handdator

Visa fullständig version : Alt 1 eller alt 2? Struktur.


Thornblom
2012-09-20, 18:12
Nu är det dags för viktuppgång och har köpt mig några kilon gainer, då jag tycker det är en enkel källa till de extra kalorierna.
I övrigt kör jag på EAA.
Vilket alternativ tror ni fungerar bäst? Det kanske inte är någon som helst skillnad när det kommer till återhämtning och uppbyggnad?

Alt 1:

Träna direkt efter jobbet; Eaa innan och efter passet.
Åker hem, lagar mat, käkar och tar sedan en gainer någon timme efter middagen. Sover.

Alt 2:

Åker hem och käkar efter jobbet. Tränar nån timme efteråt, med EAA innan och gainer efter. Kanske lite nötter och sen sova.


Klarar inte av att dricka gainern efter passet om jag ska hem och käka sen, får inte i mig så mycket mat då.

Vad tror ni?

exevision
2012-09-20, 19:00
Beror ju på hur du ätit på jobbet och hur jobbigt ditt jobb är.

Mouline
2012-09-20, 19:06
alt 1.

Thornblom
2012-09-20, 19:10
Jag äter bra på jobet, ordentlig matlåda, någon liter mjölk, samt rätt stora mängder av jordnöts/russin mix nu vid bulk.
Jobbet är endast påfrestande för psyket ;)

Zizou
2012-09-20, 19:32
Hade slopat EAAn innan passen och bara tagit efter och kört alt 1.

Rabiat
2012-09-20, 20:10
Hade slopat EAAn innan passen och bara tagit efter och kört alt 1.

Men protein är väl bra att få i sig före passet av någon anledning? Jag har för mig Grub sa något om det...

Zizou
2012-09-21, 06:45
Men protein är väl bra att få i sig före passet av någon anledning? Jag har för mig Grub sa något om det...

Tränar du fastande (inte ätit på 8+ timmar kanske) så kan det vara bra att inta aminosyror/protein innan. Har han redan ätit innan finns det ingen som helst anledning att ta EAA innan passet. Ger ingen bättre effekt. Bara bevisad effekt efteråt.
Och om du läser hans tidigare post så har han ätit innan, på jobbet.

Jag äter bra på jobet, ordentlig matlåda, någon liter mjölk, samt rätt stora mängder av jordnöts/russin mix nu vid bulk.
Jobbet är endast påfrestande för psyket ;)

Men det där i magen har han gott om aminosyror i blodet. Finns alltså ingen anledning att ta EAA innan.

WHITEFOLKS
2012-09-21, 13:05
Hur mycket kalorier får du i dig från dina gainer på hur mycket vätska?

Så som du tar den så skulle jag nog rekommendera dig att dricka fullfet mjölk istf gainer.

Thornblom
2012-09-21, 16:33
Hur mycket kalorier får du i dig från dina gainer på hur mycket vätska?

Så som du tar den så skulle jag nog rekommendera dig att dricka fullfet mjölk istf gainer.

Jag dricker nästan 2 liter röd mjölk / dag redan. Så ännu mer mjölk blir jobbigt för magen. Därför dricker jag gainer med vatten, ca 450kcal.

WHITEFOLKS
2012-09-21, 17:05
Ok så det blir 1650kcal bara det.

Då undrar man hur mycket kcal du försöker få i dig då du får i dig minst 2 måltider till + russin/jordnötsmix. 4000kcal?

Thornblom
2012-09-22, 00:54
Försöker få i mig 3800kcal.
Tänkte dra på mig 5kg i alla fall, på kanske 2 månader.
Det är väl inte för grisigt? Har en fettprocent runt 11-12 nu.

vicarious
2012-09-22, 01:00
Försöker få i mig 3800kcal.
Tänkte dra på mig 5kg i alla fall, på kanske 2 månader.
Det är väl inte för grisigt? Har en fettprocent runt 11-12 nu.

Beror väl på hur fet man är villig att bli, på hur kort/lång tid. Man får ju bestämma själv hur fet man tycker det är värt att bli. Jag hade nog kanske tagit det lite långsammare.