handdator

Visa fullständig version : Vilka kosttillskott?


infinitefitness
2012-09-17, 17:48
Funderar lite över vilka kosttillskott man bör ta. Just nu kör jag på bara Whey-100 och tycker att det funkar som det ska, känner dock att jag kanske skulle behöva ta något prestationshöjande innan passen, vilken produkt rekommenderas? Gärna någon som ökar fettförbränningen en aning och som inte gör en sömnlös. Sedan en sista fundering, är det onödigt att ta extra aminosyror? Man får ju i sig lite av det genom whey, men det skulle väl inte skada att få i sig ännu mer? *gah!*

bigjepp
2012-09-17, 18:33
Funderar lite över vilka kosttillskott man bör ta. Just nu kör jag på bara Whey-100 och tycker att det funkar som det ska, känner dock att jag kanske skulle behöva ta något prestationshöjande innan passen, vilken produkt rekommenderas? Gärna någon som ökar fettförbränningen en aning och som inte gör en sömnlös. Sedan en sista fundering, är det onödigt att ta extra aminosyror? Man får ju i sig lite av det genom whey, men det skulle väl inte skada att få i sig ännu mer? *gah!*

pwo är väldigt personligt vilken som funkar bra. men några som funkar för mig är, vip-x, brutal fx och assault, sen även craze. minska i fett gör du genom att göra av med mer energi än du stoppar i munnen, inte genom några tabletter.

infinitefitness
2012-09-18, 08:54
Får helt enkelt testa mig fram då. Det kanske bara är det som gäller då, menade inte att jag tror att det finns några magiska tabletter som ska bränna bort allt mitt fett utan helt enkelt något som ökar fettförbränningen lite under själva passet ;)

bigjepp
2012-09-18, 13:27
Får helt enkelt testa mig fram då. Det kanske bara är det som gäller då, menade inte att jag tror att det finns några magiska tabletter som ska bränna bort allt mitt fett utan helt enkelt något som ökar fettförbränningen lite under själva passet ;)

vill du kasta pengar i sjön på varor som inte har effekt så är det upp till dig och skulle det ge någon effekt så är den minimal.

angående pwo så är det lättaste att testa sig fram.

blondyz
2012-09-18, 13:37
Får helt enkelt testa mig fram då. Det kanske bara är det som gäller då, menade inte att jag tror att det finns några magiska tabletter som ska bränna bort allt mitt fett utan helt enkelt något som ökar fettförbränningen lite under själva passet

Vill du ha något under passet som bränner kalorier så testa mer träning, helt klart det effektivaste enligt min erfarenhet.

Latissimus Dorsi
2012-09-18, 13:37
förlita dig inte på kosttilskott, tilskott är just tillskott

Wiizra
2012-09-18, 14:04
Du behöver inga kosttillskott, du vill ha kosttillskott.
Det enda du KANSKE behöver är kaffein piller och möjligen lite protein pulver och Kreatin.

Victuhh
2012-09-18, 14:46
Du behöver inga kosttillskott, du vill ha kosttillskott.
Det enda du KANSKE behöver är kaffein piller och möjligen lite protein pulver och Kreatin.

Håller med denna snubben, tror inte kosttillskotten kommer hjälpa dig nämnvärt jag har själv provat flera olika prestation och s.k. "testohöjjare" men tycker det är att slänga pengarna i sjön.

Men det är klart att du ska prova om du vill, det jag kan säga om PWO's är att de skapar ett slags stim i kroppen, tillsammans med riktigt tung hårdrock i lurarna om du tränar ensam kan du få lite rage och sånt trevligt.

Annars tycker jag du ska prova kreatin om du inte gjort det, det funkar ju på riktigt.

infinitefitness
2012-09-18, 15:48
Okej, nej det vill jag inte ;) men man måste ju fråga, jag är ny inom kosttillskott och vet inte så värst mycket

infinitefitness
2012-09-18, 15:51
Du behöver inga kosttillskott, du vill ha kosttillskott.
Det enda du KANSKE behöver är kaffein piller och möjligen lite protein pulver och Kreatin.

Det är sant. Tack för tipsen!

infinitefitness
2012-09-18, 15:56
Du behöver inga kosttillskott, du vill ha kosttillskott.
Det enda du KANSKE behöver är kaffein piller och möjligen lite protein pulver och Kreatin.

Håller med denna snubben, tror inte kosttillskotten kommer hjälpa dig nämnvärt jag har själv provat flera olika prestation och s.k. "testohöjjare" men tycker det är att slänga pengarna i sjön.

Men det är klart att du ska prova om du vill, det jag kan säga om PWO's är att de skapar ett slags stim i kroppen, tillsammans med riktigt tung hårdrock i lurarna om du tränar ensam kan du få lite rage och sånt trevligt.

Annars tycker jag du ska prova kreatin om du inte gjort det, det funkar ju på riktigt.

Okej, jag tycker än så länge att extra protein efter träning gett bättre resultat. Men är inte ute efter att ha en massa olika typer av kosttillskott, det känns bara onödigt.

Aldrig testat PWO's så är faktiskt lite sugen på det. Tränar oftast efter skolan, kan ofta bli så att man är lite seg och ofokuserad just då, därför vill jag testa.

_Rocky_
2012-09-18, 17:18
Kosttillskott du borde ha är:

Proteinpulver
Aminosyror
Kreatin
Omega 3
Vitaminer och mineraler
ZMA

Victuhh
2012-09-18, 17:23
Kosttillskott du borde ha är:

Proteinpulver
Aminosyror
Kreatin
Omega 3
Vitaminer och mineraler
ZMA

Kan du utveckla varför TS behöver allt det där?
Jag spelar tråkmånskortet nu - TS behöver inga kosttillskott alls, får du i dig all protein via mat (vilket kan vara svårt) så är det inga problem så länge han också äter en varierad kost morsan lagar. :smash:

Fast visst, du kan ju ta dom.. Ingen som vet att de kommer hjälpa dig bli biff heller

_Rocky_
2012-09-18, 20:23
Proteinpulver: just för att som sagt öka innehållet protein i kosten, ifall man inte får i sig tillräckligt

Aminosyror: Används under träning för att inte hamna i allt för katabolt läge och bryta ner musklerna under träning.

Kreatin: För att ge en extra skjuts i träningen samt att det är ett av dem kosttillskotten som är till hjälp för återhämtning och uppbyggnad av musklerna.

Omega 3: Väldigt sällan du får i dig tillräckligt med nyttiga fetter via kosten, därav är det ett bra komplement med omega 3

Vitaminer och mineraler: Säger sig själv, frukt och grönt nu för tiden tillför inte tillräckligt med vitaminer och mineraler som kroppen behöver.

ZMA: För att förbättra din sömn och din återhämtning under natten.

infinitefitness
2012-09-18, 21:33
Kan du utveckla varför TS behöver allt det där?
Jag spelar tråkmånskortet nu - TS behöver inga kosttillskott alls, får du i dig all protein via mat (vilket kan vara svårt) så är det inga problem så länge han också äter en varierad kost morsan lagar. :smash:

Fast visst, du kan ju ta dom.. Ingen som vet att de kommer hjälpa dig bli biff heller

Kanske ska tillägga att jag är tjej också :) inte för att det ska spela så stor roll men :) har samma mål som många av grabbarna, mitt mål är att bygga :)
Postat via en mobil enhet

Victuhh
2012-09-18, 22:51
Kanske ska tillägga att jag är tjej också :) inte för att det ska spela så stor roll men :) har samma mål som många av grabbarna, mitt mål är att bygga :)
Postat via en mobil enhet

Du kommer iallafall klara dig fint utan alla kosttillskott rocky säger åt dig att ta om du bara sköter kosten i övrigt, sen är man ju alltid nyfiken på att prova men förvänta dig inga mirakeleffekter - se till att öka vikter och bli starkare bara :)

Om jag ska nämna några kosttillskott som verkligen hjälper och fungerar är det aminosyror, protein, kreatin tex.

_Rocky_
2012-09-19, 04:34
Du kommer iallafall klara dig fint utan alla kosttillskott rocky säger åt dig att ta om du bara sköter kosten i övrigt, sen är man ju alltid nyfiken på att prova men förvänta dig inga mirakeleffekter - se till att öka vikter och bli starkare bara :)

Om jag ska nämna några kosttillskott som verkligen hjälper och fungerar är det aminosyror, protein, kreatin tex.

Just dem tillskotten jag bla nämnde. Jag anser inte att det är nödvändigt med tillskott. Men ska hon lägga pengar på något så är det de tillskotten jag nämnde som är mest prisvärda och som jag vet fungerar.

Pepz
2012-09-19, 06:46
rätt roligt att ni inte ens frågat hur/vad/mängd TS tränar och äter och ändå ger råd om kosttillskott.

det enda kosttillskott som verkligen kan anses ha en bevisad effekt är ju kreatin.
aminosyror har en bevisad akut effekt men ingenting är bevisat om att det faktiskt ger mer muskler på sikt.
Protein är protein och det går att få från mat, Vassle är dock tämligen hälsosamt, men likt aminosyror är det inte bevisat att vassle bygger mer muskler än protein från mat

omega 3 visst bra grej men inte för muskelbygge utan för andra saker.
D.vitamin. bra för det mesta.
ZMA lite överhypat tillskott, har du brist på zink och magnesium så är det bra. "sova bättre" är subjektivt och många upplever sämre sömn på ZMA

multivitamintillskott har inga särskilda effekter imho

infinitefitness
2012-09-19, 06:57
Du kommer iallafall klara dig fint utan alla kosttillskott rocky säger åt dig att ta om du bara sköter kosten i övrigt, sen är man ju alltid nyfiken på att prova men förvänta dig inga mirakeleffekter - se till att öka vikter och bli starkare bara :)

Om jag ska nämna några kosttillskott som verkligen hjälper och fungerar är det aminosyror, protein, kreatin tex.

Förväntar mig inte något stor ifrån kosttillskott, utan bara lite hjälp på traven! :)
Tror jag ska införskaffa mig kreatin, var inte så farligt dyrt och många rekommenderar det ;)

infinitefitness
2012-09-19, 07:03
rätt roligt att ni inte ens frågat hur/vad/mängd TS tränar och äter och ändå ger råd om kosttillskott.

det enda kosttillskott som verkligen kan anses ha en bevisad effekt är ju kreatin.
aminosyror har en bevisad akut effekt men ingenting är bevisat om att det faktiskt ger mer muskler på sikt.
Protein är protein och det går att få från mat, Vassle är dock tämligen hälsosamt, men likt aminosyror är det inte bevisat att vassle bygger mer muskler än protein från mat

omega 3 visst bra grej men inte för muskelbygge utan för andra saker.
D.vitamin. bra för det mesta.
ZMA lite överhypat tillskott, har du brist på zink och magnesium så är det bra. "sova bättre" är subjektivt och många upplever sämre sömn på ZMA

multivitamintillskott har inga särskilda effekter imho

Jag kör styrketräning 4-6 ggr i veckan, tungt. Sedan lite promenader, intervaller m.m när jag känner för det :)

Victuhh
2012-09-19, 09:06
[/B]

Just dem tillskotten jag bla nämnde. Jag anser inte att det är nödvändigt med tillskott. Men ska hon lägga pengar på något så är det de tillskotten jag nämnde som är mest prisvärda och som jag vet fungerar.

Ja fast att omega 3 och ZMA är jag tveksam till