handdator

Visa fullständig version : husdjur till 21årig kille


Jazen
2012-09-24, 03:48
En arbetspolare till mig har ett relativt tråkig vardag och vi diskuterade vad han kan hitta på för att ändra på detta. Eftersom vi jobbar natt så ser hans vardag ut såhär:
Vakna vid 13,00,sitta vid datorn i princip hela dagen fram till jobbet som börjar 23,förutom det så lagar han mat,tar powernaps och drar ut o springer då o då.
Träna får jag inte igenom,har försökt 1år o få med han till gymet utan resultat så jag gav upp till slut.

Igår jobba vi extra o diskuter hans vardag om hur rastlös han blir bla bla så jag föreslog att han skulle köpa nå husdjur som han kan sysselsätta dig med o kanske t.om lära sig lite ansvar :) .Till min förvåning så tyckte han det va en bra ide.

Hur som haver kom vi inte fram till vad han ville ha.Det han inte kan/vill ha är hund eller katt (han bor i en etta),han gillar inte spindlar eller ormar,ödlor gick bra men han gillar inte insekter som krävs att mata dom med.nån form av mus/marsvin eller annan gnagare tyckte han inte en äldre kille borde ha,fåglar är otroligt tråkiga o inte så roliga att ha,fiskar äter man bara...

Ja jag fick slut på ideer iaf,sa till han att vi kan dra till en zoo butik imorrn o kolla .

Vad mer kan man liksom rekommendera? Han verkar vilja ha/ta ansvar men ändå inte.
Jag tror att han är rädd för att förstöra sina dagliga rutiner med datorspelande och släppa in nått nytt i hans "område"

C.E.J.
2012-09-24, 03:58
En lämplig gnagare även för en äldre kille:

http://blog.rifftrax.com/wp-content/photos/_capybara.jpg

storPines
2012-09-24, 04:06
Dra ut ponken på krogen istället för till en djuraffär!
Utsätt inget djur för den där människan! :)

Vinter
2012-09-24, 04:08
Igår jobba vi extra o diskuter hans vardag om hur rastlös han blir bla bla så jag föreslog att han skulle köpa nå husdjur som han kan sysselsätta dig med o kanske t.om lära sig lite ansvar :) .Till min förvåning så tyckte han det va en bra ide.


Han skulle kunna skaffa sig en sånna däringa kvinna.

Olsson80
2012-09-24, 04:43
Han skulle kunna skaffa sig en sånna däringa kvinna.

Se upp dock, en del av dem där är ganska dyra i drift...

hallar
2012-09-24, 05:18
Se upp dock, en del av dem där är ganska dyra i drift...

Man vet aldrig hur stora de blir även om de lovar i affären att de inte kommer bli det.

Sheogorath
2012-09-24, 05:57
Man vet aldrig hur stora de blir även om de lovar i affären att de inte kommer bli det.

:laugh:

Sniggel
2012-09-24, 06:13
Man vet aldrig hur stora de blir även om de lovar i affären att de inte kommer bli det.

Most awesome sexist joke of the year? :P

feyin
2012-09-24, 06:17
Har han ork så kanske han borde fundera på en vovve. Katter är så egoistiska :D

Gober
2012-09-24, 06:33
Har han ork så kanske han borde fundera på en vovve. Katter är så egoistiska :D

När han aldrig är hemma på förmiddagen? Tror inte ett djur kommer hjälpa en socialt handikappad shut-in. Eller kanske ett får? Det har ju hjälpt en del ensamma fåraherdar.

feyin
2012-09-24, 06:43
Ja just det ja. Om han är fodervärd då? Till typ sphynxar eller rex-katter. Dom beter sig ju som hundar.

King Grub
2012-09-24, 11:16
Sköldpadda.

312
2012-09-24, 11:17
En kycklingbröstfilé.

Sandra81
2012-09-24, 11:41
man ska inte köpa husdjur bara för att man har tråkigt.. tror det är rätt stor chans att han kommer tröttna på djuret också och den hamnar på blocket.

Jazen
2012-09-24, 11:52
Han hade ett långg förhållande ända från gymnasiet som tog slut för nå år sen,riktigt förhållande med den kvinnliga arten har han inte lust med för tillfället.

Han är ju ansvarsfull och ordentlig,tror det skulle gynna han om van fick lite ansvar annat än sina spel karraktärer....
Som sagt han bor i en etta o är singel,katt o hund blir svårt.sköldpadda va det nån som sa,intressant. Of to the zoo!

Han är extra glad på fredagar, efter jobbet är det pan pizza o öl som gäller....

Olsson80
2012-09-24, 12:04
Sätt han på gymmet, låt honom komma ut bland folk ist..

Morty
2012-09-24, 12:15
En Birma kan han ju ha ändå, inte direkt någon livlig katt.

Ladugårdsdörr
2012-09-24, 13:09
Tamagotchi?

Jazen
2012-09-24, 13:48
Tamagotchi?

han har haft en sådan när han va yngre, den dog.

Men vi va till zoo´t idag och han faktiskt mer intresserad av ödlorna, fastän man får mata dom med mask o sånt så va han positiv till iden, han skulle prata lite mer med dom som jobbar där som ska sätta ihop ett paketpris till han.

Känner att jag tillfört nått gott i hans liv, känner mig som stålmannen!

spoon
2012-09-24, 14:07
han har haft en sådan när han va yngre, den dog.

Men vi va till zoo´t idag och han faktiskt mer intresserad av ödlorna, fastän man får mata dom med mask o sånt så va han positiv till iden, han skulle prata lite mer med dom som jobbar där som ska sätta ihop ett paketpris till han.

Känner att jag tillfört nått gott i hans liv, känner mig som stålmannen!

:thumbup:

Även om det kanske krävs mer för att föröndra rutinerna hos en person så ska du ha cred för att du vill hjälpa dina medmäniskor

Jazen
2012-09-24, 14:15
:thumbup:

Även om det kanske krävs mer för att föröndra rutinerna hos en person så ska du ha cred för att du vill hjälpa dina medmäniskor

Tja jag tror på att om han bryter sina vanliga rutiner och tillför nya så kan han växa i sin personlighet o ansvarstagande.

Det är en bra kille, är grymt duktig på jobbet och en bra arbetskamrat så det är självklarhet. Han kommer från skåne och har inte familjen i sthlm, han känner inte mycket folk förutom oss på jobbet.
Han tar nästan aldrig ut semester och blir alltid tvingad att ta det innan årskiftet, när man frågar han varför han inte tar ut semester så svarar han, vad ska man göra då? kan lika gärna jobba.
Skön lirare =)

Och som jag nämde ovan har han haft tjej och är inte oskuld, vilket jag va fundersam på väldigt länge =)