handdator

Visa fullständig version : hopplöst


mangemani
2004-02-05, 14:57
hur ska jag göra nu då?
som vissa vet har jag börjat käka 3500 kcal om dagen iställe för dom futtiga 2500-2600 kcal om dagen.....men jag fattar inte detta,jag käkar ju 3500 om dagen,men ändå så verkar det som att musklerna blir mindre och klenare!!
tränar stenhårt på gymmet,får god kontakt med muskeln fastän jag försöker öka i vikt hela tiden....käkar "bra" mat..vilar MYCKET..men ändå så blir det så här....vad kan man göra?

ps:iof har jag bara haft detta kcal intag i 1 vecka nu snart,kanske inte händer så mycket på den korta tiden(eller jo,mer fett har jag märkt).

Halib
2004-02-05, 15:01
Är inte en vecka lite kort tid att känna att musklerna blir mindre och klenare? Vad har du för kaloriförbrukning per dag?

mangemani
2004-02-05, 15:11
Originally posted by Halib
Är inte en vecka lite kort tid att känna att musklerna blir mindre och klenare? Vad har du för kaloriförbrukning per dag?


alltså,dom har hålligt på att sjunka som fan under min förra deff(där jag låg på mycket lågt kcal intag)och nu när jag har börjat käka betydligt mycket mer,så fortsätter dom att minska.

jadu,den enda ansträngande som jag sysslar med på dagarna är styrketräningen,vilket måste ligga på 500-600 kcal per pass(rätta mej om jag har fel)

King Grub
2004-02-05, 15:35
Kaloriförbrukning per dag innebär mer än själva träningen. Du förbrukar energi varje minut dygnet runt.

Du kan räkna ut en ungefärlig siffra, som dock kommer nära sanningen, här:

http://www.uppladdningen.nu/uppladdningen2/testadigsjalv1-1.html

På ynka 3500 kcal per dag krymper jag som en urkramad tvättsvamp, kan jag ju säga som jämförelse, och du väger betydligt mer än jag.

mangemani
2004-02-05, 15:45
hmm,4600 hamna jag på=/

låter det rimligt?

mangemani
2004-02-05, 20:05
hmm,hade tänkt att införa nötter(mandlar,hasselnötter osv) i mitt kostschema pga att jag vill lättare komma upp i kcal summan......är detta bra?kanske(vet inte än)blir mer fett jag käkar än kolhydrater,gör det nått?

JAM
2004-02-05, 20:38
Originally posted by King Grub
Du kan räkna ut en ungefärlig siffra, som dock kommer nära sanningen, här:

http://www.uppladdningen.nu/uppladdningen2/testadigsjalv1-1.html
Jag saknar ett alternativ som heter "hård styrketräning"... Vad ska man ta istället?

King Grub
2004-02-05, 20:45
Originally posted by JAM

Jag saknar ett alternativ som heter "hård styrketräning"... Vad ska man ta istället?

Vilken ansträngningsgrad motsvarar dina pass? Svara på den frågan, så vet du vilket du skall välja på ett ungefär. Ett hårt benpass blir nog snäppet över ett axelpass.

mangemani
2004-02-05, 21:08
svaret på min fråga då:cryout: ?

King Grub
2004-02-05, 21:12
Originally posted by mangemani
svaret på min fråga då:cryout: ?

Nötter är bra. Din optimala energiprocentsfördelning är för individuell för att jag skall kunna uttala mig om utan att känna till din kropp i detalj. Och det gör jag ju inte. :naughty:

Garnax
2004-02-06, 11:52
nötter har juh ett kcal värde på ca 460kcal per 100g (om jag inte minns fel) för torrrostade jordnötter....säljs i 200g påsar och då är det juh en hel del kcal...men mycket är som sagt fett.

pneumatic
2004-02-06, 12:42
Jag slänger gärna i mig mellan 1000 - 1500 kcal "nötter" på kvällen, fast det beror på hur måltiderna dessförinnan har varit.
Variationen är stor tro mig.

Jag har att välja bland jordnötter, torrostade jordnötter, jordnötter, solrosfrön, mandlar och sa jag jordnötter?

Lite 250 - 500g keso till detta så är min kväll komplett.

Fast emellanåt slinker det ner lite "Svensson-kvällsmat" med.

:eating:

/Henrik

zonecapone
2004-02-06, 12:59
Vad är ditt protein & fett intag på i gram?

ZONE

mangemani
2004-02-06, 13:58
Originally posted by zonecapone
Vad är ditt protein & fett intag på i gram?

ZONE


menar du mej?

isf är det lite över 300 gr protein.
fettet varierar från dag till dag,så jag vet ej=/

King Grub
2004-02-06, 14:02
Originally posted by mangemani



menar du mej?

isf är det lite över 300 gr protein.
fettet varierar från dag till dag,så jag vet ej=/

Hur kan du då veta ditt energiintag?

mangemani
2004-02-06, 14:15
Originally posted by King Grub


Hur kan du då veta ditt energiintag?


ena dagen käkar jag mycket fett medans nästa dag mindre,så det varierar...men visst,kollade nu på hälsovakten hur mycket fett jag fick i mej igår tex..104 gr fett..