handdator

Visa fullständig version : Ökning av Bicep/tricep Muskelmassa.


Donkenkropp
2012-09-20, 17:23
Har under mina 6 månader av gymmande tyckt att mina armar inte växt något märkvärdigt, Tränar dom helt okey hårt, tills failure varje set, Men skiten känns inte som den växer.

Finns det något speciellt chema jag kan göra för att träna dom bättre och få dom att växa mer? då allting är helt OK stort på min kropp utom armarna ... riktigt risiga gener för armar dock, får in 3 fingrar mellan bicep och armbågs led.

Krogbyggaren
2012-09-20, 17:25
Har under mina 6 månader av gymmande tyckt att mina armar inte växt något märkvärdigt, Tränar dom helt okey hårt, tills failure varje set, Men skiten känns inte som den växer.

Finns det något speciellt chema jag kan göra för att träna dom bättre och få dom att växa mer? då allting är helt OK stort på min kropp utom armarna ... riktigt risiga gener för armar dock, får in 3 fingrar mellan bicep och armbågs led.


Där kan du ha svaret. Ibland är mer mindre och mindre mer.

DSBM
2012-09-20, 17:29
Hur ser ditt schema ut idag?
Vilka övningar?
Blir du starkare i armövningarna eller står du stilla?

Att du får in 3 fingrar mellan biceps och armbågsled borde inte vara en indikation på dåliga gener, var har du fått det ifrån?

Latissimus Dorsi
2012-09-20, 17:35
Ehrling Wahlgrens armprogram.

Fishtank
2012-09-20, 17:56
Käkar du nog?
Annars pröva att inte köra till failure varje gång.
Fuskar du mycket?

Donkenkropp
2012-09-20, 18:01
Tar min träning extremt seriöst, Äter extremt mycket för min vikt, Tills jag mår illa i princip varje måltid.

Kör varje set som det sista, Fuskar(vad menar du) kör oftast strikta reps, Tills jagt verkligen inte klarar mer.

är f.ö 17 år, väger runt 80 kilo hyffsat lean, 12Bf(kanske?)

Donkenkropp
2012-09-20, 18:04
DSBM

http://www.youtube.com/watch?v=Karl-gS11vA

ariak
2012-09-20, 18:05
Tar min träning extremt seriöst, Äter extremt mycket för min vikt, Tills jag mår illa i princip varje måltid.

Kör varje set som det sista, Fuskar(vad menar du) kör oftast strikta reps, Tills jagt verkligen inte klarar mer.

är f.ö 17 år, väger runt 80 kilo hyffsat lean, 12Bf(kanske?)

att du äter tills du mår illa betyder inte att du fyller behoven. alla har olika aptit.

OnMyWay
2012-09-20, 18:06
Ehrling Wahlgrens armprogram.


Efter 6 månaders gymträning? :)

Latissimus Dorsi
2012-09-20, 18:10
Efter 6 månaders gymträning? :)

Körde jag efter typ 4-5 månader, tyckte personligen att det var då något faktiskt hände på 1-2 månader. Kan ha inbillat mig dock.

Gober
2012-09-20, 18:37
Ehrling Wahlgrens armprogram.

Det var värst vad du tjatar om det upplägget, har du testat det själv och i så fall länge nog för att kunna utvärdera det?

edit, nej det har du nog inte.

Fishtank
2012-09-20, 18:48
Det var värst vad du tjatar om det upplägget, har du testat det själv och i så fall länge nog för att kunna utvärdera det?

edit, nej det har du nog inte.

LD's inlägg ska du nog ta med en nypa salt Gober. cofffee

Tar min träning extremt seriöst, Äter extremt mycket för min vikt, Tills jag mår illa i princip varje måltid.

Kör varje set som det sista, Fuskar(vad menar du) kör oftast strikta reps, Tills jagt verkligen inte klarar mer.

är f.ö 17 år, väger runt 80 kilo hyffsat lean, 12Bf(kanske?)

Börja räkna kalorier, om du redan gör det så snälla skriv hur många kcal det blir per dag.
Hur mycket har du gått upp sen du började träna?

Gober
2012-09-20, 18:52
Och för att tillföra något till tråden. Du kan inte säga att du har kassa gener för armträning efter 6mån träning. Det är ju ingeting. Mina tips

1. Ät ordentligt, rör inte vågen sig sakta upp så ät mer.
2. välj en övning för biceps, tex vanliga stångcurls och en eller två övningar för triceps, tex frenchpress eller tricepsextensions och komplettera med pushdowns.

Försök öka vikterna lite varje pass och utvärdera efter någon månad.

Donkenkropp
2012-09-20, 19:06
Har väll gått upp en 10 kilo sen 6 månader tillbaka, Skulle tippa på en 4-5k Kca'l per dag, har börjat äta mycket den senaste månaden, tar shaker för att öka överskottet ochså.
Mina underarmar är dock en annan historia då det känns som dom är större än överarmarna,

Armar i mitt tycke är dock inget jag tänkt på så mycket då jag jag har en kärlek till att träna ben-bröst-rygg.

aldrig följt ett chema heller, Så om ni har något bra för nybörjar så skulle det uppskattas.

Lite info, Var sjuk så tappade välldigt mycket styrka under den tiden dock. det jag kör på nu är.

Bänk 60x10x3, Ökar snabbt upp till 75x5 jag körde på.

benböj-100x12(halv riktiga?) 60-70 ända ner i skräddar ställning(vet itne hur jag ska förklara, men när man sitter ner)

Marklyft, Precis börjat med det efter en skada i axeln, 80x10x3.

Fyllot
2012-09-20, 19:55
Kasst schema? Kasst utförande? Vägen till stora armar är många

lillgrabben1
2012-09-20, 20:45
In på gymmet och slakta sönder dom i 45-60 min och fyll dom med så mycket blod som möjligt. Kör tunga femmor,högreppare,superset,dropset. Kör dom övningar du tycker är roliga/känner bra muskelkontakt i. Kör igenom dom 2-3 gånger i veckan, varje pass behöver ju dock inte vara ett renodlat armpass utan du kan ju avsluta t.ex. biceps efter ditt ryggpass, 3-5 set bara för att få blod i dom.

Såhär kör jag och det har funkat för mig. Om det funkar för DIG vet jag inte. Testa dig fram! :)

Latissimus Dorsi
2012-09-20, 20:49
Det var värst vad du tjatar om det upplägget, har du testat det själv och i så fall länge nog för att kunna utvärdera det?

edit, nej det har du nog inte.

Har jag faktiskt. Dock bara en och en halv månad kom till del 2 av programmet. Ska jag vara ärlig tror jag inte det spelade roll att jag faktiskt tränade enligt det programmet, kunde antagligen fått samma resultat av lågvolym med tung vikt. Men fortfarande ett schysst program.