handdator

Visa fullständig version : Började gymma för 8 v sedan, lägga till magövningar i tbgt?


frallanskea
2012-09-23, 22:56
Började gymma för 8 veckor sedan. Körde 5 veckor intropass, sen nu har jag kört 3 veckor av the body transformation guide. Aldrig gymmat innan det.

Tränar tre dagar 1,5h cardio extra varje vecka så äter lite annorlunda mot för programmet (mer, dvs).. Men tänkte mer om man ska lägga till extra magövningar, då jag har som mål att bli sjukt stark i bål... Har haft problem med ryggen tidigare ( helt borta efter åtta veckor, galet :) )

Men ger det något att lägga till mag/rygg varannan dag? Om man nu vill träna hårdare, eller sliter jag ut mig själv som nybörjare i gymmet då?

Hur tycker ni jag ska lägga upp träningen efter tbtg? Det är rätt roligt projekt, men msn blir ju rätt sliten... Kanske man ska hoppa på ett annat 12 v program direkt efter, eller vad sägs? Är motiverad och vill ha en spänst, atletisk kropp, vig :) förslag?

Morty
2012-09-23, 23:28
Var försiktig och gör förändringarna gradvis, så märker du snabbt om du lagt till något du inte borde lagt till.

Vill du träna hårdare så tycker jag att du helt enkelt bestämmer dig för en nyckelövning som du kör riktigt hårt i, ger lite extra just där helt enkelt.