handdator

Visa fullständig version : Vad håller de busiga bilåkande ungdommarna på med egentligen?


luderlasse
2012-09-18, 19:36
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/smalandsnytt/polisen-sjalvkritiska-efter-samarkanddriftingen

Sånt här får inte ske!

Jockefoten
2012-09-18, 19:37
Växjö, fuck yeah!

Ganymedes
2012-09-18, 19:38
Säg inte så, det är hårt och kränkande. Mot någon.

awesomooo
2012-09-18, 19:40
WT-ungdomarnas sätt att underhålla sig på : )

Hemma Gymmaren
2012-09-18, 19:40
Så farligt är det väl ändå inte? Dem sliter ju bara på sina däck.

luderlasse
2012-09-18, 19:44
Jag är besviken över att Polisen bara skickade en bil...

Phil Heath
2012-09-18, 19:45
Orka böla över detta. Kul nöje ju! :D

Herr Oberst
2012-09-18, 19:46
Vardagsmat här uppe vid mälardalen.
Det borde va skottpengar på dessa rödhåriga patrask som åker runt i sin sänkta jävla volvo iklädd skinnväst och trätollor

yeahgrr
2012-09-18, 19:49
Jag är besviken på att det bara var några sura 740:s, merca och opel som sladdade runt där... hade ju väntat mig hela fast and the furious.... minst....

Fishtank
2012-09-18, 19:50
Dagligen ännu längre upp i landet.

gratefuldead
2012-09-18, 20:10
Det är inte frågan om en bil!

MathiasF
2012-09-18, 20:12
http://images.sodahead.com/polls/000286178/polls_OhMyGawd_5034_588093_answer_2_xlarge.jpeg

Fartman
2012-09-18, 20:17
Tänkte först att det är väl inget att gnälla på men sen insåg jag att tydligen gjorde dom det här när butikerna fortfarande höll öppet och det var väl inte så smart. Mycket lustigt dock att ica-tanten ungefär reagerar som om det pågick ett upplopp på parkeringen :D
I övrigt gillar jag inte raggare men har förståelse för att det kan vara kul att busköra, men man kan ju försöka sköta det lite mer snyggt.

Gober
2012-09-18, 20:19
Så farligt är det väl ändå inte? Dem sliter ju bara på sina däck.

Jasså? om någon tappar kontrollen och kör över någon då?

G_lund
2012-09-18, 20:23
Jasså? om någon tappar kontrollen och kör över någon då?

verkar som folket på filmen har rätt bra självbevarelsedrift och håller sig en bit ifrån.

Gober
2012-09-18, 20:26
verkar som folket på filmen har rätt bra självbevarelsedrift och håller sig en bit ifrån.

Kvittar, det är en allmän plats och vem vet om någon unge springer fram? eftersom det var personal i butik lär det ha börjat under öppettid.

Herr Oberst
2012-09-18, 20:27
verkar som folket på filmen har rätt bra självbevarelsedrift och håller sig en bit ifrån.

Japp! Dessa människors självbevarelsedrift är vida känd. Dessutom är dom oerhört intelligenta, försiktiga och noggranna. Sen har jag även hört att dom är ganska odödliga också, precis som dom flesta 20-åringar är

MathiasF
2012-09-18, 20:29
Alla är där och tycker det är roligt att se på,
har själv varit och kollat på drifting och streetrace flera gånger och folk brukar hålla bra marginal. (Jag sliter inte själv på mina dyra däck och riskerar körkort och böter för andras nöje)
Inget att få total ångest över som Ica-tanten, dock gör de ju ett stort fel och håller skiten medan butikerna har öppet fortfarande.
Det är ju bara att be om problem (av olika slag).

G_lund
2012-09-18, 20:32
Det är nog större chans att ungen springer fram på vägen utanför köpcentret där folk kör i 70-90km/h isf.

Jag menar de sladdar ju bara runt en jävla lyktstolpe i 25km/h.

Försvarar det inte på något sätt, rätt osmidigt att köra när folk är där. Eller till och med onödigt att köra där alls. Men chansen är nog större att någon blir påkörd när folk backar ut från parkeringen dagtid på en fylld parkering.

mangemani
2012-09-18, 20:34
sånt där försigårs varje helg här i birsta i sundsvall på de stora parkeringarna.
drag racing, nötande utav däck och en massa mer och ingen utav alla de som är där(vilka brukar vara rätt så många) tycker det är nå konstigt eller fel med det, typ en rolig helg aktivitet.
dock vet jag inte om något har förstörts då de har hållit på, ska fråga flickvännen, hon brukar vara på de där stora bil mötena.

MathiasF
2012-09-18, 20:36
Det är nog större chans att ungen springer fram på vägen utanför köpcentret där folk kör i 70-90km/h isf.

Jag menar de sladdar ju bara runt en jävla lyktstolpe i 25km/h.

Försvarar det inte på något sätt, rätt osmidigt att köra när folk är där. Eller till och med onödigt att köra där alls. Men chansen är nog större att någon blir påkörd när folk backar ut från parkeringen dagtid på en fylld parkering.

Ja det är ganska säkert, men oavsett så är det en risk som inte ska finnas då den är olaglig och man sliter på asfalten som ägs av ett privat bolag.
Det är deras sida av myntet, den andra är att det är ett roligt helgnöje för de med intresset.

Hur som helst så kan man ju undra vem som trampade på hennes sandslott när hon var liten för den där reaktionen är så ofattbart löjlig.

Okej
2012-09-18, 20:53
Jag älskar den där tanten. Seriöst. MER *popcorn*

drakfelt
2012-09-18, 21:06
Lite osmakligt kanske att köpcentret hade öppet fortfarande. Och rätt trötta kärror, men herregud vad kärringen överreagerar..

Victuhh
2012-09-18, 22:26
Vilken dryg tant, nu är väl jag på snudden till att vara en av dom där.. bara att det fattas en liten turbo i min gamla volvo och att man är lite för snål för bränna däcken :)

Klantigt att göra detta med affärerna öppet de e klart, men var hade det varit okej att vara?

gratefuldead
2012-09-18, 22:46
Vilken dryg tant, nu är väl jag på snudden till att vara en av dom där.. bara att det fattas en liten turbo i min gamla volvo och att man är lite för snål för bränna däcken :)

Klantigt att göra detta med affärerna öppet de e klart, men var hade det varit okej att vara?

På ett inhängnat område där det inte är olagligt.

Hemi
2012-09-19, 03:09
Dagligen i Karibien. Det så där man gör en U-turn när det slår om till grönt under rusningstrafiken.

Hobbes
2012-09-19, 04:27
dagligen i karibien. Det så där man gör en u-turn när det slår om till grönt under rusningstrafiken.

:d

Färssen
2012-09-19, 08:35
Lite lustigt att bilburen ungdom år 2012 fortsätter att vara lika stigmatiserad och bespottad som för en 50-60 år sedan. Den dumma sidan av mig som har vart precis likadan själv och som har en trimmad busvoffla i gömmorna tycker dylikt beteende är lite småfränt, men att hålla på när butikerna fortfarande har öppet är ju bara retarderat. Den utbildade storstadsbon jag haver transformerats till ser med förskräckelse på dylika aktiviteter, hemskare än hemskt, låsas in borde bilmarodörerna!

Men det är lite en del av denna nisch av bilkulturen; att jävlas med svenssons, skrämma kärringar och allmänt vara lite häftig outlaw.

KlopFer
2012-09-19, 10:14
Dagligen i Karibien. Det så där man gör en U-turn när det slår om till grönt under rusningstrafiken.

Eller såhär

http://www.liveleak.com/view?i=028_1347808498

MathiasF
2012-09-19, 10:59
Lite lustigt att bilburen ungdom år 2012 fortsätter att vara lika stigmatiserad och bespottad som för en 50-60 år sedan. Den dumma sidan av mig som har vart precis likadan själv och som har en trimmad busvoffla i gömmorna tycker dylikt beteende är lite småfränt, men att hålla på när butikerna fortfarande har öppet är ju bara retarderat. Den utbildade storstadsbon jag haver transformerats till ser med förskräckelse på dylika aktiviteter, hemskare än hemskt, låsas in borde bilmarodörerna!

Men det är lite en del av denna nisch av bilkulturen; att jävlas med svenssons, skrämma kärringar och allmänt vara lite häftig outlaw.

Det är snarare så andra ser på det, precis som vi som kör motorcykel har små snoppar och vi med snabba bilar har små snoppar.
Folk ska alltid komma med en förklaring och pga sin egen avundsjuka en nedvärdering.
I själva verket har man bara roligt och tänker inte på vad andra bryr sig.

Gosti123
2012-09-19, 11:04
Är det inte ganska dyrt för innehavarna av parkeringen att fixa skadorna?

MathiasF
2012-09-19, 11:06
Är det inte ganska dyrt för innehavarna av parkeringen att fixa skadorna?

Ärligt talat läggs det mer gummi ner än vad det slits upp asfalt,
och ingen tar ju bort gummimärkena.

hahavaffan
2012-09-19, 11:15
Jag älskar den där tanten. Seriöst. MER *popcorn*You have the weirdest boner right now?




KvcUINFj0wI

WHITEFOLKS
2012-09-19, 13:09
Ärligt talat läggs det mer gummi ner än vad det slits upp asfalt,
och ingen tar ju bort gummimärkena.

Lite som lösningen på kostnad för klotter, om ingen tar bort det så kostar det inte heller. Läggs ju på mer färg än vad det tas bort :)