handdator

Visa fullständig version : Tips på böjskor?


Stor Hård Ådrig
2012-10-02, 20:59
Tja!

Tänkte införskaffa ett par böjskor med lite klack. Tyckte Addidas Ironwork 3 verkade nice, men verkar inte hitta dom på nån vettig sida. Någon som har tips på liknande skor, eller vet vart man kan köpa dessa? Gärna fysisk butik om möjligt.

Jeneric
2012-10-02, 21:06
Om du bor i Stockholm så har Adidas Budo Store på Folkungagatan lyftarskor i butiken.

Mr.Sjöborg
2012-10-02, 21:06
http://www.budostore.se/product_799.adipower_weightlifting.html finns på budostore

ceejay
2012-10-02, 21:07
adidas adipower

De flesta adidas-modeller har jag hört ska vara bra.

Stor Hård Ådrig
2012-10-02, 21:19
Tackar! Ska dra förbi budostore då

Guldmann
2012-10-03, 07:52
http://www.nerlinger.com/dpshop/shop.cgi?aktion=uebersicht&lang=d&wrkid=&kat=05.01

jokem
2012-10-03, 07:53
powerzite har skor också, vet inte om dom är dyrare än någon annan!

Stor Hård Ådrig
2012-10-03, 10:32
Ironwork 3 hade dom slutat sälja. Power perfect 2 var det som gällde nu tydligen. 1350 gick dom för men jag kunde få dom för 1000. Överväger om jag behöver dom, fick ju ett rätt schysst pris. Kan man använda dom som vanliga gymskor också eller är det jobbigt att traska runt med klacken?

andeem
2012-10-03, 10:36
Ironwork 3 hade dom slutat sälja. Power perfect 2 var det som gällde nu tydligen. 1350 gick dom för men jag kunde få dom för 1000. Överväger om jag behöver dom, fick ju ett rätt schysst pris. Kan man använda dom som vanliga gymskor också eller är det jobbigt att traska runt med klacken?Tycker att de är grymt sköna till allt utom möjligtvis marklyft. Eller, de är sköna då med men det blir ju längre lyftväg med klack. (Jag brukar ha dem på ändå, och tänker att jag vinner 2,5 kilo om jag tar av dem.)

henrikl
2012-10-03, 10:46
Ironwork 3 hade dom slutat sälja. Power perfect 2 var det som gällde nu tydligen. 1350 gick dom för men jag kunde få dom för 1000. Överväger om jag behöver dom, fick ju ett rätt schysst pris. Kan man använda dom som vanliga gymskor också eller är det jobbigt att traska runt med klacken?

Jag tänkte såhär när jag köpte mina; om jag bara kommer använda dom till benpassen så håller de ännu längre. Dvs 1000kr för ett par skor som gör att du böjer bättre i 7-8 år. Är det värt? För mig var det bästa köpet i träningsväg någonsin.

Knatcharn
2012-10-03, 10:51
Ironwork 3 hade dom slutat sälja. Power perfect 2 var det som gällde nu tydligen. 1350 gick dom för men jag kunde få dom för 1000. Överväger om jag behöver dom, fick ju ett rätt schysst pris. Kan man använda dom som vanliga gymskor också eller är det jobbigt att traska runt med klacken?

Även jag kör dessa fast tar av dem för marklyft och vader (gillar att köra barfota hehe). Sköna och stabila skor, absolut!

Tomas W
2012-10-03, 11:03
Kör på adidas, bra skor helt enkelt. Kör alla mina pass i ett par, dock på gym med parkettgolv kan det låta som du går runt på ett par högklackade innan du lär dig att gå mjukt med skorna.

fallra
2012-10-03, 11:57
Jag har en fråga..
Är det inte, för dina ben, bättre "muskel och styrke"-mässigt att köra med ett par skor med platt sula?
När jag har testat att köra med en sko som har en högre häl eller till exempel en planka, så har jag märkt att böjen blir enklare = sämre träning?

Förstår däremot själv att det kanske är enklare att skada sig med en sko utan någon bättre sula ( ev. utan skor ).

Vad tror ni?

NNIF
2012-10-03, 12:14
Jag har en fråga..
Är det inte, för dina ben, bättre "muskel och styrke"-mässigt att köra med ett par skor med platt sula?
När jag har testat att köra med en sko som har en högre häl eller till exempel en planka, så har jag märkt att böjen blir enklare = sämre träning?

Förstår däremot själv att det kanske är enklare att skada sig med en sko utan någon bättre sula ( ev. utan skor ).

Vad tror ni?

det blir ju lättare för att då får bättre vinklar och därmed kan köra tyngre i slutändan.

om vi vänder på ditt argument, kör med en planka under tårna istället, så att det blir svårare att köra böj, är detta ännu bättre då?!

Vinter
2012-10-03, 12:15
Jabb.se har både fysisk butik i globen och webbutik.

ceejay
2012-10-03, 12:32
Jag har en fråga..
Är det inte, för dina ben, bättre "muskel och styrke"-mässigt att köra med ett par skor med platt sula?
När jag har testat att köra med en sko som har en högre häl eller till exempel en planka, så har jag märkt att böjen blir enklare = sämre träning?

Förstår däremot själv att det kanske är enklare att skada sig med en sko utan någon bättre sula ( ev. utan skor ).

Vad tror ni?

Du borde inse att ditt argument inte är ett argument bara genom att se lite videos. Såklart du vill att böjen ska bli lättare samt tekniken bättre, då kan du öka vikten.
3xFm9q1HBKY

Fettecke
2012-10-03, 12:32
Ironwork 3 hade dom slutat sälja. Power perfect 2 var det som gällde nu tydligen. 1350 gick dom för men jag kunde få dom för 1000. Överväger om jag behöver dom, fick ju ett rätt schysst pris. Kan man använda dom som vanliga gymskor också eller är det jobbigt att traska runt med klacken?

Jag köpte ett par power perfect 2 för någon månad sen och har inte ångrat en sekund!, sköna skor, underbar att böja i, därmot så blir det lite svårt med marklyft på tyngre vikter iom. vinkeln på klacken...

Rekomenderat köp!

fallra
2012-10-03, 13:14
Du borde inse att ditt argument inte är ett argument bara genom att se lite videos. Såklart du vill att böjen ska bli lättare samt tekniken bättre, då kan du öka vikten.
3xFm9q1HBKY
Ja okej!
Nej det var bara en tanke jag hade.
Är inte så otroligt rutinerad lyftare, så skrev det inte som ett fast argument, mer som en fråga för egen information, då jag själv inte har råd med ett par "böjskor".

exevision
2012-10-03, 13:16
Om man ska köpa skor för marklyft så ska det vara utan klack och minimalt med dämpning fast stabil?

ceejay
2012-10-03, 13:18
Ja okej!
Nej det var bara en tanke jag hade.
Är inte så otroligt rutinerad lyftare, så skrev det inte som ett fast argument, mer som en fråga för egen information, då jag själv inte har råd med ett par "böjskor".
Det är bra att du tänker :)

Lyftarskor är grymma, tycker jag. Givetvis går det att böja bra utan med.

aijou
2012-10-03, 13:21
Jag älskar mina Adidas Power Perfect 2.

Ville bara säga det. :D

Stor Hård Ådrig
2012-10-03, 18:12
Tack för att ni övertalade mig, nu har jag köpt ett par :) Ser fram emot att testa dom på fredag!

gratefuldead
2012-10-03, 18:20
Funderar själv på att beställa ett par Adidas Power Perfect 2. Har ingen butik i närheten så har ingen möjlighet att prova. Är dock osäker, känns så jobbigt att behöva skicka tillbaks om storleken inte blir rätt.

Robbmeister
2012-10-03, 18:23
Jag älskar mina Adidas Power Perfect 2.

Ville bara säga det. :D

+1 adidas powerperfect II är bra grejor!

Stor Hård Ådrig
2012-10-03, 18:27
Funderar själv på att beställa ett par Adidas Power Perfect 2. Har ingen butik i närheten så har ingen möjlighet att prova. Är dock osäker, känns så jobbigt att behöva skicka tillbaks om storleken inte blir rätt.

Gör det! Är väl inte så jobbigt? :)

#YOLO!

exevision
2012-10-03, 18:56
Om man ska köpa skor för marklyft så ska det vara utan klack och minimalt med dämpning fast stabil?

Någon som vet?

Fatalist
2012-10-09, 19:30
Vill tacka denna tråden och ni som tipsade om Adidas Power Perfect II. Drog iväg en beställning direkt efter att jag läst här och körde första passet idag - ovant jämfört med fivefingers (duhh) och helt underbara att böja/frivända i. Rekommenderas!

Donkey Kong
2012-10-10, 09:44
Jag slog till på ett par "Livergy" på Lidl, 99:-
Absolut ingen dämpning, totalt platt sula. :)
Bra pris/prestanda ratio, helt klart!

Fast nu såg jag att det inte var vad TS sökte, blandade ihop med annan tråd där plattaste sulan söktes?