handdator

Visa fullständig version : Hungrig Utsvulten,,,


buckla
2012-09-20, 17:30
,,nästan hela tiden & jämt. Någon annan med en ohygglig aptit? Jag äter vart 3dje timma, riktigt otroligt hungrig! Lagade måltider & mellanmål i en allt stridare ström *gah!* Jag älskar mat men nu börjar min kära fru undra lite över min glupande aptit.

1684_
2012-09-20, 17:32
äter du väldigt lite, fettsnålt, kalorisnålt blabla... eller? eller e du otroligt aktiv emellan måltiderna?

Latissimus Dorsi
2012-09-20, 17:34
Så kände jag mig under bulk ett tag, ständigt hungrig. Goa grejer.

buckla
2012-09-20, 17:35
äter du väldigt lite, fettsnålt, kalorisnålt blabla... eller? eller e du otroligt aktiv emellan måltiderna?

Jag äter stora måltider som är fettsnåla, lite kolhydrater men mycket protein. Ja är inte särkilt aktiv mellan mina måltider.

buckla
2012-09-20, 17:39
Så kände jag mig under bulk ett tag, ständigt hungrig. Goa grejer.

Hehe ok, kanske bara o vänja sej då :-)

Ronn
2012-09-20, 17:48
Jag äter stora måltider som är fettsnåla, lite kolhydrater men mycket protein. Ja är inte särkilt aktiv mellan mina måltider.

Kanske äter för lite fett?

Past0rn
2012-09-20, 17:49
Jag äter stora måltider som är fettsnåla, lite kolhydrater men mycket protein. Ja är inte särkilt aktiv mellan mina måltider.

Svårt att komma upp i tillräckligt med energi med kombon lite fett lite kolhydrater. Ät mer fett??

buckla
2012-09-20, 17:50
Kanske äter för lite fett?

Skulle lite raps eller olivolja styra upp detta?

buckla
2012-09-20, 17:55
Svårt att komma upp i tillräckligt med energi med kombon lite fett lite kolhydrater. Ät mer fett??
Ja får prova detta.

Beelz
2012-09-20, 18:20
Mer kolhydrater, jag får aldrig samma "tillfredsställelse" av en måltid utan eller med lite kolhydrater

buckla
2012-09-20, 18:33
Mer kolhydrater, jag får aldrig samma "tillfredsställelse" av en måltid utan eller med lite kolhydrater

Ska stuva om i min diet, tack alla för tipsen.

1684_
2012-09-20, 18:42
avokado, nötter, inga light produkter så...

buckla
2012-09-20, 18:48
avokado, nötter, inga light produkter så...

Ok toppen, tackar tackar.

Old Nick
2012-09-20, 19:10
Jag säger som de andra. Mer fett. Kolhydrater ger mer bukfylla och mättar bra för tillfället, men för långsiktig mättnad funkar fett bäst. Åtminstone för mig.

Testa att äta en riktigt fet måltid och se vad som händer. En stadig köttbit med massor av bea och en macka med tjockt med smör och massor med ost. Blir du lika for hungrig igen kanske det inte är fett du behöver.

Men för att det experimentet skall fungera måste du äta måltiden vid samma tid som du skulle ha ätit en av dina vanliga måltider. Om du får för dig att en fettbomb är alldeles för kaloririk och svälter dig en hel dag innan du törs äta den lär den inte mätta speciellt länge.

Ristretto
2012-09-20, 19:21
Hur många kalorier äter du under en dag?

Bjern
2012-09-20, 19:24
Ok toppen, tackar tackar.

Ät mer fibrer som broccoli och blomkål osv.

Som tidigare påpekat, äter/dricker du sötningsmedel kan man få en ökad aptit, men det är högst personligen. Troligen så blir du mer mätt (läs bukfylld) av 1L light-läsk, än vad du blir hungrig.

Pepz
2012-09-20, 19:25
,,nästan hela tiden & jämt. Någon annan med en ohygglig aptit? Jag äter vart 3dje timma, riktigt otroligt hungrig! Lagade måltider & mellanmål i en allt stridare ström *gah!* Jag älskar mat men nu börjar min kära fru undra lite över min glupande aptit.

testa om det blir bättre av att äta dubbelt så mycket när du väl äter.

småätande/mellanmål triggar min hunger iaf

buckla
2012-09-20, 19:39
Jag säger som de andra. Mer fett. Kolhydrater ger mer bukfylla och mättar bra för tillfället, men för långsiktig mättnad funkar fett bäst. Åtminstone för mig.

Testa att äta en riktigt fet måltid och se vad som händer. En stadig köttbit med massor av bea och en macka med tjockt med smör och massor med ost. Blir du lika for hungrig igen kanske det inte är fett du behöver.
Jepp, ska prova.


Men för att det experimentet skall fungera måste du äta måltiden vid samma tid som du skulle ha ätit en av dina vanliga måltider. Om du får för dig att en fettbomb är alldeles för kaloririk och svälter dig en hel dag innan du törs äta den lär den inte mätta speciellt länge.

Ok.

Hur många kalorier äter du under en dag?

Vet ej, jag har aldrig räknat.

Ät mer fibrer som broccoli och blomkål osv.

Jag ska prova detta me.

Som tidigare påpekat, äter/dricker du sötningsmedel kan man få en ökad aptit, men det är högst personligen. Troligen så blir du mer mätt (läs bukfylld) av 1L light-läsk, än vad du blir hungrig.

Dricker inte läskeblask :-)

testa om det blir bättre av att äta dubbelt så mycket när du väl äter.

Ja detta kan ju va värt att testa.

småätande/mellanmål triggar min hunger iaf

Försöker undvika småätande.

Tacka alla ännu en gång.

Old Nick
2012-09-20, 19:51
Ok, nu ser jag att du tydligen äter både fettsnålt och kolhydratfattigt. Läste bara fettsnålt förra gången.

Då blir det ju bara protein kvar. Och hur i hela fridens namn täcker man energiintaget med bara protein? Du måste ju äta oerhört kalorifattigt. Hur ser en vanlig måltid ut?

buckla
2012-09-20, 20:04
Ok, nu ser jag att du tydligen äter både fettsnålt och kolhydratfattigt. Läste bara fettsnålt förra gången.

Då blir det ju bara protein kvar. Och hur i hela fridens namn täcker man energiintaget med bara protein? Du måste ju äta oerhört kalorifattigt. Hur ser en vanlig måltid ut?

Frukost 2-3 dl havregryn med 2-3 dl lättmjölk 2-3 ägg.
Luch kan vara 2st kycklingfile rejält med kokta & råa grönsaker.
Middagen inehåller mer kolisar ris pasta potatis med kött, fisk eller fågel & grönsaker.

2-3 mellanmål brukar bestå 3-400 gram keso eller kvar ibland tar jag 20 gr vassle med vatten i stället
Kvällsmat samma som mellanmål + 2-3 dl havregryn. Lite frukt då & då.

Ronn
2012-09-20, 20:33
Väldigt fettfattig kost, förmodligen därför du känner en sån hunger. :)

Kolhydrater kan ge bra bukfyllnad men den där riktiga hungern brukar komma om man äter för lite fett, iallafall enligt min erfarenhet.

buckla
2012-09-20, 20:33
Frukost 2-3 dl havregryn med 2-3 dl lättmjölk 2-3 ägg.
Luch kan vara 2st kycklingfile rejält med kokta & råa grönsaker.
Middagen inehåller mer kolisar ris pasta potatis med kött, fisk eller fågel & grönsaker.

2-3 mellanmål brukar bestå 3-400 gram keso eller kvar ibland tar jag 20 gr vassle med vatten i stället
Kvällsmat samma som mellanmål + 2-3 dl havregryn. Lite frukt då & då.

4-6 kokta ägg eller som omelett varje dag me!

buckla
2012-09-20, 20:37
Väldigt fettfattig kost, förmodligen därför du känner en sån hunger. :)

Kolhydrater kan ge bra bukfyllnad men den där riktiga hungern brukar komma om man äter för lite fett, iallafall enligt min erfarenhet.

Jag ska öka fett & kolisar, nu går jag omkring & känner mej utsvulten mesta av min vakna tid *drool*

Pretorian
2012-09-21, 06:51
Tycker inte det där lät som så mycket mat. Ät mer om du inte blir mätt. Vad är problemet?

buckla
2012-09-21, 06:55
Tycker inte det där lät som så mycket mat. Ät mer om du inte blir mätt. Vad är problemet?

Lägger på mat så jag blir mätt, men är hungrig snart igen.

christofer79
2012-09-22, 08:13
Lägger på mat så jag blir mätt, men är hungrig snart igen.

Äter du mediciner? Om du svarar ja: I så fall är det bara du själv som kan styra över dig själv, att stå emot frestelser om du inte vill bli fet. Om du inte tar medicin är min rek. att öka kaloriintaget så att du ligger på lite kaloriöverskott, men ökar aktivitetsnivån istället. Protein mättar bra, ta heldre kvarg istället för proteinpulver mättar bättre, ät var 3:e timma.

Pretorian
2012-09-22, 21:30
Lägger på mat så jag blir mätt, men är hungrig snart igen.

Du äter för lite. Doh!
Ät mer. *facepalm*

buckla
2012-09-22, 22:51
Äter du mediciner? Om du svarar ja: I så fall är det bara du själv som kan styra över dig själv, att stå emot frestelser om du inte vill bli fet. Om du inte tar medicin är min rek. att öka kaloriintaget så att du ligger på lite kaloriöverskott, men ökar aktivitetsnivån istället. Protein mättar bra, ta heldre kvarg istället för proteinpulver mättar bättre, ät var 3:e timma.

Nej inga medeciner, jo jag har ökat & ändrat i min diet.