handdator

Visa fullständig version : Prova-på gym i Stockholm (helst gratis!!)


Felixflobby
2012-09-16, 12:54
Tjabba! Ska upp till vår huvudstad imorgon och stannar till torsdag. Tänkte då passa på att testa Stockholms utbud av gym :) Några tips på gym i Stockholmsregionen (helst centralt) som måhända har gratis provträning?

Kanske tom någon Kolozzeummedlem som kan tänkas kötta lite ihop? *flex*

Mvh

vicarious
2012-09-16, 13:02
De flesta brukar ha gratis provträning. Ring gärna innan och fråga, jag har då aldrig blivit nekad och jag har testat en hel del gym i Stockholm. Finns ju en uppsjö av SATS, annars har du Delta Gym på Odenplan.

Fordon
2012-09-16, 13:09
Tjabba! Ska upp till vår huvudstad imorgon och stannar till torsdag. Tänkte då passa på att testa Stockholms utbud av gym :) Några tips på gym i Stockholmsregionen (helst centralt) som måhända har gratis provträning?

Kanske tom någon Kolozzeummedlem som kan tänkas kötta lite ihop? *flex*

Mvh

På alla satsgym går det att provträna gratis om man är lite smidig.

Felixflobby
2012-09-16, 13:12
På alla satsgym går det att provträna gratis om man är lite smidig.

Enligt deras hemsida (och många andras för den delen) står det att det kostar pengar att provträna :/ Gäller det att försöka övertala? Typ "Jahaa, fick gratis på First Class.. tror jag köper medlemskap där då istället"? ;)

Pushit
2012-09-16, 13:13
På alla satsgym går det att provträna gratis om man är lite smidig.

Odenplan försökte kräva mig på 200kr, tillslut gick hon med på att låta mig fylla i ett besökskort. Sats tule gick det dock utan problem att få en gratis provträning. Det kanske varierar lite vart man går.

påven
2012-09-16, 13:15
Sportlife har ju gratis provapå en vecka

Felixflobby
2012-09-16, 13:16
Sportlife har ju gratis provapå en vecka

Speciellt för just den kommande veckan eller har de alltid så? Tack för tipset!

Fordon
2012-09-16, 13:17
Enligt deras hemsida (och många andras för den delen) står det att det kostar pengar att provträna :/ Gäller det att försöka övertala? Typ "Jahaa, fick gratis på First Class.. tror jag köper medlemskap där då istället"? ;)

Odenplan försökte kräva mig på 200kr, tillslut gick hon med på att låta mig fylla i ett besökskort. Sats tule gick det dock utan problem att få en gratis provträning. Det kanske varierar lite vart man går.

"Hej, jag funderar på att börja träna här men är ganska osäker. Går det bra att provträna en gång så man har lite mer kött på benen?"

Det gäller att va smidig som sagt :)

WHITEFOLKS
2012-09-16, 13:20
Fast du vill väl bara träna gratis, inte provträna?

Pushit
2012-09-16, 13:20
"Hej, jag funderar på att börja träna här men är ganska osäker. Går det bra att provträna en gång så man har lite mer kött på benen?"

Det gäller att va smidig som sagt :)

Ja det var så jag la upp det, odenplan sa då att men då drar vi av dom 200 kronorna när du sen skaffar ett kort. Sen när jag sa att det inte var några problem att få provträna gratis på tule gav hon sig.

Fordon
2012-09-16, 13:23
Ja det var så jag la upp det, odenplan sa då att men då drar vi av dom 200 kronorna när du sen skaffar ett kort. Sen när jag sa att det inte var några problem att få provträna gratis på tule gav hon sig.

Det finns ju alltid paragrafryttare av rang, men de flesta receptionister på sats anläggningar är väldigt service minded och vill mer än gärna vara så tillmötesgående de bara kan :)

Och som sagt, du fick ju provträna till slut!

påven
2012-09-16, 13:23
Speciellt för just den kommande veckan eller har de alltid så? Tack för tipset!

Dom har haft det ett tag på anläggningarna i jönköping, borde väl gälla i övriga landet ovkså

exor
2012-09-16, 14:02
Sats odenplan ska du garanterat besöka.

Ska träna där på måndag kväll med en polare. Bara PM om du är sugen på att följa med.

Felixflobby
2012-09-17, 09:19
Sats odenplan ska du garanterat besöka.

Ska träna där på måndag kväll med en polare. Bara PM om du är sugen på att följa med.

Schysst kompis!! Dock anländer jag i eftermiddag så det blir lite tight.. :7 Tack ändå!! :D

Sent from my Samsung Galaxy S3

kaer
2012-09-17, 09:22
Delta brukar ju vara jäkligt sjyssta, har aldrig varit något problem när jag hängt med någon kompis, det har de bjudit på.

Felixflobby
2012-09-17, 09:25
Delta brukar ju vara jäkligt sjyssta, har aldrig varit något problem när jag hängt med någon kompis, det har de bjudit på.

Låter bra! Dock brukar det vara lättare att få en polare att slinka in, än att gå dit helt själv utan någon betalande medlem :(

Sent from my Samsung Galaxy S3

Pepz
2012-09-17, 09:30
Sats har liksom F&S policyn att inte tillåta gratis provträning
man betalar enkelbiljett och får tillbaka dessa pengar om man köper kort.
Herr Sewen lyckas dock alltid mygla in mig på Sats genom att ringa upp någon PT som skriver upp mig för provträning.
Och när vi tränar på friskis så är det aldrig några problem ;)

Vill du testa F&S så kan du få ett par "prova på" biljetter av mig

Felixflobby
2012-09-17, 09:43
Sats har liksom F&S policyn att inte tillåta gratis provträning
man betalar enkelbiljett och får tillbaka dessa pengar om man köper kort.
Herr Sewen lyckas dock alltid mygla in mig på Sats genom att ringa upp någon PT som skriver upp mig för provträning.
Och när vi tränar på friskis så är det aldrig några problem ;)

Vill du testa F&S så kan du få ett par "prova på" biljetter av mig

Ahaa det är så det fungerar.. Haha vilken buse ;)

Jaa det hade varit superschysst! Känns lite surt att lägga 100+ för att lyfta lite :( Bor du i Stockholm? :)

Sent from my Samsung Galaxy S3

PepzAdept
2012-09-18, 23:41
Jag hjälper dem med träning när se behöver och de hjälper mig med kompisar som tränar när jag behöver, tjänster och gentjänster ;) alla vinner på det. Sats också med tanke på hur många av dem som köpt kort till slut :)

Felixflobby
2012-09-19, 07:44
Har fram till kl 16 på mig att träna idag i Stockholm, någon som har lust? (helst där du tror jag jag kan komma in gratis ;))

Sent from my Samsung Galaxy S3

anton2000
2012-09-19, 15:34
Sats har liksom F&S policyn att inte tillåta gratis provträning
man betalar enkelbiljett och får tillbaka dessa pengar om man köper kort.
Herr Sewen lyckas dock alltid mygla in mig på Sats genom att ringa upp någon PT som skriver upp mig för provträning.
Och när vi tränar på friskis så är det aldrig några problem ;)

Vill du testa F&S så kan du få ett par "prova på" biljetter av mig

Hmm, jag har "provtränat" 4-5 gånger på Sats och har aldrig varit några problem. Men det beror väl på såklart :)

vicarious
2012-09-19, 16:04
Hmm, jag har "provtränat" 4-5 gånger på Sats och har aldrig varit några problem. Men det beror väl på såklart :)

Samma här, fler än 4-5 har jag provtränat gratis på. Dock var detta för 1-2 år sedan så de kanske har blivit hårdare. Det som oftast hände efter besöket var ett en enveten säljare ringde upp och ville diskutera medlemsskap. Jag tror det beror mycket på vem som svarar/sitter i receptionen när man frågar.

anton2000
2012-09-19, 16:16
Samma här, fler än 4-5 har jag provtränat gratis på. Dock var detta för 1-2 år sedan så de kanske har blivit hårdare. Det som oftast hände efter besöket var ett en enveten säljare ringde upp och ville diskutera medlemsskap. Jag tror det beror mycket på vem som svarar/sitter i receptionen när man frågar.

Jupp. Man kan ju vara lite smooth också och inte bara gå fram och gorma "Öhhhh bruden, jag ska träna gratis"

vicarious
2012-09-19, 17:08
Jupp. Man kan ju vara lite smooth också och inte bara gå fram och gorma "Öhhhh bruden, jag ska träna gratis"

Exakt. Jag ringde alltid innan.

alphahanen2
2013-08-12, 13:16
Är det någon som har nåt tips på hur man får ner "prova på" priset på sats. Just nu kostar det 150kr för en gång vilket gör att mina ögon blir blöta..

Har provat att ringa och förklara att jag kan få mycket billigare på andra ställen men att jag vill köra på sats. Men de vägrar att visa nåd till min trasiga plånbok. :(

dannnee
2013-08-12, 16:15
Sats har gratis prova på träning...

alphahanen2
2013-08-12, 16:42
Sats har gratis prova på träning...

Inte alla men de lät mig köra en gång gratis ändå :).

qozmox
2013-09-21, 13:32
Exakt. Jag ringde alltid innan.

vad säger man då man ringer?
söker i panik efter ett gym att träna på ikväll.
finns ett sats 2min från jobbet.