handdator

Visa fullständig version : Mellanmål och hemmagjorda proteindrinkar


Fridans
2012-10-02, 09:24
Hej!

Har för ett par veckor sedan börjat träna och äta efter low carb variant. Typ LCHF men har dragit ner lite på fettet.
Hur som helst tycker jag att det är så svårt med mellanmålen.
Tyvärr (med stora bokstäver) klarar jag inte av proteindrinkar. Har testat flera smaker och med både mjölk och vatten. Men bara lukten kväljer mig. =(

har försökt lära mig att dricka dessa men det har tyvärr bara blivit värre.

Så, någon som har nått enkelt recept på hur man kan göra egna? Då alltså med så få kolhydrater som möjligt?

Tack på förhand! =)

NNIF
2012-10-02, 09:35
mixa mjölk och lättkesella med bär, kakao, frukt, whatever till en slags drickyoughurt :-)

Pretorian
2012-10-02, 09:38
Då alltså med så få kolhydrater som möjligt?


http://1.bp.blogspot.com/-_6a4TUduX_k/T60fWLh4mQI/AAAAAAAAAw8/UZqCKBHTaHI/s1600/scream_casey_becker_drew_barrymore.jpg

Du måste inte ta massa mellanmål hela dagarna, du kan äta mer vid tex lunch och middag. Kolhydratssnåla mellanmål kan vara keso eller kesella med Fun Light i. Men har du problem med proteindrinkar så undrar jag om du gillar detta.

Fridans
2012-10-02, 10:03
mixa mjölk och lättkesella med bär, kakao, frukt, whatever till en slags drickyoughurt :-)

Det lät som en bra grej. Ska testa! Tack!

Fridans
2012-10-02, 10:06
http://1.bp.blogspot.com/-_6a4TUduX_k/T60fWLh4mQI/AAAAAAAAAw8/UZqCKBHTaHI/s1600/scream_casey_becker_drew_barrymore.jpg

Du måste inte ta massa mellanmål hela dagarna, du kan äta mer vid tex lunch och middag. Kolhydratssnåla mellanmål kan vara keso eller kesella med Fun Light i. Men har du problem med proteindrinkar så undrar jag om du gillar detta.

Helst skulle jag göra så, men har hört att det är bättre för förbränningen att äta ofta med mindre. Kanske inte stämmer?

Kesella med funlight skulle kunna vara nått. Behöver inte vara supergott sålänge jag inte kväljer mig. ;)

Pretorian
2012-10-02, 11:10
Helst skulle jag göra så, men har hört att det är bättre för förbränningen att äta ofta med mindre. Kanske inte stämmer?

Kesella med funlight skulle kunna vara nått. Behöver inte vara supergott sålänge jag inte kväljer mig. ;)

Nej, det stämmer inte.