handdator

Visa fullständig version : koffeintabletter


bakka
2012-09-12, 16:23
Tja,

Har känt mig seg efter jobbet och inte orkar träna som jag vill. Därför har jag köpt koffeinpiller som innehåller 200mg koffein. Om man tar 1 om dagen, finns det då risk att man efter ett nån månad inte orkar träna alls utan pillerna?

Fishtank
2012-09-12, 16:52
Har inte upplevt några problem iaf.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

corone
2012-09-12, 17:01
Nej, speciellt inte vid så låg dos.

Sheogorath
2012-09-12, 17:13
Tja,

Har känt mig seg efter jobbet och inte orkar träna som jag vill. Därför har jag köpt koffeinpiller som innehåller 200mg koffein. Om man tar 1 om dagen, finns det då risk att man efter ett nån månad inte orkar träna alls utan pillerna?

Jag tycker definitivt att det tar ett tag att ställa om från träning med koffein till träning utan, men då använder jag också doser som ligger långt över 200 mg, och det är faktiskt bara att pannbena sig igenom de där jobbiga veckorna tills man känner sig funktionsduglig igen.

BelowAverage
2012-09-12, 17:46
Jag har tagit 2-400 mg före träning under hela sommaren.
Kört mina senaste pass utan och tycker det känts jätteskönt. Jag kanske är känslig men jag kan få rätt hög puls efter 400mg (på fastande mage).
Upplever dock en riktig skjuts av koffein, främst att längre pass inte blir något problem, det är snarare svårt att dra strecket och avbryta.

Spontant skulle jag avråda från att använda PWO's för att träna trots att man har en svacka (förkylning, dålig form etc). Då kan nog lite lugnare pass vara att föredra.