handdator

Visa fullständig version : Träna med revbensskada?


HerrM
2012-09-13, 21:40
Gjorde illa mig i höger sida för ungefär en vecka sedan. Smärtan ökade dag för dag... så jag gissar att jag spräckt ett revben (varit med om det förut).
Jag har hitintills tränat som vanligt (men fått bita ihop ordentligt).*cry*
Är det ok att träna trots smärtan? Riskerar läkeprocessen ta längre tid vid fortsatt träning?
Jag kör mycket intensivt just nu och vill helst inte göra ett uppehåll.*flex*

Rabiat
2012-09-13, 21:42
Gjorde illa mig i höger sida för ungefär en vecka sedan. Smärtan ökade dag för dag... så jag gissar att jag spräckt ett revben (varit med om det förut).
Jag har hitintills tränat som vanligt (men fått bita ihop ordentligt).*cry*
Är det ok att träna trots smärtan? Riskerar läkeprocessen ta längre tid vid fortsatt träning?
Jag kör mycket intensivt just nu och vill helst inte göra ett uppehåll.*flex*

Tänk på vilket långt uppehåll det blir om du petar hål i en lunga när revbenet går av mitt i knäböjen och du trillar ihop med 150kg över dig :)

HerrM
2012-09-13, 21:53
Tänk på vilket långt uppehåll det blir om du petar hål i en lunga när revbenet går av mitt i knäböjen och du trillar ihop med 150kg över dig :)

Mjo, fast snarare 50kg :)

Rabiat
2012-09-13, 21:55
Mjo, fast snarare 50kg :)

Det gör nog också jäkligt ont, särskilt i kombination med den punkterade lungan :)

HerrM
2012-09-13, 21:59
Det gör nog också jäkligt ont, särskilt i kombination med den punkterade lungan :)

Frågan är om det är så stor risk att punktera lungan? Smärtan sitter i ett av de nedersta högra revbenen. Långt ut/bak.
Hade som ondast i går. Körde ben & axlar. Nästa pass blir på lördag... får se hur det känns då.

limenka
2012-09-13, 22:45
Du verkar inställd på att fortsätta trots riskerna.

HerrM
2012-09-14, 14:41
Du verkar inställd på att fortsätta trots riskerna.

Funderar på det. Det gör ju inte mindre ont för att man vilar. :d
Dagsformen får avgöra... man kan ju träna lätt.

NNIF
2012-09-14, 14:53
jag säger bara en sak om detta "DON'T DO IT!!!"

HerrM
2012-09-16, 08:48
jag säger bara en sak om detta "DON'T DO IT!!!"

"DID IT".... funkade utmärkt. *flex*