handdator

Visa fullständig version : Varför dricka Massbuilder 35min innan träning?


frallanskea
2012-09-25, 19:57
Hej, min gym-polare gav mig tipset att dricka massbuilder.
Nu kör jag Whey-80 som extra tillskott, sen eaa innan och efter träning. Dessa har jag läst på om och vet anledningen. Dock vet jag inte om det gör någon skillnad, då jag är så ny inom träning.

Vad gör Massbuilder? Jag förstår det som att man ska öka sin träningskapacitet, men gör det verkligen det? Sen får jag effekten ibland att det kliar på kroppen efter jag tagit det, efter ett par minuter..

/F

Fastback
2012-09-25, 20:18
Antar att personen pratar om Body Science - Massbuilder och det är en PWO(Pre Workout). PWO brukar man ta för att det är uppiggande innan träning. Just "Massbuilder" är en rätt klen sån variant men den innehåller Kreatin, ALC och Beta-Alanin. Just den skulle jag nog aldrig köpa, men ta dig en titt i Koloshoppen här ovan och passa på att testa någon PWO där, är garanterat bättre än Massbuilder som din vän pratar om :)

NNIF
2012-09-25, 20:25
svälj ett 200mg koffeinpiller med en 250ml redbull en timme innan gymmet, du kommer döda

Vivaldi
2012-09-25, 20:35
svälj ett 200mg koffeinpiller med en 250ml redbull en timme innan gymmet, du kommer döda

Eller dra två koppar starkt kaffe samt banan like a baoss !!!

bigjepp
2012-09-25, 20:49
Hej, min gym-polare gav mig tipset att dricka massbuilder.
Nu kör jag Whey-80 som extra tillskott, sen eaa innan och efter träning. Dessa har jag läst på om och vet anledningen. Dock vet jag inte om det gör någon skillnad, då jag är så ny inom träning.

Vad gör Massbuilder? Jag förstår det som att man ska öka sin träningskapacitet, men gör det verkligen det? Sen får jag effekten ibland att det kliar på kroppen efter jag tagit det, efter ett par minuter..

/F

Det är en stimfri pwo (ingen Stim produkt i t.ex. Koffein) kör själv denna när jag vilar från stimprodukter och tycker den fyller sitt syfte. Just stickningarna du känner är en bieffekt av beta-alaninet, dom är dock helt ofarliga. Många tar just beta-alanin för att man känner sig taggad av stickningarna, men är som sagt en bieffekt.

frallanskea
2012-09-25, 22:40
Tack för alla svar :) Har bara gymmat i 8 veckor, så kan omöjligt veta skillnaden.. ni kan ju kika in hur jag gymmar på länken nedan och ge tips, om ni vill..

Mer frågor:...
Vad gör det för skillnad i att köra en "stimprodukt" till skillnad från en utan? :)
Vad ger beta-alaniet?...
Ok, men då vet man att "beta-alaniet" fungerar när man tar det?..
Varför vilar du från stimprodukter alt.?

hertzman
2012-09-26, 00:50
Jag tycker Massbuilder är en rätt trevlig produkt, men det är egenligen ingen PWO. Den innehåller två av de få tillskott som faktiskt fungerar, beta-alanin och kreatin. Ladda med vanligt kreatin i en vecka, sen kan du köra mass-builder innan passen som underhåll och för att få i dig beta-alaninet. Kreatin för styrkan, beta-alanin verkar kunna ha effekt på uthålligheten. Helt utan stim också, vilket är välkommet när folk stoppar i sig uppåttjack till höger och vänster som om det vore godis.

Fredron
2012-09-26, 01:24
Jag tycker att pwo är slöseri med pengar för en nybörjare.
Om du är motiverad så se till att spendera mycket tid på gymmet, ät ordentligt och sov så mycket som du behöver. Börja inte spendera pengar på massa småsaker som folk försöker sälja dig.

Känner du dig hängig innan ett pass så ta en kopp kaffe eller en bit choklad.

hertzman
2012-09-26, 01:42
Jag tycker att pwo är slöseri med pengar för en nybörjare.
Om du är motiverad så se till att spendera mycket tid på gymmet, ät ordentligt och sov så mycket som du behöver. Börja inte spendera pengar på massa småsaker som folk försöker sälja dig.

Känner du dig hängig innan ett pass så ta en kopp kaffe eller en bit choklad.

Agreed. Köp kreatin och kör en vanlig laddning och sen underhållningsdoser, det är väl egenligen det enda tillskottet med garanterad effekt. Känner du dig trött så kan kanske koffeintabletter vara en bra investering.

bigjepp
2012-09-26, 08:44
Tack för alla svar :) Har bara gymmat i 8 veckor, så kan omöjligt veta skillnaden.. ni kan ju kika in hur jag gymmar på länken nedan och ge tips, om ni vill..

Mer frågor:...
Vad gör det för skillnad i att köra en "stimprodukt" till skillnad från en utan? :)
Vad ger beta-alaniet?...
Ok, men då vet man att "beta-alaniet" fungerar när man tar det?..
Varför vilar du från stimprodukter alt.?

en stimprodukt gör att du blir piggare som t.ex. koffein.

enligt studier kan det ge bra effekt på konditions idrotter samt uthåligheten.

läste du inte vad jag skrev? det är en BIEFFEKT, så nej.

du bygger upp en högre tolerans ju längre du har kört på ett tillskott, därav vilo veckor/månader.

Pepz
2012-09-26, 09:15
Jag tycker Massbuilder är en rätt trevlig produkt, men det är egenligen ingen PWO. Den innehåller två av de få tillskott som faktiskt fungerar, beta-alanin och kreatin. Ladda med vanligt kreatin i en vecka, sen kan du köra mass-builder innan passen som underhåll och för att få i dig beta-alaninet. Kreatin för styrkan, beta-alanin verkar kunna ha effekt på uthålligheten. Helt utan stim också, vilket är välkommet när folk stoppar i sig uppåttjack till höger och vänster som om det vore godis.

+1
dagens kids verkar tro att man måste vara tokstimmmad för att kunna bygga biceps. Personligen kör jag mycket stim men jag är småbarnsförälder med taggningsproblem :)

tar man ingen annan PWO så kan man ta massbuilder innan träningen för ökad inlagring av kreatin i muskulaturen, ev taggning pga stickningarna och ev ökad repstålighet pga bikarbonatet.
Jag gillar tillskottet av ALC.

men kontentan - är du nybörjare så är kreatin och protein högre prio än en dylik produkt

Victuhh
2012-09-26, 09:29
Om du känner dig riktigt slö innan du ska till gymmet och vill tagga till lite extra, ja då är PWOn bra - sätt på lite go hårdrock eller feelgood-musik också så taggar man till riktigt ordentligt.

Om du känner att du alltid ger ditt max redan på gymmet och inte behöver vakna till innan passet skulle jag sparat pengarna :) som några skrev är ju kreatin monohydrat ett trevligt tillskott som faktist fungerar.

Tack för alla svar :) Har bara gymmat i 8 veckor, så kan omöjligt veta skillnaden.. ni kan ju kika in hur jag gymmar på länken nedan och ge tips, om ni vill..

Vad ger beta-alaniet?...
Ok, men då vet man att "beta-alaniet" fungerar när man tar det?..

Det är beta-alaniet som gör att det kliar i huden på dig när blodkärlen expanderar lite grann. Vanligtvis ansikte och kanske lite i fingrarna.

Träningslära.se om beta-alanin (länk) (http://traningslara.se/s-alanin-ett-tillskott-som-fortjanar-plats-bland-de-bevisade/)

frallanskea
2012-09-26, 20:17
Tack för alla svar..
en stimprodukt gör att du blir piggare som t.ex. koffein.

enligt studier kan det ge bra effekt på konditions idrotter samt uthåligheten.

läste du inte vad jag skrev? det är en BIEFFEKT, så nej.

du bygger upp en högre tolerans ju längre du har kört på ett tillskott, därav vilo veckor/månader.

Yes förstod det du menade med bieffekt, tänkte bara att genom att jag känner bieffekten så fungerar självaste beta-alaniet, vilket vara faktumet.. Så det är ju bra :)

Om det inte hade kännts, så kanske det inte hade gett något, tänkte jag.
Check, visste inte att man fick högre tolerans faktiskt..

+1
dagens kids verkar tro att man måste vara tokstimmmad för att kunna bygga biceps. Personligen kör jag mycket stim men jag är småbarnsförälder med taggningsproblem :)

tar man ingen annan PWO så kan man ta massbuilder innan träningen för ökad inlagring av kreatin i muskulaturen, ev taggning pga stickningarna och ev ökad repstålighet pga bikarbonatet.
Jag gillar tillskottet av ALC.

men kontentan - är du nybörjare så är kreatin och protein högre prio än en dylik produkt

Jag är riktigt taggad, jag fick höra att massbuilder + eaa var mycket bättre än kreatin monohydrate, stämmer inte det?

Om du känner dig riktigt slö innan du ska till gymmet och vill tagga till lite extra, ja då är PWOn bra - sätt på lite go hårdrock eller feelgood-musik också så taggar man till riktigt ordentligt.

Om du känner att du alltid ger ditt max redan på gymmet och inte behöver vakna till innan passet skulle jag sparat pengarna :) som några skrev är ju kreatin monohydrat ett trevligt tillskott som faktist fungerar.



Det är beta-alaniet som gör att det kliar i huden på dig när blodkärlen expanderar lite grann. Vanligtvis ansikte och kanske lite i fingrarna.

Träningslära.se om beta-alanin (länk) (http://traningslara.se/s-alanin-ett-tillskott-som-fortjanar-plats-bland-de-bevisade/)

Jo, jag känner jag kan tagga mig till max, jag tar det mest för att jag hört det är bra.. :) Vet ej hur det är att köra utan, kostar knappt något heller, så råder inget bot om pengarna, då det är 199kr för massbuildern och 349 för eaan, sen kör jag lite multiviatmin och omega-3 ibland när jag kommer ihåg det.. samt whey-80 som extra tillskott så jag inte missar proteinet..!!

Pepz
2012-09-26, 20:28
Jag är riktigt taggad, jag fick höra att massbuilder + eaa var mycket bättre än kreatin monohydrate, stämmer inte det?




jodå men du jämför lite udda
ungefär som att säga att kött potatis grönsaker och sås är bättre än potatis. ;)

frallanskea
2012-09-26, 22:39
jodå men du jämför lite udda
ungefär som att säga att kött potatis grönsaker och sås är bättre än potatis. ;)


Bara något jag fick höra faktiskt. Att det skulle vara mer effektivt, jag har ingen aning själv. Och jämför inte själv, utan har mest lyssnat på andra & läst lite.