handdator

Visa fullständig version : Framåtroterade axlar?


Kevinbadi
2012-09-21, 15:22
Tja, har haft ont i mitten av bröstet ett tag nu, ända gången det gör ont är egentligen när jag böjer mig framåt och plockar upp saker. Däremot om jag värmer upp i övningar så känns det inget.

Det knäcker till i bröstet om jag drar upp och bak hållningen, och det spänner till bra i axlar/rygg.

Me and my budd kom fram till att det kan vara att jag kör 100% halva flies, (sista halvan), på bröstdagarna.

Träna rygg/baksida axlar / trapz mer kan jag inte eftersom de är redan en bit framför resten av kroppen.

Vad tror ni? Ska jag försöka rätta till hållningen och lira mer hela flies och andra övningar? Böjar bli lite extremt när jag måste rulla ur sängen och sätta mig upp utan att ta i ngt med bröstet, eftersom jag har tippat tbx ner i sängnen ett antal ggr för att jag har haft så ont.

(Tänker inte vila eftersom det går bra på träningarna, det är bara när jag är ouppvärmed det smäller på rejält. Tänker inte gå till en bro som säger åt mig att vila heller)

Opher
2012-09-21, 15:26
Strecha bröstmusklerna. I synnerhet den lilla bröstmuskeln (Pectoralis minor).

Du kan göra sk. wall slides och hela tiden tänka på din hållning. Träna upp dina bakre axelmuskler kan också vara en god idé. Omvända peckdecks till exempel, om vi nu pratar om isolationsövning. Annars är all sorts roddar bra där du rör på dina skuldror.

Kevinbadi
2012-09-21, 15:40
Strecha bröstmusklerna. I synnerhet den lilla bröstmuskeln (Pectoralis minor).

Du kan göra sk. wall slides och hela tiden tänka på din hållning. Träna upp dina bakre axelmuskler kan också vara en god idé. Omvända peckdecks till exempel, om vi nu pratar om isolationsövning. Annars är all sorts roddar bra där du rör på dina skuldror.

Ok tack för tipsen! Fetmarkerade är mina starka muskelgrupper, ryggen kissar på resten och bakre axlarna är mil framför främre. Ska dock börja stretcha mycket, speciellt när jag har pump i bröstet.