handdator

Visa fullständig version : Bcaa xx


Adhinio
2012-09-17, 12:57
Hejsan. Är i stort sett ny på kosttillskott och har bara ett X antal frågor!

* Hur mycket vatten blandar man ut BCAA XX med? Står ej på burken och vill helst göra rätt direkt.

* Kan man blanda ner BCAA XX tillsammans med Kreatinet före träning och sedan med sin proteindrink direkt efter träning eller är det mer effektivt rent?

King Grub
2012-09-17, 12:58
1. Spelar ingen roll.

2. Kreatin har inte med saken att göra - påverkar inte. Onödigt att ta BCAA tillsammans med proteinpulver. Det finns tillräckligt med BCAA i proteinpulvret.

Rabiat
2012-09-17, 13:19
1. Spelar ingen roll.

2. Kreatin har inte med saken att göra - påverkar inte. Onödigt att ta BCAA tillsammans med proteinpulver. Det finns tillräckligt med BCAA i proteinpulvret.

Vad är poängen med BCAA istället för proteinpulver?

RassK
2012-09-17, 16:44
Vad är poängen med BCAA istället för proteinpulver?

Att bara få i sig de förgrenade aminosyrorna istället för hela spektrumet samt eventuella biprodukter som andra makronutrienter och mikronutrienter.

Rabiat
2012-09-17, 21:13
Att bara få i sig de förgrenade aminosyrorna istället för hela spektrumet samt eventuella biprodukter som andra makronutrienter och mikronutrienter.

Ok... Betyder det att det faktiskt finns någon praktisk fördel med det, eller är det högst teoretiskt?

Opher
2012-09-17, 21:27
BCAA har ju högre andelar av de tre viktigaste aminosyrorna. Tycker Emelie på aldrigvila.se sammanfattar det hela bra. Men hur pass vetenskaplig artikeln är vet jag inte.

http://www.aldrigvila.se/featured/emelie-bloggar-eaa-vs-bcaa

Sheogorath
2012-09-18, 05:26
Ok... Betyder det att det faktiskt finns någon praktisk fördel med det, eller är det högst teoretiskt?

Den praktiska fördelen är att du får i dig samma mängd grenade aminosyror för väsentligt färre kalorier. That's it.

Rabiat
2012-09-18, 06:09
Den praktiska fördelen är att du får i dig samma mängd grenade aminosyror för väsentligt färre kalorier. That's it.

Då är jag med, tack!

NNIF
2012-09-18, 06:44
Då är jag med, tack!

samt att om du vill undvika laktos / är överkänslig mot laktos