handdator

Visa fullständig version : Hjälp med bulk!


Kimme94
2012-09-25, 10:49
Hola! Det är så att jag försöker bulka, för första gången. och får inte till det!

har räknat ut mitt behov, och har legat på 3000 kcal plus ett mål som jag inte räknar in, det får bli överskottet (skolans lunch, eller om man ska iväg o äta tex)
har hållit på nu i en månad, men inte gått upp! tar även kreatin, och inte gått upp av vatten heller?
vägde 74,6 för någon vecka sen, och 75 nyss. så liten skillnad att de kan vara hur mycket jag drack igår, osv osv.

Har under denhär tiden gymat 6 dagar i veckan (ca 90minuter) och sen ett normalt skolliv utöver det.
Och ska nu på torsdag ut på praktik (går bygg) och vara ute i en månad, och växla månadsvis i 2 år i skolan nu. Hur jävla mycke måste jag äta då om de känns som att jag står still NU på ca 3500 kcal?


någon som kan hjälpa mig?

Ronn
2012-09-25, 11:00
Öka gradvis till du får dom resultat du vill ha, inte svårare än så.

Ang. kreatin kan det vara så att du är non-responder dvs du får ingen effekt.

clavain
2012-09-25, 11:32
Kan vara svårt att veta hur vikten utvecklar sig om du inte kontrollerar den metodiskt. Väger du dig varje dag under så lika förutsättningar som möjligt?

Jeml
2012-09-25, 11:35
väg dig varje dag och räkna veckan medel vikt. går du inte upp så mkt du vill så ät mer eller tvärtom.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Kimme94
2012-09-25, 12:00
jag väger mig ca varannan dag, men skriver inte upp, men kommer ihåg, och väger mig i kalsonger på morgonen, nykissad och ev nybajsad om behovet finns :D

får väl öka i intaget och skriva ner morgonvikten varje dag i telefonen, och utgå från det?

clavain
2012-09-25, 12:14
Gör så och kolla veckosnittet som Jeml säger. Enstaka mätpunkter är inget att haka upp sig på, är själv i bulk nu och har vissa dagar droppat 1-1,5kg. En sån siffra taget ur sitt sammanhang kan lätt leda till förhastade slutsatser och åtgärder. Den långsiktiga trenden är det viktiga. Lycka till :)

Albin Eriksson
2012-09-25, 13:07
Du äter troligen mindre än du tror, alternativt har en individuell förbränning som är större än du räknat med.
Slutsats = höj intaget.

centralt
2012-09-25, 18:34
"vägde 74,6 för någon vecka sen, och 75 nyss"?

Om du gått upp 0,4kg på en "vecka" så är det väl ett bra tecken?
Tänk långsiktigt, det underlättar samt PB:n på gymmet :)

Kacki
2012-09-25, 20:50
Varför gymmar du 6 gånger i veckan? Du kan lugnt köra 4 och bygga minst lika bra om inte bättre. Du bränner kalorier när du är på gymmet vet du! Du kanske ska ta en högre aktivitetsfaktor också när du räknar ut hur mycket du ska äta!

Ronn
2012-09-25, 21:03
Varför gymmar du 6 gånger i veckan? Du kan lugnt köra 4 och bygga minst lika bra om inte bättre. Du bränner kalorier när du är på gymmet vet du! Du kanske ska ta en högre aktivitetsfaktor också när du räknar ut hur mycket du ska äta!

Eller så utgår man från den siffran man redan har och fortsätter justera tills det sitter. ;)

Kimme94
2012-09-26, 07:19
Får undersöka lite då! Jag kör 6pass för att jag kör vissa grupper två gånger i veckan. Samt rvå grupper per pass, skulle man kört tre hade man ju aldrig kommit hem.. Såhär ser det ut nu.
Måndag: mage+bröst
Tisdag: Ben+triceps
Onsdag: Rygg+biceps
Torsdag: bröst+axlar
Fredag: mage+triceps
Helg: rygg+biceps

andeem
2012-09-26, 09:00
Kanske borde göra en bulksticky med följande innehåll: Vill du gå upp i vikt men inte gör det bör du äta mer. Går du fortfarande inte upp bör du äta ännu mer.

KalleTeodor
2012-09-26, 09:16
ditt schema är ju heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelt

kvalite framför kvantitet grabben. less is more. du behöver inte göra 5-6 övningar per muskelgrupp förutom kanske ben och rygg då dem är väldigt stora.....

Kimme94
2012-09-26, 09:32
Om mitt schema är heeeeeely kan du kanske hjälpa till och göra det bättre?