handdator

Visa fullständig version : Nya gymmet har typ bara maskiner


PaulyD
2012-09-18, 12:16
Är väldigt besviken just nu.

Precis flyttat till en stor by eller ja en liten stad och tänkte dra och pröva det nya gymmet då det är det enda på ca 2 mils avstånd.


Kom in och kollade runt.


Var 8 hantlar totalt, den tygnsta vägde 25 kilo.

En bänkpress med några plattor och typ 30 maskiner.

Visst vissa maskiner är helt okej men de flästa var rehab maskiner och har aldrig varit maskin typen.

Det fanns ingenting för chins, ingeting för dips, inga squat racks eller scottcurl.

Ska jag bita mig i läppen och betala 300kr i månaden för detta eller åka 2 mil till ett riktigt gym?

Pepz
2012-09-18, 12:21
åk två mil till ett riktigt gym

PaulyD
2012-09-18, 12:22
åk två mil till ett riktigt gym

Får nog bli det.

Problemet är att jag inte har tillgång till bil för tillfället. Så jävla tråkigt, kommer inte orka åka iväg varje dag.


Förstår inte vad gym tänker när de slänger in massa motions cyklar och rehab maskiner när kärringarna ändå bara tränar 2-3 månader sen återgår till glassätande framför tvn

LkpgOL
2012-09-18, 12:25
Åka två mil till ett riktigt gym känns som en bra grej helt plötsligt.

sweetkarolina
2012-09-18, 12:28
Du kan ju känna in läget på gymmet huruvida de är öppna för förändringar. Typ chinsrack borde väl inte vara så dyrt att köpa men kanske fler som saknar? En månad kan du ju prova och känna efter?

nitz
2012-09-18, 12:32
Det känns lite som att träningen kan komma att kännas lite omotiverande om man ska "försöka klara sig med det som finns och göra det bästa av situationen" varje pass...
Så jag röstar också för att åka två mil till riktigt gym

PaulyD
2012-09-18, 12:35
Det känns lite som att träningen kan komma att kännas lite omotiverande om man ska "försöka klara sig med det som finns och göra det bästa av situationen" varje pass...
Så jag röstar också för att åka två mil till riktigt gym

Var där i söndes och körde en test gång.


Blev 6 set bänk 4 set hantel(för lätta) 4 set hantel flyes.

Och typ 10 set triceps med random viktskiva.

Rygg kommer bli problem dock, inget stället för marklyft (jo finns en maskin)

Ingen kabelmaskin.

Brick
2012-09-18, 12:39
Kräv att dom skaffar mer vikter osv, det skulle ju bara vara en investering för deras del låter det som! Annars: byt gym!

Sniggel
2012-09-18, 12:50
Man kollar alltid gymutbudet innan man flyttar :d
Om man inte fått ett bra jobberbjudande och kan bygga ett eget gym förstås!

J.V
2012-09-18, 12:50
Det kan vara kul/intressant till en början att tvingas köra annorlunda träning, men i längden? Njä. Åk de två milen till ett vettigt gym.

nitz
2012-09-18, 14:43
Var där i söndes och körde en test gång.


Blev 6 set bänk 4 set hantel(för lätta) 4 set hantel flyes.

Och typ 10 set triceps med random viktskiva.

Rygg kommer bli problem dock, inget stället för marklyft (jo finns en maskin)

Ingen kabelmaskin.

Är bänken bra med bra vikter annars? Låter ju redan problematiskt att hantelpressen är för lätt till att börja med.
Jag kan som sagt tänka att jag själv skulle bli omotiverad och uttråkad snabbt om gymmet inte hade det jag efterfrågade eller ville använda, som sagt den här känslan av att "jahapp de här hantlarna är för lätta men får duga" "mark finns inte heller men får väl köra i den här markmaskinen".
Det du skulle kunna göra annars är ju att ha medlemskap på båda och variera gym beroende på kostnad, men jag tycker inte 300 kr verkar värt det för vad gymmet erbjuder.

z_bumbi
2012-09-18, 15:16
Om gymmet två mil bort är mycket bättre och det finns kommunikationer som funkar så låter det som en bra lösning men en chansning är att kolla om det inte finns något mer gym som du inte fått reda på. Privatägda kompisgym är inte helt ovanligt på mindre orter, det samma gäller för företagsgym etc.

pezrulezhaakon
2012-09-18, 17:03
Sniggel

Precis, man överväger gärna att bo i ett mögligt vattenskadat råtthål, bara det finns ett bra gym i byhålan :) Hehe...

pezrulezhaakon
2012-09-18, 17:04
PaulyD

Vilken maskinserie/tillverkare är det som gjort maskinparken?

KalleTeodor
2012-09-18, 17:32
Sniggel

Precis, man överväger gärna att bo i ett mögligt vattenskadat råtthål, bara det finns ett bra gym i byhålan :) Hehe...

Man får ju prioritera!

spoon
2012-09-18, 18:30
300 lät dyrt för ett skitgym. Annars kunde man ju kört överkropp varannan dag och pendlat iväg till det andra gymet då det var bendagar.

PaulyD
2012-09-18, 19:07
PaulyD

Vilken maskinserie/tillverkare är det som gjort maskinparken?

Star Trac =/