handdator

Visa fullständig version : Suit up!


OnMyWay
2012-10-04, 08:39
Tjenare!

Vet inte direkt om jag kommit rätt men jag skall iaf inom två veckor införskaffa mig en mörk kostym och är ute efter tips på mest kvalité för pengarna.

Jag är student och har rätt lite med pengar men borde kunna göra någon slags investering då jag lär använda den då och då.

Vill dock inte lägga ner en förmögenhet..

Vore guld värt med lite tips på olika märken i olika prisklasser.

Tack på förhand!
__________________

kaer
2012-10-04, 08:53
Har du tid att vänta så ska du såklart försöka pricka någon rea, man kan verkligen göra fynd på kostymer då.

Min senaste kostym var en Oscar Jacobsson och jag är ruskigt nöjd med den, kostade väl 4500 eller något sån't.
Affären Galaxy (heter den väl?) på regeringsgatan tycker jag är bra, väldigt hjälpsamma och trevliga.

hallar
2012-10-04, 09:00
Tjenare!

Vet inte direkt om jag kommit rätt men jag skall iaf inom två veckor införskaffa mig en mörk kostym och är ute efter tips på mest kvalité för pengarna.

Jag är student och har rätt lite med pengar men borde kunna göra någon slags investering då jag lär använda den då och då.

Vill dock inte lägga ner en förmögenhet..

Vore guld värt med lite tips på olika märken i olika prisklasser.

Tack på förhand!
__________________

Skulle rekomendera en marinblå kostym, i min mening mycket snyggare än svart som många studenter skaffar. Sedan är det viktigaste att kostymen sitter snyggt. Den skall sitta bra över axlarna sedan kan man (inom rimliga gränser) justera midja, ärmar osv. Ta gärna med någon som du känner som kan lite om kostymer, expediter är inte alltid objektiva. Lycka till!

Tryman
2012-10-04, 09:04
Ska du införskaffa pga DET HÄR (http://internationalsuitupday.com/)?

OnMyWay
2012-10-04, 09:22
Ska du införskaffa pga DET HÄR (http://internationalsuitupday.com/)?

Nope, Gasque. Finare sittning på nation :)

OnMyWay
2012-10-04, 09:28