handdator

Visa fullständig version : Är det bra att kråla vid deff?


fredrik89
2012-09-20, 16:37
Hej!

Jag var iväg och körde lite simning idag genom att kråla 20längder efter jag var klar kom frågan i huvudet om det verkligen var bra att simma eller inte vid deff?

En del säger att simning är tottalt världelöst och att det förstör musklerna osv men min styvmor som har varit elit simmerska säger att det inte alls är sant hur är det igentligen? :/

Birkharju
2012-09-20, 16:38
En utmärkt konditionsform. Kör på med det!

Sniggel
2012-09-20, 18:12
Fjärilssim är bättre...

Om du ställer såna frågor efter en tur till badhuset kanske du ska fundera på vad det är som gör dig lycklig i livet.

fredrik89
2012-09-20, 20:30
Jo men det jag undrar över är om simmning bryter ner musklerna eller något för vad jag sett så har inte simmare några synliga muskler utan långa eller vad det heter medans folk som gymmar och bygger har stora som syns och det jag vill göra efter min deff är ju att bygga synliga.

Är inte så insatt i ämnet men det är vad jag sett.

Bjern
2012-09-20, 20:32
Va? Har du kollat på simmare överhuvudtaget? Måste ju säga att dom har ovanligt mycket muskelmassa för att hålla på med en uthållighetsidrott. Speciellt på ryggen.

fredrik89
2012-09-20, 20:51
Va? Har du kollat på simmare överhuvudtaget? Måste ju säga att dom har ovanligt mycket muskelmassa för att hålla på med en uthållighetsidrott. Speciellt på ryggen.

Klart jag sett på simmare men endast kvinliga och aldrig manliga.
Men tror jag kan konstatera att simning är bra shit nu efter svaren :)

whalle
2012-09-20, 21:06
Simningen bryter ju inte ner muskler men den är ju inte heller positiv i muskelbyggarsyfte.
Men man ska inte jämföra med elitsimmare, det är skillnad på att köra 20 längder lite då och då och ligga och pressa sig i 5000 åtta gånger i veckan och sedan köra gym utöver det.
Visst är vi simmare ganska grova men det är inget som sker på en kvart, själv har jag gymmat i 7-8 år och skulle varit bra mycket grövre om jag inte simmat. Har sett många ickesimmare sprungit förbi mig i massa på bara ett par år.

fredrik89
2012-09-20, 21:10
Simningen bryter ju inte ner muskler men den är ju inte heller positiv i muskelbyggarsyfte.
Men man ska inte jämföra med elitsimmare, det är skillnad på att köra 20 längder lite då och då och ligga och pressa sig i 5000 åtta gånger i veckan och sedan köra gym utöver det.
Visst är vi simmare ganska grova men det är inget som sker på en kvart, själv har jag gymmat i 7-8 år och skulle varit bra mycket grövre om jag inte simmat. Har sett många ickesimmare sprungit förbi mig i massa på bara ett par år.

Där fick jag svar på tal är precis det här jag menar. :)

Sniggel
2012-09-21, 09:19
Om man nu ska dra slutsatser från sporter ang hur pass lätt det bygger muskler så ska man ju såklart jämföra eliten med varandra. Elitsimmare med elitbyggare. I förhållande till elitbyggare är elitsimmare små skrangliga stackare.

Förstår inte hur man kan resonera som så att "Sport X bygger bra med muskler, kolla bara på den här guldmedaljören." Det finns alltså en chans att få en lika snygg kropp om man sysslar med Sport X och är 1 på miljonen? Bra odds! :Virro

aldoschadewitz
2012-09-22, 07:24
Om man nu ska dra slutsatser från sporter ang hur pass lätt det bygger muskler så ska man ju såklart jämföra eliten med varandra. Elitsimmare med elitbyggare. I förhållande till elitbyggare är elitsimmare små skrangliga stackare.

Förstår inte hur man kan resonera som så att "Sport X bygger bra med muskler, kolla bara på den här guldmedaljören." Det finns alltså en chans att få en lika snygg kropp om man sysslar med Sport X och är 1 på miljonen? Bra odds! :Virro

jag tror inte att att jemföra eliten i olika sporter mot varandra (BB är inte en sport?) då vissa sporter bygger muskler och vissa bygger inte men det är bra att ha muskler.. t.ex 100löpare tror jag aldrig skulle ha sätt ut så utan gymträning utöver löpning. samma med amerikansk fotbollsspelare. jag spelar själv och blir aldrig slut i musklerna efter träning eller match (bara kondition).. trots det är NFL spelarna sjukt stora och starka då detta hjälper en i sporten. Men dem musklerna är byggda i gym

Spartansk
2012-09-22, 07:26
Klart jag sett på simmare men endast kvinliga och aldrig manliga.

Kolla på några manliga. :)

Fishtank
2012-09-22, 10:35
Simningen bryter ju inte ner muskler men den är ju inte heller positiv i muskelbyggarsyfte.
Men man ska inte jämföra med elitsimmare, det är skillnad på att köra 20 längder lite då och då och ligga och pressa sig i 5000 åtta gånger i veckan och sedan köra gym utöver det.
Visst är vi simmare ganska grova men det är inget som sker på en kvart, själv har jag gymmat i 7-8 år och skulle varit bra mycket grövre om jag inte simmat. Har sett många ickesimmare sprungit förbi mig i massa på bara ett par år.

Hmm.
Min syster simmade något år och hon fick helt okej lats och axlar för att aldrig ha lyft en vikt.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

whalle
2012-09-23, 20:16
Hmm.
Min syster simmade något år och hon fick helt okej lats och axlar för att aldrig ha lyft en vikt.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Helt okej lats och axlar jämfört med någon som enbart lyfter vikter under samma period?