handdator

Visa fullständig version : Riktigt smal, vill inte bli bitig eller få muskler - vad göra hemma?


Avager
2012-10-04, 05:18
Hej!

Nu är det såhär att jag är en riktigt smal kille på 20 år. Jag är 1,84 cm och väger typ högst 67 kg (tränade förut och vägde 74, men aja, sen kom skada).

Jag märker att det här börjar gå för långt och jag börjar likna ett lik med kroppsformen och jag undrar - vad kan jag göra hemma, typ på kvällen/morgonen, träningsmässigt? Hela kroppen då alltså, inte bara armar typ.

Jag vill inte få snygga muskler eller bli biff, det enda jag vill är att få lite mer massa på kroppen, så jag liksom inte ser ut som en pinne som kommer att brytas av på mitten. Antar att jag borde äta mycket då, jag har ett sådant tight tidsschema på dagen att jag hinner med endast tre stora måltider (frukost, lunch, middag).

Hur mycket borde jag äta isf? hur ska jag träna utan redskap? Någon som har tips? = )

Tack på förhand!

Fugly
2012-10-04, 06:11
Kolla in kroppsviktsövningar, dock så kommer du inte så långt med dessa då du förr eller senare kommer behöva mer vikter. Ang. maten så räcker det om du äter tillräckligt under de måltiderna.

mikaelj
2012-10-04, 06:20
Kan du leta fram en bild på hur du ser ut nu och hur du skulle vilja se ut?

mattepatte
2012-10-04, 06:28
Träna med lätta vikter, så du får långa slanka muskler.

mini
2012-10-04, 06:30
Träna med lätta vikter, så du får långa slanka muskler.

Onödigt att sprida myten, om än på skoj.

martikainen
2012-10-04, 06:35
Har du verkligen så mycket att göra dina 16? vakna timmar att du inte kan hitta 3*20min till att få i dig livsviktig mat, mat som gör att du INTE ser ut som ett lik? :S

Avager
2012-10-04, 06:42
Tar fram en bild imorgon!

Hur mycket bör jag äta? Det är frukost och lunch jag misstänker att jag inte får i mig tillräckligt. Middagen äter jag normala portioner, frukosten äter jag 3-4 mackor, lunchen ska vi inte ens snacka om. Antar att jag bör äta en vanlig portion till lunch, eller kanske mer? Grejen är den att jag jobbar 10-19 nästan varje dag, så det går lång tid mellan måltiderna.

Som sagt, tar fram en bild imorgon kväll.

Avager
2012-10-04, 06:43
Och vad rekommenderar ni för kroppsövningar? Tänker mest på ben, då jag har ongen aning hur jag kan träna dem hemma.

Holmeros
2012-10-04, 07:02
Titta på TRX, kanske nåt du kan dra nytta av..

G_lund
2012-10-04, 07:09
5eV33roibqc

Fordon
2012-10-04, 11:32
Om du inte hinner äta, hur tusan ska du då hinna träna? Ät och drick mer energirikt först och främst.

sudoo
2012-10-04, 11:44
Tar fram en bild imorgon!

Hur mycket bör jag äta? Det är frukost och lunch jag misstänker att jag inte får i mig tillräckligt. Middagen äter jag normala portioner, frukosten äter jag 3-4 mackor, lunchen ska vi inte ens snacka om. Antar att jag bör äta en vanlig portion till lunch, eller kanske mer? Grejen är den att jag jobbar 10-19 nästan varje dag, så det går lång tid mellan måltiderna.

Som sagt, tar fram en bild imorgon kväll.

Har du ingen möjlighet att ta med dig matlåda till jobbet?

NNIF
2012-10-04, 12:02
jag har försökt i 10år att bli "för stor" och har misslyckats :(

menar bara, var inte orolig för att biffa till dig

0bnoxious
2012-10-04, 12:05
Om du inte ska träna ordentligt är det ingen mening att träna på gym, då räcker det att träna hemma. Armhävningar, situps med mera. Googla eller youtuba home exercises eller något bara.

cakehole
2012-10-04, 14:48
Tar fram en bild imorgon!

Hur mycket bör jag äta? Det är frukost och lunch jag misstänker att jag inte får i mig tillräckligt. Middagen äter jag normala portioner, frukosten äter jag 3-4 mackor, lunchen ska vi inte ens snacka om. Antar att jag bör äta en vanlig portion till lunch, eller kanske mer? Grejen är den att jag jobbar 10-19 nästan varje dag, så det går lång tid mellan måltiderna.

Som sagt, tar fram en bild imorgon kväll.

1. Vad är en normal portion enligt dig?
2. Vad käkar du till lunch?
3.Har du ingen lunchrast på jobbet?
4.Hur ofta går du runt hungrig?
5. Hur fysiskt aktiv är du på jobbet/vardagen?

Avager, du kan ju börja träna lite smått hemma om du nu tycker att det är skoj. Men i ditt fall så kommer du ju initialt att lägga på dig fettfri massa med hjälp av kcal överskott, även utan träning.

ceejay
2012-10-04, 15:04
Du kommer inte bli bitig eller att få massa muskler om du tränar på gym. Inte till den grad att du tycker att det gått för långt iaf.

Latissimus Dorsi
2012-10-04, 15:05
Oroa dig inte du kommer inte bli för biffig.

FoolsGold
2012-10-04, 21:39
Hej!

Nu är det såhär att jag är en riktigt smal kille på 20 år. Jag är 1,84 cm och väger typ högst 67 kg (tränade förut och vägde 74, men aja, sen kom skada).

Jag märker att det här börjar gå för långt och jag börjar likna ett lik med kroppsformen och jag undrar - vad kan jag göra hemma, typ på kvällen/morgonen, träningsmässigt? Hela kroppen då alltså, inte bara armar typ.

Jag vill inte få snygga muskler eller bli biff, det enda jag vill är att få lite mer massa på kroppen, så jag liksom inte ser ut som en pinne som kommer att brytas av på mitten. Antar att jag borde äta mycket då, jag har ett sådant tight tidsschema på dagen att jag hinner med endast tre stora måltider (frukost, lunch, middag).

Hur mycket borde jag äta isf? hur ska jag träna utan redskap? Någon som har tips? = )

Tack på förhand!

Hemmaträning som täcker det mesta
1. NcW61Bb8uOo
2. jPSVpo4mzNI
3. 6r37Xm40T7I
4. Pullups, Köp en dörrtrapets. Finns vanligtvis i de stora sportbutikerna och passar i nästan alla vanliga innedörrar (kolla bara att du har en ordentlig list).
http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRM7mMTW9bcUfUyrL_8biD8q5ofur3Hg QJa03ocP3rd_vew_-uP
http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQEmy7zJnOPfIix7Qno6WHDjl-X_oE-tdSVGB4KQ7B5grQy84XZyQ
Matfrågan

Införskaffa:
En våg
Ett block med rutat papper
En penna

Lägg blocket med långsidan neråt. Rita en linje uppifrån och nästan ända längst ner på vänstra sidan och markera ut kilon. Rita en annan linje längs med undersidan där du markera dagar. Du har nu ett enkelt diagram. Väg dig varje morgon (eller varje vecka men hursomhelst regelbundet) och sätt ett kryss i diagrammet. Dra linjer mellan punkterna. Pekar kurvan neråt? Ät mer! Pekar den uppåt? Du är på rätt väg!