handdator

Visa fullständig version : Konstig fettlagring ?


Sayonara
2012-10-03, 09:05
Snackade med en polare angående fett lagring och han värkar få fett fördelat jämt på hela kroppen och på grund av detta så kan han gå upp ganska högt if Bf men ändå se rippad ut

till skillnad från mig där allt fett sätter sig på buken röven och låren, har inget som helst fett på överkroppen förutom nedre buken då,

Hur funkar detta egentligen, antar att det är genetiskt, och det finns inget man kan göra åt saken eller ?

Krogbyggaren
2012-10-03, 09:20
Antar att det är genetiskt. Evan Centopani har sagt ett flertal gånger att han fortfarande hade djupa separationer och cuts i sina armar trotts att han var tjock och inte gymmade. Jag kan lägga på mig jättemycket fett och ha ådror, separationer och cuts i mina vader.

King Grub
2012-10-03, 11:17
Det är gener och hormoner. Och hormoner är till stor del gener det också.

straand94
2012-10-03, 11:51
Snabb fråga, är det vanligt att vääldigt mycket fett hamnar på nedreryggen (precis över rumpan)? För jag ligger på 14%där men under 7% "överallt" annars.

Beelz
2012-10-03, 16:50
Det är gener och hormoner. Och hormoner är till stor del gener det också.

Men hormoner kan man väl påverka med rätt kost(?) tex ge fan i alkohol osv

straand94
2012-10-03, 19:24
Men hormoner kan man väl påverka med rätt kost(?) tex ge fan i alkohol osv

Du kan spöka runt hormoner ganska ordentligt genom kost, en viss typ av mat får kroppen att producera en viss typ av hormon som ger fett på ett visst ställe. Går nästan att kalla för att punktförbränna, men inte riktigt om du hänger med :)

Minns inte om det var här på kollo jag läste det eller om det var någon annanstans.

Fishtank
2012-10-03, 19:26
Du kan spöka runt hormoner ganska ordentligt genom kost, en viss typ av mat får kroppen att producera en viss typ av hormon som ger fett på ett visst ställe. Går nästan att kalla för att punktförbränna, men inte riktigt om du hänger med :)

Minns inte om det var här på kollo jag läste det eller om det var någon annanstans.

Några bevis för det?
Låter väldigt broscienceaktigt.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Beelz
2012-10-03, 19:37
Några bevis för det?
Låter väldigt broscienceaktigt.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Vad vill du ha bevis på? Att man kan påverka hormoner genom kost?

Fishtank
2012-10-03, 19:39
Att man kan påverka hormoner som påverkar var på kroppen man bränner fett.
Minst sagt skeptisk till det.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Tomi
2012-10-03, 19:58
Har själv väldigt otur med fettet. Benen blir mer och mer rippade, medan jag fortfarande har chipstuttar, en mini-kagge och såklart love handles. Men någon gång måste det ju släppa även där.

straand94
2012-10-03, 20:09
Att man kan påverka hormoner som påverkar var på kroppen man bränner fett.
Minst sagt skeptisk till det.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Det är inte direkt förbränning vi snackar om, utan mer att vissa hormoner (korisol, östrogen, paraben. Är de som nämns av personen) genom att manipulera dessa hormorner som "sätter" fett på vissa delar av kroppen så kommer även fettlagringen där att minska.

Jag har frågat personen och väntar på hans källor på det här. Kommer att uppdatera när jag har fått dem :)

straand94
2012-10-03, 21:42
"Du få forska själv, läs på om biosignature.
Du hittar mycket av detta på Poliquins hemsida också.
Jag har själv lärt mig detta från Jocke Bartoll
Hursomhelst hade jag detta problem vid min första deff och jag fick bla dessa tips av Bartoll vilket märktes redan efter 2 veckor.
Så enkelt uttryckt bottnar detta i att jag litade på Bartoll och resultat jag fick gör att jag vågar tipsa om metoden.
Det är allmänt känt vid detta laget att vi kan styra vår hormon balans med kost och träning?"

Fishtank
2012-10-03, 21:52
Vid googlande av biosignature kommer hemsidan du nämnde som tycker jag ska betala och hänvisningar dit.
Google scholar ger inget gällande förändringar på kroppssammansättning gällande hormoner och kost.

Luktar ännu mer broscience efter att din kompis inte kan backa upp det.
Jag kanske är helt ute och cyklar men borde ha stött på det tidigare om det fanns någon sanning i det.
Min slutsats är dock att det är genetiskt till 99% som tidigare sagts i tråden.


Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

straand94
2012-10-04, 15:43
Vid googlande av biosignature kommer hemsidan du nämnde som tycker jag ska betala och hänvisningar dit.
Google scholar ger inget gällande förändringar på kroppssammansättning gällande hormoner och kost.

Luktar ännu mer broscience efter att din kompis inte kan backa upp det.
Jag kanske är helt ute och cyklar men borde ha stött på det tidigare om det fanns någon sanning i det.
Min slutsats är dock att det är genetiskt till 99% som tidigare sagts i tråden.


Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Jag är själv inte kunnig alls inom ämnet, så jag har ingen talan precis :)