handdator

Visa fullständig version : Kost och träning i Kambodja


Andreas CE
2012-09-25, 07:57
Kommer spendera tid i Phnom Penh och undrar om någon har koll på träning och kosttillskott där?

Finns det några bra gym att rekommendera? Skall man släpa med sig proteinpulver från Sverige?

Oljeblixten
2012-09-25, 09:10
Jag har tyvärr inga svar, men coolt att dra till kambodja, ett av de ställen jag vill dra till i detta liv!

Ha så trevligt!

R11x32WoxrM

SkyA
2012-09-25, 20:56
Det finns gym lite varstans i Phnom Phem: dels 1-2 träningsanläggning/center och på några av de större hotellen men ffa "lokalgym". Lokalgymmen kostar runt 1-5 dollar medan de förstnämnde från 10 och uppåt.

Jag har endast varit på lokala gymmet och ett fitness center och är enormt varierande. De mindre och billigare har oftare bättre utbud på fria vikter medan de som skall vara finare är... lite speciella.

Var på ett gym i PP där det skulle finnas "stort utbud av utrustning och fria vikter". Det fanns två små skivstänger, max 10kg vikter och hantlar 1-10 kg. Utöver detta fanns det säkert 10 löpband (samtliga ockuperade av medelåldersmän som promenderade i 4,5km/h) och 3-4 skak-maskiner. Var faktiskt himla komisk situation då det blev lite tumult hos personalen när jag (tjej) klev in och körde med fria vikter och dessutom ansträngde mig, slutade med att de satte sig på en bänk i närheten och tittade på.

Vet tyvärr inte vad de hette, frågade mig oftast fram men undvik "spa och fitness centers" så är du på god väg! Anar dessutom du som kille får lite bättre tips på ordentliga gym :)

Andreas CE
2012-09-26, 07:19
Jag kommer spendera ganska mycket tid i PP så jag hittar väl något bra ställe till slut. Känner igen det där med att lyxigare träningsställen i regionen brukar fokusera mindre på just träning och mer på annat, typ dayspa för rikare gubbar och tanter.

Har du någon erfarenhet av att köpa kosttillskott i PP också? Kan mycket väl tänka mig att handla dyrt på plats än att släpa med mig hemifrån. Förutsatt att det finns något att handla.

SkyA
2012-09-26, 11:47
Inga erf av att köpa kosttillskott tyvärr, spenderade en månad i Kambodja tidigare iår och valde skippa det helt.

Kan tänka mig att det finns på plats, men dock ej lika reglerat så lokalproducerat kan ju innehålla både det ena och det andra. Jag kan kolla med en god vän som bor i PP om han har ngn aning?