handdator

Visa fullständig version : Öka muskelvolym!


familjenyheter
2012-09-26, 08:29
Någon som vet något bra muskelökande preparat?
Har tränat i drygt 1 år och de händer inte mycket med min muskelvolym, jag är 187cm lång och väger ca 82kg.
Jag räknar kcal och får i mig rätt mycket protein en vanlig dag, men de känns som något saknas för att få den massan jag vill ha!

Är tacksam för alla tips som kan hjälpa!

312
2012-09-26, 08:32
Ja, det som fattas är ett kaloriöverskott för att bygga optimalt. Går du upp i vikt så bygger du mycket snabbare än om du ligger på kaloribalans, som tar 100år.

Nej, det finns inga lagliga muskelökande preparat. Ät mer.

NNIF
2012-09-26, 08:33
preparat? shit :-)

familjenyheter
2012-09-26, 08:37
Okej ska pröva detta och hoppas de hjälper :)

Victuhh
2012-09-26, 09:42
Nej, det finns inga lagliga muskelökande preparat. Ät mer.

Kreatin?
Fast man inte vet om kreatinet i sig eller det är för att kreatinet som gör en lite starkare, men ändå, måste vara så nära man kan komma

Holabandola
2012-09-26, 09:47
Käkar du inte vassle så börja göra det.
Jag gnetade också på ett år med små resultat. Började dricka vassle och pang så hände det grejor.
Troligen var det de lätttillgängliga proteinerna som gjorde det, men troligen lika mycket att jag nådde ett lagom överskott tack vare två drinkar om dagen. Innan låg jag nog på balans.
Så vassledrinkar utöver din vanliga kost rekomenderar jag.

Vad du ä'n gör, träna dej inte fet som alla andra här hihi :-)
Bulka inte, det blir bara jobbigt. Ät i balans, lyssna på din hunger, ät dej mätt och fyll på med drinkar så du får ett litet plus på kaloribalansen.

KalleTeodor
2012-09-26, 11:18
Käkar du inte vassle så börja göra det.
Jag gnetade också på ett år med små resultat. Började dricka vassle och pang så hände det grejor.
Troligen var det de lätttillgängliga proteinerna som gjorde det, men troligen lika mycket att jag nådde ett lagom överskott tack vare två drinkar om dagen. Innan låg jag nog på balans.
Så vassledrinkar utöver din vanliga kost rekomenderar jag.

Vad du ä'n gör, träna dej inte fet som alla andra här hihi :-)
Bulka inte, det blir bara jobbigt. Ät i balans, lyssna på din hunger, ät dej mätt och fyll på med drinkar så du får ett litet plus på kaloribalansen.

ja, har man inte viljan att hamna på överskott varje dag så blir det jobbigt, men att avråda han att bulka utan vidare sådär förstår jag inte varför du gör :S:S:S:S

frong
2012-09-26, 11:23
ja, har man inte viljan att hamna på överskott varje dag så blir det jobbigt, men att avråda han att bulka utan vidare sådär förstår jag inte varför du gör :S:S:S:S

Han har uppenbarligen 0 koll

Victuhh
2012-09-26, 11:24
ja, har man inte viljan att hamna på överskott varje dag så blir det jobbigt, men att avråda han att bulka utan vidare sådär förstår jag inte varför du gör :S:S:S:S

Han kanske menade grisbulk.. :confused:

CalleP
2012-09-26, 11:25
Käkar du inte vassle så börja göra det.
Jag gnetade också på ett år med små resultat. Började dricka vassle och pang så hände det grejor.
Troligen var det de lätttillgängliga proteinerna som gjorde det, men troligen lika mycket att jag nådde ett lagom överskott tack vare två drinkar om dagen. Innan låg jag nog på balans.
Så vassledrinkar utöver din vanliga kost rekomenderar jag.

Vad du ä'n gör, träna dej inte fet som alla andra här hihi :-)
Bulka inte, det blir bara jobbigt. Ät i balans, lyssna på din hunger, ät dej mätt och fyll på med drinkar så du får ett litet plus på kaloribalansen.


Visst det går att bygga lite på balans om du är total nybörjare. Dock är då så mycket lättare att bulka / deffa. Behöver inte ens ett stort överskott för att komma någonvart heller haha.

Holabandola
2012-09-26, 12:02
Bulka menar jag överäta, grisbulka.
Ett glas mjölk, dvs 50kcal om dagen över balans räcker för att bygga.
Det är snyggare än att "träna sig fet"

gohardorgohome
2012-09-26, 12:30
Bulka menar jag överäta, grisbulka.
Ett glas mjölk, dvs 50kcal om dagen över balans räcker för att bygga.
Det är snyggare än att "träna sig fet"

50 kcal över balans, typ 200gram i månaden, ja man hinner ju ialfall gaina runt 2.5kg om året :hbang:

Är man så extremt rädd som Holabandola att gaina lite fett så skulle jag ändån rekomendera ett överskott på ialfall 300 kcal~ om dagen.

Albin Eriksson
2012-09-26, 12:37
50kcal är inte vidare klokt då det ligger inom ramarna för felmarginal, dvs du kan lika gärna hamna på marginellt underskott beroende på variationerna i livsmedel.

frong
2012-09-26, 12:38
Bulka menar jag överäta, grisbulka.
Ett glas mjölk, dvs 50kcal om dagen över balans räcker för att bygga.
Det är snyggare än att "träna sig fet"

Hur ska vi veta vad du menar? Man kan bygga på balans med, frågan är vad som är effektivast.

Latissimus Dorsi
2012-09-26, 12:39
Bulka menar jag överäta, grisbulka.
Ett glas mjölk, dvs 50kcal om dagen över balans räcker för att bygga.
Det är snyggare än att "träna sig fet"

låter det logiskt för dig själv?

gohardorgohome
2012-09-26, 12:44
Så sammanfattat; Vill du bli grov ren så får man våga lägga på sig lite späck.

andeem
2012-09-26, 12:51
För övrigt är det ett fjuttigt glas mjölk som innehåller 50 kcal ...

WHITEFOLKS
2012-09-26, 13:07
50 kcal över balans, typ 200gram i månaden, ja man hinner ju ialfall gaina runt 2.5kg om året :hbang:

Är man så extremt rädd som Holabandola att gaina lite fett så skulle jag ändån rekomendera ett överskott på ialfall 300 kcal~ om dagen.

Nu är det ointressant i sammanhanget eftersom 50kcal överskott inte riktigt är rimligt men du räknar på att han skulle gå upp i rent fett vilket jag antar att han inte strävar efter.

Holabandola
2012-09-26, 13:10
Jaja, fortsätt träna er feta, jag vill iallafall se snygg ut året om.

WHITEFOLKS
2012-09-26, 13:22
Träna sig fet? Man äter väl sig ändå fet?

Mouline
2012-09-26, 13:59
Träna sig fet? Man äter väl sig ändå fet?

Träna sig fet och äta sig muskler.. :smash:
me like :cool:

Holabandola
2012-09-26, 14:27
Jag syftar bara på alla som börjar gymma och blir lönnfeta. Det är otroligt underhållande tycker jag att se. Som små bebisrulltisar med äppelkinder och svällande muskler hehe.

312
2012-09-26, 14:28
Jaja, fortsätt träna er feta, jag vill iallafall se snygg ut året om.

Man blir ju aldrig stor om man ska hålla på och försöka pricka in 50kcal överskott.

Holabandola
2012-09-26, 14:42
Du blir iallafall inte fet heller.
Betänk att du måste deffa också, då tappar du viss volym. Och det tar generellt dubbelt så lång tid att loosa fettvikten än vad det tog att lägga på sig den.Så under en stor del av tiden kan du inte bygga alls(när du deffar).
Det hela blir bara jobbigt och obekvämt sätt att leva och slutar ofta med att snubben går runt och är lite småfet hela tiden :-)
Han började träna....men blev fet haha....så skönt, ser det hela tiden :-)

Nä, låt det hellre ta lite tid, för helt ärligt så tror jag itne det gör så stor skillnad på volymen. Styrkan blir dock bättre av fettvikt.

NNIF
2012-09-26, 14:59
Jag syftar bara på alla som börjar gymma och blir lönnfeta. Det är otroligt underhållande tycker jag att se. Som små bebisrulltisar med äppelkinder och svällande muskler hehe.

alltså du lär ju åka på en varning eller så snart.. visa bilder på dig själv så att vi ser hur man ska göra?

Jag personligen tycker det är underhållande att se folk kämpa med 60kg i bänkpress vecka in och ut för att de inte vågar äta på lite och ta i så det händer saker i brallorna!

clavain
2012-09-26, 15:16
Du blir iallafall inte fet heller.
Betänk att du måste deffa också, då tappar du viss volym. Och det tar generellt dubbelt så lång tid att loosa fettvikten än vad det tog att lägga på sig den.Så under en stor del av tiden kan du inte bygga alls(när du deffar).
Det hela blir bara jobbigt och obekvämt sätt att leva och slutar ofta med att snubben går runt och är lite småfet hela tiden :-)
Han började träna....men blev fet haha....så skönt, ser det hela tiden :-)

Nä, låt det hellre ta lite tid, för helt ärligt så tror jag itne det gör så stor skillnad på volymen. Styrkan blir dock bättre av fettvikt.

Trollar du?

andeem
2012-09-26, 15:20
Jag är långt ifrån någon expert men jag tycker mig ha förstått att man som nybörjare med hård träning och mycket mat kan öka över ett kilo i veckan, varav 60 procent LBM. Vid deff (även här med riktig träning) är det inte orimligt att två tredjedelar av den tappade vikten består av fett.

Ett litet räkneexempel:

Om en person med 15 procents kroppsfett går upp från 70 till 82 kilo (varav 60 procent LBM) på tolv veckor kommer LBM att ha ökat från 59,5 till 66,7 kilo. Fettprocenten är då 18,6.

Därpå vidtar tolv veckors deff med ett energiunderskott på i genomsnitt ca 500 kcal per dag. Det ger en viktminskning på sex kilo, och om vi utgår ifrån att cirka fyra av dessa kilon är fett kommer personen att väga 76 kilo och ha ungefär samma procent kroppsfett som före bulken.

Går det att öka fem kilo i muskler på ett halvår utan att bulka och deffa?

KalleTeodor
2012-09-26, 17:18
Du blir iallafall inte fet heller.
Betänk att du måste deffa också, då tappar du viss volym. Och det tar generellt dubbelt så lång tid att loosa fettvikten än vad det tog att lägga på sig den.Så under en stor del av tiden kan du inte bygga alls(när du deffar).
Det hela blir bara jobbigt och obekvämt sätt att leva och slutar ofta med att snubben går runt och är lite småfet hela tiden :-)
Han började träna....men blev fet haha....så skönt, ser det hela tiden :-)

Nä, låt det hellre ta lite tid, för helt ärligt så tror jag itne det gör så stor skillnad på volymen. Styrkan blir dock bättre av fettvikt.

pajas

Jag har gått upp 15kg på 1 och ett halv år och är fan inte fet. har bulkat som fan.

och 50 kcal överskott?!?! jag det är lätt att pricka. Iprincip omöjligt. herregud. du skämmer bara ut dig.

Gober
2012-09-26, 17:24
Undrar om denna enorma skräck för att lägga på sig lite av det hemska fettet är anledningen till att så många skriver trådar om att man aldrig ökar. Bara en liten tanke såhär på kvällskvisten.

andeem
2012-09-26, 17:31
Undrar om denna enorma skräck för att lägga på sig lite av det hemska fettet är anledningen till att så många skriver trådar om att man aldrig ökar. Bara en liten tanke såhär på kvällskvisten.Det var i alla fall jag började min långa bana som loser ...

NNIF
2012-09-26, 17:34
Undrar om denna enorma skräck för att lägga på sig lite av det hemska fettet är anledningen till att så många skriver trådar om att man aldrig ökar. Bara en liten tanke såhär på kvällskvisten.

samt alla som är 180cm väger 65 kg och vill deffa innan de börjar styrketräna på "riktigt"

Albin Eriksson
2012-09-26, 18:45
Jaja, fortsätt träna er feta, jag vill iallafall se snygg ut året om.

Ja anser du dig snygg i dagsformen så fortsätt som du gör, men något större kommer du inte bli om du försöker pricka 50kcal.

L-Sami
2012-09-26, 18:46
Aminosyror direkt efter träningen + kreatin.

RobbanColeman
2012-09-26, 19:46
Med tanke på vad väger i form skulle jag aldrig behövt varit så fet som jag varit, jag blir inte "grov" helt enkelt, jag har försökt i många år. :)

Jag menar jag har ju gjort mig fet med flit för att bli så grov som möjligt, jag tror inte det givit ngt alls med tanke på hur sakta jag ökar min volym.

Jag kör BCAA och kreatin.

Gober
2012-09-26, 20:56
Med tanke på vad väger i form skulle jag aldrig behövt varit så fet som jag varit, jag blir inte "grov" helt enkelt, jag har försökt i många år. :)

Jag menar jag har ju gjort mig fet med flit för att bli så grov som möjligt, jag tror inte det givit ngt alls med tanke på hur sakta jag ökar min volym.

Jag kör BCAA och kreatin.

Det är dock en jäkla skillnad på att grisbulka och att bulka. Folk har ju en förmåga att ta allt till sina extremer i denna hobby istället för att hitta en balans.

arachnid
2012-09-27, 05:24
Lagliga "preparat" för att öka muskelmassa snabbt förutom mat o vatten finns ju inte.

Om det funnits skulle de bli olagliga illa kvickt. synthol, HGH och sånt skräp.

Kreatin är vad jag förstått bara lite som att tanka med 98 oktanigt, musklerna får lite bättre energitillgång, plus att man drar på sig lite vatten.


Det där med att "träna sig fet" mjo, kan kanske ligga något i det, otroligt sällan jag ser någon deffad gymmare gå omkring, ser mest folk som ser ut o ha grisbulkat de senaste åren.
Antagligen för att de gillade att äta och inte bryr sig så mycket om hur många ådror som putar ut kanske, eller helt enkelt blivit starka tjockisar på kuppen.


jag har personligen lätt för att pricka in hur mycket kcal jag behöver för balans, och när jag överskrider överskottet jag har nytta av så märks det väldigt väl, finns väl ingen universallösning för alla, bara o testa sig fram.

Tanken är ju att eftersom ingen kan veta exakt hur många kalorier just *DU* kan omsätta gör man en grundkalkyl och sedan plussar på 500 kcal eller så för att vara säker på att få maximal ökning.
Muskler som svälter ökar inte.
Sedan helt enkelt skala ner sig lite inför sommaren. (eller inte alls)

Sen finns det vissa som ska va värst och skyfflar i sig ett par tusen kalorier överskott och faktiskt tror att de bygger mer för det, slöseri med pengar i de flesta fall tror jag.

JoKarN
2012-10-02, 13:36
Jag har ungefär samma mått som dig och äter 4msk whey 100% 4 gånger omdagen samt 10g kreatin, sen kör jag gainer när jag inte fått i mig tillräckligt med kcal, jag ligger på ett överskott på cirka 500 varannan månad, och varannan ligger jag så nära det jag behöver, det funkar fint för mig.