handdator

Visa fullständig version : Män som hatar kvinnor - på gymmet


Clajj
2012-09-19, 17:09
Hej! Jag tänkte dela med mig av något rätt så illa jag fick uppleva på gymmet i måndags.

Som många redan känner till så finns det många tjejer där ute som tycker det är läskigt att ta plats bland männen i gymmet, däribland även jag. Men försöker aktivt träna bort denna "rädsla" genom att "bara gört". Sagt och gjort, men fick tyvärr smaka på verkligheten bakom denna rädsla när en kille på gymmet uppenbart hade problem med att kvinnor använde och beslagtog "hans" utrustning.

Det var knappt några på plats just den tiden, och han kom fram och frågade hur mycket jag hade kvar när jag var mitt uppe i bänkpressen. "12 repetitioner" svarar jag istället för att säga i antal set då jag kände mig svagare än vanligt och inte visste hur många jag skulle ta per set.
Han svarar med att man inte kan göra 12 repetitioner.. Ehm? Sen går han iväg men kommer snabbt tillbaka och frågar samma fråga en gång till. Fortfarande missnöjd med svaret blir han oerhört uppretad och flänger över golvet och boxar på utrustningen i lokalen och hyttar näven och spänner sig och ser rött av ilska.

Han går iväg till sina vänner längre bort och börjar svära och kalla mig för "jävla *****" och "såna människor" och ser ut att vilja mörda nån, alltså, han kunde knappt andas för att han var så arg.

Hans bekant, stor som ett hus, kommer fram till mig och ber om ursäkt o personens vägnar, att han sagt åt honom. Jag som inte förstår vad det var jag sa som gjorde honom så förbannad får tillslut nog av hans gorilla-utspel att jag går för att säga till personalen där jag faktiskt får en chock-reaktion och börjar grina utav bara helvete. Inte nog med att man är liten tjej och är rädd för att få stryk av någon anabola-snubbe, så har tidigare erfarenheter format mig så att jag känner mig så otroligt rädd och hotad av hans utspel.

Jag hade magövningar kvar och de utförs i ett hörn på gymmet, men jag vågade inte ens slutföra dessa för jag var rädd att han skulle följa efter och puckla på en där ingen kunde se.

Han fick iaf en varning av personalen. Hans ursäkt var att han hade haft en dålig dag.. Händer något liknande igen blir han avstängd, men själv tycker jag att sånt beteende aldrig ska tolereras och att det inte spelar någon roll hur dålig dag han hade - reagerar man sådär har man uppenbara djupgående problem som gör att han inte hör hemma på ett gym.

Personalen sa också att "på ett gym finns det tyvärr många med såna attityder". Vilket leder till min fråga - är det verkligen vanligt att folk har attitydsproblem som de yttrar öppet på gymmen? Eller i det stängda? När man försökt komma över obekvämskänslan av att träna på gym och använda fria vikter osv som tjej så har alla alltid sagt att ingen bryr sig om man är tjej, att killar bara tycker det är kul att även tjejer vågar sig in i dessa avdelningar. Jag förstår att han tillhör en minoritet men jag undrar hur vanligt det är att man stöter på de som har beteendeproblem på gymmet. Har ni några erfarenheter?

ceejay
2012-09-19, 17:16
Det finns knäppa människor överallt. Har själv inte stött på någon sån under de år jag tränat.

O_Wao
2012-09-19, 17:18
Idioter stöter man tyvärr på överallt, men jag har personligen aldrig haft sådana problem på gymet. Nog för att de tittar till ibland, men jag resonerar så att jag betalar lika mycket som alla andra och får använda utrustningen.

Vad otroligt tråkigt att du drabbades av en sådan otrevlig individ, jag hoppas verkligen personalen står vid sitt ord om det händer igen och att du fortfarande vill och vågar träna med fria vikter om det är det du tycker är roligt. :)

tp_88
2012-09-19, 17:18
Vilket leder till min fråga - är det verkligen vanligt att folk har attitydsproblem som de yttrar öppet på gymmen?
Det finns idioter överallt, jag har inte märkt att det skulle finnas förehållandevis fler på gymmen.

Nog för att det finns folk man inte gillar eller som man stör sig på, men jag har aldrig stött på någon som har uppträtt sig direkt illa eller hotfullt, någonsin.

Oljeblixten
2012-09-19, 17:19
Jag har varit med om liknanade scenario fast jag är kille, skulle maxa i marklyft och hade tränat toppstyrka för det i kanske 1 mån.

När jag har tre lyft/set kvar kommer det fram en d00d som jag flyktigt träffat förr fram och frågar hur mycket jag har kvar.

Jag svarar: 3 set och att jag hojtar till när jag är kvar, han glider bort efter nästa set kommer han fram och frågar lite mer ilsket "Är du klar snart eller?!" Jag svarar: Jag har två set kvar men du kan köra i mellan om du vill.

Han valsar iväg och efter nästa set kommer han fram och säger "Nu får du fan vara klar!" Jag svarar att jag har ett set kvar så han får lugna sig, då får han frispel och knuffar till mig, och säger att jag ska passa mig sen valsar han iväg.

Det kändes jävligt konstigt att någon snappar på det sättet men det är nog ända gången jag känt mig hotad på gymmet. Skälet till att jag kände mig hotad var nog i och för sig att han har attackerat en kompis med kniv, varit inblandad i kidnappnings/knarkhärvor.

Tror skälet att han snappade är för att han är van att alla som vet vem han är viker sig och är rädda för honom. Tror även att hans frikostiga bruk av div kurmedel bidrog till flippen.

Känns ungefär som en liknande kille du mötte.

Latissimus Dorsi
2012-09-19, 17:20
Fan va tråkigt, starkt att du ändå försökte övervinna din rädsla. Har i och för sig bara gymmat på ett gym, men tror absolut inte alla är så efterblivna. Tvärtemot har du haft ganska otur, att stöta på just denne person. Tycker inte du ska oroa dig för något sådant i framtiden.

Det enda jag dock märkt är ett fåtal perversa män som ska försöka ''tipsa'' och lära ut övningar till kvinnor, vilket jag också tycker är väldigt äckligt beteende då avsikterna är solklara.

Aja hoppas det går bra för dig i fortsättningen!

Jens.Andersson
2012-09-19, 17:22
Är du säker på att ditt kön spelade någon roll när han fick sitt utbrott? Låter mer som att
han var en riktig idiot som hade blivit arg vem än som satt i maskinen.

Angel
2012-09-19, 17:23
Om någon kommer fram och frågar mig om jag har många kvar så svarar jag bara "Ja" och kör vidare :P

tp_88
2012-09-19, 17:24
Tror även att hans frikostiga bruk av div kurmedel bidrog till flippen.
Nja, om han var dopad så hade han troligtvis dödat dig direkt.

Källa: Tommy Moberg.

bear.flowertwig
2012-09-19, 17:25
Sjukt hur mycket liknande grejer tjejer råkar ut för och då tänker jag inte bara på gymmet. Så mycket saker killar aldrig skulle finna sig i men som tycks vara vardag för tjejer. Jag blir lika paff varje gång man får höra historier liknande de här. Vi normala snubbar har onekligen ett ansvar att i styra upp våra urspårade bröder.

Herr Oberst
2012-09-19, 17:26
Är du säker på att ditt kön spelade någon roll när han fick sitt utbrott? Låter mer som att
han var en riktig idiot som hade blivit arg vem än som satt i maskinen.

+1

Har för övrigt aldrig varit med om något sådant, vilket jag är jävligt glad för.
Skulle någon studsa upp sig så på mitt gym där alla mer eller mindre känner alla så hade den studsiga typen rätt snabbt blivit ordentligt tillrättavisad

stolpskott
2012-09-19, 17:26
Om någon kommer fram och frågar mig om jag har många kvar så svarar jag bara "Ja" och kör vidare :P

Och om de börjar bråka låter du en killkompis olla deras gymutrustning?

Oljeblixten
2012-09-19, 17:28
Nja, om han var dopad så hade han troligtvis dödat dig direkt.

Källa: Tommy Moberg.

Iofs är den snubben så rubbad redan innan så han kanske neutraliseras av lite testoboosters.

awesomooo
2012-09-19, 17:28
Det finns människor på mitt gym som ockuperar utrustning bara för att söka konflikter känns det som. Ser ner på alla och ska kommentera precis allt om hur fel man kör och att man lyfter alldeles för tungt. Fast jag bryr mig inte så mycket då jag vet att dessa människor ändå kommer gå hem sen och gråtrunka. Sorgligt, ja visst men dom har inte rätt att bete sig på det sättet och behandla andra som skit.

Herr Oberst
2012-09-19, 17:29
Sjukt hur mycket liknande grejer tjejer råkar ut för och då tänker jag inte bara på gymmet. Så mycket saker killar aldrig skulle finna sig i men som tycks vara vardag för tjejer. Jag blir lika paff varje gång man får höra historier liknande de här.

Fast när det kommer till våld eller hot om våld så är det killar/pojkar/män som leder överlägset när det kommer till att vara offer.

Vi normala snubbar har onekligen ett ansvar att i styra upp våra urspårade bröder.

Här har du dock helt rätt eftersom vi även leder överlägset i rollen som gärningsman

Angel
2012-09-19, 17:31
Och om de börjar bråka låter du en killkompis olla deras gymutrustning?

Skojare där. Jag har växt upp och blivit en mogen kvinna nu.

Jag sniglar den självklart själv!

Oljeblixten
2012-09-19, 17:33
Fast när det kommer till våld eller hot om våld så är det killar/pojkar/män som leder överlägset när det kommer till att vara offer.



Störst risk att utsättas för våld är väl män i åldern 18-25 i krogmiljlö, eller minns jag helt fel?

Ursäkta för OT.

Loccii
2012-09-19, 17:33
Tråkigt, men idioter finns överallt..

tossefar
2012-09-19, 17:37
Jag tror inte att ditt kön hade med saken att göra. Idioter brukar bete sig som idioter rent allmänt, oavsett vem de är arga på.

Okej
2012-09-19, 17:45
Skojare där. Jag har växt upp och blivit en mogen kvinna nu.

Jag sniglar den självklart själv!

*spy*


OnT: Jag är intresserad av att höra fler liknande historier där tjejer är utsatta, det låter ju helt absurt om det är sant :o. Kanske för att jag inte rör mig i trash-miljöer där hustrumisshandlare är vardag, men jag har aldrig sett något sådant. Snarare tvärt om där tjejer blir bättre behandlade för att någon vilsen hane tror han ska få doppa.

Tycker du gjorde helt rätt i att säga till personalen. En liten del av mig vill säga "bit ihop för helvete" men jag vet mycket väl att jag också hade sprungit och skvallrat :D

Latissimus Dorsi
2012-09-19, 17:47
*spy*


OnT: Jag är intresserad av att höra fler liknande historier där tjejer är utsatta, det låter ju helt absurt om det är sant :o. Kanske för att jag inte rör mig i trash-miljöer där hustrumisshandlare är vardag, men jag har aldrig sett något sådant. Snarare tvärt om där tjejer blir bättre behandlade för att någon vilsen hane tror han ska få doppa.

Tycker du gjorde helt rätt i att säga till personalen. En liten del av mig vill säga "bit ihop för helvete" men jag vet mycket väl att jag också hade sprungit och skvallrat :D

Nu ska jag inte vara sån men även vissa män är utsatta, läste bland annat om en kille här på kolo som offentligt på gymmet fick två käftsmällar utan att någon brydde sig ett dyft! Ingen frågade ens om det gick bra.

stevebc
2012-09-19, 17:51
Du hade otur. Kom ihåg att det här händer rätt sällan. Själv stöter jag sällan på otrevliga människor i gymmet, och frekvensen är inte högre än på andra ställen i samhället.

Killen ifråga hade väl en kass dag och sitter på en dålig impulskontroll.

stridis
2012-09-19, 17:51
Det enda jag dock märkt är ett fåtal perversa män som ska försöka ''tipsa'' och lära ut övningar till kvinnor, vilket jag också tycker är väldigt äckligt beteende då avsikterna är solklara.


Nejdå, jag är gentleman.


Snarare tvärt om där tjejer blir bättre behandlade för att någon vilsen hane tror han ska få doppa.

På något sätt känner jag mig liksom träffad-nästan.

pwnyou
2012-09-19, 18:25
Jag tvivlar på om ditt kön var relevant i sammanhanget.

Sådant beteende är i alla fall väldigt ovanligt. Jag har aldrig sett eller hört om något liknande på mitt gym.

norpx
2012-09-19, 18:32
Därför man tränar 6 på morgonen när gymmet är tomt.

mYrN
2012-09-19, 18:55
Låter ju helt sjukt, aldrig stött på någon sån själv. Där jag tränar så ses det bara positivt av "stammiskillarna" att tjejer går på fria vikter och hjälper gärna till att visa teknik osv. Om det finns någon baktanke med det kan jag inte svara på däremot :)

Clajj
2012-09-19, 19:04
Självklart "skvallrar" jag för personalen. Tycker man kan apa sig någon annanstans om man nu måste.

Kanske är fel att koppla till mitt kön, jag vet ju faktiskt inte det helt säkert. Det var bara så jag upplevde det då. Hur som helst, en man som talar till en främmande kvinna på det sättet KAN inte ha sunda värderingar, det är vad jag tror, dålig dag eller inte. Jag skulle då inte vilja vara hans flickvän om han får såna aggressionsutbrott när han har dåliga dagar, såna har vi väl alla, som vuxen ska man kunna hålla dåliga känslor för sig själv och inte kanalisera ut dom på andra i sin omgivning på det sättet vare sig det är på en man eller kvinna.

Anyho, trots "dramat" var jag på plats och körde som vanligt idag igen :)

Okej
2012-09-19, 19:09
Självklart "skvallrar" jag för personalen. Tycker man kan apa sig någon annanstans om man nu måste.

Kanske är fel att koppla till mitt kön, jag vet ju faktiskt inte det helt säkert. Det var bara så jag upplevde det då. Hur som helst, en man som talar till en främmande kvinna på det sättet KAN inte ha sunda värderingar, det är vad jag tror, dålig dag eller inte. Jag skulle då inte vilja vara hans flickvän om han får såna aggressionsutbrott när han har dåliga dagar, såna har vi väl alla, som vuxen ska man kunna hålla dåliga känslor för sig själv och inte kanalisera ut dom på andra i sin omgivning på det sättet vare sig det är på en man eller kvinna.

Anyho, trots "dramat" var jag på plats och körde som vanligt idag igen :)

Tycker faktiskt du ger kvinnorna offerkoftan lite för enkelt här ;), snubben verkar störd, inte mer med det

Oxe
2012-09-19, 19:10
Jag hade nog blivit lite grimig ifall jag frågar hur mycket dom har kvar och får svaret 12repitioner då detta förutsätter i min värld att det är 1set kvar sen ligger personen och kör set efter set. Då beroende på hur mycket som är kvar för personen bestämmer ifall jag skall vänta eller köra en annan öving så länge.

MrPowa
2012-09-19, 19:15
+1 på Oxe

Sen att folk blir sne på gymmet kan man förstå, så mycket folk gör istället för att träna.

timoat
2012-09-19, 19:18
Låter som en jobbig kille, men som Oxe sa, om någon tränar i en maskin och jag vill använda den så vill jag ha ett konkret svar på hur många set du har kvar, inget luddigt. Det är irriterande att gå omkring och vänta. Han är väl ingen tankeläsare som kan veta hur svag eller stark du känner dig?

Fredron
2012-09-19, 19:27
Jag brukar alltid svara i minuter hur lång tid jag tror att det tar innan jag är klar.

majak0vskij
2012-09-19, 19:36
Har aldrig stött på någon kvinnohatare heller, bara grova-as-hell-män som vill köra emellan, tappar hakan varje gång det händer. Uppvärmning för det ena eller det andra (if you know what I mean...) är väl frågan då...

frong
2012-09-19, 19:55
Idioter finns som sagt överallt, jag tycker det är trevligt med tjejer som är i gymmet och inte bara trampar år efter år på springbandet. Hoppas jag hittar någon dam som delar intresset med träning, verkar svårt! : |

Clajj
2012-09-19, 19:59
Men det är väl inte så svårt för en inbiten styrketränare att räkna ut hur lång tid 12 reps kan göra, säg max 2x6 - några minuter. Det är väl ändå normalt att kunna vänta? Stället var tomt, hade det varit rusningstrafik får man vänta längre - inte ställer man till med en scen för det.

So friggin sorry att jag inte fick fram ett exakt svar där och då mitt i flåset, men "12 reps" borde räcka, det är ingen ursäkt för att freaka ur som han gjorde.

Pudzianovski
2012-09-19, 20:01
Men det är väl inte så svårt för en inbiten styrketränare att räkna ut hur lång tid 12 reps kan göra, säg max 2x6 - några minuter. Det är väl ändå normalt att kunna vänta? Stället var tomt, hade det varit rusningstrafik får man vänta längre - inte ställer man till med en scen för det.

So friggin sorry att jag inte fick fram ett exakt svar där och då mitt i flåset, men "12 reps" borde räcka, det är ingen ursäkt för att freaka ur som han gjorde.

Verkligen inte. Man kan faktiskt fråga igen på ett vänligt vis. Men men....idioter finns överallt.

gratefuldead
2012-09-19, 20:02
Låter inte som att det är relaterat till ditt kön. I vilket fall fruktansvärt oacceptabelt beteende, och det är ju självklart att man ska säga till personalen som du gjorde! Det är inte acceptabelt.

Herman H
2012-09-19, 20:08
Jag har fått frispel en gång på det lokala discogymmet för länge sen när jag var 25-26 år ungefär, jag var ganska högljud och obehaglig mot en person. Denna person var body builder, känd missbrukare av div kemiska "träningshjälpmedel" och ville sälja "prylar" till mig.

För övrigt har jag aldrig någonsin sprungit på något pucko mer än en som hade för vana att försöka träna gratis precis innan stängningsdags på Lunds TK när han trodde att styrelsen hade gått hem.

Oxe
2012-09-19, 20:10
så ifall du frågar mig och jag säger 12 reps men jag kör singlar vilar ca 1minut mellan varje lyft så är det 15 minuter, hade du tyckt att det var okey ?, svara alltid med antal set, du kör vilar, det du sa nu var ett svar som förutsätter att du bara hade 12 reps kvar, han han göra väldigt mycket på dom här 12 reps måste jag säga.

Det är ju lite det säger du en sak och gör en annan så påverkar ju du ifall han skall köra den övningen näst eller ifall han skall göra nåt annat så länge

Sen är det inte skäl nog att reagera som han gjorde, men ifrån mitt synhåll är du medskyldig.

Hade det varit jag hade jag tittat på dig och undrat vad fan du sysslade med och detta har inget med genus att göra.

Sen god gymetik är att fråga mellan seten, man väntar tills personen ställt ner vikten.

där skall den tillfrågade säga antalet set, eller säga jag har mycket kvar ifall du inte vet ifall du har 5 eller 6 set kvar

han har gjort mycket fel och du lite fel men ingen är helt utan skuld i detta

Clajj
2012-09-19, 20:11
Ledsen att jag var så snabb på hoppa på "män som hatar kvinnor"-tåget. Men som jag snabbt skrev i första inlägget så har tidigare erfarenheter format en, lätt o ta genvägar både psykiskt och fysiologiskt när man upplever en hotbild man varit utsatt för tidigare.

No harm intended!

WHITEFOLKS
2012-09-19, 20:14
Ledsen att jag var så snabb på hoppa på "män som hatar kvinnor"-tåget. Men som jag snabbt skrev i första inlägget så har tidigare erfarenheter format en, lätt o ta genvägar både psykiskt och fysiologiskt när man upplever en hotbild man varit utsatt för tidigare.

No harm intended!

Problemet ligger inte att du skrev det egentligen utan att du ser (såg) det så.

on topic: Väldigt otrevligt beteende av personen, aldrig varit med om det själv men som beskriver är det inte ok.

Clajj
2012-09-19, 20:16
Japp, eftersom jag var osäker på antal set så sa jag även "jo, det är en del kvar" som var menat som en pik att han kunde göra något annat sålänge.

Men det kanske inte duger heller.

Läxan lärd då, nästa gång svarar jag mer exakt!

Loke
2012-09-19, 20:18
Sjukt hur mycket liknande grejer tjejer råkar ut för och då tänker jag inte bara på gymmet. Så mycket saker killar aldrig skulle finna sig i men som tycks vara vardag för tjejer. Jag blir lika paff varje gång man får höra historier liknande de här. Vi normala snubbar har onekligen ett ansvar att i styra upp våra urspårade bröder.

Nej, vi normala snubbar har inget ansvar. Det finns inte nån klubb för alla som tränar på gym och har en ***. Därmot har vi normala MÄNNISKOR ansvar att styra upp efter puckon. Ursäkta att jag blir lite grinig, jag förstår att du menar väl, men ditt sätt att uttrycka det på tror jag spär på vissa tjejers känsla att gymmet är ett mansterritorium. Det löser man inte genom ytterligare segregering.

Självklart "skvallrar" jag för personalen. Tycker man kan apa sig någon annanstans om man nu måste.

Kanske är fel att koppla till mitt kön, jag vet ju faktiskt inte det helt säkert. Det var bara så jag upplevde det då. Hur som helst, en man som talar till en främmande kvinna på det sättet KAN inte ha sunda värderingar, det är vad jag tror, dålig dag eller inte. Jag skulle då inte vilja vara hans flickvän om han får såna aggressionsutbrott när han har dåliga dagar, såna har vi väl alla, som vuxen ska man kunna hålla dåliga känslor för sig själv och inte kanalisera ut dom på andra i sin omgivning på det sättet vare sig det är på en man eller kvinna.

Anyho, trots "dramat" var jag på plats och körde som vanligt idag igen :)

Tyvärr tror jag att övriga postare har fel, ditt kön var en relevant faktor. En annan faktor var att du kanske inte är biffig, och en tredje att du inte var en välkänd person på gymmet. Dessa olika faktorer samverkar, och kanske är ditt kön inte den största, men den ska inte förnekas. Jag har många kvinnliga vänner som jobbar på gym, och deras historier avslöjar att kvinnor ofta bemöts på ett annat sätt på gymmet, till och med när de faktiskt tydligt är gymansvariga. Jag hoppas inte detta ska få dig att avstå träningen, jag vill bara vara ärlig. Om det är någon tröst så känner sig inte alltid män så välkomna på gympapass och sånt heller. Världen är orättvis.

Jag hade nog blivit lite grimig ifall jag frågar hur mycket dom har kvar och får svaret 12repitioner då detta förutsätter i min värld att det är 1set kvar sen ligger personen och kör set efter set. Då beroende på hur mycket som är kvar för personen bestämmer ifall jag skall vänta eller köra en annan öving så länge.

Japp, förstår vad du menar. Jag kan tänka mig många varianter på detta, och vad som brister är nån sorts kommunikationsmiss. Mina pass är ofta lite diffusa mot slutet, och det försöker jag vara tydlig med när folk undrar. Jag säger "Åtminstone två sett till" eller "Det kan ta ett tag, mer än 10 minuter i alla fall" eller "Kanske 20 minuter, men det kan gå snabbare, och då kommer jag till dig och säger till när jag är klar".

Men det varierar så mycket från fall till fall sånt här, det tar ett tag innan man fattar hur gymmet fungerar socialt. Så många oskrivna regler, och så jobbigt när vissa inte känner till dem. Som att erbjuda att köra mellan - det kan man göra som en artighetsgrej även fast man markar och är rätt säker på att personen vill bänka med stången. Han kommer säga nej tack, men då har man visat välvilja.

Clajj
2012-09-19, 20:18
Whitefolks: ja det är ett problem, ett problem som existerar av vissa anledningar. Anledningar jag jobbat med hos psykologer, det är inget vi behöver gå mer in på här.

Tolkia
2012-09-19, 20:27
Jag måste säga att jag är lite förvånad över att det dras fram som ursäkt att TS inte var tydlig nog i exakt hur lång tid killen skulle få vänta på redskap. "Ingen är helt utan skuld", kom igen. Ni som tycker att TS har sig själv att skylla, brukar ni regelbundet få frispel på gymmet när ni får vänta? Jag tycker inte att det spelar någon roll om en person "kan (den lokala, skall tilläggas) gymetiketten" eller inte, man får väl ändå bete sig så att man kan vistas i möblerade rum?

Loke
2012-09-19, 20:31
Jag måste säga att jag är lite förvånad över att det dras fram som ursäkt att TS inte var tydlig nog i exakt hur lång tid killen skulle få vänta på redskap. "Ingen är helt utan skuld", kom igen. Ni som tycker att TS har sig själv att skylla, brukar ni regelbundet få frispel på gymmet när ni får vänta?

Haha, vem fan har skrivit att TS har sig själv att skylla? Det är så jävla okonstruktivt att nöja sig med att säga att han var en idiot. Jag hatar verkligen människor som resonerar som du: Det finns ett offer och en skyldig. En ska straffas, en ska skyddas. Så jävla oempatiskt och irrationellt.

Jag måste säga att jag är lite förvånad över att det dras fram som ursäkt att TS inte var tydlig nog i exakt hur lång tid killen skulle få vänta på redskap. "Ingen är helt utan skuld", kom igen. Ni som tycker att TS har sig själv att skylla, brukar ni regelbundet få frispel på gymmet när ni får vänta? Jag tycker inte att det spelar någon roll om en person "kan (den lokala, skall tilläggas) gymetiketten" eller inte, man får väl ändå bete sig så att man kan vistas i möblerade rum?

Och så editerar du och blir ännu dummare. Har jag verkligen sagt att hans beteende är ok? Tänk lite innan du skriver, snälla.

Johanss0n
2012-09-19, 20:32
Tyvärr tror jag att övriga postare har fel, ditt kön var en relevant faktor.

Japp, hade hon haft penis hade hon förmodligen bara blivit nitad eller bortslängd av anabåla-owe istället.

Så länge hon inte är tillsammans med mannen ifråga så är risken att bli utsatt för våld av honom iprincip 0.

MathiasF
2012-09-19, 20:33
Japp, hade hon haft penis hade hon förmodligen bara blivit nitad eller bortslängd av anabåla-owe istället.

Så länge hon inte är tillsammans med mannen ifråga så är risken att bli utsatt för våld av honom iprincip 0.

Då jag tror du har helt rätt så vet jag inte om jag ska skratta eller gråta.

Loke
2012-09-19, 20:34
Japp, hade hon haft penis hade hon förmodligen bara blivit nitad eller bortslängd av anabåla-owe istället.

Så länge hon inte är tillsammans med mannen ifråga så är risken att bli utsatt för våld av honom iprincip 0.

Ja? Fast nu handlar det ju inte om våld utan om hennes rätt att använda saker på gymmet.

Oxe
2012-09-19, 20:35
Det är ingen ursäkt för ett sånt beteende. Men det är/kan vara en bidragande/utlösande faktor, och vara tydlig minskar risken för att sånt skall uppstå.

Johanss0n
2012-09-19, 20:39
Ja? Fast nu handlar det ju inte om våld utan om hennes rätt att använda saker på gymmet.

Du ansåg att han betedde sig som han gjorde för att det var en rädd brud, jag hävdar att han hade gjort mer kaos om det hade varit någon med penis som hade lagt beslag på hans favorit maskin.

Alltså jag höll med om ditt påstående men förmodligen inte av samma anledning.

Loke
2012-09-19, 20:41
Du ansåg att han betedde sig som han gjorde för att det var en rädd brud, jag hävdar att han hade gjort mer kaos om det hade varit någon med penis som hade lagt beslag på hans favorit maskin.

Ok, då är vi oense på den punkten.

BelowAverage
2012-09-19, 20:45
Är du säker på att ditt kön spelade någon roll när han fick sitt utbrott? Låter mer som att
han var en riktig idiot som hade blivit arg vem än som satt i maskinen.

Tror på detta med.
Har iofs aldrig upplevt något liknande själv så kan ju vara fel. :confused:
Om folk frågar hur mycket jag har kvar så erbjuder jag dem att köra emellan. Vill de inte det får de vackert vänta.

WHITEFOLKS
2012-09-19, 20:45
Nu var ingen utav oss där men ja en kille hade nog fått höra det personligt istf på avstånd.

Spartansk
2012-09-19, 20:53
Jag var med om män som hatar män på gymmet en gång, eller nysvenskar som hatar svennebanansvennar, vad vet jag. Jag var ensam i omklädningsrummet med två invandrarkillar, minding my own business, när plötsligt en av dem högt och tydligt säger "vad fan vill du?". Jag tittar upp, och ser att han tittar på mig. Jag blir rädd och paff, så jag knyter färdigt mina skor och går ut i lokalen (som jag ändå var på väg att göra) utan att göra något. Inget hände sen.

Vinter
2012-09-19, 20:53
han har gjort mycket fel och du lite fel men ingen är helt utan skuld i detta

Det är BS, tränar någon vid en maskin etc så får man snällt vänta. Att få något slags spel är bara rent stört och det finns ingen ursäkt. Hela problemet ligger hos snubben.

På de gym jag tränar på hade han blivit utslängd oavsätt.

Latissimus Dorsi
2012-09-19, 21:00
Det är BS, tränar någon vid en maskin etc så får man snällt vänta. Att få något slags spel är bara rent stört och det finns ingen ursäkt. Hela problemet ligger hos snubben.

På de gym jag tränar på hade han blivit utslängd oavsätt.

Svaret ''12 reps'' när man frågar hur många set en har kvar är lite otillfredsställande, mannen påpekade att det va ett konstigt svar. Sen så körde hon några set efter att mannen fått svaret 12 reps och bägaren rinner över. Vem vet kanske han hade trampat i hundskit på väg hem och som grädden på moset kommit hem och sett sin hustru i säng med en svart man och i sitt förbannade tillstånd åkt i 120 till gymmet för att få ut sin aggresion. Hursomhelst.

Om det var rätt? - Helt klart nej!

Om det fanns en gnutta förståelse av att han blev förbannad ? - Ja.

Oxe
2012-09-19, 21:05
Det är BS, tränar någon vid en maskin etc så får man snällt vänta. Att få något slags spel är bara rent stört och det finns ingen ursäkt. Hela problemet ligger hos snubben.

På de gym jag tränar på hade han blivit utslängd oavsätt.

Har jag sagt nånstans att det är ok att få spel för en sån sak ? nej

dock upplyser jag TS om att det till praxis att man svarar hur mycket man har kvar, i detta fall på sättet hon svarade så förstår man att det är 1set men det var det inte klart det är frustrerande.

Ingen av de gym jag tränat på hade han blivit avstängd för det där.

påpekar att jag också hade blivit irriterad ifall nån säger 12reps och sen ligger kvar och kör flera sett, så svaret när det inte "stämmer" väcker frustration
där av inte sagt att det är rätt att han kallar henne namn

Hur allvarlig boxningen är och stirrandet nja det ts upplever hur situtioner är och hur han som gör det uppfattar det är olika

Jag hade tittat mot maskinen jag väntar på, jag hade kunnat rulla axlarna, skuggboxats eller stretchat medans jag väntar utan att mena nånting alls med det

Vinter
2012-09-19, 21:11
Nej jag har ingen förståelse alls. Dock så är jag väluppfostrad, och har inga hävdelsebehov.

Använder någon maskinen så får man vänta.

Oxe
2012-09-19, 21:18
Nej jag har ingen förståelse alls. Dock så är jag väluppfostrad, och har inga hävdelsebehov.

Använder någon maskinen så får man vänta.

Du tycker det är lugnt att folk ljuger för dig med andra ord, och bryr dig inte om att träna på gymmet för du kan ju stå och vänta

Har inga hävdelsebehov på gymmet, väluppfostrad också, men van att folk svarar så korrekt dom kan när jag artigt frågar dom, hade svaret varit jag kommer kör 2 timmar så är det lugnt för då kan jag köra nåt annat.

Dock tvingas jag vänta när jag hade kunnat göra annat och det stjäl min tid och minskar effektiviteten på min träning genom att säga en sak och göra en annan så tycker jag inte det är okey

Är det okey att någon bokar tid med dig och sen skiter i det och dyker upp en halvtimme senare ?

cero
2012-09-19, 21:18
Finns som sagt idioter överallt. Känner inte igen just detta fenomen. Brukar vara en trevlig atmosfär på de gym jag har besökt.

Fick lite intrycket att du viker ned dig i liknande situationer. Stå istället upp för dig själv och konfrontera killen ordentligt.

bear.flowertwig
2012-09-19, 21:19
Sjukt hur mycket liknande grejer tjejer råkar ut för och då tänker jag inte bara på gymmet. Så mycket saker killar aldrig skulle finna sig i men som tycks vara vardag för tjejer. Jag blir lika paff varje gång man får höra historier liknande de här. Vi normala snubbar har onekligen ett ansvar att i styra upp våra urspårade bröder.

Nej, vi normala snubbar har inget ansvar. Det finns inte nån klubb för alla som tränar på gym och har en ***. Därmot har vi normala MÄNNISKOR ansvar att styra upp efter puckon. Ursäkta att jag blir lite grinig, jag förstår att du menar väl, men ditt sätt att uttrycka det på tror jag spär på vissa tjejers känsla att gymmet är ett mansterritorium. Det löser man inte genom ytterligare segregering.

Ta och lugna ner dig en smula. Om du nu förstod min poäng och håller med verkar det fånigt att tjafsa. Det finns liksom ingen motsättning i det vi menar däremot vill jag fortfarande påstå att det finns ett extra värde i att killar styr upp sina polare som ballar ur gentemot tjejer. Inte för att det finns en kollektiv skuld eller ansvar utan för att om man får höra det från en vän så lär det sannolikt bita bättre. Det det svamlet om mansterritorium och segregering får du ta nån annanstans.

Vinter
2012-09-19, 21:47
Du tycker det är lugnt att folk ljuger för dig med andra ord, och bryr dig inte om att träna på gymmet för du kan ju stå och vänta

Har inga hävdelsebehov på gymmet, väluppfostrad också, men van att folk svarar så korrekt dom kan när jag artigt frågar dom, hade svaret varit jag kommer kör 2 timmar så är det lugnt för då kan jag köra nåt annat.

Dock tvingas jag vänta när jag hade kunnat göra annat och det stjäl min tid och minskar effektiviteten på min träning genom att säga en sak och göra en annan så tycker jag inte det är okey

Är det okey att någon bokar tid med dig och sen skiter i det och dyker upp en halvtimme senare ?

Jag förväntar mig inget annat än att jag måste skippa övingen, sedan kan jag vänta om det behövs. Är det något problem, så går jag vidare och skippar den övningen. Mina muskler kommer inte att självdö för att jag skippade och gjorde en likartad övning.

Jag bor i Stockholm, när det är mycket folk här så får man knappt plats, det är bara så det är. Bli aldrig upprörd över det, thats life.

Herr Oberst
2012-09-19, 22:18
Jag var med om män som hatar män på gymmet en gång, eller nysvenskar som hatar svennebanansvennar, vad vet jag. Jag var ensam i omklädningsrummet med två invandrarkillar, minding my own business, när plötsligt en av dem högt och tydligt säger "vad fan vill du?". Jag tittar upp, och ser att han tittar på mig. Jag blir rädd och paff, så jag knyter färdigt mina skor och går ut i lokalen (som jag ändå var på väg att göra) utan att göra något. Inget hände sen.

Ähh, du är bara dåligt integrerad i vårt nya samhälle. Skäms på dig!

Asdf
2012-09-19, 22:25
Hade penntroll vart aktiv skulle hon ändrat trådtiteln till män som glor på kvinnor på gymmet :)

Blanca
2012-09-20, 05:20
Hur fan kan man bli irriterad över svaret 12reps? Är väl för fan bara att förklara vad du vill ha svar på i mer exakta ord?! Är fan skrämmande att folk tycker att det fanns anledning att bli irriterad över detta. Hade det hänt på mitt gym hade han åkt ut med huvudet före!

Mago
2012-09-20, 05:39
Hur fan kan man bli irriterad över svaret 12reps? Är väl för fan bara att förklara vad du vill ha svar på i mer exakta ord?! Är fan skrämmande att folk tycker att det fanns anledning att bli irriterad över detta. Hade det hänt på mitt gym hade han åkt ut med huvudet före!

Killen lider väl av uruselt självförtroende och tolkar in allt som folk säger som förolämpningar och tänkte direkt "12 set" som en slags sarkastisk diss av hans patetiska person.

Röda Björnen
2012-09-20, 07:15
Det finns minst en idiot under varje sten så det är bara leva med det.

Har själv stött på ett flertal människor på de gym jag gymmar på där jag blivit hotad och förnedrad, från bägge könen. Men sen finns det en gräns över hur mycket man ska bry sig, gym är ofta ett ställe där man vill vara "macho" och då skäller man ofta värre än man biter.

MVH

MrBoris
2012-09-20, 07:58
Tycker ni alla ska testa gymma där jag gymmar i Australien, tonåringarna är stora som hus o trycker uppenbarligen (lagligt här om man inte tävlar i en sport), men är fortfarande sjukt trevliga. "How many sets do you have left mate?", jag "sorry man have 3 to go, if that's alright?", han igen "no worries mate take your time". Mer regel än undantag

aijou
2012-09-20, 08:46
Självklart så är detta inte ett ok betéenden och snubben verkar vara ett riktigt svin. Jag tycker att du gjorde helt rätt som sade till personalen. Det retar mig något oerhört att vissa tror att de har företräde för att de är större och starkare. Alla betalar samma avgift på gymmet så alla har därmed samma rättigheter och skyldigheter.

Utöver det så tycker jag, som några redan nämnt, att det är tråkigt att så fort en man beter sig dåligt mot en kvinna så är det kvinnohat, eller när en svensk beter sig dåligt mot en invandrare så är det rasism, eller när en hetrosexuell person beter sig dåligt mot en homosexuell person så är det homofobi etc. etc.

Om man tänker så hela tiden, istället för att se det som en människa som beter sig dåligt mot en annan människa, så tycker jag att man målar upp en viss grupp av människor som offer istället för att framhäva allas lika värde. Jag påstår inte att det inte existerar diskriminering mot kvinnor, invandrare och homosexuella m.fl. Vad jag menar är att det inte alltid är diskriminering för att en individ från en "grupp" beter sig dåligt mot en annan.

Detta ursäktar såklart inte den här snubbens idiotiska betéende, som sagt och visst kan det vara så att han agerade som han gjorde för att han är man och du är kvinna. Men man ska kanske inte dra den slutsatsen utan belägg för det. Han kanske hade gjort likadant om det var en musklig man som låg och bänkade.

Sedan tror jag att händelser som denna är ganska ovanliga, som tur är. Jag har aldrig varit med om eller sett något liknande på de gymmen jag tränat på.

Hur som helst så tycker jag inte att du ska låta den här händelsen avskräcka dig eller påverka din träning. Kör ditt race och skit i honom.

tearz
2012-09-20, 09:17
Ha ha han lät som mig på gymmet.
Suuuur :(
Skämt åsido vilken sopa.
Hade klappat te han ,)

312
2012-09-20, 09:19
Om någon kommer fram och frågar mig om jag har många kvar så svarar jag bara "Ja" och kör vidare :P

:laugh:

Succes
2012-09-20, 09:24
Vi har en liknande lightversion snubbe på gymmet. Inte sett honom på länge, han kanske fick sluta?



OfT: Riktigt otrevlig mot mig en gång och mindre otrevlig flera gånger. Jag blev p14, omogen och töntig som fan och började följa efter honom istället och göra samma övningar fast alltid med tyngre vikter.

Värt att nämna är att han är ~40 år gammal, fet, helkroppsgaddad och klen. Jag då 18-19 och betydligt starkare än honom. Omoget av mig men han gav fan i mig sen iaf.

Becky
2012-09-20, 10:54
Usch vilket idiot. Bra att du sa till. Jag har aldrig råkat ut för nåt på gymmet men när jag för ett par år sen tränade thaiboxning och testade en ny klubb och skulle sparras träffade jag uppenbarligen på fel person. Han stod och väntade ut mig, duttade lite grann och när jag för en sekund slappnade av så började han mata slag allt han hade och slutade inte. Jag vägde runt 57 kg, han var en bjässe och vägde säkert 90 kg. Slutade med att tränaren fick springa in och avbryta och jag gick aldrig mer tillbaka till den klubben. *grr*

L-Sami
2012-09-20, 11:23
Om man inte förstår vad 12 reps innebär. Så kan man fråga hur många set? Det är väl allmänt vett att ta hänsyn till nybörjare på gymmet och de som inte har lika mycket erfarenhet som en själv. Sen kan alla ha en dålig dag och reagera hej vilt, precis som man kan vara rädd för sådant beteende. Det viktigaste är att sådant inte upprepar.

Juxta
2012-09-20, 11:39
Aldrig varit med om något liknande. På sin höjd har folk kanske lite besviket gått därifrån när jag sagt att jag har 3 set kvar och dom vet att dom kommer få vänta längre än dom hoppats på.
Men jag har inte ens sett något sådant beteende, inte ens mot andra. Att bete sig sådär är helt enkelt inte normalt inom gymvärlden tror jag och man kan nog vilja inkludera stora muskler, testosteron och andra saker i en sådan människas beteende men ska jag vara ärlig tror jag snarare det handlar om personen, oavsett plats eller storlek och kön.
Om tjejer hänger bland snubbarna på de gym där jag tränat så är dom precis likadana som vemsomhelst.

Oljeblixten
2012-09-20, 11:57
Usch vilket idiot. Bra att du sa till. Jag har aldrig råkat ut för nåt på gymmet men när jag för ett par år sen tränade thaiboxning och testade en ny klubb och skulle sparras träffade jag uppenbarligen på fel person. Han stod och väntade ut mig, duttade lite grann och när jag för en sekund slappnade av så började han mata slag allt han hade och slutade inte. Jag vägde runt 57 kg, han var en bjässe och vägde säkert 90 kg. Slutade med att tränaren fick springa in och avbryta och jag gick aldrig mer tillbaka till den klubben. *grr*

Känner igen det där allt för väl tyvärr, skulle hålla mits för knän mitt första kampsportspass någonsin, vägde kanske 60kg på 15 vårar och fick köra med en dåre på 90pannor. Han fullkomligt knäade sönder mig så att jag lyfte från marken och började nästan gråta så hårt var det.

Liten och osäker så vågade jag inte säga till heller utan trodde att man skulle köra så hårt på nybörjarna.

Det här var dock en kille som alltid gick all-in i sparring oav sätt storleksskillnad men jag fick spöa honom lite då han kom tillbaka efter sin värnplikt och jag blivit duktigare. Kändes bra att när han drog upp tempot kunde jag dra upp det ytterligare så att han inte hängde med. Väldigt dumt dock och hög skaderisk.

Min conclusion är att fysisk träning framför allt gym/kampsport som har lite tuffing-stämpel lockar till sig idioter med hävdningsbehov.

alphahanen2
2012-09-20, 13:13
Träna på andra tider då gymmet är mer bemannat. Men jag tror nog inte att det var för att du är tjej utan han tyckte nog bara att han skulle få köra.

Grahn
2012-09-20, 13:37
Oj....det där hör väl verkligen inte till något som händer normalt. Dårar finns det överallt, lyckligtvis är de extrema rätt ovanliga.

påven
2012-09-20, 14:32
Och om de börjar bråka låter du en killkompis olla deras gymutrustning?

Ja, jag kommer på direkten och drar kuken över varenda hantel

Kål
2012-09-20, 14:37
Detta måste vara den larvigaste tråden jag någonsin läst på kolo.

Feminister :smash:

Pelle2
2012-09-20, 18:30
Hahah rätt forum att ställa denna fråga, testosteronet börjar redan härja i inläggen ;)





*rolleyes**rolleyes**rolleyes*

Angel
2012-09-20, 21:08
Ja, jag kommer på direkten och drar kuken över varenda hantel

Så skönt att du still got my back efter alla dessa år :)

Cilia
2012-09-20, 21:11
Jag har aldrig varit med om några killar/män som är otrevliga och hotar mig sådär.

däremot som någon sa så finns det puckon överallt.

Sandra81
2012-09-21, 15:24
Personalen sa också att "på ett gym finns det tyvärr många med såna attityder". Vilket leder till min fråga - är det verkligen vanligt att folk har attitydsproblem som de yttrar öppet på gymmen?

Ja det är nog rätt vanligt.. det är väl bara se på kolo hur vissa är mot en del tjejer? särskilt nya tjejer och dom som inte är så "byggda"? Jag tror man bara får försöka rycka på axlarna å försöka att inte bry sig. Jag tror inte gymmen vill få bort dom där muskliga heller eftersom dom tjänar mest pengar på dom skulle jag tro.

WHITEFOLKS
2012-09-21, 15:26
Ja det är nog rätt vanligt.. det är väl bara se på kolo hur vissa är mot en del tjejer? särskilt nya tjejer och dom som inte är så "byggda"? Jag tror man bara får försöka rycka på axlarna å försöka att inte bry sig. Jag tror inte gymmen vill få bort dom där muskliga heller eftersom dom tjänar mest pengar på dom skulle jag tro.

Nja i allmänhet tjänar gymmen mest pengar på diverse "pass" (om de har såna) och de som inte tränar men har kort :)

gratefuldead
2012-09-21, 15:29
Detta måste vara den larvigaste tråden jag någonsin läst på kolo.

Feminister :smash:

Vad är det för fel med att vara för jämlikhet?

Sluta vräk ur dig dumheter.

Latissimus Dorsi
2012-09-21, 15:31
Ja det är nog rätt vanligt.. det är väl bara se på kolo hur vissa är mot en del tjejer? särskilt nya tjejer och dom som inte är så "byggda"? Jag tror man bara får försöka rycka på axlarna å försöka att inte bry sig. Jag tror inte gymmen vill få bort dom där muskliga heller eftersom dom tjänar mest pengar på dom skulle jag tro.

hur menar du nu?

WHITEFOLKS
2012-09-21, 15:34
Ja det undrar jag också faktiskt. Nya tjejer blir knappast sämre bemötta än nya killar här.

mini
2012-09-21, 15:38
Den största kränkningen jag råkat ut för på gymmet var idag då en spetig tjej tyckte att jag inte såg ut att böja tyngre än att jag kunde lasta stången på den fasta snedbänken och lyfta över den till axlarna.
Jag har hört om män som råkat ut för våld på gymmet, i ett par fall riktigt grovt, men tjejers problem brukar ofta vara av annan art med kladd och svårighet med att respektera andras integritet. Jag kan inte påstå att jag upplever det som vanligt dock.

difeddy
2012-09-21, 15:45
Känns faktiskt som att folk är trevliga på gym överlag. Lite som MrBoris nämnde, folk kan vara roidade och stora som fan men ändå svara trevligt om man frågar hur många set de har kvar och vice versa. Finns givetvis en del nötter men de är ju i regel inte uppskattade av majoriteten.

WHITEFOLKS
2012-09-21, 15:45
Den största kränkningen jag råkat ut för på gymmet var idag då en spetig tjej tyckte att jag inte såg ut att böja tyngre än att jag kunde lasta stången på den fasta snedbänken och lyfta över den till axlarna.
Jag har hört om män som råkat ut för våld på gymmet, i ett par fall riktigt grovt, men tjejers problem brukar ofta vara av annan art med kladd och svårighet med att respektera andras integritet. Jag kan inte påstå att jag upplever det som vanligt dock.

Ja du klarar väl att frivända/pressa 3xkroppsvikt utan problem hoppas jag? :D

(vet inte hur mycket du väger/böjer)

shadowfire
2012-09-21, 16:09
Den största kränkningen jag råkat ut för på gymmet var idag då en spetig tjej tyckte att jag inte såg ut att böja tyngre än att jag kunde lasta stången på den fasta snedbänken och lyfta över den till axlarna.
Jag har hört om män som råkat ut för våld på gymmet, i ett par fall riktigt grovt, men tjejers problem brukar ofta vara av annan art med kladd och svårighet med att respektera andras integritet. Jag kan inte påstå att jag upplever det som vanligt dock.

:D ... jag ser redan framför mig hur du styrde upp den stackars tjejen!


Förutom vad alla andra har sagt - att det finns puckon överallt - så kan man fundera på hur hans dag kan ha sett ut.

Först kommer han till gymet för att mötas av en fluktare precis innanför dörren till omklädningsrummet. Troligtvis man, övre medelåldern som står och fönar håret naken. Sedan tvingas han passera horder av "eyy bruuschhaaaan, jag har sånt trökk idag av all gainer!" för att ens komma fram till ett ledigt omklädningsskåp.

Väl ute på gymet taggad och redo att värma upp med knäböj, så visar det sig att scratch89 står och kör 12 set a 20 reps bicepscurls i gymets ända böjrack. Lite frustrerad så byter han istället övning till chins och tar fram sin påse med magnesium för att få bättre grepp. En hobbymotionär en bit längre bort uppfattar det som amfetamin och springer genast till personalen som rusar ut och påtalar att magnesium är förbjudet på gymet eftersom andra människor vistas där.

Han skiter i chinsen och packar ner magnesiumet igen och går bort för att köra lite axelpressar i gymets enda pressmaskin. Där sitter redan en person och gäspar gång på gång samtidigt som denne sitter och knappar på mobilen. Efter 5 minuter så har fortfarande inget hänt, mer än att antalet sms i mobilens historik har tjugodubblats samt att ockupantens fyra polare har kommit för att hålla ungdomsgård vid axelpressen.

Näh, nu är sista försöket för dagen att få köra lite bänkpress....

Beelz
2012-09-21, 16:47
Rooooidraaaage!

På mitt gym tar tjejer för sig som fan :D

WHITEFOLKS
2012-09-21, 16:49
:D ... jag ser redan framför mig hur du styrde upp den stackars tjejen!


Förutom vad alla andra har sagt - att det finns puckon överallt - så kan man fundera på hur hans dag kan ha sett ut.

Först kommer han till gymet för att mötas av en fluktare precis innanför dörren till omklädningsrummet. Troligtvis man, övre medelåldern som står och fönar håret naken. Sedan tvingas han passera horder av "eyy bruuschhaaaan, jag har sånt trökk idag av all gainer!" för att ens komma fram till ett ledigt omklädningsskåp.

Väl ute på gymet taggad och redo att värma upp med knäböj, så visar det sig att scratch89 står och kör 12 set a 20 reps bicepscurls i gymets ända böjrack. Lite frustrerad så byter han istället övning till chins och tar fram sin påse med magnesium för att få bättre grepp. En hobbymotionär en bit längre bort uppfattar det som amfetamin och springer genast till personalen som rusar ut och påtalar att magnesium är förbjudet på gymet eftersom andra människor vistas där.

Han skiter i chinsen och packar ner magnesiumet igen och går bort för att köra lite axelpressar i gymets enda pressmaskin. Där sitter redan en person och gäspar gång på gång samtidigt som denne sitter och knappar på mobilen. Efter 5 minuter så har fortfarande inget hänt, mer än att antalet sms i mobilens historik har tjugodubblats samt att ockupantens fyra polare har kommit för att hålla ungdomsgård vid axelpressen.

Näh, nu är sista försöket för dagen att få köra lite bänkpress....

I mitt sinne och tycke så befogar det fortfarande inte hans beteende.