handdator

Visa fullständig version : Simmejävel ska komma i formjävel!


simmejävel
2012-10-01, 15:37
Introduktion
Spenderade större delen av min ungdom, fram till kanske 16 års ålder, med att skate:a sex timmar om dagen efter skolan. Var på denna tiden i god fysisk form med väldefinerade magrutor och en bra kroppsfettprocent och ganska grova ben. Slutade med det i början av gymnasiet och tappade i samband med detta också succesivt formen. Den värsta formbotten var under min tid på folkhögskola, 19 år gammal, då jag gick upp till 93kg från tidigare 70kg. Har gjort flera mer eller mindre halvhjärtade försök att gå ner i vikt tidigare och har efter många om och men hamnat i en zon kring 85kg där jag fastnat. Skulle behöva gå ner till ~75kg för att sedan början bygga upp min kropp igen fast med ett lågt överskott och massor med träning. Har även en gammal knäskada som vägrar ge med sig vilket lett till att jag fått lägga ner min löpträning, som annars är det som jag har haft mest glädje och utbyte utav. Har under en längre period sprungit tre-fyra gånger i veckan men har nu fått lägga ner helt. Pågående ärende hos vårdcentralen för att se om jag kan få operera för att fixa till det.

Stats
Längd: 192cm
Startvikt: 85kg
Midjemått: 100cm

Formbild
Kommer så fort jag fått tag i min laptop.

simmejävel
2012-10-01, 15:38
Okej, och nu inleddes alltså en VLCD-kur igår. Ser det som ett bra sätt att komma igång för att sedan byta till en sundare kost. Har problem med att jag äter alldeles för stora portioner vilket jag hoppas komma till bukt med genom att först äta en omgång soppor och på så vis försöka minska min aptit lite.

simmejävel
2012-10-03, 07:43
Uppdatering 2012-10-03:

Okej, är nu inne på dag tre och en halv i och med att jag började efter lunch i söndags. Måndagen var helt klart - utan någon som helst tvekan rent av - den värsta dagen hittils. Nu har humöret börjat vända och jag börjar känna mig piggare igen.

Imorse visade vågen: 80,8kg

Är helt införstådd med att det nästan utslutande är glykogendepåerna som blivit tömda, men det går iallafall i rätt riktning!

simmejävel
2012-10-07, 21:57
Veckovägning v. 40

79,8kg visar vågen, vilket är ner 5,2kg från startvikten varav cirka 3-5 lär vara vatten och glykogen. Åttonde dagen på nutrilett nu, så depåerna är tömda och ketosen har slagit till (som sambon också har poängterat kring andedräkten :D). Har hittils tappat 2cm i midjemått men också en del över rumpan från vad jag kan avgöra på hur byxorna sitter.

Idag kände jag att energin hade kommit tillbaka tillräckligt för att jag skulle kunna träna parallellt med, så sprang 3km och körde utöver det latsdrag och hantelrodd. Skriver inga vikter förrän efter att viktminskningen är klar då jag med flit kör lite lättare än vanligt då jag varken har energi att köra som vanligt eller vill dra på mig några skador. Imorgon vilodag, på tisdag blir det dips, tricepsextensions och press. Kanske någon mer bröstisolerad övning också.

Sir Anselm
2012-10-08, 09:38
Hm, 80kg fördelat på 192cm låter inte mycket alls, det är ju typ vad jag väger och jag är inte ens 170cm. Och så jäkla bitig är jag inte heller...

simmejävel
2012-10-08, 11:50
Hm, 80kg fördelat på 192cm låter inte mycket alls, det är ju typ vad jag väger och jag är inte ens 170cm. Och så jäkla bitig är jag inte heller...

Du har rätt. Det är inte så himla mycket. det är fördelningen som är problematisk. Mäter ~98cm runt midjan i dagsläget med väldigt låg muskelmängd vilket resulterar i att jag har en del att bli av med innan jag är redo för överskott/balans.

Sir Anselm
2012-10-08, 14:34
Du har rätt. Det är inte så himla mycket. det är fördelningen som är problematisk. Mäter ~98cm runt midjan i dagsläget med väldigt låg muskelmängd vilket resulterar i att jag har en del att bli av med innan jag är redo för överskott/balans.

Jag förstår. Då kan jag väl bara tillägga lycka till och kör på! :)

simmejävel
2012-10-09, 14:28
Okej, lunchpass idag.
Triceps extensions, bröstpress, dips och flyes i maskin.

Riktigt jävla bra pump efteråt trots avsaknaden av energi pga vlcd:n.
Blir inte så tunga lyft, men å andra sidan så verkar det göra underverk för muskelförtviningsgraden under dieten. Tre centimeter ner i midjan sedan start, dvs. ~97cm och vidare ska det.

Imorgon vilodag, torsdag löpning eller ben beroende på humör och skick på mina knän.

simmejävel
2012-10-13, 14:28
Glömde uppdatera i förrgår:

Blev ett schysst ben- och magpass.

Hacklift, lårcurls och -extensions, vadpress, hängande benlyft, insida och utsida lår i maskin.


Idag:

Bra pass idag! Fick med mig sambon så vi körde ihop.
Allting var 4x8, så skriver inte ut det på varje övning.

Latsdrag, Skivstångsrodd, Hantelrodd, Bicepscurl och ryggresningar.

Kände att jag fick bra kontakt i samtliga övningar.

Trött och glad.

Ikväll blir det Looper på bio. Pepp!

simmejävel
2012-10-14, 19:52
Vilodag och ÄNTLIGEN dags för lite fast föda igen.

Utöver två påsar nutrillet så slank det ner 220g kycklingfilé med ett par hekto trattkantareller och en halv saltgurka.

Imorgon: Triceps och bröst. Taggad som fan!

Glömde, har även gjort ett litet diagram över de gångna två veckorna:

http://i.imgur.com/6zpzL.png

simmejävel
2012-10-20, 10:32
Igår:

Latsdrag
2 kakor x 1 x 8
3 kakor x 1 x 8
4 kakor x 1 x 8
5 kakor x 4 x 8

Skivstångsrodd
20kg x 2 x 8
22,5kg x 5 x 8

Enhandad hantelrodd
10kg x 2 (per arm) x 5 x 8

Bicepscurl i maskin
3 kakor x 1 x 8
4 kakor x 4 x 8

Sammanfattningsvis ett bra pass. Hade inte sovit ordentligt innan så var lite kraftlös i kroppen, men ingenting som direkt störde. Kvällen avslutades med två ordentliga rostbiffspizzor på libabröd och Paranormal Activity 4 på bio. Går aldrig igen på skräckfilmspremiär. 99% fjuniga småungar som inte kunde hålla käften. Filmen var dock bra. Idag vilodag och plugg. Imorgon benpass!

simmejävel
2012-10-24, 15:41
Är visst lite dålig på att uppdatera, men igår var det benpass igen - GÖTT!

Marklyft:
5x8x35kg

Knäböj
1x8x20kg
1x8x25kg
1x8x30kg
1x8x35kg - pb.

Benspark
2x2x8x6 kakor

Insida lår
5x8x9 viktkakor

Hängande benresningar

2x10 med fokus på den excentriska fasen.

Mina ben är galet svaga, så jag kör sjukt lågt. Har haft knäproblem från och till under flera år på grund av detta så satsar på att bygga långsamt och stabilisera knäna. Till kvällen satte jag i mig 500g chili con carne och 2dl (okokt) ris + en stor kanelbulle. Imorgon tricepspass och Skyfallpremiär.

Är nöjd med vikten nu så har bestämt mig för att modifiera målet till 76kg, vilket är nuvarande vikt. Nya mål är 50kg press, 70kg böj, 80kg mark och 10 chins med kroppsvikt. Det får ta den tid det tar.

simmejävel
2012-11-06, 09:29
Varit lite dålig med uppdateringar här märker jag, men körde ett kort lunchpass igår.

Triceps extensions
5x8x5 viktkakor

Liggande hantelpress
2x8x12,5 kg per hand (ont om tid och powerracket blev ledigt mitt i efter att någon med alldeles för mycket tid hade stått och böjt i 30 minuter)

Knäböj
1x8x30kg
1x8x35kg
5x8x40kg - PB

[B]"Dipsmaskinen"[/]
1x8x8 kakor
5x8x14 kakor

Känner fortfarande att jag har betydligt mer att ge i böjen, men vill försöka hålla bra form så försöker att inte öka på för snabbt. Har tyvärr ingen bättre möjlighet att hålla koll på formen än frontalspeglarna, men ska be min sambo filma så att jag kan granska i efterhand. Förhoppningsvis ser det ut som en påse skit men jag märker att jag blir starkare och har inte ont.

simmejävel
2013-03-31, 16:54
Förra gången gick åt helvete.
Jag är knappt förvånad ens. :-)

Blev för mycket jobb och några omgångar förkylning över vintern vilket gjorde att jag gled tillbaka i gamla vanor. Nya tag sedan 1 mars. Började föra en viktchart tionde mars och tycker än så länge det ser jävligt bra ut.

http://i.imgur.com/uiz3jim.png

simmejävel
2013-04-03, 09:07
Blev såklart sjuk igen och har nu legat i soffan mer eller mindre oavbrutet sedan förra uppdateringen. Har inte brutit kaloriunderskottet dock, vilket gör att trenden tycks fortsätta rätt håll iallafall.

Jag borde verkligen göra en fullständig hälsokontroll för jag tycker mitt immunförsvar brakar för minsta lilla. Nästa viktdiagram kommer på söndag.

Det blir med andra ord ingen träning alls denna vecka, och med största sannolikhet inte nästa heller då kroppen lär kollapsa igen isådanafall.

simmejävel
2013-04-07, 18:57
Fortsatt bra viktutveckling. Har gått ner åtta centimeter eller så i midjan, vilket känns grymt. Fortfarande ett par kilon, och ett gäng centimeter i midjan, kvar innan jag är klar.

Veckans slutvikt hamnar på 77kg.

http://i.imgur.com/rCiNXT6.png

simmejävel
2013-04-11, 22:07
Testade att göra Gurkyngels recept på matmuffins (http://emmysliv.shapemeup.se/2012/10/10/matiga-dietmuffins/)idag.
Gjorde en dubbel sats till mig och sambon med 300g kalkon, en halv gullök och en kvarts paprika som fyllning. Blev 12 stycken muffins varav jag satte i mig 8 själv då sambon inte uppskattade dem så mycket.

Macrosen tror jag blev kring 800kcal för min del utan att ha räknat så noga. Gott som fan var det iallafall!

Morgonens vikt var 75.9kg

simmejävel
2013-04-15, 06:35
Inget direkt nytt under solen den här veckan. Ligger på 76.4kg för tillfället men har krympt en centimeter eller två i midjan. Kommit igång med löpningen efter förkylningen och kan glatt konstatera att vårvädret + 10kgs viktminskning helt klart gör sitt för motivationen.

Idag blir det bara vila, imorgon resa hela dagen. Onsdag nästa löppass.

simmejävel
2013-04-21, 14:57
Långsamt vidare neråt. Veckans invägning hamnade på 76,2 vilket är 0,3kg mindre än förra veckans. Veckominsta var dock 75,3 så vetitusan. Kanske får dra ner kalorierna lite ytterligare iom att viktnedgången inte varit särskilt tydlig under april. Ligger för tillfället på 94cm i midjan, vilket är att sätta i relation till ~104cm+ när jag började viktminskningen första mars.

Tiderna på 5km förbättras också långsamt, men fortfarande långt kvar till de tiderna jag hade innan mitt avbrott. Utvecklingen har gått från cirka 40 min till 32. Fortfarande iallafall 10 min kvar att kapa innan jag börjar närma mig min tidigare form igen. Målet är såklart sub 40 på milen och sub 20 på 5km. Dit är det dock långt kvar.

simmejävel
2013-04-28, 20:56
http://i.imgur.com/ObEWZ79.png

Fortsatt bra utveckling. Körde en refeed i onsdags som tycks ha hjälpt en del för nu har det börjat hända saker igen. Löptiderna har nu gått ner till 27m på 5km vilket är skojigt! 7 min kvar till första delmålet med löpningen. Morgonvikten är idag 74,8 och midjemåttet 94, vilket är ca 1 dm mindre än när jag började

simmejävel
2013-04-29, 13:46
Idag är det dags för styrkepass!

Planen är att köra lite blandat bara för att fasa in musklerna igen. Tänkte mig marklyft, dips, skivstångsrodd och latsdrag. Kanske slänger in något mer av bara farten.

Ikväll blir det Gurkyngels muffins + massa kokt skinka som fyllning igen. :D

simmejävel
2013-05-05, 11:49
Går fortsatt bra! Har bara ett par centimeter kvar i midjan nu innan jag har nått mitt mål. Sen blir det att stoppa i sig lite mer mat igen. :-)

Ska börja styrketräna igen nu i veckan. :-)

http://i.imgur.com/TGRL3MJ.png

simmejävel
2013-05-07, 18:46
Knäna ballade ur igen efter förra löppasset, men nu känns det peppa peppa bra igen. Löpning imorgon men då med promenad hem från jobbet för att värma upp knät och sen direkt ut i löpspåret så det inte hinner soffa till sig igen. Misstänker att det kan handla om för dålig uppvärmning.

simmejävel
2013-05-12, 17:28
Sammanfattning vecka 19

Ursprungsvikt: 86.5kg
Dagsvikt: 74.5kg (-12kg)

Ursprungligt midjemått: 104 cm
Dagens midjemått: 93 cm

Viktutveckling:

http://i.imgur.com/TkVExYs.png



Går fortfarande lite lite neråt. Har nästan stannat upp nu vilket känns bra.
Har ökat ytterligare lite, framförallt på kolhydraterna, och det verkar fungera bra.

Denna vecka blev det ett 5km tempopass och ett lika långt joggpass.
Var även på Stadium Outlet och köpte upp mig på löpartights, t-shirtar och en långärmad tröja i funktionsmaterial.
Så nu är jag fit for fight och kan äntligen konstatera: inga mer gamla tråkiga skräpiga t-shirtar att springa i.

Nästa vecka blir det hårdare tag med 3 löppass, ett långsamt á 5km, ett tempo á 5km och ett "distanspass" á 7-8km.

simmejävel
2013-07-19, 16:39
Jag suger på att uppdatera men det går fan framåt alltså. Sedan jag skrev den tolfte maj har jag hunnit landa stabilt på 75Kg och således också kommit igång med styrketräningen igen. Ligger nu på en liten försiktig bulk och har gått upp ungefär ett halvt kilo på två veckor. Har också lyckats övertala tjejen att hänga med till gymmet, vilket såklart ökar peppet en hel del! :-D

Kör just nu på en rullande split a push/pull/ben enl följande mönster:
Push / Vilodag / Pull / Ben / Push / Vilodag / Pull / Vilodag.

Upplägg för respektive pass:

Push
Rak bänk 5x5
Tricepsextensions 8x3
Liggande hantelflyes 8x3
Dips 8x3
Cuff rotationer 8x3

Planerar även lägga till snedbänk till detta pass, men inte riktigt där ännu.

Pull
Skivstångsrodd 5x5
Latsdrag 5x5
Hantelrodd 5x5
Omvända flyes 8x3
Preachercurls 5x5
Skivstångsshrugs 8x3

Ben
Knäböj 5x5
Marklyft 1x5
Benpress 8x3

Mål i "de stora tre":
Bänkpress 100kg (just nu 55kg)
Knäböj 120kg (just nu 60kg)
Marklyft 140kg (just nu 70kg)

Återkommer med mer framöver.

ONWARDS!

DgGr1-JA5io

simmejävel
2013-07-20, 16:56
Riktigt gött pass idag, även om det bara blev knäböj och marklyft! Byggde ~400 grammare igår med friscobröd och hela baletten så kände mig riktigt taggad och fylld av energi idag efter brakmålet igår.

Marklyft
40 kg x5
60 kg x 5
70 kg x 5
75 kg x 5 <-- Nytt PB!

Knäböj
20 kg x 5
30 kg x 5
40 kg x 5
60 kg x 5 x 3

simmejävel
2013-07-22, 07:33
Bra pass idag. hade ingen passning så fick köra pressen i en såndär hävarm där man lastar fria vikter utanpå handtagen. Kunde således gå lite högre viktmässigt än vanligt, men lär bli tvungen att sänka när jag kör med stång igen.

Bänkpress
20kgx8
30kgx8
40kgx8
50kgx8
55kgx8x2
55kgx5

Triceps Extensions med rep
10kgx8
15kgx8x3

Liggande hantelflyes
10kgx8x3

Enhandade cuffrotationer i cable crossen
5kgx8x3x2

Dips i maskin
40kgx8
55kgx8x3

Bra morgonpass! Pigg, glad och med ett oerhört skönt pump i triceps.

KqTaz4-6CUo

simmejävel
2013-07-22, 13:30
Hittade förövrigt en kul studie idag som kanske fler än jag kan ha nytta av :D

http://www.twoscoopsgethuge.com/post/51556576176/chicken-chicken-chicken

Tvåtusenett
2013-07-22, 19:54
Följer med spänning! Keep it up! Och mer uppdateringar! :)

simmejävel
2013-07-22, 21:28
Följer med spänning! Keep it up! Och mer uppdateringar! :)

Tack! Ska försöka tagga till lite nu. :)

simmejävel
2013-07-28, 18:31
Har haft lite känningar i halsen en vecka, men det tycks nu vara över för denna gång sedan ett par dagar tillbaka. Har hunnit med ett halvlamt hemmapass med armhävningar, upphöjda armhävningar, plankan och liggande chins. Om ingen dramatisk förändring sker så är tanken att sätta igång igen imorgon med ett pull-pass.

simmejävel
2013-07-29, 07:28
Preacher Curls
20kgx8
35kgx5
30kgx8x3

Hantelrodd
15x8x3

Latsdrag
20kgx10
40kgx10
50kgx8x3

Skivstångsrodd (Pendlay)
20kgx10
30kgx10
45kgx5x5

Avslutningsvis statiska liggande benlyft på ca. en minut vardera, 3 repetitioner.

Tog D-vitamin och koffein innan passet och en kreatin+vassledrink med vaniljsmak efteråt. Kändes som jag hade bra kontakt och teknik genom hela passet men som att jag stagnerat lite i latsdragen. Kanske borde flytta övningen och lägga den först hädanefter då jag har som ett av mina mål att bli stark nog för chins med hela kroppsvikten.

Nu är det dags att jobba och sukta efter dagens lunch som blir cirka ett kilo tacosallad med kvarg och salsa.

9muzyOd4Lh8

simmejävel
2013-07-31, 07:23
Bänkpress
20kgx8
40kgx8
60kgx5x5 - PB

Tricepsextensions med rep
10kgx8
15kgx8x3
20kgx8

Skivstångsshrugs
20kgx8
40kgx8
60kgx8x3 - PB!

Maskinflyes (pec dec)
30kgx8x3

Maskindips
40kgx8x3

Grymt bra pass idag! Kände mig helt utmattad efteråt. Köpt nytt Body Science-vassle med päronsplittsmak som jag testade första gången idag. Funkade riktigt bra med kreatin och vatten, vilket min erfarenhet säger att de flesta inte gör utan klumpar sig. Fyra av fem toasters.

8-ejyHzz3XE

simmejävel
2013-08-02, 08:15
Breda latsdrag
40kgx8
50kgx8
60kgx8x3

Skivstångsrodd (formen kändes sådär idag)
30kgx8
40kgx8x3
30kgx8

Hantelrodd (per hand)
15kgx8x3

Sittande rodd
30kgx8
40kgx8x3

Preachercurl
20kgx8
30kgx8x3

Rotatorcuffar i cable cross (per arm)
10kgx8x3

Ganska OK pass idag, men inte riktigt den där "YEAH GYMMET"-känslan som jag haft sista gångerna.

27d138zhyZQ

simmejävel
2013-08-02, 16:59
Har äntligen semester nu sedan cirkus en timme tillbaka. Fyra veckors ledighet kommer att göra gott både för träningsdisciplinen (hoppas jag) och tålamodet.

Nu är det alldeles strax dags att bege sig ut på restaurang, äta pulled pork-burgare och känna att livet är rätt fint ändå. Vädret går inte heller att klaga över.

Imorgon står benpass på schemat följt av äta-ihjäl-sig-middag med sambons släkt för att fira en mormor som fyller år. Är sjukt taggad inför knäböjen och skulle mer än gärna ta nytt PB både i det och i marken. Vi får se hur det går helt enkelt. Höga förhoppningar brukar i regel leda till låga resultat om jag känner mig själv rätt. *slap*

simmejävel
2013-08-04, 11:20
Leg day all the way igår. Valde att fokusera på marken och tog det ganska lugnt i övriga övningar. Därefter ut på trerätters och kalas. Kom inte hem förrän två så är lagom sliten idag. Nu: storstädning och försöka vila lite. Imorgon: upp tidigt och köra ett pull-pass och därefter körskola! (Y)

Knäböj
20 kg x 8
40 kg x 8
60 kg x 8 x 2 <-- Formen blev sådär mot slutet, så deload
50 kg x 8


Marklyft
20 kg x 5
40 kg x 5
60 kg x 5
80 kg x 5 <-- Nytt PB!
60 kg x 5
20 kg x 5

Leg Press
60 kg x 10
60 kg x 10
60 kg x 10

Stående tåhävningar
KV + 60 kg x 10 x 3

nRLGEiRs3Ac

simmejävel
2013-08-10, 15:07
Glömde posta ett pushpass, men struntar i det. Det kommer ifatt med tiden.
Igår var det iallafall pull igen. Följande blev det:

Breda latsdrag
40kgx8
50kgx8
60kgx8
70kgx5
60kgx8x2
50kgx8
Skivstångsrodd
40kgx5x5

Hantelrodd (per hand)
20kgx8x3

Preachercurl
30kgx8
35kgx8x2
30kgx5x3

Bra pass och jag tycker det känns att man börjar bli lite starkare. En 10kg-platta till i latsdragen så borde jag vara redo att sätta igång med chins istället sen, gissar jag, i och med att min KV är strax över 75kg?

HwMtwtF_mb8

simmejävel
2013-08-12, 15:55
Har haft halkan på körskolan idag. Lite sent kanske iom att jag faktiskt är 25, men bättre sent än aldrig!

Idag blir det push-pass. Har lyckats ragga med mig en polare som också gillar bänk så vi kanske t.om testar oss på att maxa, vilket jag aldrig gjort förut. Återkommer med logg senare ikväll.

simmejävel
2013-08-12, 19:33
Blev ingen maxning i bänkpress utan bara lite lagom 5x5 då kompisen jag körde med kör något hopkok med SL5x5 i botten, så jag hakade på det. Slutade som följer:

Bänkpress
20 kg x 10
40 kg x 10
50 kg x 5 x 5

Knäböj
20 kg x 10
40 kg x 10
60 kg x 10
70 kg x 5 x 5
75 kg x 5 <-- Nytt PB! +15kg, dessutom 1 x KV.

Marklyft
50 kg x 5
70 kg x 5
90 kg x 5
100 kg x 5 <-- Nytt PB! +20kg, 1,3 x KV.

Skivstångsrodd
20 kg x 10
40 kg x 10
50 kg x 5 x 5

Uppenbarligen blev jag sjukt taggad av lite sällskap. Onwards! :-)

bjPqsDU0j2I

simmejävel
2013-08-14, 15:33
Idag var det dragpass på schemat, vilket det också blev :hbang: Skithungrig då jag inte hade ätit på dagen och kom iväg till gymmet först vid halv tre. En protteshake, drickyoghurt med müsli och lite ugnsgrillad kyckling slank ned direkt efter gympasset för att kompensera.

Haft orolig sömn sista tiden. Behöver försöka sova bättre, längre och bekvämare. Börjar känna mig lite tröttare än vanligt i skallen även om kroppen är med. Har ju egentligen inget med min träning att göra, men för att kunna gå tillbaka och se hur det såg ut vid ett senare tillfälle vill jag ändå notera det.

Latsdrag
20 kg x 10
40 kg x 8
70 kg x 5 x 3
60 kg x 5 x 2

Skivstångsrodd
30 kg x 5
50 kg x 5 x 5

En-arms Hantelrodd
20 kg x 8 x 3

Preachercurl
20 kg x 8
30 kg x 8 x 3

Y21VecIIdBI

simmejävel
2013-08-15, 18:20
Är assugen på att träna redan idag, men får ge mig till tåls till imorgon. Då blir det pushpass! Fett taggad. Ikväll firar vi lite tidig helg med smågodis, spaghetti och köttfärssås och supernatural! :hbang:

simmejävel
2013-08-16, 16:59
Kul pass idag men behöver fundera på var jag har flest polare som gymmar när mitt gymkort på nuvarande gymmet går ut. Är så jävla trött på att gymma själv och tjejen orkar bara med typ 10% av gångerna.

Idag var det iallafall push-pass. Hade ingen spotter på bänken så körde lite stopp-press med lägre vikter.

Bänkpress (3 sek stopp i botten)
20 kg x 10
40 kg x 8 x 5

Triceps extensions med rep
15 kg x 8 x 5

Maskindips
40 kg x 10
60 kg x 8 x 3
40 kg x 10

Pec dec
30 kg x 10
55 kg x 8 x 2
50 kg x 8 x 3

Lite lamt pass men hade varken tid eller energi till något mer komplicerat. Imorgon eller på söndag blir det ben igen. Taggad som satan!! :-) Resten av kvällen LoL. :hbang:

simmejävel
2013-08-19, 14:55
Skönt pass, inte så mkt progression idag dock.

Skivstångsrodd
40kg x 10
52,5 kg x 5 x 5
60 kg x 5

Latsdrag
40 kg x 10
60 kg x 5
70 kg x 5 x 3
60 kg x 5

Hantelrodd
15 kg x 8 x 3

Preacher curl
20 kg x 10
35 kg x 5 x 4
35 kg x 3

Skivstångsshrugs
60 kg x 8 x 3

simmejävel
2013-08-20, 08:07
Off topic: Idag är det dags för uppkörning. Håll tummarna! Jag är lite nervös men det ska nog gå bra!

simmejävel
2013-08-20, 13:58
Det sket sig. Nytt försök framöver :o)

simmejävel
2013-08-22, 00:50
Idag blev det ett pass med kompisen på Actic igen. Tar sån faslig tid när man är två som kör bara.

Knäböj
20 kg x 10
50 kg x 5
60 kg x 5
75 kg x 5

Marklyft
50 kg x 5
Fick känningar i ryggen efter detta så hoppade marken denna gång.

Bänkpress
20 kg x 10
40 kg x 10
50 kg x 5 x 3
55 kg x 5 x 2

Skivstångsrodd
40 kg x 5 x 3
50 kg x 5 x 2

Chins
KV x 2 x 2 <-- Nytt PB! Aldrig klarat en enda tidigare. :)

Flies i cable crossen
20 kg x 8 x 3

simmejävel
2013-08-26, 21:41
Glömde visst posta förra passet, så nu kommer två på en gång.

Först passet från i förrgår:

Chins
KV x 3 <-- Nytt PB!
KV x 1

Latsdrag
40 kg x 10
60 kg x 5 x 5
50 kg x 10

Skivstångsrodd
40 kg x 10
50 kg x 5 x 2
40 kg x 5 x 3

Omvända flyes i kabelcrossen
20 kg x 10 x 3

Shrugs
40 kg x 10
60 kg x 10 x 3

Bicepscurl
25 kg x 10 x 3

Och så dagens pass då:

Bänkpress
20 kg x 10
40 kg x 5
50 kg x 5
60 kg x 3 <-- Nytt PB med fri stång!
55 kg x 5
50 kg x 5 x 3

Liggande hantelflyes
11 kg x 8 x 3

Tricepsextensions
(Enl. maskinen 50 kg, gissar på att det snarare var...) 20 kg x 8 x 3

Dips
KV x 4

Militärpress
22 kg x 8 x 3

Tänkte jag skulle skriva ihop något lite mer avancerat på lördag eller söndag för att sammanfatta den här månaden och hur det har gått.
Ska kolla runt lite i övriga journaler för att få lite inspiration. Eventuellt även be tjejen ta ett par formbilder om jag kommer ur min comfort zone tillräckligt. :)

LillisJ
2013-08-28, 09:49
Drog igenom alla sidor. Det började riktigt bra och det verkar gå bra nu med! Förutom med uppdateringarna... :D

simmejävel
2013-08-28, 12:30
Drog igenom alla sidor. Det började riktigt bra och det verkar gå bra nu med! Förutom med uppdateringarna... :D

Tack! Satsar stenhårt på att klara mina mål i de stora innan årets slut men då jag fått en liten skada i ländryggen har tyvärr mark och böj fått utebli en del sista tiden. :(

simmejävel
2013-08-28, 20:07
Dragpass idag igen. Var sjukt roligt! Tror vi har bestämt oss att det blir Actic istället för Nordic Club framöver. Myyyycket trevligare stämning, helt klart.

Chins
KV x 4
KV x 2
KV x 1

Latsdrag
40 kg x 10
60 kg x 5 x 5

Skivstångsrodd
20 kg x 10
40 kg x 10 x 3

Skivstångsshrugs
40 kg x 10
60 kg x 10 x 3

Bicepscurl
20 kg x 10
32 kg x 10 x 3

Enhandad Hantelrodd
20 kg x 10 x 3

Omvända flyes i CC
12 kg x 10
18 kg x 10 x 3

2X_2IdybTV0

simmejävel
2013-08-29, 19:48
Nu har jag tecknat nytt gymmedlemskap på Actic Norrköping. So long till Nordic Club (där jag redan sagt upp mitt medlemskap) med andra ord. Efter två år där jag inte riktigt tyckt att det känts helt "rätt" så har jag alltså äntligen hittat ett gym där jag trivs.

Toppen ju!

simmejävel
2013-09-01, 16:33
Sammanfattning av Augusti

Det här har varit en sjukt bra månad för min träning. Dels för att jag haft semester, så jag kunnat träna och vila hyfsat ostört men också för att jag lyckats få till rätt många bra pass och en hygglig bulk.

Fokus denna månaden, har likt tidigare, legat på att öka i maxstyrka, vilket jag också tycker att jag har gjort.

Styrkeökningar sedan Juli:

Bänkpress: Från 50 kg x 5 till 60 kg x 5
Marklyft: Från 70 kg x 5 till 100 kg x 5
Knäböj: Från 60 kg x 5 till 75 kg x 5
Chins: Från KV x 0 till KV x 3
Dips: Från 50 kg x 5 till KV x 4

En formidabel ökning med andra ord! I kommande månad kommer fokus ligga på att tappa lite fett och samtidigt fortsätta uppåt/bibehålla styrkan i de stora. Detta kommer inte att göras genom att räkna kalorier, utan genom att utesluta sötsaker, flytande kalorier samt byta ut lunchen mot sallad - vilket visade sig fungera alldeles utmärkt vid föregående deff.

Kroppsviktsförändring: Från 73 kg till 77 kg

Jag kommer inte heller att sätta någon målvikt, utan kör på tills jag känner mig nöjd, men gissningsvis kommer det att ta mer eller mindre hela september och kanske en bit in i oktober.

Målen i de stora är fortsatt enl. ovan:

Bänkpress: 100 kg x 5
Marklyft: 140 kg x 5
Knäböj: 120 kg x 5
Chins: KV x 10
Dips: KV x 10

Och så tillsist lite formbilder. Ingen överdriven skillnad kanske, men jag tycker det syns ganska bra på ryggen. Visst, det är lite mer optiljus på "efterbilderna" - så beware. :o)

Detta är från 1 juli till sista augusti.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/9085001/Formskillnad%202%20Juli%20-%20Aug.jpg


https://dl.dropboxusercontent.com/u/9085001/Formskillnad%20Juli%20-%20Aug.jpg

simmejävel
2013-09-16, 07:56
Blev sjuk precis efter förra bilden, så uppdateringarna har fått lida lite sista tiden.
Har iallafall kört två pass nu sedan jag blev frisk igen, så postar dem här.

14/10 - Pushpass

Bänkpress
20 kg x 10
40 kg x 10
50 kg x 5 x 4
52,5 kg x 4

Hantelflies
15 kg x 10 x 3

Shrugs
20 kg x 10
60 kg x 10 x 3

Tricepsextensions
35 kg x 10
50 kg x 10 x 3

Militärpress
10 kg x 10 x 3

Försöker fortfarande hitta formen för militärpress som jag är helt ovan vid att köra, men det börjar kännas bättre nu. Förhoppningsvis kan jag höja vikterna lite på sikt.

Idag: Dragpass

Chins
KV x 3

Latsdrag
40 kg x 10
60 kg x 5 x 4
50 kg x 5

Omvända flies i crossen
14 kg x 10 x 3

Skivstångsrodd
20 kg x 10
40 kg x 5 x 5

Hantelrodd
15 kg x 10 x 3

Skivstångscurl
15 kg x 10 x 3

Skönt pass. Styrketapp pga. kreatinurladdning och sjukperioden, men nu blir det att kötta igen! Styrkan återkommer sakta men säkert.

simmejävel
2013-09-18, 10:37
Idag var det benpass!

Gick rätt bra tyckte jag. Inget nämnvärt styrketapp gentemot innan sjukdomen.

Knäböj
20 kg x 10
50 kg x 5
70 kg x 5 x 3
75 kg x 5 x 2

Marklyft
50 kg x 10
70 kg x 5
100 kg x 5

Benpress
115 kg x 10 x 3

simmejävel
2013-09-22, 16:51
Missat skriva upp pass igen, så nu blir det dubbelt.

19/9 - Dragpass

Chins
KV x 3

Latsdrag
40 kg x 10
65 kg x 5 x 3
55 kg x 5 x 2

Skivstångsrodd
20 kg x 10
45 kg x 5 x 5

Shrugs
20 kg x 10
70 kg x 10 x 3

Bicepscurl
15 kg x 10 x 3

Hantelrodd
15 kg x 10 x 3

Omvända flies i crossen
14 kg x 10 x 3

Igår - presspass

Bänkpress
20 kg x 10
40 kg x 10
60 kg x 3
55 kg x 5 x 5

Tricepsextensions
30 kg x 10
55 kg x 10 x 2
50 kg x 10

Axelpress med hantlar
15 kg x 10
12,5 kg x 10 x 2

Hantelflies
15 kg x 10 x 3

Dips
3 x KV

simmejävel
2013-09-25, 21:12
Dragpass igår igen.

Chins
KV x 3
KV x 1
KV x 2

Latsdrag
40 kg x 10
65 kg x 5 x 5

Rodd
45 kg x 10 x 3

Hantelrodd (per hand)
18,5 kg x 10 x 3

Bicepscurl
15 kg x 10 x 3

Omvända flies i cable crossen (per hand)
18 kg x 10 x 3

LillisJ
2013-09-25, 21:17
Sjukt bra viktuppgång. Fortsätt så! Dina förutsättningar är riktigt bra!

simmejävel
2013-09-28, 19:18
Tack J! :D

Presspass i förrgår.

Dips
KV x 3

Bänkpress
20 kg x 10
40 kg x 10
60 kg x 3
55 kg x 5 x 4

Bröstflies
16 kg x 10 x 3

Tricepsextensions
30 kg x 10
50 kg x 10 x 3

Axelpress med hantlar
12,5 kg x 10 x 3

Plankan
60 s x 3

Kändes skit men glad att jag gick dit iaf. Började träna vid åtta på kvällen utan att ha ätit ordentligt vilket var en riktigt dålig ide.


Dragpass idag igen då.
Hade inte ätit på ett dygn för att göra plats för 1 kg steak + tillbehör-challenge på Texas efter gymmet.

Chins
KV x 3
KV x 2 x 2

Latsdrag
40 kg x 10
65 kg x 5 x 5

Rodd
45 kg x 5 x 5

Hantelrodd
16 kg x 10 x 3

Shrugs
70 kg x 10 x 3

Omvända flies i crossen
15 kg x 10
15 kg x 5 x 2

Bicepscurl
18 kg x 10 x 3

Kändes asbra med tanke på energibristen. Steken gick ned med alla tillbehör dessutom så hamnade på väggen som en av 30 som klarat av det sedan 2008! :D

simmejävel
2013-09-30, 10:12
Riktigt skönt morgonpass idag. Blev press för hela slanten!

Bänkpress
20 kg x 10
40 kg x 5
60 kg x 5
57,5 kg x 5 x 4

Tricepsextensions med tamp
30 kg x 10
45 kg x 10 x 3

Hantelflies
12 kg x 10 x 3

Sittande axelpress med hantlar
18 kg x 10 x 3

Dips
KV x 3 (negativa, helt slut efter resten av passet)

JGL
2013-09-30, 10:23
Bra förändring!
Tror det är helrätt att satsa på att försöka äta bra och gymma hårt. Hade bara blivit jobbigt för kroppen att försöka gå ner mer.

Kvalitativ ökning också! 5kg plus och du ser ut att vara bättre form på 77kg!

simmejävel
2013-09-30, 10:46
Bra förändring!
Tror det är helrätt att satsa på att försöka äta bra och gymma hårt. Hade bara blivit jobbigt för kroppen att försöka gå ner mer.

Kvalitativ ökning också! 5kg plus och du ser ut att vara bättre form på 77kg!

Tack JGL! :)

Jo jag tror också det var rätt val. Får se hur långt jag står ut med att gå upp innan jag viker mig och deffar lite igen. Låg imorse på 78 kg så åtminstone två kilo eller så till iallafall. Orkar psyket så kanske jag går upp ända till 85kg innan jag vänder igen.

JGL
2013-09-30, 10:48
Tack JGL! :)

Jo jag tror också det var rätt val. Får se hur långt jag står ut med att gå upp innan jag viker mig och deffar lite igen. Låg imorse på 78 kg så åtminstone två kilo eller så till iallafall. Orkar psyket så kanske jag går upp ända till 85kg innan jag vänder igen.

Du har ju fortfarande mycket vikt att hämta i övningar på gymmet så jag tycker inte du ska stirra dig så blint på deff/bulk. Varför inte försöka stanna på 80kg men fortsätta öka på gymmet? :)

simmejävel
2013-09-30, 14:03
Du har ju fortfarande mycket vikt att hämta i övningar på gymmet så jag tycker inte du ska stirra dig så blint på deff/bulk. Varför inte försöka stanna på 80kg men fortsätta öka på gymmet? :)

Du har helt rätt i det.

Det är jag som är lite otålig och tycker jag får bättre progression på ett lite större överskott. Dock medför det ju baksidan att man måste hålla på och viktreducera med jämna mellanrum.

simmejävel
2013-10-02, 14:31
Idag blev det dragpass, men saknade helt styrkan kändes det som. Efter lite reflektion kom jag fram till att den urdåliga kosten under gårdagen (sallad och godis) förmodligen var orsaken.

Chins med smalt grepp
KV x 2 x 2

Latsdrag
40 kg x 10
68 kg x 5 x 5

Enarmad Hantelrodd
18,5 kg x 10 x 3

Rodd
45 kg x 10 x 3

Omvända flies i cc
14 kg x 10 x 3

Bicepscurl i preacher
18,5 kg x 10 x 3

simmejävel
2013-10-04, 09:24
Bänkpress
20 kg x 10
40 kg x 5
60 kg x 5
60 kg x 3
57,5 kg x 5
55 kg x 5 x 2

Tricepsextensions
40 kg x 10
50 kg x 10
45 kg x 10 x 2

Axelpress med hantlar
15 kg x 10
11 kg x 10 x 2

Flyes i CC
18 kg x 10
14 kg x 10 x 2

Shrugs
65 kg x 10 x 3

Dips
KV x 1
KV x 1 x 2 (fail på båda)

simmejävel
2013-10-06, 19:09
Sammanfattning September

Missade visst att lägga upp en sammanfattning för september, så den kommer nu istället. Två dagars vila till sin ända, vilket behövdes visade det sig under förra passet jag postade som inte alls kändes något vidare. Imorgon är det bänkpass igen och då jävlar blir det köttande. Går på kreatin igen ikväll är tanken efter avbrottet då jag var sjuk. Har fortsatt öka lite i vikt under den gångna månaden och börjar väl känna mig mer och mer sälig. Från 73 kg i juli ligger jag nu på 78-79 kg vilket känns mycket, men säkert är helt OK. Planerar att ta mig i kragen lite vad gäller kosten nu framöver. Lagar just nu epic workmeals för hela veckan med sommargrönsaker, kycklingfilé, ris och SBR-sås. Kommer bli kungligt!

Styrkeförändringar (juli/aug/nu):
Bänkpress: 50 kg x 5/60 kg x 5 ("bröstställning")/60 kg x 5 (fristång)
Marklyft: 70 kg x 5/100 kg x 5/100 kg x 5
Knäböj: 60 kg x 5/75 kg x 5/75 kg x 5
Chins: KV x 0/KV x 3/KV x 3,3,2
Dips: 50 kg x 5/KV x 4/KV x 4,3,2

Ökningarna har som synes mest varit kvantitativa där set-antalet har utökats snarare än vikten. Hoppas på att kunna göra lite större styrkeökningar framöver men nu verkar de största nybörjarökningarna ha lagt sig till förmån för långsiktigt tröskande. Har lagt mark och böj på hyllan tillsvidare då vare sig rygg eller knän tillåter. Får försöka hitta någon alternativ form för detta som fungerar med mina förutsättningar.

Har tyvärr inga nya formbilder att bjuda på denna gång, men det kanske kommer framöver.
Hoppas på 60 kg x 5 x 3 imorgon, men det får dagsformen bestämma.

simmejävel
2013-10-06, 19:20
Skit-vBulletin som inte tillåter mig att ändra. Det ska iallafall stå:

Bänkpress: 50 kg x 5/60 kg x 5 ("bröstställning")/60 kg x 5 (fristång)
Marklyft: 70 kg x 5/100 kg x 5/100 kg x 5
Knäböj: 60 kg x 5/75 kg x 5/[75 kg x 5
Chins: KV x 0/KV x 3/KV x 3,3,2
Dips: 50 kg x 5/KV x 4/KV x 4,3,2

Och det sista uttalandet i föregående post gäller då bänkpressen.

Även framöver kommer fokus ligga på styrkeökningar, med fokus på bänkpress och chins.

simmejävel
2013-10-06, 21:55
Okej, ljuset i mitt badrum kan brinna i helvetet ftf, men här kommer en kass formbild iallafall. iPhone 4S ftw!
Vet inte om det syns någon skillnad från förra månaden mer än att jag blivit lite fetare. :o)

https://dl.dropboxusercontent.com/u/9085001/tjockiz.png

simmejävel
2013-10-07, 09:53
Dagens pass gick inget bra. Axeln fortsätter spöka. Ska lägga till dedikerad axelträning nu framöver för att se om jag kan stabilisera upp den. Passet kommer att bestå av:

- Inåtrotationer
- Utåtrotationer
- Omvända shrugs
- Sidolyft

Först blir det dock lite fortsatt vila för att se om den svaga smärtan jag känner lägger sig.

Dagens pass iallafall då:

Bänkpress
20 kg x 10
40 kg x 10
60 kg x 5 x 3
57,5 kg x 5 x 2

Tricepsextensions
40 kg x 10
50 kg x 10 x 3

Flies i CC
20 kg x 10 x 3

Axelpress med hantlar
12,5 kg x 10 x 3

simmejävel
2013-10-16, 07:56
Tillbaka på gymmet efter lite över en vecka. Kändes bra, men lite svag.

Dragpass:

Chins
KV (80kg x 4)

Latsdrag
59 kg x 10 x 3

Hantelrodd
18.5 kg x 10 x 3

Skivstångsrodd
40 kg x 10 x 3

Bicepscurl (10s vila)
18,5 kg x 10 x 2
18,5 kg x 5

Testade även omvända flies i cc, men kommer byta ut den till nästa gång då det känns konstigt i axeln.