handdator

Visa fullständig version : kommentarer om styrketräning.


henkew
2012-09-24, 22:33
Tja, är ny här på forumet gjorde precis ett konto :) har tränat lite tidigare till och från och tänkte att det är dags att börja igen lite mer seriöst denna gång. Har ett gym schema som ser ut såhär och tänkte vad ni har för kommentarer till de eller om ni har några förslag är lite osäker så.
Vill helst inte lägga på mig onödigt fett så kan ni kanske rekommendera bra repitioner och sets för mitt gym schema ;)


Måndag: Bröst & Mage
Tisdag: Rygg
Onsdag: Vila.
Torsdag: Axlar, Traps & Mage
Fredag: Biceps, Triceps & Underarmar
Lördag: Vila.
Söndag: Ben & Vader

Thornblom
2012-09-24, 23:00
Vill du bygga muskler eller bli stark?

Att lägga på sig fett har ingen med antal set och reps att göra, inte heller utförande eller något annat med träningen. Endast ditt intag på påverkar det.

henkew
2012-09-24, 23:13
Just nu fokuserar jag på att bygga muskler. har alltid kört med 6-8 reps och 3 set men alltid undrat om de är för lite för att bygga muskler för att många andra omkring säger ju olika så vet ej vad man ska tro på :)

Vanish
2012-09-24, 23:47
Sålänge du har en progression så fungerar det. Men om du har tränat till och från innan och nu ska du ge dig på 5 pass i veckan, vad ska motivera dig att hålla på med det i flera år och inte fram tills sommaren kommer nästa år? Du tror inte det är bättre att lägga det på en nivå där du kommer fortsätta i några år och kanske få fantastiska resultat? Vill bara påpeka det, många tar i för mycket i början och sen lägger dom av innan något verkligen har börjat hända!

NNIF
2012-09-25, 09:04
eftersom du är nybörjare, kör igenom musklerna oftare än vad du gör nu (1gång/vecka) med ca 10repetitioner/set, du kommer tacka mig sen. Se mina råd i denna tråd:

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=189672