handdator

Visa fullständig version : Morgonträning och långt till frukost


Aconia
2012-09-29, 20:24
Jag (tjej, om det är relevant) är total nybörjare när det gäller kosttillskott och blir alldeles snurrig när jag sitter och läser igenom alla trådar här i jakt på svar på mina funderingar. Har tränat styrka lite till och från senaste åren men nyligen börjat om mer seriöst och tidigt! Funderar på om jag ska testa proteinpulver pga min morgonträning. Har nog inga problem att få i mig ordentligt med protein i maten, men vet inte om jag äter bra vid min morgonträning och tycker det verkar smidigt att ta med sig proteinpuvler. Såhär ser det ut nu:

(Äter stort mellanmål på kvällen/vid läggdags)
05:55 Vaknar
06:00 KAFFE! Och en klick ksella, o ibland en halv banan
06:15 Mot gymmet
06.30-07.30 Tränar (styrka)
Direkt efter träningen åker jag antingen hem och äter en klick kesella o en halv banan, men oftast åker jag direkt till jobbet och då blir det en banan på gymmet (o ingen halva tidigare). Hinner inte fixa något hemma och svårt att ta med saker till gymmet.
08.00 Jobba
09:30 Stor frukost på jobbet, ägg, youghurt o müsli eller gröt, macka, kaffe

Har kollat lite på Whey-80 som verkar vanligast, kan man ta det före o efter träningspasset? (hur mycket?) + lite kolhydrater, typ riskakor eller banan. Eller är det helt onödigt och bortkastade pengar?

Jag har precis tränat efter Fitnessfighten en månad, men nu tänkte jag ändra upplägg och träna tyngre o mer basövningar. En två- eller tresplitt 3-4 ggr/vecka + konditionsträning. Målet med min träning är framförallt att bli starkare, men också snyggare såklart ;)

zarnyhax
2012-09-29, 20:28
Whey-80 är superbra och går bra att ta både före och efter passet, jag brukar ta 0.75dl pulver med 3dl vatten eller mjölk.

Kischen
2012-09-29, 20:57
http://shop.kolozzeum.com/sv/proteiner-amino/kolozzeum-pure-whey-900gr.html

Eller whey fx alt mm-sports dito.

Inget speciellt superbra med whey 80.

JoKarN
2012-10-01, 19:31
Om du inte tänkt äta mer innan träning kan du ta 4msk whey 100% och en banan så du får lite snabba kolhydrater, sen kan du även ta en till under dagen, är du intresserad av att bygga muskler kan jag även rekommendera kreatin. Jag kör 2pass om dagen nu och jag äter mycket till frukost och sen äter jag 5 gånger till och tar protein 4 gånger om dagen varav 2 med kreatin, men det beror ju på hur hårt du tränar men en innan gör nog gott.