handdator

Visa fullständig version : Träningsprogram


kallevallenberg
2012-09-20, 19:27
Tjenare alla där ute.
Jag är en 17 årig kille som vill gå ner i vikt.
Jag är cirka 179cm lång och väger i dagsläget 81kg. Det mesta är fett då jag inte har speciellt mycket muskler.

Jag har spelat hockey sen jag var 6år men slutade med det för cirka 2 år sen och då har jag inte tränat någonting. Under tiden som jag spelade hockey så har jag fått en otrolig hockeyröv som jag skäms otroligt mycket över och jag är väldigt obekväm med det.

Jag skulle vilja träna bort allt fett jag har på kroppen så som mage,lår och framförallt min hockeyröv.

Men jag har ett problem, jag blir otroligt sockersugen hela tiden och jag vet inte vad jag ska göra åt det då jag bara går och småäter hela tiden.
Jag är allergisk mot många frukter och tycker inte om grönsaker vidare värst mycket, men det är något som jag vill tycka om men liksom bara inte kan.

Jag har försökt att börja träna men känner mig inte tillräckligt motiverad till att gå ut och ta en löprunda tex då jag känner att det för stunden är skönare att sitta inne och spela. Men i det stora loppet så är jag endast inställd på att vilja träna, och det är jag inställd på till 110% nu för att nå upp till mitt mål.


Så jag skulle vilja att någon skulle kunna hjälpa mig med ett bra vecko träningsprogram för att kunna få bort allt fett på kroppen samt min hockeyröv.
(Ge mig alla tips som jag kan få, liksom hur jag ska hålla det här uppe utanför träningen (Kost,vila,stretching osv.))

MVH Karl

Trebuchent
2012-09-20, 19:43
Ett tips som kan ersätta småätande tycker jag är morötter. Det innehåller iof en del kcal men är bra för att få bort sötsuget tycker jag.
När det gäller träning så är det nog bara att bestämma sig och bara köra på. Om ditt mål är att gå ner i vikt så skulle du ju kunna kombinera styrketräning med lite cardio nån eller några dagar i veckan. Eller ta en rask promenad är också ett bra tips då det är bra för fettförbränningen.
Men börja käka nyttigare och lite mindre samt kom igång o träna så lär fettet rinna av dig rätt så fort.
Som du säkert vet så kan man inte punktförbränna bort fett utan det gäller att ligga på kaloriunderskott och på så sätt bränna bort fett från hela kroppen. Vart fettet kommer försvinna först varierar från person till person men tillslut så kommer det fettet du vill bli av med försvinna i stort sett oavsett var det sitter, det gäller bara att komma ner till rätt bf% så fixar sig nästan allt :)