handdator

Visa fullständig version : Hjälp mig få min dröm kropp!!!


hiphop1101
2012-09-16, 17:55
Nu är det så att jag är usel när det gäller kost och mina vänner säger olika saker om hur/vad jag bör äta. Frågan är hur mycket kalorier bör jag få i mig för att nå mina mål.

Kön:Kille Ålder:17 Vikt:66kg Längd: 171cm

Jag tränar sex gånger i veckan, styrka och även kondition. Jag är inte riktigt den stora biffen men är helt okej stark för min vikt, bänkar 74kg.

Det jag vill är såklart att bli större o få mer muskler men även att dra ner lite extra på fettprocenten o göra mina magrutor synligare, just nu är det så att de syns när jag spänner annars syns de lite halvt beror på hur mycket jag ätit ;)

Förebild: http://www.youtube.com/watch?v=I2Nvmr7yx54

Tack på förhand :)

Bozar
2012-09-16, 21:08
Finns inga genvägar. Du måste träna i många år innan du har bra muskelmassa, sen kan du ju deffa ned dig men gör du det nu kommer du bara se smal ut. Deffade första gången efter jag tränat i 3 år.
Du får träna hårdare när du är på gymmet för det är verkligen blod svett och tårar som ligger bakom framgång.

Sluta ät skräpmat, skär ned på godis, snacks och alkohol. Ät inte halvfabrikat så som färdigrätter och unvik charkprodukter för hälsans skull.

Se till att du får i dig 2 gram protein per kg kroppsvikt, resten av bra kolhydrater och fett.
Förutom proteinet är det rätt fritt hur du kan fördela makronutrienterna, käka bra livsmedel som havregryn, fullkornspasta, potatis, korn, qinoa, ris, smör rapsolja, olivolja mm.

cero
2012-09-16, 23:45
1: Välj ett vettigt och beprövat program som är anpassat efter din träningsnivå. Nybörjare? Glöm 6 gånger i veckan. 3 räcker.

2: Ät minst 2g protein per kg kroppsvikt och dag. Ät tillräckligt med energi för att gå upp i vikt långsamt.

3: Ordentlig teknik i övningar. Ordentlig uppvärmning.

osv

Finns inga hemligheter egentligen.

Titta i deffningsdelen här på forumet så kan du hitta en deffguide. Men som Bozar säger är det lönlöst att deffa om man inte har något att deffa fram.

hiphop1101
2012-09-16, 23:51
tack tack för hjälpen. Neh inte riktigt några större genvägar jag söker, njuter av träningen men inte av äta rätt haha! tack igen :)

cero
2012-09-17, 16:12
Du behöver inte gå på några superavancerade dieter beståendes av endast råris och ruccola, utan se till att få i dig rätt mängd protein (fullvärdiga källor främst), och tillräckligt med energi för att gå upp i vikt.

Sen finns det lite delade meningar om hur mycket alkoholen påverkar träningen, men om du nu dricker och tycker att det tillför livskvalité så tycker jag du ska fortsätta. Sen kan man ju dricka med måtta, inte minst för hälsans skull.

hiphop1101
2012-09-17, 18:21
försöker avstå från alkoholen så mycket som möjligt men har svårt för att gå på fest utan att supa ner mig :/

Victuhh
2012-09-17, 19:16
försöker avstå från alkoholen så mycket som möjligt men har svårt för att gå på fest utan att supa ner mig :/

Du kan supa ner dig även om du jobbar mot en bra fysik, gör det inte för ofta bara..