handdator

Visa fullständig version : Tråden för kläder som får dig att se mer rippad ut!


Doolie
2012-09-20, 13:59
Vet inte om ni någonsin upplevt detta men enligt mitt tycke finns det kläder som gör så att folk stannar upp. Sådana som liksom kramar sig om kroppen utan att se ut som de är små eller så. Precis som tjejer som har perfekt åtsittande tights så har män kläder som framhäver bröstmuskler, abs, armar och mer.

Tänkte att detta fenomen förtjänar en tråd där vi länkar olika kläder som får en att se mer rippad/biffigare ut, gärna en motivering till det :)

Mina bidrag

1: http://nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-m%C3%A4n/kl%C3%A4der/t-shirts/jack-jones-633/coin-tee-633641-32/

Får verkligen att bröstmusklerna att visas, konturerna blir väldigt synliga och de ligger på ett sätt så att ens biceps ser enorma ut.

2: http://nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-m%C3%A4n/kl%C3%A4der/t-shirts/jack-jones-633/bridge-tee-s-s-633532-30/

Denna liksom kramar sig om magen och bröstet och gör så att man nästan kan gissa hur killen i den ser ut utan tröja.

Kom med egna exempel men inte sånt som "köp bara en XXS om du är medium" det är inte det jag syftar på.:)

Jazen
2012-09-20, 14:16
första bidraget va ok, men andra är sådär.
Är du lite kralligare än han på bilden så kommer du se ut som en riktig spännis, det kommer bara se fööör obvious ut

Doolie
2012-09-20, 14:24
Hur menar du fööör obvious? Alltså att man ville att musklerna skulle synnas? Mjo kanske, jag tror inte folk tänker så, jag tror att de snarare lägger märke till att du ser biff ut. Jag menar kolla på typ Chris Jones, alla klädder sitter ju så hans tröjärm liksom kramar bicepsen, men tror att folk snarare ser hur rippad han är jämfört med hur hårt han försöker se rippad ut :D men jag förstår vad du menar

Gober
2012-09-20, 14:33
Hur menar du fööör obvious? Alltså att man ville att musklerna skulle synnas? Mjo kanske, jag tror inte folk tänker så, jag tror att de snarare lägger märke till att du ser biff ut. Jag menar kolla på typ Chris Jones, alla klädder sitter ju så hans tröjärm liksom kramar bicepsen, men tror att folk snarare ser hur rippad han är jämfört med hur hårt han försöker se rippad ut :D men jag förstår vad du menar

Många tjejer hatar när killar med mycket muskler klär sig i riktigt tighta kläder. För tighta skjortor osv. Sambon jobbar i en modebutik och alla tjejer där avskyr den stilen, och samma har jag hört från alla andra tjejer när man diskuterat kläder och mode.

Så om det är tjejer du vill impa på så ska du nog inte lägga så mycket fokus på det (även om det säkert finns en del tjejer som gillar spännbög-stilen)

Men visst kan det vara snyggt med kläder som framhäver en snygg vältränad kropp, men det får absolut inte se ut som kläderna är för små, det ser bara fånigt ut.

eiri
2012-09-20, 14:35
smaken är som baken, bra tråd iaf, är man muskulös så syns de i alla kläder.

awesomooo
2012-09-20, 14:39
Om man ska ha någon av tröjorna du länkade så gäller det att man är rippad. Jag själv skulle aldrig kunna ha någon av dom eftersom då skulle min lilla kagge synas : ) Det är svårt det där med t-shirts, mina brukar oftast sitta rätt lagom runt kroppen men ändå så att ärmarna fylls ut av mina armar.

Rellos_87
2012-09-20, 14:44
Hur menar du fööör obvious? Alltså att man ville att musklerna skulle synnas? Mjo kanske, jag tror inte folk tänker så, jag tror att de snarare lägger märke till att du ser biff ut. Jag menar kolla på typ Chris Jones, alla klädder sitter ju så hans tröjärm liksom kramar bicepsen, men tror att folk snarare ser hur rippad han är jämfört med hur hårt han försöker se rippad ut :D men jag förstår vad du menar

Chris Jones? :confused:

http://detroitgospel.com/images/ChrisJonesTop-400.jpg

blondyz
2012-09-20, 14:55
Abercrombie & Fitch, väldigt sköna kläder! Kan köpas i bra storlek utan att se ut som säckar. Håller mycket god kvalitet.

Hollister, fin passform i rätt storlek. Lite som A&F. Lite annat stuk och vissa modeller sitter mindre bra, grymt överlag dock.

Levis stretchjeans. Räddningen efter benpass. Även direkt efter tvätt sitter de perfekt, man kan röra sig normalt och de sitter tight utan att vara obekvämt. De är väldigt flexibla och ser ut som vanligt jeanstyg.

Skjortor använder jag knappt, även om jag tycker det är snyggt. Hittar inga som sitter bra i rygg och armar/över bröstet utan att vara 2-3 storlekar för stora och ser ganska knasigt ut. Samma gäller kavaj och kostymbrallor. De gånger jag använder kostym känner jag mig tyvärr väldigt uppstoppad. Är övertygad om att det finns att hitta dock, frågan är var. Det finns tillfällen då man faktiskt bör klä sig i kostym, och då gör jag det gärna bekvämt och snyggt.

Längesedan jag handlade på Jack & Jones, men vad jag minns är deras t-shirts faktiskt horribla. Typ gummiband som sitter åt på ett obekvämt sätt, och olidligt tight över bröst/rygg/armar. Känns inte som att ha en bommulströja, mer som riktigt tunn våtdräkt.

Edit: Sen om de får en att se mer rippad ut vet jag inte, de sitter bra helt enkelt.

Fredriiik
2012-09-20, 15:25
Tycker tröjor med rundad urringning funkar bra för att se bredare å bitigare ut. Adrian Hammonds funkar alldeles utmärkt till det ;) + att dem har lite kortare ärmar så man får fram pistolerna mer.

DJJOHANSSON
2012-09-20, 15:36
Adrian hammonds t-shirts i storlek XXL är något som jag har på mig 5 dagar i veckan.

<---- profile pic.


Urringningen + armarna är opti. XXL har jag så man slipper se ut som en liten sprätt i en xxs tröja, det är för obvious och som ovan, tjejerna lägger även märke till det.

Har även fått höra att dom hatar att killar rullar upp ärmarna :@

blondyz
2012-09-20, 15:54
Adrian hammonds t-shirts i storlek XXL är något som jag har på mig 5 dagar i veckan.

<---- profile pic.


Urringningen + armarna är opti. XXL har jag så man slipper se ut som en liten sprätt i en xxs tröja, det är för obvious och som ovan, tjejerna lägger även märke till det.

Har även fått höra att dom hatar att killar rullar upp ärmarna :@

Ja kläder med bra passform får man ofta gå upp någon storlek i. Samma sak med de jag tipsade om, men det finns gott om storlekar och vad som står i spelar ju mindre roll än hur det sitter och ser ut :)

Sir Beef A Lot
2012-09-20, 15:58
DJJohansson
Har du någon bra länk för jag hittar bara mesiga tröjor (i XXL) som denna:
http://stayhard.com/MediaBinaryLoader.axd?MediaArchive_VersionID=c8a5f 680-0b01-4503-b343-c11cf5eeffe2&FileName=11268371_1.jpg_460_576.JPG

Herr Oberst
2012-09-20, 16:05
En vältränad kropp i neutrala, klassiska och stilrena plagg är alltid snyggast.

Jack n Jones-invandrarstilen går nog mest hem utanför Olearys kl 03.20 på lördagnätterna

ryss
2012-09-20, 16:45
Har du mycket muskler så syns det i vilka plagg du än använder som någon tidigare nämnt. T-shirts är för pojkar som går på högstadiet. Skaffa dig riktiga kläder så ska du nog se att det går hem mer hos tjejerna.

Latissimus Dorsi
2012-09-20, 16:47
Tröjor med korta ärmar överlag som är slim-fit.

Sir Beef A Lot
2012-09-20, 16:48
Jag trodde den här tråden var för folk utan muskler som inte ville träna. :D
http://3.bp.blogspot.com/-W31PHZw6ROM/TiOe91avUMI/AAAAAAAAJZM/FqBHb2Q96Qc/s1600/Thin-Male-model3.jpg

awesomooo
2012-09-20, 17:02
Har du mycket muskler så syns det i vilka plagg du än använder som någon tidigare nämnt. T-shirts är för pojkar som går på högstadiet. Skaffa dig riktiga kläder så ska du nog se att det går hem mer hos tjejerna.

Kostym?

Nutrid
2012-09-20, 18:03
http://stayhard.com/se/sortiment/t-shirt-linnen/t-shirts/william-striped-tee-white-black?search=

Sniggel
2012-09-20, 18:10
Bulka upp istället och se grov ut i alla typer av kläder *flex*

BlötSnö
2012-09-20, 18:14
Bulka upp istället och se grov ut i alla typer av kläder *flex*

Var går gränsen mellan grov och fet? Någonstans mellan Jakob Eklund och Leif Loket, så långt är jag med...

ryss
2012-09-21, 22:08
Kostym?

Bland annat

Chaan
2012-09-21, 22:19
Syntet blir lite smidigare när det är slimmat, men det kanske menas gåbortskläder i den här tråden.

Bilden förklarar inte riktigt vad jag menar men det är ett exempel - jag tror man måste prova för att se vad jag menar, alltså att röra sig i.

http://a3.ec-images.myspacecdn.com/images02/68/31cbea561ca544f588f9f3268941ee95/l.jpg

agazza
2012-09-21, 22:44
Seriöst allihop, sluta.

saigon
2012-09-21, 22:58
Jag tycker att väldigt urringade tröjor ser förjävligt ut, och ju större bröstmuskler, och mer deffat desto värre ser det ut. cofffee

Herr Oberst
2012-09-21, 23:06
Ruhl say shut up and squat
http://i191.photobucket.com/albums/z262/wincjw/sc.jpg

Chaan
2012-09-21, 23:16
Skärpen satt ju bra där!

Fishtank
2012-09-21, 23:25
Jag tycker att väldigt urringade tröjor ser förjävligt ut, och ju större bröstmuskler, och mer deffat desto värre ser det ut. cofffee

Vadå är det inte vackert då räfflor på bröstkorgen syns? ;)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

saigon
2012-09-21, 23:39
Vadå är det inte vackert då räfflor på bröstkorgen syns? ;)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2


haha, tycker personligen att det ser så sliskigt ut..

Spartansk
2012-09-21, 23:39
Bulka upp istället och se grov ut i alla typer av kläder *flex*

Eller köp bylsiga kläder och se grov ut ändå! :naughty:

Fishtank
2012-09-21, 23:40
haha, tycker personligen att det ser så sliskigt ut..

Inget jag siktar på att framhäva men syns det så får det helt enkelt synas.
Kul att se själv om inte annat.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

smolk
2012-09-21, 23:58
Har den första tishan du länkade, ser faktiskt ett uns större ut i den än vad jag gör i mina andra t-shirts. :d Skillnaden blir förmodligen mer märkbar om man faktiskt har några muskler på kroppen.

Viktor_Balck
2012-09-22, 00:52
http://www.toxel.com/wp-content/uploads/2009/07/tshirt09.jpg

Albin Eriksson
2012-09-22, 00:54
Tröjor med korta ärmar överlag som är slim-fit.

slim-fit? nope, slim-fit inkluderar armarna och ofta lite axelvidd också vilket gör det stört omöjligt att få på sig.