handdator

Visa fullständig version : Smartphone för träning?


logafae
2012-10-04, 23:27
Ni som har smartphone, vad använder ni för appar för styrketräning, inmatning av antal set och rep i eran dagbok här på kolo, kaloriräkning, fettförbränning, recept, inhandlingslista, schemaläggning för träningsdagar?

Lägg gärna till egna saker om det är nåt jag inte tänkt på men som ni använder kring träning/mat

Vilken smartphone är bäst att ha för dessa syften som jag skrivit upp här?
Eller kvittar det?

Fishtank
2012-10-04, 23:30
Använder bara shapeup.
Jefit ibland när jag vill bläddra bland lite random övningar och se om man kan hitta något som ser kul ut.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

anton2000
2012-10-04, 23:51
Jefit

LeBron
2012-10-05, 00:55
Jefit

Kan man mata in set/reps i den på ett smidigt sett utan att det ser ut som att man sitter och smsar på gymmet?

BlötSnö
2012-10-05, 01:24
Kan man mata in set/reps i den på ett smidigt sett utan att det ser ut som att man sitter och smsar på gymmet?

Om någon skulle se dig när du gör det, så ser det ut som att du surfar eller matar in ett telefonnummer när du använder det här programmet.
Det är en extra feature.
När man använder många av konkurrenternas program så kan det dock, vid första anblick från andra sidan gymmet, se ut som att du faktiskt sms:ar. :d

Simon
2012-10-05, 06:58
För mat har jag kört med shapeUp under en period, funkade bra och var lättanvänt imo.
Gym Buddy använde jag förut för att skapa program och hålla koll på vikt, reps, set etc. Lättanvänd det också.
Men det finns ju en risk att det ser ut som att du smsar så fort du plockar upp telefonen, men sen ser jag inte varför man ska bry sig om det?

vicarious
2012-10-05, 07:00
Jefit är helt OK.

aijou
2012-10-05, 08:00
Spotify för gymmet och Libra för att hålla koll kroppsvikten. Resten kör jag old school med papper och penna. :cool: