handdator

Visa fullständig version : Svårt att gå upp i vikt


Phasio2004
2004-02-05, 18:59
Hej
Det är så här att jag har svårt för att gå upp i vikt.
Oavsett hur mycket jag äter så går jag inte upp i vikt.
Äter var tredje timma.

Finns det några bra tips där man kan få i sig mer kalorier?
För det är väll ett överflöda av kalorier som gör att man går upp i vikt.

Väger just nu strax under 80 kilo. vill gärna komma upp till
100 kilosgränsen.

Hälsningar
Kristian

Tomas W
2004-02-05, 19:05
Ät ägg är mitt förslag. Koka upp ett tolvpack och ta med på jobbet/skolan och bara ät ät ät ät.....Andra tips är väll en massa olja på maten/salladen så du får fettryck (myntat av The Wiking Warrior).

Dymion
2004-02-05, 19:11
12ägg på en dag är ingenting att rekomendera..tänk på din stackars mage..GASER!!!

- Dymion the BEEF! :hbang:

Dymion
2004-02-05, 19:12
Jag har funderar på att lägga på mig lite mer massa, ligger på 64-65kg nu!! :kickass:

Är 182cm lång!

Mindek
2004-02-05, 19:45
Vill du bara bli tung så är det väl bara att svulla... Påståendet "jag kan äta hur mycket som helst utan att gå upp" kommer oftast från personer som inte äter ett skit. Sätt dig ner och käka energitäta livsmedel så ökar du garanterat :eating:

Standardmjölk (3%) med gainerpulver och olja 3 ggr om dagen kan du ju testa till att börja med...

Tomas W
2004-02-05, 20:47
Originally posted by Dymion
12ägg på en dag är ingenting att rekomendera..tänk på din stackars mage..GASER!!!



Ähhh, litta får man tåla om man vill bli grov. :D

Dymion
2004-02-05, 22:04
Haha jag vill inte sabotera min mage FULLSTÄNDIGT!!
Jag får väll nöja mig med att ligga på 64-65kg annars :booty:

pEttEr^^
2004-02-05, 22:51
Det är bara att äta, finns inga genvägar..... Har du lite svårt att hålla koll på kalorierna kan du gå in på direct connect och ladda hem hälsovakten. Skriver du in nuvarande vikt, vikt du vill hamna på efter ett antal veckor/månader sen ser du hur det funkar.

Då blir det automatiskt att man bli striktare med maten, och framförallt då man ser att man ligger under, äter/dricker mer.

Och glöm inte att vila! :thumbup:

Hermes
2004-02-06, 00:02
Nötter har jag hakat upp mig på för stunden, torrostade jordnötter (kanske inte så billigt, men ack så smaskigt) :eating:

Björn S
2004-02-06, 08:57
Börja käka lite rostade sojabönor & jordnötssmör så skall du se att du stiger :-)

Assazel
2004-02-06, 16:21
Originally posted by pEttEr^^
Det är bara att äta, finns inga genvägar..... Har du lite svårt att hålla koll på kalorierna kan du gå in på direct connect och ladda hem hälsovakten. Skriver du in nuvarande vikt, vikt du vill hamna på efter ett antal veckor/månader sen ser du hur det funkar.

Då blir det automatiskt att man bli striktare med maten, och framförallt då man ser att man ligger under, äter/dricker mer.

Och glöm inte att vila! :thumbup:

du menar väl att man köper "Hälsovakten" eftersom det du rekommenderade är olagligt...

Jag tycker inte att du skall äta sånt som rekommenders här i tråden. Du vill upp i vikt men inte bara runt midjan antar jag.

ät från hela kostcirkeln. Öka lite till varje vecka om vågen fortfarande står still.

en extra macka till frukost, en extra banan till mellanmål, en skopa extra ris till middag.. etc.. du förstår säkert.

Men öka långsamt... tryck inte i dig en massa. Ät lite extra, väg dig. Ät mer väg dig.. etc.