handdator

Visa fullständig version : Twinmusclemeal


Bizarro
2012-09-23, 00:04
Tjena, undrar vad ni tycker om detta kostupplägg:
http://www.youtube.com/watch?v=A4RWc0Q23gY&feature=related

Alltså helt enkelt nyfiken på vad ni bildade anser om detta,
pros/cons?
tar kroppen upp alla skopor protein?
vad tycker ni om att äta enbart en gång per dag/fasta i allmänhet?

Mvh

Brick
2012-09-23, 00:16
Så länge man får i sig rätt mängd av alla näringsämnen under dygnet spelar det ingen roll när du äter.
Och ja, kroppen tar upp all protein. Tror dock det finns en övre gräns, t ex om man skulle äta 15000 kcal på en dag kanske kroppen inte skulle ta upp all näring.

Det är vad jag tror!

HerrM
2012-09-23, 08:46
Han i videon framstår ju knappast som ett snille... har du någon mer tillförlitlig källa till upplägget?

Eddie Vedder
2012-09-23, 09:11
Det var ju inget särskilt konstigt* med det där. Periodisk fasta och två proteindrinkar.



* = Dvs inte "Kolozzeumkonstigt" :D

tjing
2012-09-23, 11:59
Att äta en gång per dag är skönt ur en mental synvinkel, men blir såklart svårt om man ska få i sig mycket kalorier och leder till en fullproppad mage och allmän seghet resten av dagen.

Bizarro
2012-09-23, 14:50
Han i videon framstår ju knappast som ett snille... har du någon mer tillförlitlig källa till upplägget?

Nee, men vet en annan snubbe som gör samma sak. Han trycker i sig mer än typ 3000kcal på en sittning ibland. En middag med en stor grötskål bredvid och cheesecake osv.
Personligen skulle det ta sjukt lång tid innan jag skulle kunna vänja mig vid detta, då jag 1. inte kan äta stora mängder på en sittning 2. skulle förmodligen gå runt hungrig på morgonen osv(?)

Det var ju inget särskilt konstigt* med det där. Periodisk fasta och två proteindrinkar.



* = Dvs inte "Kolozzeumkonstigt" :D

Nja finns ju en del väldigt skumma upplägg, men jag anser att enbart äta en gång om dagen är ganska konstigt det med.

Mest nyfiken om det fanns någon fördel med att ha detta upplägg osv, typ om man käkar allt efter träning och om man går hungrig resten av dagen :)

Eddie Vedder
2012-09-23, 18:25
Nja finns ju en del väldigt skumma upplägg, men jag anser att enbart äta en gång om dagen är ganska konstigt det med.

Mest nyfiken om det fanns någon fördel med att ha detta upplägg osv, typ om man käkar allt efter träning och om man går hungrig resten av dagen :)

Det är periodisk fasta som sagt. Knappast något nytt. Finns ju en maratontråd om det här på Kolo plus en miljon småtrådar. Om "man" går hungrig eller ej är ju individuellt.