handdator

Visa fullständig version : Hjälp - Behöver kurslitteratur (Sjuksköterskeprogrammet)


LeBron
2012-09-25, 13:44
Började plugga till sjuksköterska i början av september månad och det har gått hur bra som helst hittills. Har dock 2 seminarier och 1 tenta nästa vecka och nu har Bokus totalt fu**at upp mitt liv! Beställde nedanstående kurslitteratur från deras hemsida och skulle ha fått hem det senast den 18:e september men dom har slarvat bort precis varenda bok och det kommer dröja minst till fredag innan jag får dom nu (inte nu på fredag utan nästa vecka), vilket är försent.

Behöver få tag i dessa böcker NU, alltså så fort som möjligt. Behöver så många tips jag kan få! har kollat blocket men hittar absolut ingenting.




Att bli sjuksköterska : en introduktion till yrke och ämne
av Linda Berg, Ingela Berggren, Berit Finnström, Gullvi Flensner, Febe Friberg

Omvårdnadens grunder - Perspektiv och förhållningssätt, Febe Friberg Joakim Öhlèn
ISBN: 978-91-44-04906-9
Upplaga 1:3


Omvårdnadens grunder - Hälsa och ohälsa, Anna-Karin Edberg Helle Wijk
ISBN: 978-91-44-04876-5
Upplaga 1:3


Omvårdnadens grunder - Ansvar och utveckling, Anna Ehrenberg Lars Wallin
ISBN: 978-91-44-04907-6
Upplaga 1:3


Människosyn och etik, Håkan Thorsèn
ISBN: 978-91-88822-32-1
2:a upplagan

Omvårdnadens grunder - Perspektiv och förhållningssätt, Febe Friberg Joakim Öhlèn
ISBN: 978-91-44-04906-9
Upplaga 1:3

Pudzianovski
2012-09-25, 14:13
Kollat bibliotek?
Du kan oftast fjärrlåna på bibliotek också. Går rätt snabbt.

hahavaffan
2012-09-25, 14:18
Kollat bibliotek?
Du kan oftast fjärrlåna på bibliotek också. Går rätt snabbt.+1 Fjärrlån har räddat mig :D

LeBron
2012-09-25, 14:27
Kollat bibliotek?
Du kan oftast fjärrlåna på bibliotek också. Går rätt snabbt.

Vad är Fjärrlåna? :O

Pudzianovski
2012-09-25, 14:33
Vad är Fjärrlåna? :O

Om boken inte finns på ditt lokala bibliotek så kan de låna den från ett annat. Det kan kosta (20 kr där jag bor) lite men det kan det ju vara värt.

Jag fick böcker från både Lund och Umeå osv.

mij82
2012-09-25, 15:00
Kolla här http://libris.kb.se/ om böckerna kan finnas på något bibliotek nära dig.

Corpobal
2012-09-25, 15:10
Universitetsbiblioteket har ofta kursböcker som inte är för hemlån utan kan läsas på plats, suger att tvunget sitta i ett bibliotek men suger mer att inte kunna läsa. Kan även kopiera eller kopiera av kurskamrater.

LeBron
2012-09-25, 16:13
Kolla här http://libris.kb.se/ om böckerna kan finnas på något bibliotek nära dig.

Helt otroligt, inte ett enda bibliotek i närheten av Örebro som har dom böckerna för utlån.

Morrris
2012-09-25, 16:14
Universitetet lär väl ha dem som referenslitteratur? Kan du inte höra av dig till någon i klassen och höra om ni kan plugga ihop?

LeBron
2012-09-25, 16:21
Universitetet lär väl ha dem som referenslitteratur? Kan du inte höra av dig till någon i klassen och höra om ni kan plugga ihop?

Känner ingen och träffar inte klassen förrän på tisdag nästa vecka då seminariet är :/ Har fältstudier ons-tors. Får höra med tjejen som ska till samma ställe som mig, tack för tipset!

Mental
2012-09-25, 16:22
Universitetet lär väl ha dem som referenslitteratur? Kan du inte höra av dig till någon i klassen och höra om ni kan plugga ihop?

Referensliteratur lånas normalt inte ut väl?

Juxta
2012-09-25, 16:27
Kan kolla med tjejen. Hon gick ut programmet för ett år sen.

LeBron
2012-09-25, 16:40
Kan kolla med tjejen. Hon gick ut programmet för ett år sen.

Du är bäst!

Mouline
2012-09-25, 17:03
Började plugga till sjuksköterska i början av september månad och det har gått hur bra som helst hittills. Har dock 2 seminarier och 1 tenta nästa vecka och nu har Bokus totalt fu**at upp mitt liv! Beställde nedanstående kurslitteratur från deras hemsida och skulle ha fått hem det senast den 18:e september men dom har slarvat bort precis varenda bok och det kommer dröja minst till fredag innan jag får dom nu (inte nu på fredag utan nästa vecka), vilket är försent.

Behöver få tag i dessa böcker NU, alltså så fort som möjligt. Behöver så många tips jag kan få! har kollat blocket men hittar absolut ingenting.
Är vi klasskamrater? =o

z_bumbi
2012-09-25, 17:05
Referensliteratur lånas normalt inte ut väl?

Nej men det funkar oftast utmärkt att plugga på biblioteket.

LeBron
2012-09-25, 18:59
Är vi klasskamrater? =o

Står att du bor i Sundsvall och väger 115kg. Har redan kollat min klass och jag har störst gunz, tyvärr, hade varit soft med en till koloit i klassen dock! :)

Skämtåsido, jag pluggar i Örebro och en kille i universitetslaget hade tydligen också pluggat till SSK, ska låna hans böcker tills mina anländer, tack så mycket alla!!! :)

z_bumbi, jo det går men jag tycker inte om att sitta och läsa, det handlar om cirka 10 kapitel, men det hade fått bli sista utvägen! :)

Eddie Vedder
2012-09-25, 19:01
Har du kontakt med några studenter som gått programmet längre än dig? Folk brukar inte vara främmande för at tjäna lite pengar på att sälja gammal kurslitteratur.

Mouline
2012-09-25, 19:12
Står att du bor i Sundsvall och väger 115kg. Har redan kollat min klass och jag har störst gunz, tyvärr, hade varit soft med en till koloit i klassen dock! :)

Skämtåsido, jag pluggar i Örebro och en kille i universitetslaget hade tydligen också pluggat till SSK, ska låna hans böcker tills mina anländer, tack så mycket alla!!! :)

z_bumbi, jo det går men jag tycker inte om att sitta och läsa, det handlar om cirka 10 kapitel, men det hade fått bli sista utvägen! :)

Nja har gått ner 115 kg.. ;p lite skillnad!

Jag har tenta på exakt dessa böcker på Torsdag därför jag blev så fundersam! :)
Hoppas det löser sig för dig!

mattilainen
2012-09-25, 19:19
Har er klass eller skola en facebook grupp som du kan skriva i och fråga om någon kan låna ut eller sälja böcker där? Du kan ju alltid skicka tillbaka bokus leverans om du får tag i dom innan. Vi har en köp och sälj kurslitteratur sida på facebook i alla fall.

LeBron
2012-09-25, 21:37
Har er klass eller skola en facebook grupp som du kan skriva i och fråga om någon kan låna ut eller sälja böcker där? Du kan ju alltid skicka tillbaka bokus leverans om du får tag i dom innan. Vi har en köp och sälj kurslitteratur sida på facebook i alla fall.

Det löste sig! Vi har en Campus bokhandel men bara en av böckerna fanns där (den som inte ens används) :P

nyvaken
2012-09-25, 21:47
Överlevde tre års optikerstudier med att köpa sammanlagt tre böcker. Läste som ett svin på biblioteket, upptäckte också att egna anteckningar och slides kommer man otroligt långt med.

Halice
2012-09-29, 11:07
Lebron:

Läser SSK på uni i Örebro. Har några utav böckerna, även om jag nu lagt ut de flesta till försäljning på Campus Bokhandeln. Men är det kris så kan du höra av dig.