handdator

Visa fullständig version : Tråden om lägenheter/bostad och liknande


Vivaldi
2012-09-13, 12:08
Hej !
Tyckte det var dags att vi muskelfixerade galningar startade ett litet nätverk om lägenheter, andrahandsuthyrningar och dylikt då bostadsbristen i detta land ju för tillfället är ganska hemsk. Här postar vi förslag på andrahandsuthyrare, olika hyresvärdar och hjälper eventuellt varandra vid brist. Kommer uppdatera tråden kontinuerligt så hjälp till nu, låt oss skapa en grym tråd i ett land bestående av bostadsrätter ... ;)

Hyresvärdar ( Stora ) :


Hyresvärdar ( Privata ):
www.mimer.nu

Lägenhetsbyte:
www.lagenhetsbyte.se

Andrahandsuthyrning:
www.blocket.se

Studentbostäder:
www.studentbostader.se

Vivaldi
2012-09-13, 12:09
Jag kan väl börja då, är i desperat behov av bostad i Västerås, kollat med samtliga privata hyresvärdar utan framgång och skulle behöva ett temporärt boende ganska omgående, kan utan tvekan tänka mig att vara inneboende/bo andrahand.

Kan även byta med en hyresrätt i Linköping om så skulle vara fallet, PM:a mig gärna om ni vet något !

dupper
2012-09-13, 13:26
Jag fixade boende i en stad med ordentlig bostadsbrist genom att annonsera i lokaltidningen. Då får man ofta förslag från de som har lite rum över. Och de som inte vill annonsera själva. Kan vara en möjlighet!

dooh
2012-09-13, 13:33
Jag har ett för stort hus på landet.. ^^ och mina roomies flyttar snart =(

Cilia
2012-09-13, 19:12
Det är inte bostadsbrist i detta land. Det är bostadsbrist i vissa städer/områden i detta land.

Angel
2012-09-13, 19:16
Det är inte bostadsbrist i detta land. Det är bostadsbrist i vissa städer/områden i detta land.

Befolka landsbygden!