handdator

Visa fullständig version : Kostråd till Bulk!


Tunnis90
2012-09-18, 12:10
Tjena! Är en kille på 21 år, tränat i princip i bara 3 månader.. Vill gärna ha hjälp med att hitta en kost som kan få mig att trimma min kropp! Ser ganska bra resultat efter redan 3 månader även fast jag inte har följt nån kost! Har suttit och läst lite på forumet om vad som skulle kunna passa men har inte riktigt bestämt mig än.. Jag vill först bygga nu och även fast man inte kan säga exakt hur mycket man ska käka av protein, fett eller kolhydrater! Jag är 187 lång, pendlar mellan 75-77 kilo ungefär! Vill väll upp till en 80 till att börja med i alla fall!

Hur en dag kan se ut och som jag kört hittils:
05:30 proteinshake på morgonen/ müsli och yoghurt..
9:00 äpple eller nån frukt
11:00 lunch, vilken mat som helst i princip..
16:00 Shake efter träning
18:00 middag, samma som lunch!

Mitt största problem är att varannan vecka så jobbar jag natt och hoppar över allt fram till lunchen (oftast) och tränar runt 11-12 på förmiddan!

Jobbet kan jag inte göra nått åt, men testar gärna nått nytt runt kosten! Om nån kan hjälpa mig! cofffee


Länka gärna ifall ni har tips!

You
2012-09-18, 13:21
Väldigt svårt att göra en uppskattning av vad du äter och får i dig, men rent spontant ser det dåligt ut. Jag har precis börjat bulka jag också, 187cm och ca 82kg. Jag siktar på att få i mig 3200-3300 kcal om dagen. Det är alltid svårt att veta exakt hur mycket man ska få i sig så det gäller ju bara att äta mer än vad man tror man behöver.

För att ge ett exempel på hur mitt matschema ser ut kan jag skriva vad jag åt igår:

Frukost:
100g musli + 300ml röd mjölk

Lunch:
125g köttbullar
500ml röd mjölk
80g jasminris

Mellanmål:
3st skivor Frukost knäckebröd med smör och Kvibille cheddarost
80g Gainer
500ml mjölk

Efter träning (kvällsmat):
300g nötfärs
80g jasminris
200ml mjölk

Snacks/övrigt:
40g jordnötter
1 banan
1 tomat till maten
Ruccola sallad till maten

TOTALT: 3500kcal - 185g protein


Mitt tips är att ladda ner en app som heter Kaloriräknaren. Den är fantastisk. Man söker på produkterna och så får man fram fett, kollisar, protein i gram samt kcal. Sen är ju Gainer ett bra alternativ om man inte "hinner" äta. Ha med dig flaskan men pulvret i och bara fyll på med vatten.

Tunnis90
2012-09-18, 17:12
Jo jag känner det själv! Därför vill jag ge det ett ärligt försök!
Ok ska kolla upp det där! Får fixa en våg också så jag kan väga maten, har vart dålig på veta hur mycket mat jag stoppar i mig! Tack för hjälpen!