat som jag inte kommer ihåg.

Däremot jävlas Internet explorer, men UC browser funkar bra

kaer
2014-05-01, 14:57
Någon som känner till någon stegräknar-app som fungerar bra?

agazza
2014-05-01, 16:40
Någon som känner till någon stegräknar-app som fungerar bra?

Ifall du laddar hem SysApp pusher och kollar under Nokia och Beta så finns Nokia Motion Monitor beta, prova den, jag har aldrig använt den då den inte är kompatibel på min telefon

kaer
2014-05-06, 09:28
Ifall du laddar hem SysApp pusher och kollar under Nokia och Beta så finns Nokia Motion Monitor beta, prova den, jag har aldrig använt den då den inte är kompatibel på min telefon

Man måste ha 8.1 för den? Avvaktar lite.
Btw, grym koll du har! Vad följer du för info?

agazza
2014-05-06, 15:57
Man måste ha 8.1 för den? Avvaktar lite.
Btw, grym koll du har! Vad följer du för info?

Jag vet inte, går du in på SysApp puscher och kollar appen så står systemkraven där.

Allt möjligt för allt möjligt. Jag gillar att läsa saker och pillra med grejer.





Ontopic så såg jag en Nokia Here bil idag, ungefär som googlebilen som åker runt och registrerar streetview.

LadyG
2014-05-06, 16:24
Ontopic så såg jag en Nokia Here bil idag, ungefär som googlebilen som åker runt och registrerar streetview.

Skoj, då kom du med på bild också va? :)

agazza
2014-05-06, 17:00
Skoj, då kom du med på bild också va? :)

Fak, det tänkte jag inte ens på när jag stod och glodde.

agazza
2014-05-06, 17:21
Jag funderar på att göra mig av med min Lumia 928, vad kan jag begära för den i Sverige?

Det är i princip en 920 med lite roligare specs och mindre yttermått.

AMOLED vs IPS LCD
LED+Xenonblixt vs LED

Plus att eftersom det är en Verizon exklusiv telefon så är det garanterat den enda som fungerar utanför staterna.

Verizon är så fula, eftersom det är olagligt att ha permanent operatörslåsning i USA så gör dom som så att dom ändrar programvaran på sina exklusiva lurar så det inte går att dela internet eller ändra APN från deras egna inställningar (använda telefon i princip).

Eftersom Windows Phone är som det är så tog det ett par veckor innan jag fick ordning på den, och efter en del googling så verkar faktiskt ingen annan fått den att funka riktigt utanför USA.

Problemet är att den har en liten plastskada vid hörlursingången, jag kan antingen byta skal, som kostar 300kr för ett nytt bakstycke. Eller skita i det och sänka priset.

Nu är det en gammal telefon men Wp flyter ju på som vanligt, tror ni att det går att få ~1800kr för den?

Billigast på Ebay kostar 1200kr+ frakt.

Jag har även köpt till dom vanligaste delarna som pajjar på dessa telefoner, dvs högtalare plus några telefonskydd osv.

Vad tror ni? Dött lopp?

Ungrim
2014-06-14, 14:44
Någon som äger en Lumia 930?
Blev riktigt sugen på att införskaffa en sådan.

Edit: såg att det var 2014-06-25 som gällde för denna.

agazza
2014-06-14, 15:00
Någon som äger en Lumia 930?
Blev riktigt sugen på att införskaffa en sådan.

Edit: såg att det var 2014-06-25 som gällde för denna.

Har funderat Lumia Icon, som är samma telefon, men det var för mycket problem rapporterade på wpcentral så jag behöll min 928 så länge, förhoppningsvis har dom uppdaterat 930 modellen

påven
2014-07-31, 15:49
Jag har ett mycket irriterande problem:

Skriver träningsdagboken i Excel, hade innan en Lumia 800, alltså WP7. Då funkade allt bra, dokumentet fanns kvar även fast skärmlåset var på.

Nu har jag uppgraderat till Lumia 925 och då ska det helt plötsligt börja jävlas. Väldig ofta händer det att när jag ska skriva efter att skärmlåset gått på så laddar Excel in senast sparade versionen av dokumentet, vilket för till följd att jag får skriva in ett antal set igen.

varför blir det så här? Hittar inga inställningar heller som kan tänkas vara problemet.

billmaier
2014-08-02, 13:52
Köpte själv en 925 idag pga att min iphone slutade fungera. Riktigt nöjd än så länge.

LadyG
2014-08-04, 12:34
Påven, jag kan absolut ingenting om Excel men jag känner till en Facebookgrupp (https://www.facebook.com/groups/ViSomGillarWP/)som antagligen kan hjälpa dig. De verkar kunna allt.

kaer
2014-09-03, 17:41
Hörlursuttaget verkar ha gått sönder på min Nokia 920, någon som vet var man kan köpa ett reserv?

agazza
2014-09-03, 18:12
Hörlursuttaget verkar ha gått sönder på min Nokia 920, någon som vet var man kan köpa ett reserv?

är nog samma som 928, kolla på ebay, audio jack lumia 920. Kolla Ebay först hur kan öppnar den, tror 920 är knepigare än min 928 var

VoDaresVins
2014-09-03, 18:25
Fungerar youtube ok i wp8? Har en lumia 800 nu, inte en enda video verkar fungera längre. Tidigare var det bara en del som strula. Gillar lumialurarna men om inte yt fungerar ens i nya blir det väl nog att gå på en android som nästa. :/

agazza
2014-09-03, 20:31
Fungerar youtube ok i wp8? Har en lumia 800 nu, inte en enda video verkar fungera längre. Tidigare var det bara en del som strula. Gillar lumialurarna men om inte yt fungerar ens i nya blir det väl nog att gå på en android som nästa. :/
Allt fungerade för mig, kunde även släcka skärmen och lyssna på dokumentärer. Prova en annan app

Sent from my one+

R Scarpa27
2014-09-03, 20:34
fan man börjar ju sakna att ha en nokia lur igen efter man ser vad ni skrivit här...

VoDaresVins
2014-09-04, 06:28
Allt fungerade för mig, kunde även släcka skärmen och lyssna på dokumentärer. Prova en annan app

Sent from my one+

Fast finns det nån annan än Microsofts egen som fungerar med videon embedded i websidor som t.ex. här på Kolozzeum? Har inte fått nån annan att funka så. Att köra yt som separat app och söka upp alla videon separat är ju inte vidare smidigt.

agazza
2014-09-04, 08:51
Fast finns det nån annan än Microsofts egen som fungerar med videon embedded i websidor som t.ex. här på Kolozzeum? Har inte fått nån annan att funka så. Att köra yt som separat app och söka upp alla videon separat är ju inte vidare smidigt.

Gav bort min 928 så jag kan inte svara på frågan tyvärr, prova lite

kaer
2015-05-19, 10:34
är nog samma som 928, kolla på ebay, audio jack lumia 920. Kolla Ebay först hur kan öppnar den, tror 920 är knepigare än min 928 var

Tack såhär i efterhand =)
Jag gjorde precis som du skrev, köpte reservdelar på ebay, svinbilligt och kollade sen ngn video. Funkade klockrent.


Är det någon som provat att installera prerelease win 10 på sin telefon? Det ska väl gå nu?



Om man ska köpa ny windowstelefon nu, vad är det som gäller? Eller borde man vänta till officiell release av win 10 och se vad som verkar fungera bäst?

agazza
2015-05-19, 16:33
Tack såhär i efterhand =)
Jag gjorde precis som du skrev, köpte reservdelar på ebay, svinbilligt och kollade sen ngn video. Funkade klockrent.


Är det någon som provat att installera prerelease win 10 på sin telefon? Det ska väl gå nu?



Om man ska köpa ny windowstelefon nu, vad är det som gäller? Eller borde man vänta till officiell release av win 10 och se vad som verkar fungera bäst?
Man kan prova PRE release ifall man installerar developer appen. Hade jag haft en lur med stöd hade jag provat.

Jag hade väntat på släppet av w10 och ersättaren till 930 samt 1020 som lär komma nu till hösten.

kaer
2015-05-20, 07:53
Jag hade väntat på släppet av w10 och ersättaren till 930 samt 1020 som lär komma nu till hösten.

Ja, det är väl ungefär i dem tankarna jag går. Tycker inte min 920 varit riktigt sig själv sen 8.1.

agazza
2015-05-20, 08:29
Ja, det är väl ungefär i dem tankarna jag går. Tycker inte min 920 varit riktigt sig själv sen 8.1.

http://www.nokiapoweruser.com/

Är en bra sida för wp nyheter

exevision
2015-05-23, 20:39
Fast finns det nån annan än Microsofts egen som fungerar med videon embedded i websidor som t.ex. här på Kolozzeum? Har inte fått nån annan att funka så. Att köra yt som separat app och söka upp alla videon separat är ju inte vidare smidigt.

Microsoft egna? Vad har jag missat? Går det att få inbäddade att spelas upp?

kaer
2015-05-26, 15:04
Någon som provat Cortana ännu? Om jag förstår saken rätt kan man ställa om region och språk och då kan man köra det även i sverige, eller?
Tyvärr känns det ju som man fuckar upp en hel del annat då.

moue
2015-05-26, 19:04
Tack såhär i efterhand =)
Jag gjorde precis som du skrev, köpte reservdelar på ebay, svinbilligt och kollade sen ngn video. Funkade klockrent.


Är det någon som provat att installera prerelease win 10 på sin telefon? Det ska väl gå nu?



Om man ska köpa ny windowstelefon nu, vad är det som gäller? Eller borde man vänta till officiell release av win 10 och se vad som verkar fungera bäst?

provade det en stund, fanns en hel del bra grejer men det negativa med att det inte var färdigt gjorde att jag gick tillbaka. Den slukade bland annat upp allt batteri på ca 6h på min 920.

kaer
2015-08-17, 08:27
Kan någon rekommendera en bra app för att hålla reda på sina lösenord?
Invaggar jag mig själv bara i falsk säkerhet ifall jag börjar använda en app för det?

exevision
2015-08-22, 15:47
Har bytt operatör och får inte MMS att fungera. Finns ingenstans att skriva in proxy. Hur göra?

agazza
2015-08-22, 21:46
Har bytt operatör och får inte MMS att fungera. Finns ingenstans att skriva in proxy. Hur göra?
Telefon? Gå in på operatörens sida och klicka dig fram i mms infon så finns det en how to för manuellt. Men automatiska inställningar via sms funkar alltid för mig

sent from mobile device

exevision
2015-08-23, 14:13
Telefon? Gå in på operatörens sida och klicka dig fram i mms infon så finns det en how to för manuellt. Men automatiska inställningar via sms funkar alltid för mig

sent from mobile device

Problemet löste sig väldigt enkelt. Tog bort alla inställningar jag skrivit in och startade om telefonen. Då kunde jag skicka MMS :)

kaer
2015-10-07, 08:48
ÄNTLIGEN!
http://www.sweclockers.com/nyhet/21157-microsoft-introducerar-lumia-950-och-950-xl

agazza
2015-10-07, 08:58
950xl ger ordentligt köpsug, synd bara på att dom inte körde lite premiumbyggmaterial

Yes
2015-10-07, 09:28
Ser klockren ut. Riktigt bra design som särskiljer dem från andra. Win 10 är också väldesignat och har god potential. Lägg till att de har bra hårdvara så borde de ha en vinnare. Vad som kommer ligga dem i fatet är appar.

Jag förutspår att det här kommer sätta WP på kartan igen och om 1-2 generationer lär MS ha plockat åtskilliga marknadsandelar.

agazza
2015-10-07, 09:32
Ser klockren ut. Riktigt bra design som särskiljer dem från andra. Win 10 är också väldesignat och har god potential. Lägg till att de har bra hårdvara så borde de ha en vinnare. Vad som kommer ligga dem i fatet är appar.

Jag förutspår att det här kommer sätta WP på kartan igen och om 1-2 generationer lär MS ha plockat åtskilliga marknadsandelar.

MS är den enda aktien jag äger för långtidsinvestering just nu.

Mestadels för att jag ser att deras ekosystem kommer explodera nu efter de åtgärder de tagit för att ena systemet.

QfmjanyjhqE

Yes
2015-10-07, 10:46
MS borde generellt vara en bra långtidsinvestering. De har en historia av att envetet bita sig fast i nya marknader och stadigt utvecklas mot att bli framgångsrika.
Det är något jag finner väldigt imponerande hos MS.

Mobilsidan är något de hamnat ordentligt efter med samtidigt som det har skruvats och fixats för att hitta ett recept som funkar. Jag tror de har kommit dit nu där bitarna börjar falla på plats. Ska bli spännande att se utvecklingen framöver.

Om det går riktigt bra kommer nästa telefon bli en Lumia för mig. 950 väcker redan lite ha-begär.

HookersUnited
2015-10-07, 13:54
Jag nödköpte en Lumia 530 och måste säga att jag är positivt överraskad.
Det kräver sitt tolamod vid uppstart/byte av appar men väl i gång så flyter det mesta på bra. Kan tänka mig att dom är riktigt trevliga med lite mer kräm under huven.

Det enda jag saknar är en vettig app för Instagram.

TcAnders
2015-10-07, 15:14
Jag nödköpte en Lumia 530 och måste säga att jag är positivt överraskad.
Det kräver sitt tolamod vid uppstart/byte av appar men väl i gång så flyter det mesta på bra. Kan tänka mig att dom är riktigt trevliga med lite mer kräm under huven.

Det enda jag saknar är en vettig app för Instagram.

6tag?

HookersUnited
2015-10-07, 15:16
6tag?

Den är väl sådär.

LadyG
2015-10-07, 17:33
Jag nödköpte en Lumia 530 och måste säga att jag är positivt överraskad.
Det kräver sitt tolamod vid uppstart/byte av appar men väl i gång så flyter det mesta på bra. Kan tänka mig att dom är riktigt trevliga med lite mer kräm under huven.

Det enda jag saknar är en vettig app för Instagram.

Instagrams egna, är inte den ok? 6tag föredrar jag iofs, de gånger jag ska instagramma något men jag har instagrams egna app också bara för att jämföra.

HookersUnited
2015-10-07, 21:35
Jag hittar inte den. Men upplevelsen begränsas ju förmodligen av att luren är rätt seg.

Vivaldi
2015-10-07, 22:29
Allt jag vill ha är för bövelen det nya operativsystemet.

Min Lumia 930 är den bästa mobilen jag ägt hårdvarumässigt ... punkt
Byggkvalitén är löjligt mycket bättre än Sony, Apple etc. Blir i princip aldrig varm, trevlig kamera med stöd för RAW bilder och bra mic.

Mjukvara är däremot kass jämfört med Android, OS men förhoppningsvis kommer Windows 10 Mobile fixa detta med tredjeparts apk-launchers etc. så vi kan använda android-appar till Windows Phone.

kaer
2015-10-08, 08:22
Allt jag vill ha är för bövelen det nya operativsystemet.

Min Lumia 930 är den bästa mobilen jag ägt hårdvarumässigt ... punkt
Byggkvalitén är löjligt mycket bättre än Sony, Apple etc. Blir i princip aldrig varm, trevlig kamera med stöd för RAW bilder och bra mic.

Om jag förstår saken rätt så kommer win 10 till 'andra' devices under december.

För övrigt så har min 920 börjat bli väldigt varm, främst om man streama youtube eller sånt. Men den har börjat uppföra sig knepigt sen 8.1.

agazza
2015-10-08, 09:03
Man kan ju annars köra windows insider och få förtur till wp10 på en lumia 930

http://windows.microsoft.com/en-us/windows/preview-supported-phones

kaer
2015-10-09, 09:14
MS borde generellt vara en bra långtidsinvestering. De har en historia av att envetet bita sig fast i nya marknader och stadigt utvecklas mot att bli framgångsrika.
Det är något jag finner väldigt imponerande hos MS.

Mobilsidan är något de hamnat ordentligt efter med samtidigt som det har skruvats och fixats för att hitta ett recept som funkar. Jag tror de har kommit dit nu där bitarna börjar falla på plats. Ska bli spännande att se utvecklingen framöver.

Köpte faktiskt lite aktier i MS för ett par dar sen efter inspiration i den här och aktie-tråden.