handdator

Visa fullständig version : Jag är vegetarian - vilket pulver ska jag välja?


abok lao
2012-09-20, 14:04
Tjena,

Jag är en vegetarian som käkar balanserat med mycket quorn, tillagade grönsaker och mycket fullkornsprodukter.

Jag undrar dels om jag rent allmänt skulle kunna få tips på bra kosttillskott så att man inte köper skräp, och även om jag kommer att behöva välja tillskott med min kost i åtanke, eller om jag kan köra på samma sak som vanliga köttätare?

Tack på förhand.

bigjepp
2012-09-20, 14:08
Tjena,

Jag är en vegetarian som käkar balanserat med mycket quorn, tillagade grönsaker och mycket fullkornsprodukter.

Jag undrar dels om jag rent allmänt skulle kunna få tips på bra kosttillskott så att man inte köper skräp, och även om jag kommer att behöva välja tillskott med min kost i åtanke, eller om jag kan köra på samma sak som vanliga köttätare?

Tack på förhand.

du missar många maträtter som innehåller mycket protein, så köp ett protein pulver som är gott. har du svårt att få i dig tillräckligt med kalorier så är gainer ett bra tillskott.

abok lao
2012-09-20, 14:10
Skiljer sig kvaliteten från märke till märke, eller kan man i princip gå in i vilken träningsbutik som helst och be om rådgivning?

bigjepp
2012-09-20, 14:23
Skiljer sig kvaliteten från märke till märke, eller kan man i princip gå in i vilken träningsbutik som helst och be om rådgivning?

vassle protein är alltid vassle. det som skiljer är smaken.

Pepz
2012-09-20, 14:45
vassle protein är alltid vassle. det som skiljer är smaken.

och priset.

pröjsa inte mer än 160kr/kg för vassle.

Morty
2012-09-20, 14:47
Tjena,

Jag är en vegetarian som käkar balanserat med mycket quorn, tillagade grönsaker och mycket fullkornsprodukter.

Jag undrar dels om jag rent allmänt skulle kunna få tips på bra kosttillskott så att man inte köper skräp, och även om jag kommer att behöva välja tillskott med min kost i åtanke, eller om jag kan köra på samma sak som vanliga köttätare?

Tack på förhand.

Vad är du ute efter? Ett vegetabiliskt proteinpulver? Vitaminer, mineraler?

Jag är också vegetarian. Jag tar zink, magnesium, järn (oftast bara efter bloddonationer men ibland annars också) och vitamin D.

Proteinpulver kör jag oftast på Soy Pro men jag har kolos vasslepulver också.

NNIF
2012-09-21, 07:15
Eaa

Albin Eriksson
2012-09-21, 07:30
Handlar det bara om Vegetarian och inte Vegan, ja då kan du i princip välja vilket proteinpulver som helst. Det finns bara ett fåtal på marknaden som är baserade på kött, de allra flesta är baserade på vassle (restprodukt inom mejeriindustrin).
Så äter du mejerivaror så proteinpulver inga problem...

raddum
2012-09-21, 11:44
Jag älskar vassle, oftast gott och prisvärt.Är du inte vegan så kör på det imo

WHITEFOLKS
2012-09-21, 13:00
Om du äter mjölkprodukter så vassle.

Annars skulle jag rekommendera sojaprotein och eaa.

Spartansk
2012-09-21, 13:03
Om du äter mjölkprodukter så vassle.

Annars skulle jag rekommendera sojaprotein och eaa.

Vad är eaa gjort på? Just curious...

WHITEFOLKS
2012-09-21, 13:06
Vad är eaa gjort på? Just curious...

Är väl syntetiskt eller framställt via bakterier på något vänster skulle jag gissa.

Hobbes
2012-09-24, 09:11
Tjena,

Jag är en vegetarian som käkar balanserat med mycket quorn, tillagade grönsaker och mycket fullkornsprodukter.

Jag undrar dels om jag rent allmänt skulle kunna få tips på bra kosttillskott så att man inte köper skräp, och även om jag kommer att behöva välja tillskott med min kost i åtanke, eller om jag kan köra på samma sak som vanliga köttätare?

Tack på förhand.

Vet inte om detta märke säljs i Sverige/EU men jag har provat det och det är riktigt bra (Är själv inte vegan men nyfiken) Brendan Brazier VEGA, han är triatlet och har tagit fram en produktlinje som är helt veganbaserad. Försök hitta Brendan Braziers bok, den kommer att hjälpa dig förstå vad du behöver i din träning.

Googla, VEGA supplements och du lär få en hel del information. Förstår inte varför denna produkt inte finns i Sverige ännu, stor som tusan här i Canada.

z_bumbi
2012-09-24, 09:20
Förstår inte varför denna produkt inte finns i Sverige ännu, stor som tusan här i Canada.

Överhypade saker slår olika i olika länder?

Hobbes
2012-09-24, 09:58
Överhypade saker slår olika i olika länder?

Eller efterfrågan:D

Juxta
2012-09-24, 14:59
Har också hört MYCKET gott om VEGA utomlands. Är lite sugen på en beställning nu när du också snackar om det Hobbes...

Hobbes
2012-09-24, 19:16
Har också hört MYCKET gott om VEGA utomlands. Är lite sugen på en beställning nu när du också snackar om det Hobbes...

De håller bra priser här och säljs lite överallt, GNC till Superstores. Jag har provat en hel del av deras produkter mest för att jag är så sjukt nyfiken. Smaken är lite sådär på proteinpulvret och måltidsersättningen. Å andra sidan lockar de då de inte innehåller några tillsatser. Deras PWO fungerade riktigt bra i samband med MTB pass naturliga stim.

Hör av mig om jag är påväg hemmåt kan ta med mig prov och skicka upp till dig om du är nyfiken.

Finns återförsäljare i UK/Irland nu.

Juxta
2012-09-25, 08:23
De håller bra priser här och säljs lite överallt, GNC till Superstores. Jag har provat en hel del av deras produkter mest för att jag är så sjukt nyfiken. Smaken är lite sådär på proteinpulvret och måltidsersättningen. Å andra sidan lockar de då de inte innehåller några tillsatser. Deras PWO fungerade riktigt bra i samband med MTB pass naturliga stim.

Hör av mig om jag är påväg hemmåt kan ta med mig prov och skicka upp till dig om du är nyfiken.

Finns återförsäljare i UK/Irland nu.

Ohhh! Svarar på ditt PM.