handdator

Visa fullständig version : För breda innerlår, får ont


Gainster
2012-09-29, 22:29
Jag är en person som är tokig i att köra ben. Bästa som finns helt enkelt.

Nu efter ett tag så har mina innelår börjat nudda varandra och gör massa sår när jag går. Kan inte gå långa sträckor pga att det gör så jävla ont, har börjat blivit väldigt röd och irriterad där det skaver.

Jag behövs tips hur man kan göra. Långa kalsonger verkar inte hjälpa då de åker upp ändå.

Man kanske skulle kunna tejpa där det skaver?

tips tack

Vandraren
2012-09-29, 22:31
I lumpen hade vi babypuder mot infanterield. Kanske fungerar. Akta så att det inte blir som med Ross och läderbyxorna bara.

ceejay
2012-09-29, 22:31
skaffa längre kalsonger som sitter kvar

Gainster
2012-09-29, 22:33
Akta så att det inte blir som med Ross och läderbyxorna bara.

Förstod inte det där, förklara gärna :)

Gainster
2012-09-29, 22:34
skaffa längre kalsonger som sitter kvar

Då får jag väl skaffa kalsonger som en klänning då. Kallingarna skall ju sitta fast runt midjan också. :(

ceejay
2012-09-29, 22:38
någon sorts sportkalsonger kan funka.
http://www.stadium.se/sport/lopning/loparklader/119006/nike-m-pro-shorts

Gainster
2012-09-29, 22:54
någon sorts sportkalsonger kan funka.
http://www.stadium.se/sport/lopning/loparklader/119006/nike-m-pro-shorts

De såg väldigt bra ut.

Får nog pröva, tack ska du ha!

Kan dock bli dyrt att köpa ett gäng om de funkar vill säga.

tjabon
2012-09-29, 22:58
Dax att börja promenera som en bodybuilder,
dvs minst 50 cm mellan fötterna .. :d

Vandraren
2012-09-29, 22:58
Förstod inte det där, förklara gärna :)

http://www.youtube.com/watch?v=ON4ECUkK_xI&feature=player_detailpage#t=216s

Loke
2012-09-29, 23:03
Viktnedgång hjälpte mig ;)

Gainster
2012-09-29, 23:04
Dax att börja promenera som en bodybuilder,
dvs minst 50 cm mellan fötterna .. :d

Haha, jag gick hem från gymmet idag. Såg ut som en idiot med den gångstilen.

Gainster
2012-09-29, 23:05
Viktnedgång hjälpte mig ;)

Vill inte gå ner i vikt ännu då jag tänkt att tävla i BB om cirka 2 år. Passar på att lägga på mig ordentligt!

Chaan
2012-09-30, 02:43
Jag fick samma problem när jag kom över 100 kilo. Efter några månader gick det över, så jag antar att jag lärt mig gå bredare.

hallar
2012-09-30, 06:36
Hur mycket underhudsfett har du? Det kanske ordnar till sig med en diet.

Dreas
2012-09-30, 07:42
Jag skaver mina ben dagligen. Duschar jag och tvättar mig dagligen så är det inget problem. Det är när jag börjar bli svett som det jävlas.

Börjar det jävlas smörjer jag mig med en fet kräm bara.

cirkelrak
2012-09-30, 09:32
Ta på dig korta tights under byxorna :thumbup:

O.W.
2012-09-30, 09:37
Jag är en person som är tokig i att köra ben. Bästa som finns helt enkelt.

Nu efter ett tag så har mina innelår börjat nudda varandra och gör massa sår när jag går. Kan inte gå långa sträckor pga att det gör så jävla ont, har börjat blivit väldigt röd och irriterad där det skaver.

Jag behövs tips hur man kan göra. Långa kalsonger verkar inte hjälpa då de åker upp ändå.

Man kanske skulle kunna tejpa där det skaver?

tips tack

Korta kalsonger och tights när du vet att du ska gå långt. Annars eventuellt någon fet kräm på insidan av låren.

Gainster
2012-09-30, 18:31
Hur mycket underhudsfett har du? Det kanske ordnar till sig med en diet.

En del, men inte nödvändigt med diet. Har naturligt väldigt "Stora" eller breda ben. Fick redan skav efter 5 månader in på träning.

Jag skaver mina ben dagligen. Duschar jag och tvättar mig dagligen så är det inget problem. Det är när jag börjar bli svett som det jävlas.

Börjar det jävlas smörjer jag mig med en fet kräm bara.


Jag svettas otroligt lätt där nere och då blir det ett helvete.

Med kräm känns det som om det skulle bli väldigt kletigt efter man svettats endel?

Dreas
2012-09-30, 18:33
Jag svettas otroligt lätt där nere och då blir det ett helvete.

Med kräm känns det som om det skulle bli väldigt kletigt efter man svettats endel?Njae, vanlig återfuktande lotion eller liknande.

jokem
2012-09-30, 19:06
Problemet uppstår när du blir svettig/fuktig på låren och de gnids mot varandra. Har man längre kalsonger så brukar det lösa sig rätt bra! Funkar inte detta får man nog kompensera med att gå lite bredare.

benaciii
2012-09-30, 19:09
vaselin e schyst annars

LeBron
2012-10-01, 00:57
någon sorts sportkalsonger kan funka.
http://www.stadium.se/sport/lopning/loparklader/119006/nike-m-pro-shorts

They work!

Torsk_ole
2012-10-01, 06:41
Thights under fungerar extremt bra.

Vad har du för byxor i övrigt? Om de är små och inte har så mycket stretch så förvärrar det situationen. Så skaffa dig större byxor och har tights under så kommer allt bli bra!

Om du inte vill gå lika långt så rekommenderar jag underkläder som är så pass långa att de ligger mellan benen, dvs huden skaver inte mot huden, utan mot dina underkläder.

Har man skav så ska man antingen hålla det torrt eller så kör man "fuktigt". Torrt innebär oftast baby pulver (eller vad det heter). Fuktigt så kör man vaselin. Dock inget av detta som jag rekommenderar till vardags.

Mapa
2012-10-01, 07:26
Tights är ett måste för mig om jag inte vill få skavsår.. Har försökt med längre boxer, men inget fungerar som lite kortare tights.. har visserligen inte provat barnpuder. Men det känns så där att behöva gå och pudra låren på jobbet tex.

Gainster
2012-10-01, 08:06
Får pröva med tights.

Jag brukar ha bra med storlek på jeansen, gillar inte att de sitter som målat.

BlötSnö
2012-10-01, 10:32
Jag hade det problemet när jag motionerade för några år sedan, men då berodde det på att jag var för fet och låren skavde som sjutton mot varandra. Jag löste det genom att köpa några par strumpbyxor och klippa av dem i lämplig längd. Fungerade alldeles utmärkt och så länge ingen såg att jag hade dem på mig så behövde jag inte skämmas. ;)

pbiddy
2012-10-01, 20:30
Har samma problem - fast för mig är det snarare för att jag inte tränar ben och spenderar den tiden till att äta chips istället.

Har de senaste fem-sex åren köpt en zinkkräm som heter Neat 3B Action Cream som har funkat kanon. En tub håller i ett halvår för mig och kostar typ 150 kr. Kan varmt rekommenderas!

hugok
2012-10-01, 21:17
Köper man tights på vilken klädaffär som helst? Ska man ha någon speciell sort eller är det modellen för tjocka kvinnor som gäller?