handdator

Visa fullständig version : Känner mig fet efter måltider


Sayonara
2012-09-26, 11:56
bulkar just nu och efter att jag tryckt i mig exempelvis 100g ris och 400g kyckling känner jag mig skit fet, ser nästan gravid ut, tar även kreatin och ligger på ett högt kolhydrats intag, antar att det kan ha med vatten och göra ?

Dock så känner jag mig rippad på morgonen, rutorna synns hyfsat tydligt men efter att jag påbörjat min dag med att käka känner jag mig genast fet

är detta normalt ?

Holabandola
2012-09-26, 12:00
Jag känner detsamma, och det syns i spegeln.
Och ja....jag är lite fet när det blir så.

Inget jag vill eftersträva, jag vill vara snygg. Bulkar inte längre.

Provrörsbarn
2012-09-26, 12:05
Tänk på att det syns ju så tydligt om magen putar utåt om man är smal. Och antar att du är smal om du har magrutor. Jag är väldigt smal, har jag en ätardag så kan min mage gå från platt till nästan ölmage :P

Holabandola
2012-09-26, 12:13
...när det blir sådär på mig så känner jag mig tjock om halsen, som om huvudet satt direkt på axlarna. Jävligt osnyggt. syns tydligt i profil. Ser ut som en tjur, inte som en fit kille. Då har jag för mycket fett och vätska i kroppen.

tjing
2012-09-26, 12:27
bulkar just nu och efter att jag tryckt i mig exempelvis 100g ris och 400g kyckling känner jag mig skit fet, ser nästan gravid ut, tar även kreatin och ligger på ett högt kolhydrats intag, antar att det kan ha med vatten och göra ?

Dock så känner jag mig rippad på morgonen, rutorna synns hyfsat tydligt men efter att jag påbörjat min dag med att käka känner jag mig genast fet

är detta normalt ?

Det är så för alla. På morgonen är du lite uttorkad, har ingen mat i magen osv.

Du äter också kreatin. Case solved.

AronP
2012-09-26, 12:41
Du svullnar upp av maten, jag gissar att du inte känner dig fet utan mer tjock och svullen. Lösning: Ät mindre portioner och drick mindre volymer.

1684_
2012-09-26, 12:54
Så de nog för de flesta, ska du inte vara mig just nu. Jag som dessutom håller på att tillfriskna ifrån anorexia och ligger i viktuppgång kan ju tä'nka dig hur jag har det efter varje måltid + hormoner i obalans + mage som inte e van vid vissa produkter pga en gammal töntig svält diet jag larvade mig med innan.

Så ät, njut å hitta en balans. Just saying!

Skrev detta för att påminna om de finns de som har de värre, och som verkligen måste upp i vikt pga hälsoskäl om dom nu inte ska begravas innan pansionen...
Fan jag vet en som hade cancer i magen, läkarnas råd till honom: bara svepa i sig allt han såg, ätätätaa för cancern åt upp hans kalorier, fyfan vad smal han hade blivit, tyvärr dog han efter 1år ändå men han lyckades gå upp 20kg och leva 1år extra iaf... Jag undrar hur uppsvälld han kände sig jämt?

Victuhh
2012-09-26, 13:00
Så är det nog med alla hörru :)

Åsberg
2012-09-26, 13:04
Jag känner mig fet när jag vaknar och sedan eskalerar det under dagen.

1684_
2012-09-26, 13:37
Fast de e mer sexy att känna sig fet, mätt å go än superskinny, hungrig å liten som en räka ;) (Blev lite konstigt det där..)

tjing
2012-09-26, 15:08
Fler mindre portioner gör som sagt en stor skillnad mot stora måltider, i det här avseendet.

benaciii
2012-09-26, 20:13
Ät inte som en jävla flodhäst så är problemet löst.

Jeml
2012-09-26, 20:17
Ät inte som en jävla flodhäst så är problemet löst.

:laugh:

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Ramrod
2012-09-26, 21:58
Ris är ganska bra på att göra så man blir extra uppsvälld

LovelyC
2012-10-02, 20:26
Äta extremt lowcarb, laktos och glutenfritt ska tydligen vara bra mot svullnad och att lägga på sig massa vätska!

LizaK
2012-10-02, 23:54
Så de nog för de flesta, ska du inte vara mig just nu. Jag som dessutom håller på att tillfriskna ifrån anorexia och ligger i viktuppgång kan ju tä'nka dig hur jag har det efter varje måltid + hormoner i obalans + mage som inte e van vid vissa produkter pga en gammal töntig svält diet jag larvade mig med innan.

Så ät, njut å hitta en balans. Just saying!

Skrev detta för att påminna om de finns de som har de värre, och som verkligen måste upp i vikt pga hälsoskäl om dom nu inte ska begravas innan pansionen...
Fan jag vet en som hade cancer i magen, läkarnas råd till honom: bara svepa i sig allt han såg, ätätätaa för cancern åt upp hans kalorier, fyfan vad smal han hade blivit, tyvärr dog han efter 1år ändå men han lyckades gå upp 20kg och leva 1år extra iaf... Jag undrar hur uppsvälld han kände sig jämt?

En STOR eloge till dig som har tagit upp kampen och bestämt dig för att
besegra anorexian.

Respekt.

Mvh Liza

sanny
2012-10-04, 04:12
You swelling of the food, I guess you do not know you fat but more thick and swollen. Solution: Eat smaller portions and drinking smaller volumes.