handdator

Visa fullständig version : Kyckling till lunch?


Kimme94
2012-09-26, 11:09
Hallå! Tänkte kolla vad folket tror och tycker om att äta kyckling till lunch nästan varje dag?

Ska ha praktik nu, bygg. Och kommer ha det månadsvis. Tänkte då dels för stt underlätta middagarna (de ska bli över till matlåda) om man skulle kunna köra på kyckling i matlådan varje dag?
Tänkte 250g per låda, och för att inge tröytna så kan man variera tillbehör, (potatis på olika sätt, pasta, ris, osv)

2kg kostar 99kr. Alltså får man 8 luncher för det, 12,4 kr för kycklingen, vilket inte är jättemycket.

Hade iden om att man kn ställa sig på söndagkvällen och steka en jävla massa kyckling! För 5 dagars lunch, lägga dom i en låda, och ta 250g varje dag i lådan, med tillagat tillbehör.

Är detta bra för kroppen/musklerna? Eller är det för mycket? Verkar väldigt smidigt och enkelt:)

Zorban
2012-09-26, 11:12
Hallå! Tänkte kolla vad folket tror och tycker om att äta kyckling till lunch nästan varje dag?

Ska ha praktik nu, bygg. Och kommer ha det månadsvis. Tänkte då dels för stt underlätta middagarna (de ska bli över till matlåda) om man skulle kunna köra på kyckling i matlådan varje dag?
Tänkte 250g per låda, och för att inge tröytna så kan man variera tillbehör, (potatis på olika sätt, pasta, ris, osv)

2kg kostar 99kr. Alltså får man 8 luncher för det, 12,4 kr för kycklingen, vilket inte är jättemycket.

Hade iden om att man kn ställa sig på söndagkvällen och steka en jävla massa kyckling! För 5 dagars lunch, lägga dom i en låda, och ta 250g varje dag i lådan, med tillagat tillbehör.

Är detta bra för kroppen/musklerna? Eller är det för mycket? Verkar väldigt smidigt och enkelt:)
Det är typ 50 gram protein, det är väl bra för musklerna. Det är inte så att du kommer dö för att du äter kyckling varje dag, istället för att slänga in lite ryggbiff och kanin då och då.

Sen är det väl kanske inte så kul.

andeem
2012-09-26, 11:17
Det är utmärkt bra mat.

forslund
2012-09-26, 11:21
Det är nästan exakt så jag gör. Laddar upp ordentligt med kyckling söndag eftermiddag/kväll och så har jag luncher fram till torsdagen. Funkar klockrent.

Jontalinen
2012-09-26, 11:22
Varför skulle det inte vara bra?

Slipper ju också de nackdelar som rött kött bär med sig, om man är en person som oroar sig över sånt.

Kimme94
2012-09-26, 11:37
En blodig köttbit är ju det godaste! Men dyrt!

Tänkte bara om det var ohälsosamt som man hör om kassler i för stora mängder:)

Man borde kanske inte tröttna om man gör olika tillbehör och såser:)

forslund
2012-09-26, 11:41
Kassler innehåller E250. Det gör inte kyckling.

NNIF
2012-09-26, 11:46
att man äter samma frukost om och om igen, det bryr sig få om, men lunch och middag ska man tydligen variera in absurdum för att "må bra"...

Holabandola
2012-09-26, 11:53
Bra!
Ska du jobba med bygg så skulle jag brassa på med potatissallad, för iallfall jag blir så äckligt hungrig av att jobba fysiskt med kroppen en hel dag....och sådant, växer man utav. Kraftkarl och inga discomuskler :-)

Kimme94
2012-09-26, 12:43
[QUOTE=Holabandola;6004252]Bra!
Ska du jobba med bygg så skulle jag brassa på med potatissallad, för iallfall jag blir så äckligt hungrig av att jobba fysiskt med kroppen en hel dag....

Potatissallad? Köpt då eller gör du egen?:)

Holabandola
2012-09-26, 12:55
Jag äter förvisso inte potatis. Det var mer principen att inte snåla med kalorierna när du jobbar fysiskt.
Skiljer väl från person till person, men jag är sån som måste toppa maten med kakor, bullar och bakelser för att inte rasa i vikt när jag jobbar fysiskt.
Jag MÅSTE fika rätt hårt när jag jobbar hårt.
Nu är fika inte helt optimalt, men saaaatan va hungrig jag blir, fikat sugs upp som en svamp på mig bara, behöver kalorierna :-)
Tänkte potatissallad mättar ju bra.

speedy83
2012-09-26, 13:30
Jag äter förvisso inte potatis. Det var mer principen att inte snåla med kalorierna när du jobbar fysiskt.
Skiljer väl från person till person, men jag är sån som måste toppa maten med kakor, bullar och bakelser för att inte rasa i vikt när jag jobbar fysiskt.
Jag MÅSTE fika rätt hårt när jag jobbar hårt.
Nu är fika inte helt optimalt, men saaaatan va hungrig jag blir, fikat sugs upp som en svamp på mig bara, behöver kalorierna :-)
Tänkte potatissallad mättar ju bra.

Lyckliga människa, på mig sätter sig en kaka på magen direkt oavsett vad jag gör. Är jag fysiskt aktiv så blir jag hungrigare och äter automatiskt mer mat. Måste verkligen anstränga mig för att inte gå upp i vikt av normal mat.

Nackdelen med att ha en sambo som lagar makalöst god mat :)