handdator

Visa fullständig version : agmatine för pump?


bigjepp
2012-10-04, 10:58
ja som rubriken lyder, agmatine funkar det bra för att öka pumpet?
samt har det några kända bieffekter?

bigjepp
2012-10-04, 18:54
kom igen någon måste ju ha testat detta?

Pepz
2012-10-04, 19:05
ja det funkar.

agmatinsulfat och GPLC är väl det bästa just nu för pump

Kischen
2012-10-04, 19:15
ja det funkar.


+1

Köp från smartpowders

bigjepp
2012-10-04, 19:23
ja det funkar.

agmatinsulfat och GPLC är väl det bästa just nu för pump

okej, eventuella bieffekter?

Pepz
2012-10-04, 19:39
okej, eventuella bieffekter?

inte vad jag vet om
testa att googla
agmatine side effects

grescha
2012-10-04, 20:03
Hjälper extra pump till nåt i byggnadssyfte? Känns ju annars som att det är just pump man har mycket av under ett pass oavsett om man tar tillskott eller ej.

m-sundsvall
2012-10-04, 20:05
ja det funkar.

agmatinsulfat och GPLC är väl det bästa just nu för pump

Detta är nytt för mej. Är det likvärdigt med Agmatine, tänker främst på dosering och även intag (30-40min innan träning för effekt) då detta är billigare. SP har 120g för 12$ jämfört med agmatine halva vikten dubbla priset.

edit: hittade lite mer, ca 5g en timme innan ungefär. Låter det likt din uppfattning? :)

EiseltUK
2012-10-05, 08:11
Detta är nytt för mej. Är det likvärdigt med Agmatine, tänker främst på dosering och även intag (30-40min innan träning för effekt) då detta är billigare. SP har 120g för 12$ jämfört med agmatine halva vikten dubbla priset.

edit: hittade lite mer, ca 5g en timme innan ungefär. Låter det likt din uppfattning? :)

GPLC (Glycine Propionyl-L-Carnitine) funkar på ett annat sätt. Dosen brukar ligga på 3 gram. Det är en dyr råvara, speciellt om man använder Glycocarn.

BigSpawn
2012-10-05, 08:42
Ni som testat, vilket märke har ni använt eller kanske inte spelar nån roll? Jag vet att jag läste om ett tillskott där det fanns massa fejk men det kanske var nått annat

m-sundsvall
2012-10-05, 15:34
GPLC (Glycine Propionyl-L-Carnitine) funkar på ett annat sätt. Dosen brukar ligga på 3 gram. Det är en dyr råvara, speciellt om man använder Glycocarn.

Tack för svar :)

okipower
2012-10-06, 16:36
Ska testa en stack med bland annat agmatine i snart.
Efter att ha läst flera galna rapporter på amerikanska brädor om kombinationer med bl.a. agmatine var jag tvungen att köpa.

Kommer köra följande upplägg under 5 veckor:
Hemavol (agmatine, citruline) 2 skopor/pass
Cm2 Nitrate (Kreatin Nitrate m.m.) 12 tabs/pass
Tested Agmatine 500mg, 1 kapsel 3ggr/dag
ALA 250mg 1 kapsel 3ggr/dag

Någon mer som provat liknanade stackar?

Krampus
2012-10-06, 16:49
ja det funkar.

agmatinsulfat och GPLC är väl det bästa just nu för pump

Är det mycket bättre än arginin/kreatin/ala kombinationer?

Pepz
2012-10-06, 19:47
Är det mycket bättre än arginin/kreatin/ala kombinationer?

ja i mitt tycker så är det milsvid skillnad mellan dessa.
speciellt om man går på diet.

Krampus
2012-10-06, 19:55
ja i mitt tycker så är det milsvid skillnad mellan dessa.
speciellt om man går på diet.

Måste prova.

RykteT
2012-10-06, 22:10
Nu får jag väll agera nybörjare och fråga: Vad är pump och vad är det bra för?

Man hör ofta uttrycket slängs omkring men jag har ingen aning om vad det innebär.

Krampus
2012-10-06, 22:46
Nu får jag väll agera nybörjare och fråga: Vad är pump och vad är det bra för?

Man hör ofta uttrycket slängs omkring men jag har ingen aning om vad det innebär.

Kraftigt blodflöde. Bra för att...Känna sig pumpad. Härlig känsla. Tillfredsställande.

BigSpawn
2012-10-08, 09:25
Såg för övrigt att de hade en deal nu på GLPC:) köp en få en på köpet

bigjepp
2012-10-08, 11:56
Såg för övrigt att de hade en deal nu på GLPC:) köp en få en på köpet

glpc?

BigSpawn
2012-10-08, 12:45
Var lite för snabb:) menade naturligtvis GPLC

bigjepp
2012-10-29, 15:59
uppdate! fick hem 2 burkar av agmatine igår och testade det idag på mitt rygg/biceps pass.

blandade ca 1gram i min hemmablandade pwo och fick riktigt bra pump! så det fyller sitt syfte!

Kischen
2012-10-29, 16:16
uppdate! fick hem 2 burkar av agmatine igår och testade det idag på mitt rygg/biceps pass.

blandade ca 1gram i min hemmablandade pwo och fick riktigt bra pump! så det fyller sitt syfte!

Doppa fingret i och smaka. Lita på mig :d

bigjepp
2012-10-29, 16:51
Doppa fingret i och smaka. Lita på mig :d

Vad smakar det?

Kischen
2012-10-29, 16:54
Vad smakar det?

Jaaaduu. Har inget jag kan jämföra med. Väldigt illa iaf.

Jag gjorde så i somras när jag precis fått en burk, hade inget att dricka och det smakade illa länge.

Jag lägger det i lite toapapper och sväljer, kanske säger allt :D

bigjepp
2012-10-29, 17:12
Jaaaduu. Har inget jag kan jämföra med. Väldigt illa iaf.

Jag gjorde så i somras när jag precis fått en burk, hade inget att dricka och det smakade illa länge.

Jag lägger det i lite toapapper och sväljer, kanske säger allt :D

haha okej ;) tur att min bcaa tog översmaken ;)

Nephelite
2012-10-29, 19:45
PUMP är nice.

+ att cellvolymökning i sig tar in mer nutrienter - bloodflöde ftw

+ cellvolymökning i sig aktiverar mTOR


-

1. Haussinger D, Hallbrucker C, vom DS, Decker S, Schweizer U, Lang F, et al. Cell volume is a major determinant of proteolysis control in liver. FEBS Lett 1991;283:70-2.

2. Haussinger D, Hallbrucker C, vom DS, Lang F, Gerok W. Cell swelling inhibits proteolysis in perfused rat liver. Biochem J 1990;272:239-42.

3. Stoll B, Gerok W, Lang F, Haussinger D. Liver cell volume and protein synthesis. Biochem J 1992;287 ( Pt 1):217-22.

4. Schliess F, Richter L, vom DS, Haussinger D. Cell hydration and mTOR-dependent signalling. Acta Physiol (Oxf) 2006;187:223-9.

KevinWest
2012-11-02, 13:36
Jag lägger det i lite toapapper och sväljer, kanske säger allt :D

Fan vad fint att du bombar, Kischen, rutinerat ;)

tjing
2012-11-02, 15:25
Hjälper extra pump till nåt i byggnadssyfte? Känns ju annars som att det är just pump man har mycket av under ett pass oavsett om man tar tillskott eller ej.

Tja det ger en ökad näringstillförsel till musklerna, i övrigt vet jag inte.

Ola Wallengren
2012-11-02, 15:35
Pump kan väl lika väl vara ansamling av blod i muskeln, eller kanske beskrivas som blodstockning? I så fall är det tveksamt om det leder till ökad prestationsförmåga, perfusion eller näringstillförsel.
"Pump" kanske känns bra men förbättrar det prestation eller muskeluppbyggnad? Perioder med bra pump och muskeltillväxt brukar ju sammanfalla men om det är pumpen eller något annat det hänger på är svårt att säga.
Det finns gott om pump-produkter men det finns inte lika gott om vetenskapliga bevis för att det skulle vara till gagn för muskeltillväxt eller prestation under stålet.

Kischen
2012-11-02, 16:39
Pump kan väl lika väl vara ansamling av blod i muskeln, eller kanske beskrivas som blodstockning? I så fall är det tveksamt om det leder till ökad prestationsförmåga, perfusion eller näringstillförsel.
"Pump" kanske känns bra men förbättrar det prestation eller muskeluppbyggnad? Perioder med bra pump och muskeltillväxt brukar ju sammanfalla men om det är pumpen eller något annat det hänger på är svårt att säga.
Det finns gott om pump-produkter men det finns inte lika gott om vetenskapliga bevis för att det skulle vara till gagn för muskeltillväxt eller prestation under stålet.

Fördel med pump är att, iaf för mig, det blir lättare att få kontakt där jag vill ha den :)

Ola Wallengren
2012-11-02, 19:35
Kontakt, som att du känner att du har en muskel. Good for you!

Growing much?

Eddie Vedder
2012-11-02, 19:46
1. Haussinger D, Hallbrucker C, vom DS, Decker S, Schweizer U, Lang F, et al. Cell volume is a major determinant of proteolysis control in liver. FEBS Lett 1991;283:70-2.

2. Haussinger D, Hallbrucker C, vom DS, Lang F, Gerok W. Cell swelling inhibits proteolysis in perfused rat liver. Biochem J 1990;272:239-42.

3. Stoll B, Gerok W, Lang F, Haussinger D. Liver cell volume and protein synthesis. Biochem J 1992;287 ( Pt 1):217-22.

4. Schliess F, Richter L, vom DS, Haussinger D. Cell hydration and mTOR-dependent signalling. Acta Physiol (Oxf) 2006;187:223-9.

Hög klass på den referenslistan i sammanhanget. *rolleyes*

watertouch
2012-11-03, 04:36
Bara en tanke... Kan pump produkter hjälpa mot kalla tår och fingrar kanske näsa, öron nu till vintern... Dem vidgar väll dem fina blodkärlen och ökar blodflödet?.

Kanske inte just Produkten TS nämner men Arginin säljs ju som "potensmedel"..
Beta-Alanin börjar ju öronen klia av....

Skulle väll va koffeinet där då som har minskad effekt på just detta...(i en PWO)
Men annars???:confused:

exevision
2013-01-07, 20:46
GPLC (Glycine Propionyl-L-Carnitine) funkar på ett annat sätt. Dosen brukar ligga på 3 gram. Det är en dyr råvara, speciellt om man använder Glycocarn.

Hur fungerar GPLC då?

exevision
2013-01-10, 21:49
Hur fungerar GPLC då?

Bump

watertouch
2013-01-11, 01:42
Bara en tanke... Kan pump produkter hjälpa mot kalla tår och fingrar kanske näsa, öron nu till vintern... Dem vidgar väll dem fina blodkärlen och ökar blodflödet?.

Kanske inte just Produkten TS nämner men Arginin säljs ju som "potensmedel"..
Beta-Alanin börjar ju öronen klia av....

Skulle väll va koffeinet där då som har minskad effekt på just detta...(i en PWO)
Men annars???:confused:

Bumpar min fråga... Tränar själv rätt mycket greppträning så på händerna märker jag skillnad... Men för nästipp,öron, kinder...?

nizzeberra
2013-03-13, 11:39
För att försöka svara på allas frågor på en och samma gång... Här är mina erfarenheter av Agmatine. Har provat Jacked Agmatine från MM Sports.

Det är kapslar á 500 mg styck. Rekommenderad dosering är 1-2 kapslar 30-45 minuter före aktivitet. Jag har personligen bara provat att ta en kapsel innan träning, eftersom jag tycker att effekten är så stark.

Direkta effekter

Det jag känner efter ca 30 minuter är hur jag blir varm i hela kroppen. Det är blodcirkulationen som ökat, men jag antar att även förbränningen måste ha ökat, eftersom värmen måste komma någonstans ifrån.

När jag tränar har jag betydligt bättre kondition (syresättning) än normalt, och kan gå av rullbandet (uppvärmningen) utan att ens vara andfådd, vilket jag brukar vara. Musklerna rensas ju på slaggprodukter (mjölksyra) snabbare än normalt, och återhämtar sig fortare, vilket gör att jag kan träna hårdare (tyngre) och längre (fler sets). Pumpen (att musklerna sväller upp och blir större, p.g.a. blodtillförsel) blir grym, vad man nu ska med den till annat än att imponera på tjejer.

Bieffekter

Oftast sover jag som en stock, mycket djupare sömn än vanligt. Sover gärna längre, och när jag vaknar känner jag mig konstigt trött, trots att både kroppen och hjärnan känns utvilade. Blir dessutom lite kass i magen dagen efter.

Musklerna är större och jag ser mer deffad ut under flera dagar efteråt. Kanske är det normalt iofs?

Jag har snäppet bättre humör än normalt 1-3 dagar efteråt. Det ska ju vara antidepressivt trots allt. :)

En knöl som jag har haft under huden i huvudet i flera år har börjat krympa och är på väg att försvinna sen jag började med agmatine, så det är ännu en positiv effekt.

Några negativa effekter utöver detta har jag inte märkt av än.

kallebaah
2013-03-13, 15:26
"pump" träning?? vilket jävla larv....