handdator

Visa fullständig version : 94a kombinerar hockey och styrketräning!!


SimonSkoog
2012-10-03, 22:14
Då var de dags för en journal...efter ett antal månader på kolozzeum tycker jag de var min tur att starta en egen!:)

Tanken med journalen är väl egentligen för mitt eget bästa, kunna jämföra sig lite, hålla koll på träningen osv. Men även kanske få lite feedback samt kritik.

Lite kort info om mig själv. Jag är en kille på 18 vårar som tycker träning är riktigt roligt. Tränar och spelar hockey ca 7ggr i veckan, samt att jag trycker in gympass ca 3-4ggr i veckan (så många som de går). Är 187cm lång och väger ca 88kg morgonvikt.

PB's


Mark - 155kg

Bänk - 105kg

Böj - 110kg (Har knäproblem, så kan inte böja så mycket nu...)

Inga riviga Pb's precis men men, kommer väl så småningom!


Ska försöka vara så flitig som möjligt med att posta inlägg osv. Får väll se om jag fattar hur man ska svara på frågor osv, blir ett mysterium hehe;)

SimonSkoog
2012-10-03, 22:33
Blev ett hastigt benpass idag på 40min. Pga jobb och hockey...

Benspark framsida - 6set 12x51kg - Dropset till ca 20kg.
Benspark baksida - 6set 10x43kg - Dropset till ca 20kg.
Benpress - 3set 50x12 (sjukt lätt eftersom jag har dåligt i knäna, rehabträning)

Sittande vadpress - 3set 12x50kg - Dropset till 15kg

SimonSkoog
2012-10-05, 16:20
Blev en dag försenad med att lägga in mitt armpass! Har riktigt bra med träningsvärk idag kan jag lova, har alltid kört grisiga armpass med mindre strikta lyft men igår prövade jag att köra mer strikt och lättare. Blev ett riktigt nice pass faktiskt :)

Stående hantelcurl - 5set 12,5kgx10
Stående hammercurls - 5set 12,5kgx8
Presicioncurl med EZ-bar - 3set ca 30kg

Pushdowns i cable med rep - 5set 35kgx8
Overhead tricepsextension - 3set 40kgx8
Vet inte riktigt vad övningen heter, men kallar den "triceps-stretch" haha, 3set 20kgx10

Blev inte så många övningar eller så hårt eftersom jag har en överträning i min axel och smått ont i bicepsfästet så, men de funkade. Blir vila idag så får vi ser hur axeln känns imorn, är den återställd så blir de ett axel eller ryggpass! trevlig helg :)

SimonSkoog
2012-10-06, 14:42
Idag blev de ett lätt axelpass, gick även igenom "ryggen" lätt! Axeln kändes betydligt bättre än vad den brukar, men vågade inte belasta den för hårt. Var mer för att få lite blod som strömmar igenom den onda punkten. Passet såg ut såhär:

Sidolyft med hantel - 5set 5kgx8
Drag mot haka - 3set 20kgx6
baksida axel i cabel (korsande armar) - 3set 10kgx8
Axelpress stående - 3set 12,5kgx8
Sittande rodd - 3set 40kgx10
Stående Militärpress - 4set 30kgx8

Samt lite Cardio och Mage.

antonolsson
2012-10-26, 21:13
dålig aktivitet har inne skoog?