handdator

Visa fullständig version : Era "ätardagar" / fuskmåltider


fallra
2012-10-04, 12:10
Hejhopp Kolozzeum!

Med ledighet från skolan imorgon och ledighet veckan därefter på grund av älgjaktsveckan, så har jag nu satt in mig i mindsetet att en förjävligt schyst fuskdag håller på att närma sig. *drool*

Jag kom då på idén om att vi på den här tråden skulle kunna dela med oss av eventuella GRISIGA såväl som stora portioner mat och annat grisigt, gärna i form av bild, så man kan bli taggad till nästa fuskdag.
Finns även självklart trådar om foton på dagens mat etcetera, men vill man få en glimt av tjockmat så vill man inte passera en massa sallads-bilder osv, right?..

Kommer själv komma med ett eget bidrag efter helgens benpass, då jag ska ta och klämma i mig någonting förbjudet! :bumbi

Hoppas att vi här kan avundas andras måltider och kanske få inspiration (?).

Shpendi
2012-10-04, 12:40
Har inga inplanerade "ätardagar", men ibland känner jag att d e soft o ta en liten paus från deffandet, då äter jag i kaloribalans. Istället för -1000kcal. Detta i form av en STOR måltid, typ en risomelett med massa kött o grönsaker + ris. Känner aldrig ngt sug efter godis o kakor etc, mest för att jag inte käkar kolhydrater under deff.

fallra
2012-10-04, 12:52
Har inga inplanerade "ätardagar", men ibland känner jag att d e soft o ta en liten paus från deffandet, då äter jag i kaloribalans. Istället för -1000kcal. Detta i form av en STOR måltid, typ en risomelett med massa kött o grönsaker + ris. Känner aldrig ngt sug efter godis o kakor etc, mest för att jag inte käkar kolhydrater under deff.

Jaså! Ja okej! Ja ungefär så gjorde jag också över sommaren, hade inte heller något större sug för godis och dylikt.
Men har kolhydratsintag något att göra med sug för fett och sött? För nu när jag börjat äta kolhydrater som bara den, har jag sötsug varje vecka!

Explosiven
2012-10-04, 14:24
Mina ätardagar för några år sen var helt otroliga. Gick ner runt 30kg på x antal månader. Varje fredag var det ätardag och då menar jag ätardag!!! Inge jävla kcal balans eller sånt.. det var bullemiätning all the way! Åkte upp varje fredagmorgon till Willys... köpte ett bigpack, maränger, chokladsås, en påse chips + dip, en 2 liters cola, och en jävla massa godis. Detta tröck jag i mig under dagen PLUS nån/några pizzor. Helt underbart var det. Efterföljande dagarna vägde jag +3kg men till nästa fredag hade jag tappat mina 0.5-1.0kg från föregående fredags morgonvikt. Höll strykan helt ok oxo under hela viktnedgången.

Edit.

Kan även säga att jag låg på 2300kcal/dag de övriga dagarna.

Pelle2
2012-10-04, 14:30
Mina ätardagar för några år sen var helt otroliga. Gick ner runt 30kg på x antal månader. Varje fredag var det ätardag och då menar jag ätardag!!! Inge jävla kcal balans eller sånt.. det var bullemiätning all the way! Åkte upp varje fredagmorgon till Willys... köpte ett bigpack, maränger, chokladsås, en påse chips + dip, en 2 liters cola, och en jävla massa godis. Detta tröck jag i mig under dagen PLUS nån/några pizzor. Helt underbart var det. Efterföljande dagarna vägde jag +3kg men till nästa fredag hade jag tappat mina 0.5-1.0kg från föregående fredags morgonvikt. Höll strykan helt ok oxo under hela viktnedgången.

Edit.

Kan även säga att jag låg på 2300kcal/dag de övriga dagarna.


Det där är så sjukt och kan verkligen inte vara hälsosamt*screwy*
Fan ätstörning deluxe enligt mig det där:confused:

Zizou
2012-10-04, 14:45
Körde alltid en ätardag på lördagar när jag bodde i england.
Utöver den vanliga maten, så blev det även; 1 stor pan-pizza med 5 valfria tillbehör + BBQ sås (vikt 1,5-1,8 kg) + 20 mini-donuts med chokladöverdrag + 30 minibitar brownies + 4 snickers + en chipspåse.
Blev även någon gång pizzan + 2 pringlesburkar + 4 snickers och 4 twix + reeses peanutbutter cups + 2 bakverk.

Goda tider *drool* Gott var det och ändå gick man ner i vikt. Hade inte som mål att gå ner, räknade inte kalorier. Men vägde 3 kg mindre när jag flyttade hem.

frogmachine
2012-10-04, 14:46
Mina ätardagar för några år sen var helt otroliga. Gick ner runt 30kg på x antal månader. Varje fredag var det ätardag och då menar jag ätardag!!! Inge jävla kcal balans eller sånt.. det var bullemiätning all the way! Åkte upp varje fredagmorgon till Willys... köpte ett bigpack, maränger, chokladsås, en påse chips + dip, en 2 liters cola, och en jävla massa godis. Detta tröck jag i mig under dagen PLUS nån/några pizzor. Helt underbart var det. Efterföljande dagarna vägde jag +3kg men till nästa fredag hade jag tappat mina 0.5-1.0kg från föregående fredags morgonvikt. Höll strykan helt ok oxo under hela viktnedgången.

Edit.

Kan även säga att jag låg på 2300kcal/dag de övriga dagarna.

dafuk

Felixflobby
2012-10-04, 14:59
Är väldigt svag för lösgodis. Och då menar jag väldigt. En gång i veckan/varannan veckan när jag och flickvännen skulle kolla film eller något var tilllfället då jag hade min fusk"måltid" vilket oftast var 1-1.5kg godis plus chips. Och ja, jag åt upp godiset helt själv. Fyfan, blir äcklad av mig själv..

samsung
2012-10-04, 15:00
Kör jag en lowcarb diet så måste man ju få i sig en hel del carbs på ätardagen annars har man ju inget tryck.. De är ju bara vätska man lägger på sig och som explosiven skrev så går man fortfarande ner i vikt till veckan därpå + att man har bättre tryck i kroppen.

Det är ju vanligt att man fyller 2 dagar på en lowcarb diet tex ons - lör fast inte lika stor fyllning på onsdagen. Vid lågt kroppsfett funkar detta ypperligt, och nu menar jag inte grisa sönder utan ladda med bra carbs

Explosiven
2012-10-04, 15:10
Det där är så sjukt och kan verkligen inte vara hälsosamt*screwy*
Fan ätstörning deluxe enligt mig det där:confused:

To each his own. Ingen aning om det är hälsosamt eller inte. Kan inte tänka mig att det är värre än en fylla. Ner gick jag och bra mådde jag!

Akada
2012-10-04, 15:36
Mina ätardagar är väl kanske inte direkt ätardagar i egentlig bemärkelse, utan mer att jag unnar mig något en eller ett par gånger i veckan. Det kan vara en pizza till middag eller något liknande, ser inte någon anledning att svulla flera tusen kcal extra regelbundet då det bara leder till en onödigt lång deff.

Eira
2012-10-04, 15:46
Tänker iof inte att jag lägger upp ätardagar men vissa helger skiter jag bara i allt jag äter. Brukar bli bra ändå men föredrar att gå till en riktigt nice restaurang och dricka gott vin eller öl, en nice förätt typ fois gras och smaska på med den största köttbiten dm har och såsa ner den. Så självklar en god efterrätt.

Lite roligare att äta något riktigt gott än att daska i sig glass och bullar som är så vanligt

majak0vskij
2012-10-04, 16:44
Tänker iof inte att jag lägger upp ätardagar men vissa helger skiter jag bara i allt jag äter. Brukar bli bra ändå men föredrar att gå till en riktigt nice restaurang och dricka gott vin eller öl, en nice förätt typ fois gras och smaska på med den största köttbiten dm har och såsa ner den. Så självklar en god efterrätt.

Lite roligare att äta något riktigt gott än att daska i sig glass och bullar som är så vanligt

Jag gillar hur du tänker.
Annars, på den tiden jag hade planerade ätardagar, var det varje lördag. Åt då 2 halvor polar extreme med keso eller ett halvt paket lättglass som då fanns i smaken choklad.
Nu för tiden blir det mest oplanerade ätarveckor. Spårar en dag så släpper spärren liksom.

Albin Eriksson
2012-10-04, 18:10
Brukar blogga mina ätardagar, konstigt nog en av veckans mest populära bloggposter.
Räknar aldrig på ätardagarna som jag förlagt till lördagar, förutom om jag ligger nära tävling och byter mot carbrefeed-dag. Bara mumsar!!

Felixflobby
2012-10-04, 23:02
Brukar blogga mina ätardagar, konstigt nog en av veckans mest populära bloggposter.
Räknar aldrig på ätardagarna som jag förlagt till lördagar, förutom om jag ligger nära tävling och byter mot carbrefeed-dag. Bara mumsar!!

Käkar du allt det dära varje lördag?!?! Sjukaste! Ligge du på underskott resten av dagarna? Hur stort?

Albin Eriksson
2012-10-05, 06:35
Käkar du allt det dära varje lördag?!?! Sjukaste! Ligge du på underskott resten av dagarna? Hur stort?

Har legat på ett underskott så jag droppat lagom i vikt sakta men säkert, dietat lång tid och klippte faktiskt inte ätardagen (dock bara halv sista 5-10veckorna) förrän 2veckor innan tävling nu.
Kör ju SM i helgen...

fallra
2012-10-05, 08:50
Har legat på ett underskott så jag droppat lagom i vikt sakta men säkert, dietat lång tid och klippte faktiskt inte ätardagen (dock bara halv sista 5-10veckorna) förrän 2veckor innan tävling nu.
Kör ju SM i helgen...

Du var då en mästare på ätardagar! Kul att se att man kan unna sig utan att bli fet! :D

Kommer antagligen med mitt egna bidrag ikväll, hur stort eller mesigt det blir, det vettetusan.

KalleTeodor
2012-10-05, 10:42
Jag brukar tänka att imorgon ska jag ha en fuskmåltid, dock blir det sällan så.. På sin höjd nån marabou nån gång i månaden och är man hos mormor kan det bli lite fika.

Reaper123
2012-10-05, 10:53
Jag får väl ta bild-oskulden

Bild 1: en av två buffér den dagen (viking-kryss), vad kcal'en slutade på den dagen vill jag nog inte veta men har för mig räknade ut att det blev >400g protein från allt kött jag åt! Gick iaf upp 6kg på 36h pga bukfylla+vätska!

Bild 2: Min första kontrollerade ätardag, har för mig notan slutade på nånstans runt 4000 kcal och ungefär 30-40-30 i fördelning P-K-F ("frukost" saknas på bilden)

fallra
2012-10-05, 10:53
Jag brukar tänka att imorgon ska jag ha en fuskmåltid, dock blir det sällan så.. På sin höjd nån marabou nån gång i månaden och är man hos mormor kan det bli lite fika.
Blir ofta lite samma här, börjar noja över protein-intaget och känner mig helt ärligt ofta inte så sugen på den maten jag var sugen på kvällen innan. Ikväll gör jag helt enkelt så att jag går ner på affären och köper det jag vill, vare sig jag är sugen på något nyttigt eller något "onyttigt".

Reaper123
2012-10-05, 11:19
Hittade faktiskt en bild på en setup för en fredagkväll då jag ville äta gott, men med "kontroll". Just pga att bilden är så bra kan jag rentav bjuda på markos också (på en höft)

~3200 kcal
220 P
310 K
110 F

Alltså en bra och stadig middag och inget urspårat för mestadels vettiga livsmedel Mätt blev jag för ja detta åts alltså som en middag ;) (jag PFar bör kanske tilläggas så mkt mat är inte ovanligt)

Har tyvärr ingen bild på hur jag åt glassen, men minns att jag gjorde kesoröra och toppade med jordgubbssylten...

Shpendi
2012-10-05, 11:22
Jaså! Ja okej! Ja ungefär så gjorde jag också över sommaren, hade inte heller något större sug för godis och dylikt.
Men har kolhydratsintag något att göra med sug för fett och sött? För nu när jag börjat äta kolhydrater som bara den, har jag sötsug varje vecka!

Aa, har ingen studie att backa upp det med, men av min erfarenhet så ökar suget som fan vid intag av kolhydrater(speciellt snabba sådana)

IronBug
2012-10-05, 11:27
PWO

http://img189.imageshack.us/img189/3314/bilddf.jpg

Pretorian
2012-10-05, 11:33
Jag har sällan fuskdagar utan äter oftast en rejäl middag dagligen.

Två såna här 600-gramare slank ner när jag bjöd mina kompisar på grillning.
Så 1200 gram kött totalt:
https://dl.dropbox.com/u/7501234/Koloz/Photo%202012-06-26%2007%2033%2057.jpg

Akada
2012-10-05, 14:05
Jag har sällan fuskdagar utan äter oftast en rejäl middag dagligen.

Två såna här 600-gramare slank ner när jag bjöd mina kompisar på grillning.
Så 1200 gram kött totalt:
https://dl.dropbox.com/u/7501234/Koloz/Photo%202012-06-26%2007%2033%2057.jpg
Du vinner snart kolos tävling i mest repostade bild.

Men du är förlåten för det är så vackert. *cupid*

centralt
2012-10-05, 14:09
Du vinner snart kolos tävling i mest repostade bild.

Men du är förlåten för det är så vackert. *cupid*

Haha tänkte skriva samma sak +1
Och som sagt, vackert.

fallra
2012-10-05, 14:20
Fan vad kul att se att bilderna börjar komma igång! Idag har jag då min fuskdag, men märkte att jag inte var sugen på att äta något enormt eller något "snacks", så blev endast en 80g påse sura nappar, med tacoliknande lunch.

Men däremot, så kommer middagen bli lite annorlunda än vad den vanligtvis hade varit, där ska jag nämligen äta så mycket isterband jag vill, är en maträtt jag saknat ett BRA tag nu! :D

Albin Eriksson
2012-10-05, 14:21
Bild 1: en av två buffér den dagen (viking-kryss), vad kcal'en slutade på den dagen vill jag nog inte veta men har för mig räknade ut att det blev >400g protein från allt kött jag åt! Gick iaf upp 6kg på 36h pga bukfylla+vätska!

Bild 2: Min första kontrollerade ätardag, har för mig notan slutade på nånstans runt 4000 kcal och ungefär 30-40-30 i fördelning P-K-F ("frukost" saknas på bilden)

9kg på 24h, så du får börja käka bättre Reaper. ;)

fallra
2012-10-05, 14:23
9kg på 24h, så du får börja käka bättre Reaper. ;)
Hahaha, Albin! Jag och min bror ( som inte alls har något intresse för träning eller kost, såvitt jag vet ), satt och spenderade gårdagens kväll med att förvånas över dina måltider på din blogg.
Du är nog den bästa ätaren jag sett! *cupid*

Förövrigt så, lycka till imorgon! :)

Albin Eriksson
2012-10-05, 14:28
Hahaha, Albin! Jag och min bror ( som inte alls har något intresse för träning eller kost, såvitt jag vet ), satt och spenderade gårdagens kväll med att förvånas över dina måltider på din blogg.
Du är nog den bästa ätaren jag sett! *cupid*

Förövrigt så, lycka till imorgon! :)


haha, jag tackar! Brukar bli en del favoriter i repris dock, kommer säkerligen en del bilder från efter tävling och måndagen. Sen tillbaka på kostschema, men måndag blir friittttt!

Pretorian
2012-10-05, 14:42
Du vinner snart kolos tävling i mest repostade bild.

Jag vet... det var sista gången jag postade den (kanske)... tar ju alla chanser jag får. :em:

fallra
2012-10-05, 19:38
Avslutade kvällen med:
Middag - Körvel-Kyckling med pasta och keso.
En macka med kaviar.
Coco pops och yoghurt
en till macka med kaviar
och nu ska jag öppna min påsa sura nappar.
Slutar på det överskott jag faktiskt SKA ha, vilket är 400-500 +, så är inte speciellt besviken, har även fått i mig rätt mängd protein/kolh :)

Var inte värt att fota en liten påse godis och en liten skål med yoghurt, så väntar tills nästa gång! Men hoppas att någon annan kan posta Fredagens fuskande? :)

Störd
2012-10-05, 22:32
Gick från 115 - 87 kilo denna deffen.
Känner inte att jag behöver fuskdagar nu. Ligger antingen på balans eller 2-300 + och då har jag råd att käka en påse godis ifall jag vill, ibland köper jag hem en kebabtallrik efter träningen t ex. Det fungerar perfekt in i dieten och att ändå hålla balans. Tycker inte att fuskdagar vid bulk vore en så bra idé, för mig känns det mer som att man '' har råd med det '' vid deff. Vid bulk blir det bara så jäkla pluffsigt och slaskigt isåfall :). Äta överskott sen flippa ur totalt en dag och överskott dagen efter igen? Nej tack.. Varje dag är ju nästan som en mini fuskdag ;).

LizaK
2012-10-07, 16:23
Har inte några speciella ätardagar. Äter vad jag vill
när jag vill, fast med måtta.
Lägger hellre pengar på en mör biff med mycket
god sås t.ex, än 5 hamburgarmenyer.
Är ju något av en finsmakare..
Prioriterar kvalitet framför kvantitet.

Vid bulk då man ibland har problem att få i sig
tillräckligt brukar det bli mer gainers bara.
Samt extra fett i maten.
Är inte alls svag för sötsaker eller skräpmat, på gott
och ont.

fallra
2012-10-07, 17:12
Har inte några speciella ätardagar. Äter vad jag vill
när jag vill, fast med måtta.
Lägger hellre pengar på en mör biff med mycket
god sås t.ex, än 5 hamburgarmenyer.
Är ju något av en finsmakare..
Prioriterar kvalitet framför kvantitet.

Vid bulk då man ibland har problem att få i sig
tillräckligt brukar det bli mer gainers bara.
Samt extra fett i maten.
Är inte alls svag för sötsaker eller skräpmat, på gott
och ont.

Nej det är faktiskt samma här, äter hellre väl tillagad mat än att slafsa i mig en fladdrig pizza, just därför har jag inte ätit snabbmat på otroligt länge. Har däremot ätit kanske 1hg godis per vecka och kanske en bulle som fika med mamma eller pappa, men mer än så kräver nog inte min hjärna/kropp.

IronBug
2012-10-07, 17:24
http://www.hayabusa.org/forum/attachments/new-owners-forum/254388d1349012864-just-had-86-suzuki-1150e-given-me-this_thread_is_worthless_without_pictures_2.jpg

Reaper123
2012-10-08, 11:39
Hittade två bilder som än idag ger mig ångest, var så svullen i buken att magsäcken fanimej var nära att spricka för var en bula i storlek med en handboll strax under bröstkorgen.

Åt väl typ halva hallon-brownie-tårtan och minst 1/4 av cheesecaken EFTER en tacobuffé... *facepalm*

Behöver jag säga att jag inte haft fler okontrollerade ätdagar sen dess? Detta var dessutom under en dunderfylla av sällan skådat slag...

fallra
2012-10-08, 16:35
Hittade två bilder som än idag ger mig ångest, var så svullen i buken att magsäcken fanimej var nära att spricka för var en bula i storlek med en handboll strax under bröstkorgen.

Åt väl typ halva hallon-brownie-tårtan och minst 1/4 av cheesecaken EFTER en tacobuffé... *facepalm*

Behöver jag säga att jag inte haft fler okontrollerade ätdagar sen dess? Detta var dessutom under en dunderfylla av sällan skådat slag...

Hahaha ser underbart ut :) Tycker du gjort så jävla bra förändring med din vikt och dylikt, att du inte ens behöver känna ångest på grund av det där!
Läste på din blogg idag att du hade varit på öl/whisky-mässan i Nacka?
Bor du där i närheten? Var nämligen där och tränade samma dag, vi kom knappt in med bilen i garaget på grund av den långa kön.. *grr27*

Zizou
2012-10-08, 16:40
Är ju något av en finsmakare..
Prioriterar kvalitet framför kvantitet.

Vid bulk då man ibland har problem att få i sig
tillräckligt brukar det bli mer gainers bara.


Säger ju dock emot sig själv rätt så bra, kan jag tycka iallfall ^^

vicarious
2012-10-08, 18:13
Ironbug när du skriver PWO menar du pre eller post? Jag gissar på post. För att undvika förvirring tycker jag man kan använda PWO för innan träning och post-WO för efter träning.

IronBug
2012-10-08, 18:24
Vic: har stört mig på det där själv när folk skrivit PWO till båda. Post-WO var det såklart.

vicarious
2012-10-08, 18:25
Vic: har stört mig på det där själv när folk skrivit PWO till båda. Post-WO var det såklart.

Ok :) Var ni flera som delade på det eller tryckte du allt själv? :D

Drughi
2012-10-08, 18:28
PWO

http://img189.imageshack.us/img189/3314/bilddf.jpg

Så jävla opti är det

IronBug
2012-10-08, 18:28
Ok :) Var ni flera som delade på det eller tryckte du allt själv? :D

I wish. Vi var tre. Planen var att nyttja "2för1"-kuponger på Max, Donken och BK och därmed ha 6 burgare/menyer var att trycka. När vi hade köpt på Max och Donken så kikade vi in på BK och där hade de slut på kött. Pinsamt. Så blev bara fyra burgare. Fick en sats tiramisu till efterrätt med så det dög ändå.

JoKarN
2012-10-09, 10:42
Jag hade en sån dag i lördags, en massa öl och en pizza och även ngra chips.... men nu är det länge dit igen, kastade alla chips jag hade kvar :)

robindenise
2012-10-11, 14:41
Mitt bästa recept för ätardagar: http://www.robindenise.se/2012/10/magnifik-brownie.html
Går dessutom att variera i det oändliga: pistaschnötter, mintchoklad, apelsin, chili...

Brukar inte planera in ätardagar utan ta det när det känns som att det passar och behövs. Typ hemmakväll med plugg: få äta något gott. Å andra sidan går jag inte all in från morgon till kväll, utan då är det en påse godis efter middagen eller så.

fallra
2012-10-11, 14:47
Mitt bästa recept för ätardagar: http://www.robindenise.se/2012/10/magnifik-brownie.html
Går dessutom att variera i det oändliga: pistaschnötter, mintchoklad, apelsin, chili...

Brukar inte planera in ätardagar utan ta det när det känns som att det passar och behövs. Typ hemmakväll med plugg: få äta något gott. Å andra sidan går jag inte all in från morgon till kväll, utan då är det en påse godis efter middagen eller så.

Åh fy satan så gott det där såg ut..
Var evigheter sen jag åt brownies..*gah!*