handdator

Visa fullständig version : Behöver hjälp med motivationen!


Loccii
2012-09-24, 23:40
Tjena kolo!
Går rakt på sak. började träna seriöst för kanske 4 år sedan. av dom 4 åren var 1 år bara för styrka(sl) 2 år för byggning samt 1 år med diverse träning + kampsport.

Vägde då som mest 72 kg deffad nu väger ja ynka 63kg

Nu till problemet, har varit sjuk nu ett tag och gått på tunga mediciner som har gjort mig helt orklös.. Inte orkat städa eller något, men nu är ja ''frisk'' fast har tappat all lust med träning, eller har tränat 1 pass med de kändes så jävla värdelöst. Och har på riktigt ingen aning om hur ja ska få tillbaka glöden, eftersom träning va en sån stor del av mitt liv förut så vill ja få tillbaka den.

Tack för hjälpen anyway..

ceejay
2012-09-24, 23:43
Träna som vanligt i några veckor så kommer du se att du blir mer sugen på att träna. Jag som tränar varenda dag drar mig för att gå till gymmet om jag pga något inte skulle kunnat träna på en vecka.

De första passen är skit men efter ett 10-tal pass känns det bra igen. Man måste göra det till en vana.

Loccii
2012-09-24, 23:47
Träna som vanligt i några veckor så kommer du se att du blir mer sugen på att träna. Jag som tränar varenda dag drar mig för att gå till gymmet om jag pga något inte skulle kunnat träna på en vecka.

De första passen är skit men efter ett 10-tal pass känns det bra igen. Man måste göra det till en vana.

Okej, får ge det en chans då!
tack för svaret :)

drakfelt
2012-09-25, 00:16
Ceejay har det. Även om jag inte är sugen på att träna så är det bara att gå dit och göra! Det blir som att gå till jobbet, motivation är överskattat och kan letas fram till maxlyft.


Sent from my iPad using Tapatalk HD

DJJOHANSSON
2012-09-25, 06:37
En pwo kanske vore på sin plats, annars är det bara att dryga ut så kommer lusten tillbaka.

hahavaffan
2012-09-25, 06:49
Har du några gamla bilder på dig själv från när du var som mest tränad? Även om man inte enbart tränar för det estetiska så tycker jag att det kan vara en grymt bra källa till motivation att se hur man såg ut förr. Jag själv hittade en gammal hårddisk för nån vecka sedan, och på den ett par bilder från -05 till -09, och fy fan. Jag skaffade gymkort samma dag.

O_Wao
2012-09-25, 07:26
Just att göra det till en rutin är viktigt för mig när jag har varit borta ett tag. Planera in passen veckan innan, bestäm vad du ska träna med ett realistiskt upplägg och sen får man acceptera att man inte kan köra samma vikter som förut när man börjar om, det får komma senare.

Ta hellre ett upplägg som du orkar med första veckorna så du inte tränar dig rakt in i väggen och blir sjuk direkt. Lycka till! :thumbup: